Από χθες ξεκίνησε ο «1ος τουριστικός πόλεμος» και όποιος αντέξει. Οσο το κράτος επέμενε να «νίπτει τας χείρας του», τόσο ήταν θέμα χρόνου να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους τα εμπλεκόμενα μέρη και να αρχίσουν οι πρώτες εχθροπραξίες. Ξενοδόχοι (που δεν θέλουν να χάσουν τα κεκτημένα) και ιδιοκτήτες των βραχυχρόνιων μισθώσεων (που διεκδικούν τα δικά τους δικαιώματα), έπειτα από χρόνια υπόγειας διαμάχης, αποφάσισαν να «βγάλουν» τα μαχαίρια τους με όλες τις πλευρές να υποστηρίζουν με θέρμη το δίκιο τους.
Μόνο τυχαία δεν ήταν, λίγες μέρες πριν από την ομιλία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, η μελέτη που έδωσε στη δημοσιότητα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, με τα προβλήματα που προκαλούν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις. Και αυτή είναι μόνο η αρχή. Το επόμενο δίμηνο το επιμελητήριο θα κάνει πράξη αυτό που αποκαλούμε «γκρίζα» διαφήμιση, μια καμπάνια που θα αναδεικνύει τα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα που προκαλεί η ανεξέλεγκτη επέκταση των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Μερικά από τα μηνύματα που μας προϊδεάζει ότι θα περιλαμβάνει η καμπάνια είναι η πρόκληση θορύβου και ασφάλειας και η υπερχρήση και επιβάρυνση των τοπικών υποδομών. Θα θυμίζει επίσης πως χάνεται η αίσθηση της κοινότητας και μετασχηματίζεται η γειτονιά, από τις μισθώσεις κατοικιών για μικρό διάστημα σε τουρίστες. Κανονικός πόλεμος!
Από την άλλη οι ιδιοκτήτες ακινήτων, που έκαναν πράξη σε μια ελεύθερη αγορά τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την περιουσία τους και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό στα ξενοδοχεία τουριστικό προϊόν, το οποίο αγγίζει το ένα εκατομμύριο κλίνες, υποστηρίζουν τα οφέλη για την οικονομία και την αδιαφορία της κυβέρνησης που μόλις πρόσφατα άρχισε να ασχολείται μαζί τους.
Στη μέση μεταξύ των «πυρών» η κυβέρνηση, η οποία αφού άφησε την κατάσταση να ξεφύγει σε ένα θέμα που αφορά τη μεγαλύτερη πηγή παραγωγής πλούτου στη χώρα, που είναι ο τουρισμός, ετοιμάζεται να ανακοινώσει μέτρα στη ΔΕΘ. Για την ακρίβεια, αναζητεί τρόπους προκειμένου να πάρει φορολογικό «μερτικό» από την επιτυχία ενός κλάδου στον οποίο έχει συμμετάσχει ελάχιστα στην επιτυχία. Παραμονές της ομιλίας του Πρωθυπουργού κυκλοφορούν ως πληροφορίες τα πάντα. Μετά τον περσινό αιφνιδιασμό της επιβολής του τέλους κλιματικής αλλαγής που επιβάρυνε οργανωμένα καταλύματα και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις άνω των τριών σπιτιών, φέτος υπάρχουν πληροφορίες για αύξηση του τέλους παρεπιδημούντων, έπειτα από αίτημα των δήμων. Αντίστοιχα, στο πλαίσιο του περιορισμού της βραχυχρόνιας, υπάρχουν σκέψεις για μείωση της φορολόγησης των ενοικίων, με στόχο να επιστρέψουν πολλοί ιδιοκτήτες στη μακροχρόνια. Αρα μιλάμε για μέτρα είτε εισπρακτικά, είτε μικροδιευθετήσεων.
Καμία κουβέντα για την ώρα, για την οργάνωση και τον έλεγχο της νέας μεγάλης αγοράς καταλυμάτων (ξενοδοχείων και βραχυχρόνιας) που έχει δημιουργηθεί και απαιτεί νέους ενιαίους κανόνες, προστασία του ανταγωνισμού και προφανώς ελευθερία του επιχειρείν από τη μια, αλλά και προστασία του τρόπου ζωής στις πόλεις από την άλλη. Πολύ φοβάμαι ότι για αυτή τη μεγάλη συζήτηση, που θα βάζει προτεραιότητες για το πώς θέλουμε να αναπτυχθεί ο συγκεκριμένος κλάδος, δεν θα ακούσουμε κάτι στη ΔΕΘ. Αρα το πρόβλημα θα μεγεθυνθεί, μαζί και οι φωνές των εμπλεκόμενων και ανταγωνιστικών μερών, που ακονίζουν τα βέλη τους για τις πρώτες μέρες του «πολέμου».
Latest News
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς
Εκτός κυβερνητικού ραντάρ…
Ο τομέας μπορεί να προοδεύει την τελευταία τριετία, αλλά η παραγωγικότητά του μειώνεται
Απαγορευτικά ενοίκια
Γενικά το κόστος στέγασης αποτελεί έναν από τα σημαντικότερα πάγια έξοδα για μια επιχείρηση
Η αγορά ενός σπιτιού
Καλό το πρόγραμμα «Σπίτι μου» με κονδύλια πολλά ευρωπαϊκά, αλλά αφορά λίγους, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι μεγάλες
Πόσο ισχυρός θα είναι ο Ντόναλντ Τραμπ
Παρά τη θεαματική νίκη του ο 47ος πρόεδρος των ΗΠΑ δεν θα έχει τα χέρια του τόσο ελεύθερα όσο νομίζει για να κάνει αυτό που έχει υποσχεθεί.
Τα ευρωπαϊκά εμπορικά αυτογκόλ με τη σοκολάτα
Την περασμένη εβδομάδα οι κολοσσοί της σοκολάτας ξεσηκώθηκαν κατά της Κομισιόν
Οικονομίες του ήλιου
Οι απαισιόδοξοι, φοβούνται τα χειρότερα
Οποιοσδήποτε εκτός από…
Η λογική του μικρότερου κακού συνήθως δεν λειτουργεί στην πολιτική