Εξαγορά

Η αγορά των τυχερών παιχνιδιών και δη, του διαδικτυακού στοιχήματος γνωρίζει μεγάλη άνθηση.

Και στην ελληνική αγορά κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος με τις εταιρείες να αναζητούν τις ευκαιρίες για διεύρυνση του μεριδίου τους.

Μαθαίνω λοιπόν, ότι μεγάλος παίκτης κινείται δυναμικά προς την αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών. Το χει άλλωστε στο DNA του… να κερδίζει τέτοια στοιχήματα, κάτι που φαίνεται και από το μερίδιο της αγοράς του και την πολυετή εμπιστοσύνη που του δείχνουν οι συνδρομητές του… Και όχι μόνο…

Τράπουλα

Πηγή μου, που σπάνια πέφτει έξω, μου λέει πώς η εξαγορά που ετοιμάζει ο μεγάλος παίκτης θα αφήσει εποχή…

Καθώς η κίνηση για την απόκτηση ανταγωνιστή δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση…

Και μ΄αυτά και μ’ αυτά η τράπουλα στο διαδικτυακό στοίχημα και συνολικά στα τυχερά παιχνίδια θα ανακατευτεί…

—-

Το fund

Από το… ταμείο μαθαίνω ετοιμάζεται να περάσει ένα από τα μεγαλύτερα fund, ίσως το μεγαλύτερο, που έχει έρθει τα τελευταία χρόνια στη χώρα.

Και όταν λέω τα τελευταία χρόνια, εννοώ ότι το «έφερε» στην ουσία η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Και τι θέλει στο ταμείο; Ε… να πουλήσει την έκθεση σε κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται.

Σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις

Σύντομα θα έχουμε και τα επίσημα νέα, αφού ακόμη οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη. Και όπως μαθαίνω οι συνομιλητές – υποψήφιοι αγοραστές – παίρνουν τις πτήσεις από την Αραβική χερσόνησο.

Ξέρετε τι σημαίνει αυτό ε; Ότι δεν βιάζονται οι Άραβες ποτέ. Μας έχουν συνηθίσει να παίρνουν το χρόνο τους.

Ειδικά όταν ξέρουν ότι οι δραστηριότητες που θέλουν να αγοράσουν δεν βρίσκονται και στην καλύτερη τους απόδοση.

Για τον αγοραστή, δηλαδή, ο οποίος στηρίχθηκε στον δανεισμό, διότι στα μεγέθη αυτές πήγαν καλά.

Γνωρίζουν επίσης ότι η επένδυση του fund ξεπέρασε τον ορίζοντα της, ο οποίος ήταν η πενταετία.

—-

Θετικά μηνύματα

Λέτε να ξέρει κάτι το fund και να θέλει να απεμπλακεί από την έκθεσή του στον κλάδο υγείας της Ελλάδας;

Πάντως, το μήνυμα σε πηγαδάκια της εκδήλωσης για τα Βραβεία Νεανικής Επιχειρηματικότητας του Ιδρύματος Στέλιος Χατζηιωάννου 2024 ήταν θετικό.

Και σε αυτό το μήνυμα συμφώνησε και ο Νίκος Κουμέττης, ο πρόεδρος της Coca Cola δηλαδή για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Θεωρεί ότι η Ελλάδα είναι στο σωστό δρόμο.

Κάτι που δεν είπε με βεβαιότητα για την παγκόσμια οικονομία. Δεν είναι κάτι άγνωστο βέβαια, με τις εστίες στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή να μαίνονται.

Ο κ. Κουμέττης όμως «έδειξε» και τις αμερικανικές εκλογές. Πολλά θα εξαρτηθούν από το ποιος θα εγκατασταθεί από τη νέα χρονιά στο Λευκό Οίκο.

Υπομονή… 5 Νοεμβρίου θα γνωρίζουμε.

«Θάβει το τσεκούρι»

Στα ίδια πηγαδάκια πάντως της εκδήλωσης του Stelios Foundation, ο Sir Στέλιος μας είπε ότι «θάβει το τσεκούρι στη διαμάχη με τους μετόχους της Easyjet»

Δεν θα μπορούσε να είναι πιο γλαφυρός σχετικά με την κόντρα.

Όλα βαίνουν προς ομαλοποίηση λοιπόν, με το brand… «easy» να βρίσκει νέα πεδία.

Σε νέες business

Πεδία που σίγουρα δεν θα είναι στην κατεύθυνση των φθηνών σούπερ μάρκετ.

Ο Sir Stelios είπε ότι αναβάλλεται επ’ αόριστον. Μπορεί και να εγκαταλειφθεί το project.

Αλλά είναι ανοιχτός σε νέες επιχειρηματικές ιδέες. Αυτή είναι και η στρατηγική του.

Ενεργειακή αναβάθμιση

Ποιες του αρέσουν; Αυτές που έχουν να κάνουν με τα φωτοβολταϊκά σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Γι’ αυτό και τρέχει ένα ακόμη «easy» για την αξιοποίηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Θεωρεί ότι εκεί υπάρχει μεγάλο περιθώριο.

Περιμένει και τον πρωθυπουργό να ανακοινώσει στη ΔΕΘ μέτρα για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών, που μπορεί να φτάνουν έως και το 95% του κόστους.

—-

Ο φιλόδοξος στόχος της Attica Bank

Η ώρα της αλήθειας θα φτάσει αργά η γρήγορα για την Attica Bank. Αυτό μου μεταφέρουν από την αγορά, καθώς μετά τη συγχώνευση με την Παγκρήτια και την κεφαλαιακή ενίσχυση, θα πρέπει να στηρίξει το ρόλο του τραπεζικού πυλώνα.

Οι στόχοι της κας Βρεττού, η οποία ομολογουμένως έκανε έναν άθλο αποτρέποντας τα χειρότερα, είναι όμως φιλόδοξοι.

Και μιλάω για εκείνον των 2 δις. χορηγήσεων ετησίως, δηλαδή μέχρι το 2027. Ουσιαστικά σε τρία χρόνια οι χορηγήσεις πρέπει να κινούνται στα 7,6 δισ. ευρώ.

Και με διπλασιασμό σχεδόν των καταθέσεων που είναι σήμερα στα 5,8 δισ.

Ανταγωνισμός

Το αν είναι εφικτοί οι στόχοι, δεν μένει παρά να φανεί. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι η Attica Bank είναι η «τράπεζα των μηχανικών» και ο κλάδος χρειάζεται τον δανεισμό για να ξεμπλοκάρει ανεκτέλεστα.

Αλλά θα πρέπει να γίνει ανταγωνιστική σε μια αγορά που είναι δύσκολη μέσα στη συστημική τετράδα.

Ειδικά όταν τα επιτόκια έχουν μια πορεία… λίγο διαφορετική από αυτήν που ακολουθείται επί ευρωπαϊκού εδάφους.

—-

Επιτοκιακή πολιτική

Και εξηγώ το τελευταίο μιας και μιλάμε για τα επιτόκια.

Η αλήθεια είναι ότι κάτι δεν κατάλαβα κάτι στα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τα επιτόκια των ελληνικών τραπεζών τον Ιούλιο. Δηλαδή ένα μήνα μετά την πρώτη μείωση επιτοκίου από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Τον Ιούλιο του 2024, το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο των νέων καταθέσεων παρέμεινε αμετάβλητο στο 0,57%. Αλλά το αντίστοιχο επιτόκιο των νέων δανείων αυξήθηκε στο 5,86%!

Έτσι, το περιθώριο επιτοκίου μεταξύ των νέων καταθέσεων και δανείων αυξήθηκε στις 5,29 εκατοστιαίες μονάδες.

Έτσι θα δώσουν δάνεια οι τράπεζες;

Το θετικό είναι ότι το αντίστοιχο επιτόκιο των υφιστάμενων δανείων μειώθηκε στο 6,09%, αλλά και πάλι, είναι υψηλότερο των νέων.

Η πεταλούδα και οι δημοσκοπήσεις

Ξέρετε την περίφημη θεωρία σχετικά με το πέταγμα της πεταλούδας, σύμφωνα με την οποία πετάει στην Κίνα και προκαλείται σεισμός στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Κάπως έτσι κινούνται τα πράγματα στην κυβέρνηση. Η δημοσκοπική καχεξία – που άρχισε πλέον να επιβεβαιώνεται εκ νέου – προκαλεί αναταράξεις στο ενδοκυβερνητικό επίπεδο. Πρόσφατο γεγονός είναι το ελαιόλαδο.

Είναι γνωστό το ράλι των τιμών που πραγματοποίησε το εν λόγω προϊόν στη διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων.

Όπως επίσης είναι γνωστό πως η επικείμενη παραγωγή θα είναι καλύτερη από πέρυσι και κυρίως έχει ανακάμψει σημαντικά και η ισπανική παραγωγή.

Ως εκ τούτου αναμένεται μείωση των τιμών παραγωγού και κατά συνέπεια μείωση των λιανικών τιμών – του τυποποιημένου ελαιολάδου.

Όλα καλά μέχρι εδώ; Έτσι φαίνεται!

Ο Τάκης Θεοδωρικάκος

Αίφνης όμως και ενόψει της ΔΕΘ ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος είχε μία καταπληκτική ιδέα.

Επειδή το ελαιόλαδο έχει υψηλή στάθμιση στη διαμόρφωση του δείκτη τιμών καταναλωτή, σκέφτηκε να προτείνει στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τον μηδενισμό του ΦΠΑ στο ελαιόλαδο. Θεωρεί ότι με ένα «σμπάρο θα χτυπήσει δύο τριγώνια».

Πρώτον, θα εμφανίσει πιο γρήγορα μείωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα και δεύτερον, θα γίνει φθηνότερο κατά 13% το προϊόν στα ράφια των σούπερ μάρκετ!

Ο Κωστής Χατζηδάκης

Όμως οι όμορφες ιδέες όμορφα καίγονται!

Διότι ο κ. Θεοδωρικάκος δεν υπολόγισε δύο πράγματα: πρώτον, ότι το ράλι των τιμών στο ελαιόλαδο περιόρισε μόνο στις 15.000 με 20.000 τόνους τις ποσότητες που διακινούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ – πρόκειται δηλαδή για ένα κλάσμα της κατανάλωσης – και δεύτερον, την δημοσιονομική αντίσταση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη.

Όπως μου εξηγούσαν δεν είναι μόνο η απώλεια δημοσιονομικών εσόδων, αλλά κυρίως ότι κατ΄ αυτό τον τρόπο «καταρρέει το κυβερνητικό αφήγημα» με το οποίο ανθίσταται η κυβέρνηση στην πίεση της αγοράς, αλλά και των κομμάτων αντιπολίτευσης για πρόσκαιρο μηδενισμό του ΦΠΑ στα τρόφιμα, κατά το ισπανικό μοντέλο.

Έτσι με διαβεβαίωσαν ότι τίποτα δεν πρόκειται να συμβεί και ουδέν πρόκειται να ανακοινώσει ο κ. Μητσοτάκης από του βήματος της ΔΕΘ.

Έτσι λένε. Πάντως ο Θεοδωρικάκος την καλή του την προσπάθεια την έκανε….

—-

Το γιαούρτι κι σταδιοδρομία του

Εδώ και κάμποσα χρόνια το ελληνικό γιαούρτι – το greek yogurt – είναι γνωστό πως κάνει διεθνή σταδιοδρομία.

Βέβαια στη συνέχεια έγινε greek style yogurt, αλλά αυτή είναι η φορά των πραγμάτων! Όταν οι Έλληνες «παίκτες» – δηλαδή η εγχώρια γαλακτοβιομηχανία – είναι μικροί συγκρινόμενοι με τα πολυεθνικά μεγαθήρια, στο τέλος σου «παίρνουν την μπουκιά από το στόμα»!

Αυτό συνέβη και με το ελληνικό γιαούρτι.

Πριν από χρόνια, λοιπόν, η ΦΑΓΕ άνοιξε την αμερικανική αγορά, αλλά πλέον η παρουσία της, όπως λένε πηγές του κλάδου «είναι πλέον δυσδιάκριτη».

Το παιχνίδι το κάνουν οι πολυεθνικές και ο αμερικανο -τούρκος – κούρδος Chobani.

Είχαν γίνει κι άλλες ελληνικές προσπάθειες για την είσοδο τους στην αμερικανική αγορά, που όμως δεν καρποφόρησαν.

Όμως η τελευταία εξέλιξη είναι εξόχως ενθαρρυντική.

Η Κρι κρι στο Τέξας!

Πρόκειται για την ανακοίνωση της της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι πως ξεκίνησε τις εξαγωγές greek frozen yogurt στο Τέξας!

Σε αλυσίδα ή αλυσίδες – δεν είναι σαφές – σούπερ μάρκετ.

Η διαφορά της σε σχέση με άλλες προσπάθειες του παρελθόντος είναι πως το συγκεκριμένο προϊόν – το οποίο ξεκινάει από τις Σέρρες, όπου και παράγεται και καταλήγει στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών – είναι η διάρκεια ζωής του εν λόγω προϊόντος.

Η διάρκεια ζωής του συγκεκριμένου προϊόντος είναι κατά πολύ μεγαλύτερη του κλασικού στραγγιστού γιαουρτιού.

Ως εκ τούτου και δεδομένης της ποιότητας, η επιτυχία κατ΄αρχήν φαίνεται να είναι εξασφαλισμένη! Οι προοπτικές θα φανούν αργότερα….

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories