Μονάδες παραγωγής σε στρατηγικές θέσεις στη Γερμανία και όλη την ΕΕ διατηρεί ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος τώρα για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία του εξετάζει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία. Πρόκειται για κίνηση που στέλνει κύματα σοκ σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στο βιομηχανικό κλάδο της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης και απειλεί να αλλάξει εκ βάθρων τον τρόπο παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γηραιά Ήπειρο

Με 114 μονάδες παραγωγής σε 17 ευρωπαϊκές χώρες και περίπου 680.000 εργαζόμενους συνολικά, η κίνηση αυτή δείχνει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και η οικονομία της χώρας γενικότερα από τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και τη μείωση της ανταγωνιστικότητας λόγω του ράλι στα κόστη ενέργειας, του πληθωρισμού και άλλων παραγόντων.

Η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων στα σχέδια της VW για κλείσιμο εργοστασίων

Η Volkswagen

Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει σήμερα το χάρτη με μερικές από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής του Ομίλου Volkswagen σε όλη την Ευρώπη. Στο παρελθόν αναλυτές του κλάδου είχαν ονομάσει ως πιθανούς στόχους της εταιρείας για κλείσιμο τα εργοστάσια στο Όσναμπρουκ της Κάτω Σαξονίας και στη Δρέσδη της Σαξονίας. Το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος του ομίλου VW και φαίνεται να στηρίζει το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας. Επίσης τις προηγούμενες εβδομάδες είχε γίνει συζήτηση για να κλείσει η VW και μονάδα παραγωγής της Audi στο Βέλγιο, προκαλώντας μεγάλη αίσθηση στον κλάδο.

Εκτός από τις συζητήσεις για κλείσιμο εργοστασίων η VW, που έχει έδρα το Βόλφσμουργκ της Γερμανίας, επιδιώκει να τερματίσει το αποκαλούμενο πρόγραμμα ασφάλειας θέσεων εργασίας το οποίο ισχύει από το 1994 και δεν επιτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029. Το πανίσχυρο εργατικό συνδικάτο IG Metall αναφέρει ότι το πρόγραμμα ασφάλειας θέσεων εργασίας καλύπτει τα εργοστάσια παραγωγής σε Βόλφσμπουργκ, Αννόβερο, Μπραουνσβέιγκ, Σαλζγκίτερ, Κάσελ και Έμντεν.

Η VW είναι η πρώτη μάρκα του Ομίλου Volkswagen που θέλει να προχωρήσει σε μειώσεις κόστους ύψους 10 δις ευρώ μέχρι το 2026 σε μια προσπάθεια να εφαρμόσει στρατηγικό σχέδιο για τη μετάβασή της στην αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Προάγγελος για ευρύτερες αλλαγές στην παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη

Οι προκλήσεις πλέον είναι μεγάλες. Μετά από χρόνια που δεν αντιμετωπίστηκε η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και την υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας, οι κινήσεις του γερμανικού γίγαντα αυτοκινήτων είναι πιθανό να ξεκινήσουν ευρύτερες αλλαγές στον κλάδο, δείχνουν στοιχεία του Bloomberg. Ως βασικός λόγος για αυτό είναι ότι οι προσπάθειες της Ευρώπης να ανταγωνιστεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και την Tesla, φαίνεται ότι δεν πάνε τόσο καλά.

Με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να παραμένουν στην Ευρώπη σχεδόν κατά ένα πέμπτο χαμηλότερες από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι VW, Stellantis NV και Renault φαίνεται ότι λειτουργούσαν περισσότερα από τριάντα εργοστάσια σε επίπεδα που οι αναλυτές θεωρούν ασύμφορα, σύμφωνα με στοιχεία της Just Auto που επικαλείται το Bloomberg. Σε αυτά φαίνεται να περιλαμβάνεται το τεράστιο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg, που είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Η οργάνωση του Ομίλου VW στην ΕΕ

Ο Όμιλος VW λειτουργεί πέντε βασικές μάρκες από πέντε ευρωπαϊκές χώρες, που είναι οργανωμένες με ειδικές ομάδες, σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας. Αυτές οι ομάδες είναι οι ακόλουθες:

  • Brand Group Core, με τις Volkswagen (Βόλφσμπουργκ, Γερμανία), Volkswagen Commercial Vehicles (Ανόβερο, Γερμανία), SKODA (Mladá Boleslav, Τσεχία), SEAT και CUPRA (Μπαρτσελόνα, Ισπανία)
  • Brand Group Progressive με τις Audi (Ίνγκολσταντ, Γερμανία), Lamborghini (Σαντ’Αγκάτα Μπολονέζε, Ιταλία), Bentley (Κρου, Βρετανία), Ducati (Μπολόνια, Ιταλία)
  • Brand Group Sport Luxury με την Porsche (Στουτγκάρδη-Τσουφενχάουσεν, Γερμανία)

«Η Ευρώπη διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια στρατηγική μας για έρευνα και ανάπτυξη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εδώ, έχουμε δημιουργήσει πολυάριθμα κέντρα καινοτομίας και εγκαταστάσεις παραγωγής, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και οχημάτων παγκοσμίως», αναφέρει σχετικά ο Όμιλος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή