Ένα ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στην Κίνα από τη θυγατρική της Volkswagen, CUPRA, μπορεί να «εξαφανιστεί» εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμείνει στους προγραμματισμένους δασμούς εισαγωγής 21,3% για το συγκεκριμένο όχημά της, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας.
Volskwagen: Κρίσιμες αποφάσεις για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης
Η αύξηση της τιμής του Tavascan, ενός πλήρως ηλεκτρικού SUV που πωλείται για περίπου 52.000 ευρώ, για την κάλυψη του επιπρόσθετου κόστους, δεν είναι επιλογή στο τρέχον ευρωπαϊκό οικονομικό περιβάλλον, δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς, ο οποίος ηγείται των εμπορικών σημάτων SEAT και CUPRA, στη SEAT S.A, η οποία είναι θυγατρική εταιρεία της Volkswagen.
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς
Ούτε η μεταφορά της παραγωγής σε άλλη τοποθεσία, αφού η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην ανάπτυξη δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui, που ανήκει κατά πλειοψηφία σε μια κοινοπραξία με τον κινεζικό όμιλο JAC Automobile.
Χωρίς τις προβλεπόμενες πωλήσεις του Tavascan, η CUPRA θα χάσει τους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιβάλει η ΕΕ το επόμενο έτος και έτσι θα αντιμετωπίσει βαριά πρόστιμα, αναγκάζοντάς την να μειώσει την παραγωγή με πιθανό αντίκτυπο στην απασχόληση στη βάση της στην Ισπανία, είπε ο Γκρίφιθς.
«Βάζει σε κίνδυνο ολόκληρο το οικονομικό μέλλον της εταιρείας», είπε ο επικεφαλής της εταιρείας. «Η πρόθεση ήταν να προστατεύσουμε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά για εμάς έχει το αντίθετο αποτέλεσμα».
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς, υπογραμμίζοντας τις ανησυχίες ότι οι Βρυξέλλες θα βλάψουν εγχώριους παίκτες στην προσπάθειά της να “πατάξει” τις κινεζικές επιδοτήσεις, σε μια πολιτική επιλογή που αποφάσισε να ακολουθήσει πριν από σχεδόν ένα χρόνο.
Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων είναι πάνω από τον τυπικό δασμό 10% της ΕΕ στις εισαγωγές αυτοκινήτων, ένα μέτρο που σύμφωνα με την Επιτροπή στοχεύει στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού και στην αντιμετώπιση των αθέμιτων επιδοτήσεων. Το Πεκίνο έχει απειλήσει να αντεπιτεθεί με έρευνες για τις εισαγωγές γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ από την ΕΕ.
Το Tavascan, όπως και το ηλεκτρικό μίνι της BMW, αρχικά αντιμετώπιζε δασμό 38,1% με βάση τα σχέδια των Βρυξελλών, προκαλώντας διαμαρτυρίες και από τις δύο εταιρείες.
Τελικά η “ταρίφα” της ΕΕ και στα δύο αυτοκίνητα μειώθηκε στο 21,3% τον περασμένο μήνα για να συμπεριληφθεί στη λίστα των εταιρειών που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ.
Ταυτόχρονα, οι Βρυξέλλες μείωσαν τον προτεινόμενο δασμό για την Tesla, η οποία έχει ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Σαγκάη, στο 9%, δηλαδή χαμηλότερα από όλους τους δασμούς, αφού η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων προέβη σε αυτοτελή διαπραγμάτευση με την ΕΕ.
Η Κίνα ζητά από τα 27 κράτη μέλη του μπλοκ να απορρίψουν τους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς σε ψηφοφορία του Οκτωβρίου.
Αγωνία για το μέλλον της Cupra
Ο Γκρίφιθς είπε ότι η CUPRA βρίσκεται σε συνομιλίες με «διαφορετικά επίπεδα» της Επιτροπής και της γερμανικής και της ισπανικής κυβέρνησης για να προσπαθήσουν να τις πείσουν να περικόψουν ή να καταργήσουν τους προγραμματισμένους δασμούς.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen είναι πολύ εκτεθειμένες σε πιθανούς αντιδασμούς από την Κίνα στις εισαγωγές αυτοκινήτων μεγάλων κινητήρων. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους. Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εισάγονται.
Η CUPRA αποφάσισε πριν από αρκετά χρόνια να παράγει το Tavascan, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, στο νεότευκτο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui στην Κίνα για να κυκλοφορήσει το προϊόν γρήγορα στην αγορά και πάντα σχεδίαζε την κατασκευή του διαδόχου του μοντέλου στην Ευρώπη, είπε ο Γκρίφιθς.
«Δεν είμαστε μια κινεζική μάρκα που προσπαθεί να κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά. Τα αυτοκίνητά μας δεν είναι για τις μάζες. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα επιδοτούμενο προϊόν», είπε. «Είμαστε ένα διαφορετικό “ζώο”. Αυτό προσπαθούμε να εξηγήσουμε»
Latest News
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού