Μονάδες παραγωγής σε στρατηγικές θέσεις στη Γερμανία και όλη την ΕΕ διατηρεί ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος τώρα για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία του εξετάζει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία. Πρόκειται για κίνηση που στέλνει κύματα σοκ σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στο βιομηχανικό κλάδο της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης και απειλεί να αλλάξει εκ βάθρων τον τρόπο παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γηραιά Ήπειρο
Με 114 μονάδες παραγωγής σε 17 ευρωπαϊκές χώρες και περίπου 680.000 εργαζόμενους συνολικά, η κίνηση αυτή δείχνει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και η οικονομία της χώρας γενικότερα από τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και τη μείωση της ανταγωνιστικότητας λόγω του ράλι στα κόστη ενέργειας, του πληθωρισμού και άλλων παραγόντων.
Η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων στα σχέδια της VW για κλείσιμο εργοστασίων
Η Volkswagen
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει σήμερα το χάρτη με μερικές από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής του Ομίλου Volkswagen σε όλη την Ευρώπη. Στο παρελθόν αναλυτές του κλάδου είχαν ονομάσει ως πιθανούς στόχους της εταιρείας για κλείσιμο τα εργοστάσια στο Όσναμπρουκ της Κάτω Σαξονίας και στη Δρέσδη της Σαξονίας. Το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος του ομίλου VW και φαίνεται να στηρίζει το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας. Επίσης τις προηγούμενες εβδομάδες είχε γίνει συζήτηση για να κλείσει η VW και μονάδα παραγωγής της Audi στο Βέλγιο, προκαλώντας μεγάλη αίσθηση στον κλάδο.
Εκτός από τις συζητήσεις για κλείσιμο εργοστασίων η VW, που έχει έδρα το Βόλφσμουργκ της Γερμανίας, επιδιώκει να τερματίσει το αποκαλούμενο πρόγραμμα ασφάλειας θέσεων εργασίας το οποίο ισχύει από το 1994 και δεν επιτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029. Το πανίσχυρο εργατικό συνδικάτο IG Metall αναφέρει ότι το πρόγραμμα ασφάλειας θέσεων εργασίας καλύπτει τα εργοστάσια παραγωγής σε Βόλφσμπουργκ, Αννόβερο, Μπραουνσβέιγκ, Σαλζγκίτερ, Κάσελ και Έμντεν.
Η VW είναι η πρώτη μάρκα του Ομίλου Volkswagen που θέλει να προχωρήσει σε μειώσεις κόστους ύψους 10 δις ευρώ μέχρι το 2026 σε μια προσπάθεια να εφαρμόσει στρατηγικό σχέδιο για τη μετάβασή της στην αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Προάγγελος για ευρύτερες αλλαγές στην παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη
Οι προκλήσεις πλέον είναι μεγάλες. Μετά από χρόνια που δεν αντιμετωπίστηκε η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και την υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας, οι κινήσεις του γερμανικού γίγαντα αυτοκινήτων είναι πιθανό να ξεκινήσουν ευρύτερες αλλαγές στον κλάδο, δείχνουν στοιχεία του Bloomberg. Ως βασικός λόγος για αυτό είναι ότι οι προσπάθειες της Ευρώπης να ανταγωνιστεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και την Tesla, φαίνεται ότι δεν πάνε τόσο καλά.
Με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να παραμένουν στην Ευρώπη σχεδόν κατά ένα πέμπτο χαμηλότερες από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι VW, Stellantis NV και Renault φαίνεται ότι λειτουργούσαν περισσότερα από τριάντα εργοστάσια σε επίπεδα που οι αναλυτές θεωρούν ασύμφορα, σύμφωνα με στοιχεία της Just Auto που επικαλείται το Bloomberg. Σε αυτά φαίνεται να περιλαμβάνεται το τεράστιο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg, που είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
Η οργάνωση του Ομίλου VW στην ΕΕ
Ο Όμιλος VW λειτουργεί πέντε βασικές μάρκες από πέντε ευρωπαϊκές χώρες, που είναι οργανωμένες με ειδικές ομάδες, σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας. Αυτές οι ομάδες είναι οι ακόλουθες:
- Brand Group Core, με τις Volkswagen (Βόλφσμπουργκ, Γερμανία), Volkswagen Commercial Vehicles (Ανόβερο, Γερμανία), SKODA (Mladá Boleslav, Τσεχία), SEAT και CUPRA (Μπαρτσελόνα, Ισπανία)
- Brand Group Progressive με τις Audi (Ίνγκολσταντ, Γερμανία), Lamborghini (Σαντ’Αγκάτα Μπολονέζε, Ιταλία), Bentley (Κρου, Βρετανία), Ducati (Μπολόνια, Ιταλία)
- Brand Group Sport Luxury με την Porsche (Στουτγκάρδη-Τσουφενχάουσεν, Γερμανία)
«Η Ευρώπη διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια στρατηγική μας για έρευνα και ανάπτυξη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εδώ, έχουμε δημιουργήσει πολυάριθμα κέντρα καινοτομίας και εγκαταστάσεις παραγωγής, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και οχημάτων παγκοσμίως», αναφέρει σχετικά ο Όμιλος.
Latest News
Πώς αμύνονται οι Βρετανοί στην ακρίβεια - Γιατί «σήκωσαν» μετρητά 1 δισ. λίρες σε ένα μήνα
Οι αναλήψεις μετρητών στα υποκαταστήματα του Post Office στη Βρετανία ξεπέρασαν το 1 δισ. λίρες τον Δεκέμβριο
Οι πρώτες συμβουλές του Ντίμον στον Τραμπ - Σε ποια θέματα δίνει προτεραιότητα
Ο CEO της JP Morgan ρωτήθηκε τι θα συμβούλευε τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ - Αυτή είναι η απάντησή του
Γιατί το μεγαλύτερο συνταξιοδοτικό ταμείο της Ευρώπης πούλησε μερίδιό του στην Tesla
«Είχαμε πρόβλημα» με το πακέτο αμοιβών του Μασκ, δήλωσε εκπρόσωπος του Stichting Pensioenfonds ABP
Γιατί ο Τζεφ Μπέζος δεν ανησυχεί για τους δεσμούς Μασκ-Τραμπ στην διαστημική κούρσα
Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, παρακολουθεί την πρώτη εκτόξευση του New Glenn της Blue Origin
Ρεκόρ εξαγωγών και εκτόξευση εισαγωγών της Κίνας με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Τα εμπορικά στοιχεία για την Κίνα τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά,
Από τη Shein στο Vinted - Το πέρασμα από τη γρήγορη μόδα στα μεταχειρισμένα
Zalpha, Millennials και Gen X περνούν από τη μια εμμονή στην άλλη - Γιατί αφήνουν τη Shein και «πιάνουν» το Vinted
Τα μισά αεροσκάφη της Airbus παρέδωσε η Boeing το 2024
Αυξάνεται η δυσπιστία για το αν η αμερικανική Boeing θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε ανακοινώσει
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών