Αντιμέτωπη με τους εργαζόμενους ήρθε η διοίκηση της Volkswagen, επισημαίνοντας την ανάγκη ανάληψης «κοινής ευθύνης» σε μια προσπάθεια να αντιστραφεί η κατάσταση στον γερμανικό γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας που πλήττεται από την κρίση.

Η σύγκρουση αυτή έρχεται λίγο αφότου η αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε ότι δεν ήταν πλέον σε θέση να αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων στην πατρίδα της, τη Γερμανία – ένα μέτρο που προηγουμένως θεωρούνταν εκτός συζήτησης.

Volkswagen: Σε «μετωπική» σύγκρουση με τους εργαζόμενους για τις προτεινόμενες περικοπές

Εικόνες που μετέδωσε η Getty Images έδειχναν εργαζόμενους να διαμαρτύρονται στο δημαρχείο για τα πιθανά σχέδια της επιχείρησης, ανεμίζοντας σημαίες του συνδικάτου και πανό με συνθήματα που έλεγαν ότι τα λάθη της διοίκησης δεν ήταν δικά τους, προτρέποντας τους επικεφαλής να «κάνουν επιτέλους τη δουλειά τους», σύμφωνα με το CNBC.

Ο Oliver Blume, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, δήλωσε την Τετάρτη ότι η τρέχουσα κατάσταση στην εταιρεία «μας επηρεάζει όλους συναισθηματικά, συμπεριλαμβανομένου και εμού προσωπικά», επισημαίνοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει «αλλάξει μαζικά» τα τελευταία χρόνια.

«Μαζί θα εφαρμόσουμε τα κατάλληλα μέτρα για να γίνουμε πιο κερδοφόροι. Οδηγούμε τη VW πίσω εκεί όπου ανήκει η μάρκα – κι αυτό είναι ευθύνη όλων μας», πρόσθεσε.

Volkswagen

Τα κορυφαία στελέχη του Ομίλου VW , Oliver Blume και Thomas Schaefer, λίγο πριν τη συναντηση με το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας στο Wolfsburg της Γερμανίας

Volkswagen: Τις πταίει για το αδιέξοδο

«Εδώ και αρκετό καιρό δαπανούμε περισσότερα χρήματα από όσα κερδίζουμε, κάτι που δεν θα έχει καλή κατάληξη», εξήγησε ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής και γενικός διευθυντής λειτουργίας του ομίλου Volkswagen στους εργαζόμενους, όπως αναφέρει και το CNBC.

Οι ετήσιες πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη έχουν μειωθεί σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία και πρόκειται να παραμείνουν χαμηλότερες σε σχέση με αυτή τη βάση, εξήγησε ο Antlitz. Επισήμανε, δε, πως αναμένει ότι στο μέλλον θα πωλούνται περίπου 2 εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα κάθε χρόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία.

Ο Antlitz εκτιμά ότι η Volkswagen κατέχει περίπου το ένα τέταρτο του μεριδίου της ευρωπαϊκής αγοράς, πράγμα που σημαίνει ότι η μείωση μεταφράζεται σε 500.000 ετήσιο έλλειμμα στις πωλήσεις οχημάτων της εταιρείας, που ισοδυναμεί με τις συνδυασμένες πωλήσεις που συνήθως επιτυγχάνουν δύο εργοστάσια της.

Οι εργαζόμενοι και οι μονάδες παραγωγής

Η Volkswagen δήλωσε τη Δευτέρα ότι θεωρεί ότι η συμφωνία προστασίας της απασχόλησης, η οποία ισχύει από το 1994 και προστατεύει το εργατικό δυναμικό στη Γερμανία μέχρι το 2029, ίσως χρειαστεί να λήξει.

Οι εικασίες σχετικά με το κλείσιμο των εγκαταστάσεων της Volkswagen στο Osnabrueck στην Κάτω Σαξονία και στη Δρέσδη στη Σαξονία αυξήθηκαν την Τρίτη.

«Είναι κοινή μας ευθύνη να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα του κόστους των γερμανικών εγκαταστάσεων ειδικότερα. Πρέπει να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και να μειώσουμε το κόστος», εξήγησε ο Antlitz. «Έχουμε ακόμα ένα χρόνο, ίσως δύο χρόνια, για να αλλάξουμε τα πράγματα. Αλλά πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτόν τον χρόνο».

«Διακυβεύονται τα πάντα»

Το συμβούλιο εργασίας της Volkswagen, το οποίο αποτελείται από μέλη του προσωπικού που έχουν εκλεγεί για να εκπροσωπούν τα συμφέροντα των εργαζομένων στην εταιρεία, και το σημαντικότερο γερμανικό βιομηχανικό συνδικάτο IG Metall έχουν επικρίνει έντονα το σχέδιο.

Η Daniela Cavallo, κορυφαία εκπρόσωπος του Γενικού Συμβουλίου Εργασίας της Volkswagen, δήλωσε σε ομιλία της την Τετάρτη ότι η απάντηση που προτείνει η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας «δεν είναι απλώς μια ντροπή. Είναι μια δήλωση πτώχευσης».

«Εν ολίγοις: όλα διακυβεύονται», δήλωσε η Cavallo απευθυνόμενη στους εργαζόμενους στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Βόλφσμπουργκ.

«Και τι μπορείτε να βρείτε; Να κλείσετε εργοστάσια; Καταγγελίες για λειτουργικούς λόγους; Περικοπές μισθών; Τέτοιες ιδέες θα ήταν αποδεκτές μόνο σε ένα σενάριο! Και αυτό είναι εάν ολόκληρο το επιχειρηματικό μοντέλο είναι νεκρό», τόνισε η Cavallo, σύμφωνα με το CNBC, προτρέποντας τη διοίκηση της Volkswagen να παρουσιάσει ένα σχέδιο που δεν θα περιλαμβάνει το κλείσιμο των γερμανικών εργοστασίων.

«Είναι κοινή μας ευθύνη να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα του κόστους των γερμανικών εγκαταστάσεων ειδικότερα. Πρέπει να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και να μειώσουμε το κόστος», επισήμανε ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής και γενικός διευθυντής λειτουργίας του ομίλου Volkswagen.

Πτώση

Οι μετοχές της Volkswagen έκλεισαν προσωρινά με πτώση 1,2% την Τετάρτη. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει κατρακυλήσει περισσότερο από το ένα τρίτο τα τελευταία πέντε χρόνια.

Η πτώση έρχεται εν μέσω ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος για την αυτοκινητοβιομηχανία μαζί με την εισροή νέων ανταγωνιστών στην Ευρώπη, καθώς η Volkswagen προσπαθεί να επιβιώσει από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Philippe Houchois, επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιων αυτοκινήτων της Jefferies, δήλωσε τη Δευτέρα στην εκπομπή «Squawk Box Europe» του CNBC ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume θα προσπαθήσει να αμβλύνει την αντίσταση κατά των πιθανών σχεδίων.

«Ο Blume είναι διαφορετικός από τον προκάτοχό του. Είναι πιθανώς περισσότερο insider και θα δει σε ποιο βαθμό είναι σε θέση να αλλάξει κάποιες από τις αντιστάσεις, να προσαρμοστεί στη Volkswagen», είπε.

Ο Houchois δήλωσε επίσης ότι η διοίκηση της Volkswagen και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων μπορεί να μην απέχουν τόσο πολύ όσον αφορά τα βασικά, με βάση τα σχόλιά τους τις τελευταίες ημέρες.

«Το ερώτημα είναι πώς θα καταλήξουν σε συμφωνία ή στη διαδικασία για να συνεργαστούν πραγματικά, αλλά το τελικό παιχνίδι φαίνεται να έχει γίνει κατανοητό και από τις δύο πλευρές», πρόσθεσε.

Το γερμανικό ζήτημα

Τα πιθανά ζητήματα στη Volkswagen έρχονται σε μια δύσκολη στιγμή τόσο για την ευρύτερη γερμανική οικονομία όσο και για την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας συγκεκριμένα, καθώς μια σειρά από προκλήσεις βαραίνουν τον κλάδο.

Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς μίλησε τόσο με τη διοίκηση της Volkswagen όσο και με τον πρόεδρο του συμβουλίου εργαζομένων της εταιρείας, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Βόλφγκανγκ Μπούεχνερ. Πρόσθεσε ότι ο Σολτς συνεχίζει να παρακολουθεί την κατάσταση «πολύ στενά».

Την Τετάρτη, το ινστιτούτο Ifo ανακοίνωσε ότι το επιχειρηματικό κλίμα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υποχώρησε και πάλι τον Αύγουστο, πέφτοντας στις αρνητικές 24,7 μονάδες από την εκτύπωση του προηγούμενου μήνα που ήταν αρνητική στις 18,5 μονάδες. Οι επιχειρηματικές προσδοκίες για τους επόμενους έξι μήνες ήταν «εξαιρετικά απαισιόδοξες», δήλωσε το Ifo.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή