
Ένα ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στην Κίνα από τη θυγατρική της Volkswagen, CUPRA, μπορεί να «εξαφανιστεί» εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμείνει στους προγραμματισμένους δασμούς εισαγωγής 21,3% για το συγκεκριμένο όχημά της, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας.
Volskwagen: Κρίσιμες αποφάσεις για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης
Η αύξηση της τιμής του Tavascan, ενός πλήρως ηλεκτρικού SUV που πωλείται για περίπου 52.000 ευρώ, για την κάλυψη του επιπρόσθετου κόστους, δεν είναι επιλογή στο τρέχον ευρωπαϊκό οικονομικό περιβάλλον, δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς, ο οποίος ηγείται των εμπορικών σημάτων SEAT και CUPRA, στη SEAT S.A, η οποία είναι θυγατρική εταιρεία της Volkswagen.
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς
Ούτε η μεταφορά της παραγωγής σε άλλη τοποθεσία, αφού η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην ανάπτυξη δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui, που ανήκει κατά πλειοψηφία σε μια κοινοπραξία με τον κινεζικό όμιλο JAC Automobile.

Tο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui
Χωρίς τις προβλεπόμενες πωλήσεις του Tavascan, η CUPRA θα χάσει τους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιβάλει η ΕΕ το επόμενο έτος και έτσι θα αντιμετωπίσει βαριά πρόστιμα, αναγκάζοντάς την να μειώσει την παραγωγή με πιθανό αντίκτυπο στην απασχόληση στη βάση της στην Ισπανία, είπε ο Γκρίφιθς.
«Βάζει σε κίνδυνο ολόκληρο το οικονομικό μέλλον της εταιρείας», είπε ο επικεφαλής της εταιρείας. «Η πρόθεση ήταν να προστατεύσουμε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά για εμάς έχει το αντίθετο αποτέλεσμα».
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς, υπογραμμίζοντας τις ανησυχίες ότι οι Βρυξέλλες θα βλάψουν εγχώριους παίκτες στην προσπάθειά της να “πατάξει” τις κινεζικές επιδοτήσεις, σε μια πολιτική επιλογή που αποφάσισε να ακολουθήσει πριν από σχεδόν ένα χρόνο.
Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων είναι πάνω από τον τυπικό δασμό 10% της ΕΕ στις εισαγωγές αυτοκινήτων, ένα μέτρο που σύμφωνα με την Επιτροπή στοχεύει στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού και στην αντιμετώπιση των αθέμιτων επιδοτήσεων. Το Πεκίνο έχει απειλήσει να αντεπιτεθεί με έρευνες για τις εισαγωγές γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ από την ΕΕ.
Το Tavascan, όπως και το ηλεκτρικό μίνι της BMW, αρχικά αντιμετώπιζε δασμό 38,1% με βάση τα σχέδια των Βρυξελλών, προκαλώντας διαμαρτυρίες και από τις δύο εταιρείες.
Τελικά η “ταρίφα” της ΕΕ και στα δύο αυτοκίνητα μειώθηκε στο 21,3% τον περασμένο μήνα για να συμπεριληφθεί στη λίστα των εταιρειών που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ.
Ταυτόχρονα, οι Βρυξέλλες μείωσαν τον προτεινόμενο δασμό για την Tesla, η οποία έχει ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Σαγκάη, στο 9%, δηλαδή χαμηλότερα από όλους τους δασμούς, αφού η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων προέβη σε αυτοτελή διαπραγμάτευση με την ΕΕ.
Η Κίνα ζητά από τα 27 κράτη μέλη του μπλοκ να απορρίψουν τους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς σε ψηφοφορία του Οκτωβρίου.
Αγωνία για το μέλλον της Cupra
Ο Γκρίφιθς είπε ότι η CUPRA βρίσκεται σε συνομιλίες με «διαφορετικά επίπεδα» της Επιτροπής και της γερμανικής και της ισπανικής κυβέρνησης για να προσπαθήσουν να τις πείσουν να περικόψουν ή να καταργήσουν τους προγραμματισμένους δασμούς.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen είναι πολύ εκτεθειμένες σε πιθανούς αντιδασμούς από την Κίνα στις εισαγωγές αυτοκινήτων μεγάλων κινητήρων. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους. Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εισάγονται.
Η CUPRA αποφάσισε πριν από αρκετά χρόνια να παράγει το Tavascan, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, στο νεότευκτο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui στην Κίνα για να κυκλοφορήσει το προϊόν γρήγορα στην αγορά και πάντα σχεδίαζε την κατασκευή του διαδόχου του μοντέλου στην Ευρώπη, είπε ο Γκρίφιθς.
«Δεν είμαστε μια κινεζική μάρκα που προσπαθεί να κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά. Τα αυτοκίνητά μας δεν είναι για τις μάζες. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα επιδοτούμενο προϊόν», είπε. «Είμαστε ένα διαφορετικό “ζώο”. Αυτό προσπαθούμε να εξηγήσουμε»


Latest News

Πώς η «ευάλωτη» Ευρώπη κάνει πιο... ισχυρή την αμυντική βιομηχανία της
Ο δείκτης STOXX Europe Total Market Aerospace & Defense που παρακολουθεί την αμυντική βιομηχανία εκτοξεύτηκε σε ιστορικό υψηλό την Τρίτη

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Οι νέοι δασμοί θα εκτινάξουν τις τιμές των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ
Οι αυξήσεις θα πλήξουν όλες ανεξαιρέτως τις αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποιούν οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων

Το στοίχημα των 300 δισ. ευρώ – Τι θα κάνει ο Μπάφετ με τόσα μετρητά
Σε νέο ρεκόρ εκτοξεύτηκαν τα ταμειακά διαθέσιμα της επενδυτικής εταιρείας του Γουόρεν Μπάφετ, Berkshire Hathaway

Ραγδαίες εξελίξεις στο ουκρανικό: Το σκληρό παζάρι για τα κρίσιμα ορυκτά και το «ποντάρισμα» Τραμπ
Σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ τόνισε ότι ο πόλεμος θα τελειώσει σύντομα - Η στάση του Κιέβου

Γιατί ο Ίλον Μασκ θέλει να ελέγχει τη Fed
Τα σχόλια του Μασκ ακολουθούν την απόφαση Τραμπ να ενισχύσει τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο η Fed εποπτεύει αυτές τις μεγάλες τράπεζες

«Μήλον της έριδος» μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας ο χαλκός του Κονγκό - Το come back της κινεζικής Norinco
Άκαρπη η πρόσφατη προσφορά 1,4 δισ. δολαρίων του κινεζικού κολοσσού - Ο χαλκός μετατρέπεται σε πεδίο ανταγωνισμού ΗΠΑ - Κίνας

Η Ρωσία μπορεί να συμφωνήσει να χρησιμοποιηθούν τα παγωμένα assets για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας
Σύμφωνα με το Reuters, η Ρωσία θα μπορούσε να συμφωνήσει εφόσον τα χρήματα χρησιμοποιηθούν και για τις περιοχές που έχει προσαρτήσει

Η Μόσχα στρώνει χαλί... για τις δυτικές εταιρείες - Τι δήλωσε ο Πούτιν
Ο Πούτιν διέταξε το υπουργικό συμβούλιο να δώσει στους εγχώριους παραγωγούς προνομιακή μεταχείριση ως απόσβεση των κυρώσεων

Κοντά (;) σε συμφωνία ΗΠΑ-Ουκρανία για τα κρίσιμα ορυκτά - Τι ζητά ο Ζελένσκι
Ο Ουκρανός πρόεδρος χαμηλώνει τους τόνους μετά την ένταση που προκλήθηκε με τον Τραμπ

Πώς οι μεγάλες γερμανικές εταιρείες θα... προσπεράσουν τους δασμούς Τραμπ
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξήγαγαν 800.000 οχήματα στις ΗΠΑ πέρυσι, τετραπλάσιος σε σχέση με όσα εξάγονται από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη