Η κίνηση στην κρουαζιέρα όσον αφορά στον αριθμό προσεγγίσεων πλοίων στους ελληνικούς λιμένες για την φετινή περίοδο εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 5.500 πλοία με αριθμό επιβατών – τουριστών που θα ξεπεράσουν τα 6 εκατομμύρια, σύμφωνα με την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), η οποία με βάση τα πιο στοιχεία προβαίνει σε ενέργειες που αφορούν την εξέταση θεμάτων σχετικά με την κίνηση των πλοίων στους προορισμούς της Επικράτειας.
ΑΑΔΕ: Φοροδιαφυγή… εν πλω στη φάκα της – «Ρεσάλτο» σε σκάφη κρουαζιέρας στην Σαντορίνη
Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την κίνηση των μετακινουμένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών, θα πρέπει να είναι τέτοια που να αποτρέπουν τη δημιουργία συνωστισμού στις αφίξεις
Σημειώνεται δε πως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος – ΕΛΙΜΕ σε 49 ελληνικά λιμάνια, το 2023 που υπήρξε χρονιά ρεκόρ για την ελληνική κρουαζιέρα, οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε 5.230, ωστόσο ο αριθμός επιβατών ήταν μεγαλύτερος, συνολικά 7.003.150 επιβάτες, δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων με 2.373.500 επιβάτες έναντι του 2022.
Όπως επισημαίνει, τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται για την κίνηση των μετακινουμένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών, θα πρέπει να είναι τέτοια που να αποτρέπουν τη δημιουργία συνωστισμού στις αφίξεις, καθώς και στα διάφορα στάδια μετακινήσεώς των στα ενδιαφέροντα κάθε προορισμού.
Κρουαζιέρα: 11 προτάσεις της Ενωσης Εφοπλιστών Kρουαζιερόπλοιων
Τα θέματα που η ΕΕΚΦΝ θέτει κατά προτεραιότητα, προκειμένου να εξεταστούν από τα αρμόδια Όργανα της Κεντρικής Διοίκησης και ιδιαίτερα από αυτό της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, είναι τα ακόλουθα:
- Η κίνηση της κρουαζιέρας σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων στους Ελληνικούς λιμένες για την φετινή περίοδο εκτιμάται ότι θα φτάσει 5.500 πλοία με αριθμό επιβατών – τουριστών που θα ξεπεράσουν τα 6 εκ.
- Αναφορικά δε με την σημασία του κλάδου και τα οφέλη για την τοπική κοινωνία των 60 και πλέον προορισμών κρουαζιέρας στην Ελληνική Επικράτεια, καθώς και την Εθνική Οικονομία, η Ένωση αναφέρει τα ακόλουθα:
- Τις απευθείας δαπάνες των επισκεπτών στις επισκέψεις των στην τοπική αγορά.
- Τη στήριξη του εμπορίου από προμήθειες υλικών, τροφίμων, κυρίως Ελληνικών προϊόντων, καυσίμων κλπ. ως επίσης επισκευές, συντηρήσεις, ανακαινίσεις πλοίων κλπ.
- Τα αυξημένα οφέλη από την ανάπτυξη του homeporting (υπηρεσίες, αεροδρόμια, ξενοδοχεία).
- Την αύξηση των συναλλαγματικών αποθεμάτων στη Χώρα μας.
- Τα λιμενικά τέλη, τα τέλη επιβατών, καθώς και αυτά για την εφαρμογή των απαιτήσεων που προβλέπονται από την Διεθνή Σύμβαση SOLAS για την ασφάλεια (security) ISPS Code.
- Τις δαπάνες για την παραλαβή στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων.
- Τις δαπάνες στα μέσα μεταφορών.
- Τις δαπάνες προσωπικού των τουριστικών γραφείων,
- Τα πολλή σοβαρά οφέλη από την απασχόληση εργατικού δυναμικού στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις του Πειραιά και των άλλων μονάδων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και μακρύτερα, όπως στην Χαλκίδα και τη Σύρο, που προσφέρει ο κλάδος με τις αναγκαίες εργασίες επισκευών και συντηρήσεων των πλοίων.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons