Ένα ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στην Κίνα από τη θυγατρική της Volkswagen, CUPRA, μπορεί να «εξαφανιστεί» εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμείνει στους προγραμματισμένους δασμούς εισαγωγής 21,3% για το συγκεκριμένο όχημά της, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας.
Volskwagen: Κρίσιμες αποφάσεις για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης
Η αύξηση της τιμής του Tavascan, ενός πλήρως ηλεκτρικού SUV που πωλείται για περίπου 52.000 ευρώ, για την κάλυψη του επιπρόσθετου κόστους, δεν είναι επιλογή στο τρέχον ευρωπαϊκό οικονομικό περιβάλλον, δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς, ο οποίος ηγείται των εμπορικών σημάτων SEAT και CUPRA, στη SEAT S.A, η οποία είναι θυγατρική εταιρεία της Volkswagen.
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς
Ούτε η μεταφορά της παραγωγής σε άλλη τοποθεσία, αφού η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην ανάπτυξη δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui, που ανήκει κατά πλειοψηφία σε μια κοινοπραξία με τον κινεζικό όμιλο JAC Automobile.
Χωρίς τις προβλεπόμενες πωλήσεις του Tavascan, η CUPRA θα χάσει τους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιβάλει η ΕΕ το επόμενο έτος και έτσι θα αντιμετωπίσει βαριά πρόστιμα, αναγκάζοντάς την να μειώσει την παραγωγή με πιθανό αντίκτυπο στην απασχόληση στη βάση της στην Ισπανία, είπε ο Γκρίφιθς.
«Βάζει σε κίνδυνο ολόκληρο το οικονομικό μέλλον της εταιρείας», είπε ο επικεφαλής της εταιρείας. «Η πρόθεση ήταν να προστατεύσουμε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά για εμάς έχει το αντίθετο αποτέλεσμα».
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς, υπογραμμίζοντας τις ανησυχίες ότι οι Βρυξέλλες θα βλάψουν εγχώριους παίκτες στην προσπάθειά της να “πατάξει” τις κινεζικές επιδοτήσεις, σε μια πολιτική επιλογή που αποφάσισε να ακολουθήσει πριν από σχεδόν ένα χρόνο.
Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων είναι πάνω από τον τυπικό δασμό 10% της ΕΕ στις εισαγωγές αυτοκινήτων, ένα μέτρο που σύμφωνα με την Επιτροπή στοχεύει στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού και στην αντιμετώπιση των αθέμιτων επιδοτήσεων. Το Πεκίνο έχει απειλήσει να αντεπιτεθεί με έρευνες για τις εισαγωγές γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ από την ΕΕ.
Το Tavascan, όπως και το ηλεκτρικό μίνι της BMW, αρχικά αντιμετώπιζε δασμό 38,1% με βάση τα σχέδια των Βρυξελλών, προκαλώντας διαμαρτυρίες και από τις δύο εταιρείες.
Τελικά η “ταρίφα” της ΕΕ και στα δύο αυτοκίνητα μειώθηκε στο 21,3% τον περασμένο μήνα για να συμπεριληφθεί στη λίστα των εταιρειών που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ.
Ταυτόχρονα, οι Βρυξέλλες μείωσαν τον προτεινόμενο δασμό για την Tesla, η οποία έχει ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Σαγκάη, στο 9%, δηλαδή χαμηλότερα από όλους τους δασμούς, αφού η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων προέβη σε αυτοτελή διαπραγμάτευση με την ΕΕ.
Η Κίνα ζητά από τα 27 κράτη μέλη του μπλοκ να απορρίψουν τους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς σε ψηφοφορία του Οκτωβρίου.
Αγωνία για το μέλλον της Cupra
Ο Γκρίφιθς είπε ότι η CUPRA βρίσκεται σε συνομιλίες με «διαφορετικά επίπεδα» της Επιτροπής και της γερμανικής και της ισπανικής κυβέρνησης για να προσπαθήσουν να τις πείσουν να περικόψουν ή να καταργήσουν τους προγραμματισμένους δασμούς.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen είναι πολύ εκτεθειμένες σε πιθανούς αντιδασμούς από την Κίνα στις εισαγωγές αυτοκινήτων μεγάλων κινητήρων. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους. Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εισάγονται.
Η CUPRA αποφάσισε πριν από αρκετά χρόνια να παράγει το Tavascan, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, στο νεότευκτο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui στην Κίνα για να κυκλοφορήσει το προϊόν γρήγορα στην αγορά και πάντα σχεδίαζε την κατασκευή του διαδόχου του μοντέλου στην Ευρώπη, είπε ο Γκρίφιθς.
«Δεν είμαστε μια κινεζική μάρκα που προσπαθεί να κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά. Τα αυτοκίνητά μας δεν είναι για τις μάζες. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα επιδοτούμενο προϊόν», είπε. «Είμαστε ένα διαφορετικό “ζώο”. Αυτό προσπαθούμε να εξηγήσουμε»
Latest News
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ
Προβληματίζει η κινεζική αγορά - Η Starbucks σκέφτεται την αποχώρησή της;
Η Starbucks διερευνά τις δυνατότητες πώλησης του κινεζικού βραχίονά της - Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων
Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδιώκει την διαγραφή χρέους της Ουκρανίας ύψους 4,6 δισ. δολαρίων
Οι ΗΠΑ θα ακυρώσουν το ήμισυ ενός δανείου ύψους 9 δισ. δολαρίων - Το σχέδιο προκάλεσε αντιρρήσεις από τους Ρεπουμπλικάνου