Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024 αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για να εξετάσει – κατόπιν σχετικής Εισήγησης – τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση κατ’ άρθρο 8 του ν. 3959/2011, που αφορά στη σύσταση κοινής επιχείρησης, από τις εταιρείες Hellenic Train και «DAMCO ENERGY» (Όμιλος Κοπελούζου) για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής του Θριασίου Πεδίου (Θριάσιο ΙΙ).
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E.) είναι μέλος του ιταλικού Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group (Όμιλος FSI). Παρέχει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών μέσω του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου για πελάτες εσωτερικού και εξωτερικού, και είναι ο μοναδικός πάροχος υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού στην Ελλάδα.
Η DAMCO ανήκει στον Όμιλο Κοπελούζου. Η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο της ενέργειας με συμμετοχή σε έργα κατασκευής και προμήθειας εξοπλισμού εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (θερμοηλεκτρικά, υδροηλεκτρικά), καθώς και στην ανάπτυξη και λειτουργία έργων υποδομής.
Θριάσιο ΙΙ: Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την κοινή εταιρεία HELLENIC TRAIN – DAMCO ENERGY
Τι θα γίνει στο Θριάσιο
Το Θριάσιο ΙΙ θα αποτελέσει έναν τερματικό σταθμό εμπορευμάτων στην Ελλάδα με μοναδικά χαρακτηριστικά, ο οποίος θα εξυπηρετεί το διτροπικό μοντέλο μεταφοράς (οδική/σιδηροδρομική μεταφορά) εμπορευμάτων και αναμένεται να συμβάλλει στην αύξηση του συνολικού όγκου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, δεδομένου ότι η ανάπτυξη των διτροπικών μεταφορών και δη εκείνων που περιλαμβάνουν σιδηροδρομική μεταφορά παρουσιάζει έντονα στοιχεία οικονομικής ωφέλειας, αλλά και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
Η Ηellenic Τrain σήμερα κατέχει πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς στην αγορά παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και μονοπωλιακή θέση στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Με την υπό κρίση συγκέντρωση, η εταιρεία καθετοποιείται σε μια ακόμη αγορά κομβικής σημασίας στο «οικοσύστημα» μεταφορών, καθώς αποκτά έλεγχο στη μοναδική υποδομή παροχής υπηρεσιών διτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών στην ελληνική επικράτεια.
Η εισήγηση
Σύμφωνα με την Εισήγηση, η απόκτηση κοινού ελέγχου στο Θριάσιο ΙΙ αναμένεται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με την ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευμάτων μέσω πρακτικών αποκλεισμού (foreclosure) των ανταγωνιστών της.
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η κοινή επιχείρηση θα έχει την ικανότητα και το κίνητρο να θέσει τους ανταγωνιστές της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικής εμπορευματικής μεταφοράς σε μειονεκτική θέση, με δυσμενή αντι- ανταγωνιστικά αποτελέσματα. Ο αποκλεισμός των ανταγωνιστών εκτιμάται ότι δύναται να λάβει χώρα είτε μέσω δυσχέρανσης της πρόσβασής τους στις υπηρεσίες του Θριασίου ΙΙ (π.χ. με τη μορφή παροχής αυτών των υπηρεσιών με λιγότερο ευνοϊκούς όρους εξυπηρέτησης, υποβάθμισης της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών, καθυστερήσεων) είτε μέσω της προσφοράς ευνοϊκότερων συναλλακτικών όρων (όπως εκπτώσεων ή ταχύτερης εξυπηρέτησης) σε κοινούς πελάτες, ιδίως διαμεταφορείς, οι οποίοι προμηθεύονται τη μεταφορική υπηρεσία από την Ηellenic Τrain.
Εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες
Επίσης, πιθανολογείται ότι μετά την υλοποίηση της συγκέντρωσης, η Hellenic Train μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε επιζήμιες για τον ανταγωνισμό επιπτώσεις στη σχετική αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Ως εκ τούτου, προτείνεται η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της υπό κρίση πράξης υπό την προϋπόθεση της ανάληψης κατάλληλης και επαρκούς δέσμης δεσμεύσεων (διορθωτικά μέτρα) που θα προταθούν από τη γνωστοποιούσα επιχείρηση και που θα άρουν τα πιθανολογούμενα προβλήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την συγκέντρωση.
Υπενθυμίζεται ότι η Εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών όσο και τρίτων.
Latest News
Κερδίζει έδαφος η τηλεοπτική διαφήμιση – Επενδύσεις σε περιεχόμενο υψηλού επιπέδου
Η τηλεοπτική διαφήμιση παραμένει ένα δυναμικό μέσο για την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών
Οι αντίρροπες δυνάμεις στα επιτόκια τον Ιούλιο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ
Το περιθώριο για τα επιτόκια μεταξύ των νέων καταθέσεων και δανείων αυξήθηκε στις 5,29 εκατοστιαίες μονάδες τον Ιούλιο, σύμφωνα με την ΤτΕ
Σήμα "SOS" από Kaspersky: Οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύονται την επιστροφή στα σχολεία
Οι απατεώνες αξιοποιούν όλο και περισσότερο τις φόρμες συλλογής δεδομένων - Δείτε παραδείγματα που αφορούν μαθητές
Πακέτο 7 προτάσεων για την επιχειρηματικότητα από το ΕΒΕΠ ενόψει της 88ης ΔΕΘ
Τις προτάσεις του ΕΒΕΠ για τη στήριξη των επιχειρήσεων υπέβαλε στον πρωθυπουργό ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Βασίλης Κορκίδης, ενόψει 88ης ΔΕΘ
Προσφορές άνω των 2,5 δισ. για το ομόλογο της Alpha Bank
Η έκδοση εκτιμάται ότι θα αξιολογηθεί με βαθμολογία Β2 από τη Moody’s
Μπαίνει στις ΗΠΑ η Κρι Κρι με το Greek Frozen Yogurt - Ντεμπούτο στο Τέξας
Έξι κωδικοί Greek Frozen Yogurt της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι βρίσκονται ήδη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Jefferies: Ξεχώρισε η Εθνική το δεύτερο τρίμηνο στη διαχείριση assets
Οι καθαρές ροές από την αρχή του έτους, ύψους 3,2 δισ. ευρώ, ξεπέρασαν τις καθαρές ροές του 2023 ύψους 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την Jefferies
Πράσινο φως στη συγχώνευση με Παγκρήτια από τους μετόχους της Attica Bank
Ιστορική χαρακτήρισε η Ελένη Βρεττού τη συγχώνευση Attica Bank με Παγκρήτια
Στο στόχαστρο της Intralot 8 νέα συμβόλαια στο εξωτερικό - Οι αγορές στόχοι
Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις της Intralot - Το μήνυμα του προέδρου του Ομίλου Intralot, Σωκράτη Κόκκαλη.
Οι 4 ελληνικές αλυσίδες ταχείας εστίασης που τολμούν εκτός των τειχών
Goody’s, Γρηγόρης, Chillbox, και The Big Bad Wolf φιλοδοξούν να κατακτήσουν τις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού