![Θριάσιο ΙΙ: Στο «μικροσκόπιο» της Επιτροπής Ανταγωνισμού η κοινή επιχείρηση Hellenic Train και DAMCO](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/epitropi-antagonismou-768x495-1.jpg)
Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024 αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για να εξετάσει – κατόπιν σχετικής Εισήγησης – τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση κατ’ άρθρο 8 του ν. 3959/2011, που αφορά στη σύσταση κοινής επιχείρησης, από τις εταιρείες Hellenic Train και «DAMCO ENERGY» (Όμιλος Κοπελούζου) για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής του Θριασίου Πεδίου (Θριάσιο ΙΙ).
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E.) είναι μέλος του ιταλικού Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group (Όμιλος FSI). Παρέχει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών μέσω του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου για πελάτες εσωτερικού και εξωτερικού, και είναι ο μοναδικός πάροχος υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού στην Ελλάδα.
Η DAMCO ανήκει στον Όμιλο Κοπελούζου. Η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο της ενέργειας με συμμετοχή σε έργα κατασκευής και προμήθειας εξοπλισμού εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (θερμοηλεκτρικά, υδροηλεκτρικά), καθώς και στην ανάπτυξη και λειτουργία έργων υποδομής.
Θριάσιο ΙΙ: Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την κοινή εταιρεία HELLENIC TRAIN – DAMCO ENERGY
Τι θα γίνει στο Θριάσιο
Το Θριάσιο ΙΙ θα αποτελέσει έναν τερματικό σταθμό εμπορευμάτων στην Ελλάδα με μοναδικά χαρακτηριστικά, ο οποίος θα εξυπηρετεί το διτροπικό μοντέλο μεταφοράς (οδική/σιδηροδρομική μεταφορά) εμπορευμάτων και αναμένεται να συμβάλλει στην αύξηση του συνολικού όγκου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, δεδομένου ότι η ανάπτυξη των διτροπικών μεταφορών και δη εκείνων που περιλαμβάνουν σιδηροδρομική μεταφορά παρουσιάζει έντονα στοιχεία οικονομικής ωφέλειας, αλλά και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
Η Ηellenic Τrain σήμερα κατέχει πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς στην αγορά παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και μονοπωλιακή θέση στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Με την υπό κρίση συγκέντρωση, η εταιρεία καθετοποιείται σε μια ακόμη αγορά κομβικής σημασίας στο «οικοσύστημα» μεταφορών, καθώς αποκτά έλεγχο στη μοναδική υποδομή παροχής υπηρεσιών διτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών στην ελληνική επικράτεια.
Η εισήγηση
Σύμφωνα με την Εισήγηση, η απόκτηση κοινού ελέγχου στο Θριάσιο ΙΙ αναμένεται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με την ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευμάτων μέσω πρακτικών αποκλεισμού (foreclosure) των ανταγωνιστών της.
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η κοινή επιχείρηση θα έχει την ικανότητα και το κίνητρο να θέσει τους ανταγωνιστές της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικής εμπορευματικής μεταφοράς σε μειονεκτική θέση, με δυσμενή αντι- ανταγωνιστικά αποτελέσματα. Ο αποκλεισμός των ανταγωνιστών εκτιμάται ότι δύναται να λάβει χώρα είτε μέσω δυσχέρανσης της πρόσβασής τους στις υπηρεσίες του Θριασίου ΙΙ (π.χ. με τη μορφή παροχής αυτών των υπηρεσιών με λιγότερο ευνοϊκούς όρους εξυπηρέτησης, υποβάθμισης της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών, καθυστερήσεων) είτε μέσω της προσφοράς ευνοϊκότερων συναλλακτικών όρων (όπως εκπτώσεων ή ταχύτερης εξυπηρέτησης) σε κοινούς πελάτες, ιδίως διαμεταφορείς, οι οποίοι προμηθεύονται τη μεταφορική υπηρεσία από την Ηellenic Τrain.
Εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες
Επίσης, πιθανολογείται ότι μετά την υλοποίηση της συγκέντρωσης, η Hellenic Train μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε επιζήμιες για τον ανταγωνισμό επιπτώσεις στη σχετική αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Ως εκ τούτου, προτείνεται η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της υπό κρίση πράξης υπό την προϋπόθεση της ανάληψης κατάλληλης και επαρκούς δέσμης δεσμεύσεων (διορθωτικά μέτρα) που θα προταθούν από τη γνωστοποιούσα επιχείρηση και που θα άρουν τα πιθανολογούμενα προβλήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την συγκέντρωση.
Υπενθυμίζεται ότι η Εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών όσο και τρίτων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τραπεζοϋπάλληλοι: Συνάντηση της ΟΤΟΕ με τους εκπροσώπους των τραπεζών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/otoe.jpg)
Πρώτη συνάντηση της ΟΤΟΕ με τους τραπεζίτες για τη συλλογική σύμβαση - Τι συζήτησαν
Αυξήσεις και βελτίωση εργασιακών δικαιωμάτων ζητούν οι τραπεζοϋπάλληλοι - Σε θετικό κλίμα οι συζητήσεις με τις τράπεζες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΤΟΕ
![Morgan Stanley: Το μεγάλο «πίβοτ» της Metlen, στα 48 ευρώ η τιμή στόχος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/MYTILINAIOS--600x400.jpg)
Τιμή στόχο στα 48 ευρώ για τη Metlen, δίνει η Morgan Stanley
Ετήσια EBITDA τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ από το 2028 και μετά, με καλές προοπτικές ανόδου, εκτιμά η Morgan Stanley
![Βλαχόπουλος (Πειραιώς): Η ανθεκτικότητα είναι στρατηγική επιλογή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_MAR_1429-600x400.jpg)
Βλαχόπουλος (Πειραιώς) στο Euromoney: Στρατηγική επιλογή η ανθεκτικότητα
Ο κ. Βλαχόπουλος ανέφερε ότι η Πειραιώς αξιοποιεί την τεχνολογία για τα data με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών στις εταιρικές χρηματοδοτήσεις
![ΓΣΕΒΕΕ: Πρόταση-Σχέδιο Νόμου για αδειοδότηση των τεχνικών και βιοτεχνικών επαγγελμάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/DSC_0122-600x399.png)
Πρόταση-Σχέδιο Νόμου ΓΣΕΒΕΕ για αδειοδότηση των τεχνικών και βιοτεχνικών επαγγελμάτων
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η αναπτυξιακή προοπτική της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας μέσω της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και της επαγγελματικής απελευθέρωσης
![L’Oréal Hellas: Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ υπουργείων Παιδείας και Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/3-4-600x400.jpg)
L’Oréal Hellas: Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ υπουργείων Παιδείας και Κοινωνικής Συνοχής
Μια συνεργασία της L’Oréal Hellas που στόχο έχει να στηρίξει το μέλλον της κομμωτικής δημιουργώντας ευκαιρίες σε νέους σπουδαστές του κλάδου
![ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/epixeiriseis-600x375.jpg)
ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Τι αποκαλύπτει έκθεση της ΕΤΕπ που βασίζεται σε δημοσκοπήσεις περίπου 13.000 επιχειρήσεων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ
![Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/Eurolife-FFH-600x250.jpg)
Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου
Η Eurolife FFH προσφέρει ουσιαστικό όφελος στους ασφαλισμένους της
![Ελληνικές τράπεζες: η Mediobanca ανεβάζει τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες – Προτιμά Πειραιώς, Alpha Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
«Ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες από τη Mediobanka – Οι νέες τιμές στόχοι
Η τάση αύξησης των ελληνικών δανείων παραμένει ισχυρή και πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, επισημαίνει μεταξύ άλλων η Mediobanca για τις ελληνικές τράπεζες
![Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028 - Η avax εκτιμάται ότι θα παράγει σημαντικές ελεύθερες ταμειακές ροές τα επόμενα έτ
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_banking24a-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες