Ένα ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στην Κίνα από τη θυγατρική της Volkswagen, CUPRA, μπορεί να «εξαφανιστεί» εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμείνει στους προγραμματισμένους δασμούς εισαγωγής 21,3% για το συγκεκριμένο όχημά της, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας.
Volskwagen: Κρίσιμες αποφάσεις για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης
Η αύξηση της τιμής του Tavascan, ενός πλήρως ηλεκτρικού SUV που πωλείται για περίπου 52.000 ευρώ, για την κάλυψη του επιπρόσθετου κόστους, δεν είναι επιλογή στο τρέχον ευρωπαϊκό οικονομικό περιβάλλον, δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς, ο οποίος ηγείται των εμπορικών σημάτων SEAT και CUPRA, στη SEAT S.A, η οποία είναι θυγατρική εταιρεία της Volkswagen.
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς
Ούτε η μεταφορά της παραγωγής σε άλλη τοποθεσία, αφού η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην ανάπτυξη δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui, που ανήκει κατά πλειοψηφία σε μια κοινοπραξία με τον κινεζικό όμιλο JAC Automobile.
Χωρίς τις προβλεπόμενες πωλήσεις του Tavascan, η CUPRA θα χάσει τους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιβάλει η ΕΕ το επόμενο έτος και έτσι θα αντιμετωπίσει βαριά πρόστιμα, αναγκάζοντάς την να μειώσει την παραγωγή με πιθανό αντίκτυπο στην απασχόληση στη βάση της στην Ισπανία, είπε ο Γκρίφιθς.
«Βάζει σε κίνδυνο ολόκληρο το οικονομικό μέλλον της εταιρείας», είπε ο επικεφαλής της εταιρείας. «Η πρόθεση ήταν να προστατεύσουμε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά για εμάς έχει το αντίθετο αποτέλεσμα».
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς, υπογραμμίζοντας τις ανησυχίες ότι οι Βρυξέλλες θα βλάψουν εγχώριους παίκτες στην προσπάθειά της να “πατάξει” τις κινεζικές επιδοτήσεις, σε μια πολιτική επιλογή που αποφάσισε να ακολουθήσει πριν από σχεδόν ένα χρόνο.
Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων είναι πάνω από τον τυπικό δασμό 10% της ΕΕ στις εισαγωγές αυτοκινήτων, ένα μέτρο που σύμφωνα με την Επιτροπή στοχεύει στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού και στην αντιμετώπιση των αθέμιτων επιδοτήσεων. Το Πεκίνο έχει απειλήσει να αντεπιτεθεί με έρευνες για τις εισαγωγές γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ από την ΕΕ.
Το Tavascan, όπως και το ηλεκτρικό μίνι της BMW, αρχικά αντιμετώπιζε δασμό 38,1% με βάση τα σχέδια των Βρυξελλών, προκαλώντας διαμαρτυρίες και από τις δύο εταιρείες.
Τελικά η “ταρίφα” της ΕΕ και στα δύο αυτοκίνητα μειώθηκε στο 21,3% τον περασμένο μήνα για να συμπεριληφθεί στη λίστα των εταιρειών που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ.
Ταυτόχρονα, οι Βρυξέλλες μείωσαν τον προτεινόμενο δασμό για την Tesla, η οποία έχει ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Σαγκάη, στο 9%, δηλαδή χαμηλότερα από όλους τους δασμούς, αφού η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων προέβη σε αυτοτελή διαπραγμάτευση με την ΕΕ.
Η Κίνα ζητά από τα 27 κράτη μέλη του μπλοκ να απορρίψουν τους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς σε ψηφοφορία του Οκτωβρίου.
Αγωνία για το μέλλον της Cupra
Ο Γκρίφιθς είπε ότι η CUPRA βρίσκεται σε συνομιλίες με «διαφορετικά επίπεδα» της Επιτροπής και της γερμανικής και της ισπανικής κυβέρνησης για να προσπαθήσουν να τις πείσουν να περικόψουν ή να καταργήσουν τους προγραμματισμένους δασμούς.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen είναι πολύ εκτεθειμένες σε πιθανούς αντιδασμούς από την Κίνα στις εισαγωγές αυτοκινήτων μεγάλων κινητήρων. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους. Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εισάγονται.
Η CUPRA αποφάσισε πριν από αρκετά χρόνια να παράγει το Tavascan, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, στο νεότευκτο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui στην Κίνα για να κυκλοφορήσει το προϊόν γρήγορα στην αγορά και πάντα σχεδίαζε την κατασκευή του διαδόχου του μοντέλου στην Ευρώπη, είπε ο Γκρίφιθς.
«Δεν είμαστε μια κινεζική μάρκα που προσπαθεί να κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά. Τα αυτοκίνητά μας δεν είναι για τις μάζες. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα επιδοτούμενο προϊόν», είπε. «Είμαστε ένα διαφορετικό “ζώο”. Αυτό προσπαθούμε να εξηγήσουμε»
Latest News
Ο οίκος Rothschild, ένα τροχαίο, ο πόλεμος και το «κούρεμα» του χρέους της Ουκρανίας
Την περασμένη εβδομάδα η Ουκρανία επικύρωσε μια από τις ταχύτερες - και μεγαλύτερες - αναδιαρθρώσεις χρέους στην ιστορία
ΗΠΑ: Ανέβασε ρυθμούς η μεταποίηση τον Αύγουστο- Παραμένει υποτονική η τάση
Το Ινστιτούτο Διαχείρισης Εφοδιασμού (ISM) ανακοίνωσε ότι ο μεταποιητικός δείκτης PMI στις ΗΠΑ αυξήθηκε στο 47,2 τον Αύγουστο
Η Deutsche Bank φοβάται για τον πληθωρισμό… και προειδοποιεί την ΕΚΤ
Η Deutsche Bank αναγνωρίζει ότι έχει σημειωθεί τεράστια πρόοδος στον πληθωρισμό τα τελευταία 2-3 χρόνια - Η αισιοδοξία μεταξύ των επενδυτών
Λίβανος: Συνελήφθη ο επί 30 χρόνια κεντρικός τραπεζίτης
Ο Σαλάμεχ έχει κατηγορηθεί στον Λίβανο για οικονομικά εγκλήματα, όπως ξέπλυμα χρήματος, υπεξαίρεση και παράνομο πλουτισμό
Moody’s: Αναβαθμίζει σε θετικές τις προοπτικές των αντασφαλιστικών εταιρειών
Η Moody's αναμένει ότι η τιμολόγηση της αντασφάλισης ακινήτων θα παραμείνει ευνοϊκή
Ο πληθωρισμός στην Τουρκία υποχώρησε περισσότερο από το αναμενόμενο
Η μείωση του πληθωρισμού στην Τουρκία διατηρεί την κεντρική τράπεζα στην τροχιά της μείωσης των επιτοκίων
Κρίση ακινήτων και δυτικές κυρώσεις «υποβίβασαν» μεγάλες πόλεις της Κίνας
Ο κλάδος των ακινήτων παρέσυρε προς τα κάτω την ανάπτυξη σε αρκετές μεγαλουπόλεις στην Κίνα
Παγκόσμιο πρόβλημα το κόστος στέγασης - Σε υψηλό ρεκόρ η δυσαρέσκεια [γραφήματα]
Η δυσαρέσκεια για το κόστος στέγασης ξεπερνάει άλλες ανησυχίες όπως η υγειονομική περίθαλψη και η εκπαίδευση στις χώρες του ΟΟΣΑ
Τι θα καθορίσει την μείωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ - Το στοιχείο «κλειδί»
Οι επόμενες δύο ή τρεις μειώσεις στα ευρωπαϊκά επιτόκια από το σημερινό επίπεδο του 3,75% είναι απίθανο να προκαλέσουν μεγάλες προστριβές
Καμπανάκι από Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο για καθυστερήσεις στην απορρόφηση κονδυλίων
Αποκαλυπτική έκθεση από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο για τις καθυστερήσεις στο πέρασμα των κεφαλαίων από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης στην πραγματική οικονομία