
Βασιζόμενη η Shein σε ένα παγκόσμιο δίκτυο αποθηκών που της επιτρέπει να αποστέλλει προϊόντα σε περισσότερες από 150 χώρες και περιοχές παγκοσμίως, η κινεζική πλατφόρμα που έχει κατακτήσει τις προτιμήσεις του γυναικείου -κατά κύριο λόγο- κοινού και το ιντριγκάρει με το όνομά της, εξελίχθηκε σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης στον κόσμο.
H επιχείρηση με το δύσκολο όνομα που προφέρεται «σι-ιν», γεννήθηκε αρχικά υπό το όνομα «ZZKKO» στην Κίνα, το 2008. Λίγο αργότερα, ο ιδρυτής της, Chris Xu, αξιοποιώντας την εμπειρία του ως σύμβουλος marketing και search engine optimization, δημιούργησε τον αλγόριθμο που έμελε να αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες και να επηρεάσει και την ελληνική αγορά.
Shein: Τι κρύβεται πίσω από την νέα πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας
Παρά το γεγονός πως η εταιρεία πουλούσε στην αρχή μόνο νυφικά, επεκτάθηκε σταδιακά στα γυναικεία ρούχα, μετά σε ανδρικά, παιδικά, είδη σπιτιού και δεκάδες άλλες κατηγορίες.
Η Shein υποσχόταν εύκολο «κατέβασμα» τη εφαρμογής από τα app stores, εύκολη πρόσβαση, οικονομικές τιμές, flash sales και προσφορές, αγορές με διάφορους τρόπους πληρωμής και αποστολή στην τοποθεσία που επιθυμεί ο κάθε πελάτης παράλληλα με δικό της live tracking της παραγγελίας από την προετοιμασία μέχρι την αποστολή στο σπίτι του.
Και φαίνεται πως τα κατάφερε. Η πανδημία αποτέλεσε την ιδανική συνθήκη για την εκρηκτική ανάπτυξη του online shopping, με τη Shein να «κατακτά» τη μία μετά την άλλη τις ελληνικές πόλεις με τη βοήθεια των εταιρειών ταχυμεταφοράς – κυρίως ACS Courier.

To pop-up store της Shein στο Παρίσι στις 25/05/2022 | LeMonde
Shein: Τι κάνουμε στην ελληνική αγορά
«Είμαστε μια αποκλειστικά διαδικτυακή πλατφόρμα, χωρίς φυσικά καταστήματα», εξηγεί στον ΟΤ ο Martin Reidy, εκπρόσωπος του τμήματος εταιρικής επικοινωνίας για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία της εταιρείας.
Έχουν παρατηρηθεί ωστόσο διάφορες προσπάθειες να συνδεθεί το όνομα της πλατφόρμας με διάφορα καταστήματα. «Δεν συνδέονται στην πραγματικότητα με τη Shein», τονίζει ο κ. Reidy. «Όπως αναφέρθηκε, δεν έχουμε φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και δεν σχεδιάζουμε να ανοίξουμε κανένα».
«Τα προϊόντα Shein είναι διαθέσιμα μόνο online μέσω της επίσημης ιστοσελίδας και της εφαρμογής μας. Οποιαδήποτε καταστήματα στην Ελλάδα που ισχυρίζονται ότι είναι καταστήματα Shein, δεν είναι εξουσιοδοτημένα από την Shein ούτε συνδέονται με εμάς με οποιονδήποτε τρόπο και δεν μπορούμε να εγγυηθούμε τη γνησιότητα ή την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρουν. Λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα μη εξουσιοδοτημένα καταστήματα και να προστατεύσουμε τους πελάτες μας στην Ελλάδα», καταλήγει.
«Είμαστε μια αποκλειστικά διαδικτυακή πλατφόρμα, χωρίς φυσικά καταστήματα», εξηγεί στον ΟΤ ο Martin Reidy, εκπρόσωπος του τμήματος εταιρικής επικοινωνίας για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία της Shein.
Τα pop-up καταστήματα
«Περιστασιακά φιλοξενούμε προσωρινά “pop-up” καταστήματα προκειμένου να ενισχύσουμε την αξία της μάρκας και την αγοραστική εμπειρία των πελατών μας. Προς το παρόν ωστόσο δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για τέτοιου είδους καταστήματα στην ελληνική αγορά», επισημαίνει στον ΟΤ ο Martin Reidy. «Ο προσωρινές offline εμπειρίες λιανικής πώλησης θα γίνονται γνωστές στους πελάτες μας πάντα απευθείας από εμάς μέσω των καναλιών μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», συμπληρώνει.
Μένοντας σταθερή στο μοντέλο του ηλεκτρονικού εμπορίου, δεν δίστασε να πειραματιστεί με pop – up stores σε διαφορετικές περιοχές των αγορών όπου δραστηριοποιείται. Πρόκειται για την ιδέα αναδυόμενων καταστημάτων λιανικής -ή αλλιώς flash retailing-, εκφράζοντας μια τάση που θέλει το άνοιγμα χώρων με συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, στο πλαίσιο κάποιων προωθητικών εκδηλώσεων ή events.
Η Shein που διατηρεί γραφεία στο Λος Άντζελες, το Σάο Πάολο, το Δουβλίνο, την Γκουανγκζού, το Παρίσι, την Ουάσιγκτον, το Λονδίνο και τη Σιγκαπούρη -όπου μετέφερε την έδρα της από την Κίνα το 2022-, ακολουθεί ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο δεν αποκαλύπτει το πλήρες πρόγραμμα pop-up εκ των προτέρων. Ανακοινώνει μόνο, δε, τα επερχόμενα καταστήματα μερικές εβδομάδες πριν από την έναρξή τους.
Το εμπορικό μοντέλο
Η πλατφόρμα προσφέρει προϊόντα από τρίτους εμπόρους και εμπορικά σήματα παράλληλα με τα own branded προϊόντα της, σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που αναπτύσσει στη Βραζιλία, τις ΗΠΑ, το Μεξικό και άλλες περιοχές. Την ίδια στιγμή εντάσσει και τρίτους εμπόρους και σήματα από όλο τον κόσμο για να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της.
Στο πλαίσιο αυτό, τα επόμενα βήματά της θέλουν τη Shein να επενδύει σε brands από τις κατά τόπους εθνικές αγορές. Τελευταία προσθήκη αποτελούν εμπορικά σήματα και πωλητές από την Ισπανία, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών για αυξημένη ποικιλία προϊόντων και βελτιωμένους χρόνους παράδοσης. Αυτό συνάδει επίσης με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες εναρμονισμού της Shein με τις τοπικές κοινωνίες, σύμφωνα με τη δέσμευσή της, ώστε να τις ενισχύσει και να φέρει σε επαφή επιχειρηματίες και σχεδιαστές με καταναλωτές από άλλα σημεία του κόσμου.
Άνοιγμα και στις οικιακές συσκευές
Για να ικανοποιήσει τις ποικίλες και εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών της, ωστόσο, η Shein συνεχίζει να διευρύνει συνεχώς τις κατηγορίες προϊόντων στις αγορές στόχους της πέρα από τη μόδα και την ένδυση και σε άλλες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων και των οικιακών συσκευών και άλλων οικιακών προϊόντων.


Latest News

Netcompany: Πλώρη για τζίρο το 2026 πάνω από τα 1,25 δισ. ευρώ
Η εταιρεία είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 7,6%, φθάνοντας τα 875 εκατ. ευρώ το 2024 - Ο ρόλος της ελληνικής θυγατρικής Netcompany-Intrasoft

Γκάζι… στα στεγαστικά δάνεια – Σχέδιο τεσσάρων σημείων από τις τράπεζες
Το πρόγραμμα «Σπίτι μου» εκμεταλλεύονται οι τράπεζες για να αυξήσουν τις χορηγήσεις σε στεγαστικά δάνεια

«Με το δάχτυλο στη σκανδάλη» – Ποιοι ψάχνουν deals στη σκιά του Τραμπ
Έντονη κινητικότητα στην αγορά με αρκετούς επιχειρηματίες να αναζητούν ευκαιρίες εντός και εκτός Ελλάδας – Ποια deals κυοφορούνται

Καφούνης (ΕΣΕΕ): Στη χειρότερη περίοδο το εμπόριο – Η κινεζική «πληγή» και οι αλλαγές στις εκπτώσεις
Άμεσα μέτρα για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τα κινεζικά προϊόντα ζητά η ΕΣΕΕ – Τι είπε ο Σταύρος Καφούνης για τις εκπτώσεις και το «Shopping in Greece»

Roller Kappatos: Σταθερή αύξηση κύκλου εργασιών κατά 20% ετησίως
Η εταιρεία Roller Kappatos για περισσότερο από μισό αιώνα βρίσκεται σε κάθε νοικοκυριό

Πατάνε γκάζι οι αυτοκινητόδρομοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ώς διαμορφώθηκε ο συνολικός αριθμός των διελεύσεων στους αυτοκινητόδρομους της Νέας - Κεντρικής και Αττικής Οδού για το 2024

Υψηλότερες επιδοτήσεις για το ρεύμα - Τι ζητούν οι αρτοποιοί από Σκυλακάκη
Η κατανάλωση στο ηλεκτρικό ρεύμα για τις επιχειρήσεις της κατηγορίας άνω των 35 KWA δεν επιδοτείται, λένε οι επαγγελματίες με επιστολή τους στον υπ. Ενέργειας Θ. Σκυλακάκη

Lidl Ελλάς: Αυξάνει τον κατώτατο μισθό στα 1.050 ευρώ για όλους τους εργαζόμενους
Η Lidl Ελλάς δίνει αύξηση 5% σε όλους τους εργαζόμενους

Έπιασε δουλειά η METLEN για το υποθαλάσσιο καλώδιο Σκωτίας – Αγγλίας
Η METLEN Energy & Metals, μαζί με τη GE Vernova’s Grid Solutions, έχουν επιλεγεί για την κατασκευή και προμήθεια δύο σταθμών μετατροπής υψηλής τάσης συνεχούς ρεύματος (HVDC)

ΑΧΙΑ: Διατηρεί την τιμή στόχο στα 2,50 ευρώ για την Alpha Bank – Τι περιμένει για το δ’ 3μηνο του 2024
Tα έσοδα από προμήθειες θα παραμείνουν σταθερά διαδοχικά, αναφέρει η AXIA