
Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024 αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για να εξετάσει – κατόπιν σχετικής Εισήγησης – τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση κατ’ άρθρο 8 του ν. 3959/2011, που αφορά στη σύσταση κοινής επιχείρησης, από τις εταιρείες Hellenic Train και «DAMCO ENERGY» (Όμιλος Κοπελούζου) για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής του Θριασίου Πεδίου (Θριάσιο ΙΙ).
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E.) είναι μέλος του ιταλικού Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group (Όμιλος FSI). Παρέχει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών μέσω του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου για πελάτες εσωτερικού και εξωτερικού, και είναι ο μοναδικός πάροχος υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού στην Ελλάδα.
Η DAMCO ανήκει στον Όμιλο Κοπελούζου. Η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο της ενέργειας με συμμετοχή σε έργα κατασκευής και προμήθειας εξοπλισμού εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (θερμοηλεκτρικά, υδροηλεκτρικά), καθώς και στην ανάπτυξη και λειτουργία έργων υποδομής.
Θριάσιο ΙΙ: Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την κοινή εταιρεία HELLENIC TRAIN – DAMCO ENERGY
Τι θα γίνει στο Θριάσιο
Το Θριάσιο ΙΙ θα αποτελέσει έναν τερματικό σταθμό εμπορευμάτων στην Ελλάδα με μοναδικά χαρακτηριστικά, ο οποίος θα εξυπηρετεί το διτροπικό μοντέλο μεταφοράς (οδική/σιδηροδρομική μεταφορά) εμπορευμάτων και αναμένεται να συμβάλλει στην αύξηση του συνολικού όγκου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, δεδομένου ότι η ανάπτυξη των διτροπικών μεταφορών και δη εκείνων που περιλαμβάνουν σιδηροδρομική μεταφορά παρουσιάζει έντονα στοιχεία οικονομικής ωφέλειας, αλλά και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
Η Ηellenic Τrain σήμερα κατέχει πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς στην αγορά παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και μονοπωλιακή θέση στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Με την υπό κρίση συγκέντρωση, η εταιρεία καθετοποιείται σε μια ακόμη αγορά κομβικής σημασίας στο «οικοσύστημα» μεταφορών, καθώς αποκτά έλεγχο στη μοναδική υποδομή παροχής υπηρεσιών διτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών στην ελληνική επικράτεια.
Η εισήγηση
Σύμφωνα με την Εισήγηση, η απόκτηση κοινού ελέγχου στο Θριάσιο ΙΙ αναμένεται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με την ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευμάτων μέσω πρακτικών αποκλεισμού (foreclosure) των ανταγωνιστών της.
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η κοινή επιχείρηση θα έχει την ικανότητα και το κίνητρο να θέσει τους ανταγωνιστές της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικής εμπορευματικής μεταφοράς σε μειονεκτική θέση, με δυσμενή αντι- ανταγωνιστικά αποτελέσματα. Ο αποκλεισμός των ανταγωνιστών εκτιμάται ότι δύναται να λάβει χώρα είτε μέσω δυσχέρανσης της πρόσβασής τους στις υπηρεσίες του Θριασίου ΙΙ (π.χ. με τη μορφή παροχής αυτών των υπηρεσιών με λιγότερο ευνοϊκούς όρους εξυπηρέτησης, υποβάθμισης της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών, καθυστερήσεων) είτε μέσω της προσφοράς ευνοϊκότερων συναλλακτικών όρων (όπως εκπτώσεων ή ταχύτερης εξυπηρέτησης) σε κοινούς πελάτες, ιδίως διαμεταφορείς, οι οποίοι προμηθεύονται τη μεταφορική υπηρεσία από την Ηellenic Τrain.
Εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες
Επίσης, πιθανολογείται ότι μετά την υλοποίηση της συγκέντρωσης, η Hellenic Train μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε επιζήμιες για τον ανταγωνισμό επιπτώσεις στη σχετική αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Ως εκ τούτου, προτείνεται η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της υπό κρίση πράξης υπό την προϋπόθεση της ανάληψης κατάλληλης και επαρκούς δέσμης δεσμεύσεων (διορθωτικά μέτρα) που θα προταθούν από τη γνωστοποιούσα επιχείρηση και που θα άρουν τα πιθανολογούμενα προβλήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την συγκέντρωση.
Υπενθυμίζεται ότι η Εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών όσο και τρίτων.


Latest News

S&P Global: Υψηλές οι αποδόσεις των ελληνικών τραπεζών – Οδηγός τα υψηλά κεφάλαια και η μείωση του κινδύνου
Όπως εξηγεί η Tedeschi, οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Ελλάδας θα επιστρέψουν περισσότερα κεφάλαια στους επενδυτές το 2025

Δεσμεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΒΙΠΕ
Δεσμεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης μετα την κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη και Γιώργου Κοτρωνιά

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς

ΔΕΗ: Κάτω του 5% έπεσε το ποσοστό της Helikon Long Short Equity Fund Master ICAV
Τι αναφέρει η επιχείρηση

Τεχνητή νοημοσύνη στη βιομηχανία και «έξυπνες» υποδομές, οι μοχλοί ανάπτυξης για τη Siemens
Για τον μετασχηματισμό της Siemens σε ηγέτιδα εταιρεία τεχνολογίας χάρη στην ισχυρή κουλτούρα καινοτομίας και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, μίλησε ο Βασίλης Χατζίκος, CEO Siemens Ελλάδας, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

AS Company: Ρεκόρ πωλήσεων το 2024 – Μέρισμα 0,17 ευρώ/μετοχή
Ο όμιλος AS Company διατήρησε την ηγετική του θέση στην αγορά παιχνιδιών, ενισχύοντας περαιτέρω το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο με επιτυχημένα καινοτόμα προϊόντα που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστική τιμή.

IDEAL Holdings: Στην OHA το 15% μετά την πρώτη της επένδυση 61,5 εκατ.
Τι αναφέρει η εταιρεία

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Μύλοι Κεπενού: Στα 1,2 εκατ. τα κέρδη προ φόρων το 2024
Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας Μύλοι Κεπενού διαμορφώθηκαν στα 57,91 εκατ.