
Αυξημένη κατά σχεδόν 2% ήταν η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία στην περιοχή της Αττικής στους πρώτους επτά μήνες του 2024 καθώς διαμορφώθηκε στο 77,2% έναντι 75,3% του 2023.
ΑΑΔΕ: Φοροδιαφυγή… εν πλω στη φάκα της – «Ρεσάλτο» σε σκάφη κρουαζιέρας στην Σαντορίνη
Η θετική μεταβολή που καταγράφεται στο 7μηνο σε ετήσια βάση προκύπτει κυρίως από την θετική πορεία των πρώτων μηνών του 2024 και όχι όπως θα περίμενε κανείς από το τρίμηνο τουριστικής ‘αιχμής’ (Μάϊος – Ιούνιος – Ιούλιος) που παραδοσιακά καταγράφεται αύξηση της μέσης πληρότητας και όχι μείωσή της, όπως επισημαίνει η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής και Αγροσασωνικού (ΕΞΑΑΑ).
Τον άκρως τουριστικό μήνα Ιούλιο, για το 2024, η μέση πληρότητα υποχώρησε κατά 1,9% έναντι του ίδιου μήνα του 2023
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον άκρως τουριστικό μήνα Ιούλιο, για το 2024, η μέση πληρότητα υποχώρησε κατά 1,9% έναντι του ίδιου μήνα του 2023, αλλά και έναντι του 2022 επίσης κατά 1,9%. Αντίστοιχα αναμένονται και τα στοιχεία για τον φετινό Αύγουστο, αν και ακόμα δεν έχουν εκδοθεί τα τελικά.
Η εικόνα στα αθηναϊκά ξενοδοχεία
Ο φετινός Ιούλιος, στα αθηναϊκά ξενοδοχεία σημείωσε μέση πληρότητα 87,2%. Σημειώνεται στο τρέχον έτος, έως σήμερα, μόνο ο Ιούνιος σημείωσε πολύ καλή πληρότητα (91,7%) ενώ ο Μάϊος αν και μήνας αιχμής για την Αθήνα, εμφανίστηκε με αρνητικό πρόσημο στην πληρότητα κατά 2,7% έναντι του 2023.
Το ίδιο παρατηρήθηκε και τον Ιούνιο, δηλαδή μια μικρή απόκλιση της μέσης πληρότητας έως 1,5% έναντι του Ιουνίου του 2023.
Όπως σχολιάζει το ΕΞΑΑΑ, η συγκεκριμένη τάση ‘πτώσης’ της μέσης πληρότητας στα ξενοδοχεία, αν και μικρή, είναι ανεξάρτητη των ξενοδοχειακών τιμών και σίγουρα δεν μπορεί να αποδοθεί σε αύξηση της δυναμικότητας του προορισμού σε ξενοδοχειακές κλίνες, μπορεί όμως να εξηγηθεί από την υπερβολική αύξηση των τουριστικών κλινών ‘βραχυχρόνιας μίσθωσης’ στην Αθήνα – Αττική, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν με την βοήθεια του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ).
Τι συμβαίνει με τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης
Σύμφωνα με αυτά, σε επίπεδο Περιφέρειας Αττικής, οι κλίνες στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, αυξήθηκαν κατά 751% έναντι 16% των ξενοδοχειακών κλινών.
Αυτό σημαίνει ότι η δυναμικότητα της βραχυχρόνιας μίσθωσης αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 24%, έναντι 1% του ξενοδοχειακού δυναμικού.
Παράλληλα, την ίδια περίοδο 2014-2023 σε επίπεδο Αθήνας οι κλίνες στην βραχυχρόνια μίσθωση αυξήθηκαν κατά 770% έναντι 29% των ξενοδοχειακών κλινών. Αυτό σημαίνει ότι η δυναμικότητα των Airbnb αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 24%, έναντι 3% του ξενοδοχειακού δυναμικού.
Καλύτερη μέση πληρότητα τα ξενοδοχεία 3 αστέρων
Σε ό,τι αφορά τώρα στα λοιπά στοιχεία κίνησης και απόδοσης 7μήνου 2024 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, σημειώνουμε τα εξής:
• Την καλύτερη μέση πληρότητα σε επίπεδο 7μήνου συνεχίζουν να εμφανίζουν τα ξενοδοχεία 3* (84,1%), ακολουθούν τα 4* (76,6%) και τα 5* (72,4%).
• Η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) 7μηνου 2024 έφτασε τα 149,09 ευρώ (αύξηση κατά 9,9% έναντι του 7μήνου 2023) και
• το μέσο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) 7μήνου 2024 έφτασε τα 115,07 ευρώ – έναντι 102,07 ευρώ του 7μήνου του 2023 (αύξηση της τάξης του 12,7%).
• Η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) Ιουλίου 2024 ήταν 179,84 ευρώ (αύξηση κατά 8,3% έναντι του περσυνού Ιουλίου) και
• το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) Ιουλίου 2024 ήταν 156,83 ευρώ (αύξηση κατά 6,3% έναντι του αντίστοιχου RevPar Ιουλίου 2023).
• Από την παρατήρηση των επιδόσεων των πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, στο 7μηνο του 2024:
Σύγκριση με άλλους διεθνείς προορισμούς
Η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας (77,2%), υπερέχει της μέσης πληρότητας της Κωνσταντινούπολης (65,8%) η οποία τυχαίνει να είναι και η χαμηλότερη μέση πληρότητα 7μήνου σε επίπεδο πόλεων-προορισμών που εξετάζονται, αλλά και για πρώτη φορά υπερέχει και της Μαδρίτης (76%) φανερώνοντας τη δυναμική της Αθήνας.Την καλύτερη μέση πληρότητα σημείωσαν η Βαρκελώνη (78,6%) και το Λονδίνο (79,1%).
Η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) 7μηνου 2024 της Αθήνας (ADR 149,09 ευρώ & RevPar 115,07 ευρώ), ξεπερνούν αυτές που κατέγραψαν η Βιέννη (ADR 128,19 ευρώ & RevPar 86,91 ευρώ), το Βερολίνο (ADR 125,99 ευρώ & RevPar 89,58) και η Κωνσταντινούπολη (ADR 132,24 ευρώ και RevPar 87,1 ευρώ), ωστόσο απέχουν αρκετά ακόμη από τις πολύ καλύτερες επιδόσεις των υπολοίπων πόλεων ανταγωνιστών.
Για παράδειγμα η Μαδρίτη αν και σημείωσε χαμηλότερη πληρότητα από την Αθήνα στο 7μηνο, πέτυχε άνοδο της Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR) 7μηνου 2024 κατά 16.5% καταγράφοντας ADR 168,61 ευρώ αλλά και του RevPar κατά 23,1% (128,14 ευρώ). Όσο για τις επιδόσεις τιμών των λοιπών πόλεων: Η Βαρκελώνη κατέγραψε ADR 189,98 ευρώ & RevPar 149,32, η Ρώμη ADR 238,68 & RevPar 172,33 ευρώ, το Παρίσι ADR 334,23 ευρώ & RevPar 243,65 ευρώ, το Λονδίνο ADR 224,94 ευρώ & RevPar 177,93 ευρώ, το Άμστερνταμ ADR 177,33 & RevPar 132,11 ευρώ κ.ο.κ.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους

Γιατί οι Ευρωπαίοι ακυρώνουν τα ταξίδια στις ΗΠΑ
Οι διεθνείς επισκέπτες μένουν μακριά καθώς αυξάνεται η πολιτική και οικονομική ένταση