Οι ψηφιακές πληρωμές μπορούν να εξοικονομήσουν στους Ευρωπαίους έως 250 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, αν υιοθετούσαν ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης, όπως αποφαίνεται η πρώτη μελέτη της Visa σχετικά με το πώς οι ψηφιακές πληρωμές επηρεάζουν την οικονομική αποτελεσματικότητα και συμβάλλουν σε μια περισσότερο συνδεδεμένη και συμπεριληπτική κοινωνία.
Golden Visa: Σπριντάρει η αγορά πριν από τα νέα όρια – Οι περιοχές «φιλέτα»
Σύμφωνα με τη μελέτη, τα ευρήματα της οποίας παρουσιάστηκαν στο Visa Payments Forum Europe, που διεξάγεται στο Παρίσι από τις 3 έως τις 6 Σεπτεμβρίου και στο οποίο συμμετέχουν πάνω από 1.000 τράπεζες – πελάτες και συνεργάτες της Visa από την ευρύτερη περιοχή, ο εκδημοκρατισμός των δεδομένων θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη.
Η δυνατότητα επέκτασης των τεχνολογιών πληρωμών θα προσφέρει σημαντικές κοινωνικοοικονομικές ευκαιρίες σε ανθρώπους, επιχειρήσεις και οικονομίες
Πρόσφατη έρευνα της Visa σε δείγμα 8.000 Ευρωπαίων αποκάλυψε πως το 69% πιστεύει ότι οι εταιρείες επωφελούνται περισσότερο από τη χρήση των δεδομένων τους σε σχέση με τους ίδιους. Η μελέτη ανέδειξε ότι οι καταναλωτές ανησυχούν περισσότερο για το πώς θα χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους σε σχέση με τα προσωπικά οφέλη που απολαμβάνουν. Διαπιστώθηκε επίσης ότι όταν οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερο έλεγχο των δεδομένων τους, είναι πιο πρόθυμοι να τα μοιραστούν με εταιρείες που εμπιστεύονται για να τα χρησιμοποιήσουν υπεύθυνα, γεγονός που ενισχύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε αυτές τις εταιρείες.
Η μελέτη της Visa για την τεχνητή νοημοσύνη
Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξακολουθεί να αποτελεί βασικό παράγοντα αλλαγής. Οι Ευρωπαίοι θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν έως 250 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον κάθε χρόνο, αν υιοθετούσαν ψηφιακά εργαλεία, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, για τη διαχείριση των οικονομικών τους. Το 36% δήλωσε πως εμπιστεύεται την Τεχνητή Νοημοσύνη περισσότερο από ό,τι έναν χρόνο πριν, ποσοστό που αυξάνεται στο 47% μεταξύ των συμμετεχόντων της Gen Z.
Ταυτόχρονα, τα βιομετρικά στοιχεία ξεκλειδώνουν νέες δυνατότητες. Οι βιομετρικές τεχνολογίες προστασίας, σε ψηφιακά πορτοφόλια ή ταυτότητες – θα μπορούσαν να μειώσουν τις δισλειτουργίες με τους κωδικούς πρόσβασης και οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να αποκομίσουν έως και 43 δισεκατομμύρια ευρώ από πρόσθετες πωλήσεις κάθε χρόνο. Ακόμη, η χρήση των βιομετρικών στοιχείων θα μπορούσε να μειώσει την απάτη έως και 483 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Η δυνατότητα της επιλογής αλλάζει το τοπίο πληρωμών
Η δυνατότητα της επιλογής αναδιαμορφώνει επίσης το τοπίο πληρωμών. Ένας έμπορος λιανικής που προσθέτει το Click to Pay στο στάδιο πληρωμής της συναλλαγής θα μπορούσε να αυξήσει τα έσοδά του έως 30%, οδηγώντας σε ετήσια αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έως 51 δισ. ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ.
Έχουν κάνει την εμφάνισή τους πολλαπλοί τρόποι αλληλεπίδρασης με έναν πωλητή λιανικής ή έναν πάροχο υπηρεσιών, ενώ η πιθανή υιοθέτηση ενός ευέλικτου ψηφιακού ταμπλό στο μέλλον θα μπορούσε επίσης να αποφέρει οφέλη. Επιπλέον, οι phygital πληρωμές θα αποτελέσουν αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών μας συναλλαγών. Είτε πληρώνουμε με μια χειρονομία, με τη φωνή, ή ακόμα και μέσω του αυτοκινήτου, το embedded finance δεν θα αποτελεί καινοτομία, αλλά βάση.
«Νανοπωλητές»
Τέλος, εμφανίζονται δισεκατομμύρια πωλητές. Οποιοσδήποτε, σήμερα, μπορεί να γίνει πωλητής με λίγα μόνο κλικ. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει αυτούς τους “νάνο-πωλητές” καθώς επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους, με ένα 71% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών να συμφωνούν πως αν η Τεχνητή Νοημοσύνη τους βοηθούσε να μεγαλώσουν την επιχείρησή τους, θα την εμπιστεύονταν για να το κάνει.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 67% των ευρωπαϊκών μικρομεσαίων επιχειρήσεων σήμερα είναι ψηφιοποιημένες. Αν κλείναμε αυτό το κενό του 33%, θα παρατηρούσαν συνδυασμένη αύξηση εσόδων άνω των 200 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως σε πραγματικούς όρους, όταν θα είχαν ψηφιοποιηθεί.
Η Charlotte Hogg, CEO Visa Europe, υπογράμμισε τη δυναμική της υπάρχουσας τεχνολογίας να φέρει την επανάσταση στο εμπόριο επιφέροντας οφέλη σε δισεκατομμύρια πωλητές, ιδιώτες και στις οικονομίες εξίσου. «Τεχνολογία που όχι πολύ καιρό πριν έμοιαζε βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσε να ξεκλειδώσει πιο απρόσκοπτες εμπειρίες και δισεκατομμύρια σε οικονομική αξία στην Ευρώπη. Και θα είναι εδώ πριν ανοιγοκλείσουμε τα μάτια μας».
Σύμφωνα με την κα Hogg, η δυνατότητα επέκτασης των τεχνολογιών πληρωμών στους τομείς που αναφέρθηκαν παραπάνω «θα προσφέρει σημαντικές κοινωνικοοικονομικές ευκαιρίες σε ανθρώπους, επιχειρήσεις και οικονομίες. Το κλειδί είναι τα δεδομένα. Στην πραγματικότητα, κινούμαστε προς ένα νέο ορίζοντα πληρωμών, όπου τα δεδομένα δεν είναι πλέον μια πρώτη ύλη, αλλά ουσιαστικός πόρος και υπηρεσία, και ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης στις εταιρείες και πιο ασφαλείς και εξατομικευμένες εμπειρίες.»
Latest News
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις