Βασιζόμενη η Shein σε ένα παγκόσμιο δίκτυο αποθηκών που της επιτρέπει να αποστέλλει προϊόντα σε περισσότερες από 150 χώρες και περιοχές παγκοσμίως, η κινεζική πλατφόρμα που έχει κατακτήσει τις προτιμήσεις του γυναικείου -κατά κύριο λόγο- κοινού και το ιντριγκάρει με το όνομά της, εξελίχθηκε σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης στον κόσμο.
H επιχείρηση με το δύσκολο όνομα που προφέρεται «σι-ιν», γεννήθηκε αρχικά υπό το όνομα «ZZKKO» στην Κίνα, το 2008. Λίγο αργότερα, ο ιδρυτής της, Chris Xu, αξιοποιώντας την εμπειρία του ως σύμβουλος marketing και search engine optimization, δημιούργησε τον αλγόριθμο που έμελε να αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες και να επηρεάσει και την ελληνική αγορά.
Shein: Τι κρύβεται πίσω από την νέα πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας
Παρά το γεγονός πως η εταιρεία πουλούσε στην αρχή μόνο νυφικά, επεκτάθηκε σταδιακά στα γυναικεία ρούχα, μετά σε ανδρικά, παιδικά, είδη σπιτιού και δεκάδες άλλες κατηγορίες.
Η Shein υποσχόταν εύκολο «κατέβασμα» τη εφαρμογής από τα app stores, εύκολη πρόσβαση, οικονομικές τιμές, flash sales και προσφορές, αγορές με διάφορους τρόπους πληρωμής και αποστολή στην τοποθεσία που επιθυμεί ο κάθε πελάτης παράλληλα με δικό της live tracking της παραγγελίας από την προετοιμασία μέχρι την αποστολή στο σπίτι του.
Και φαίνεται πως τα κατάφερε. Η πανδημία αποτέλεσε την ιδανική συνθήκη για την εκρηκτική ανάπτυξη του online shopping, με τη Shein να «κατακτά» τη μία μετά την άλλη τις ελληνικές πόλεις με τη βοήθεια των εταιρειών ταχυμεταφοράς – κυρίως ACS Courier.
Shein: Τι κάνουμε στην ελληνική αγορά
«Είμαστε μια αποκλειστικά διαδικτυακή πλατφόρμα, χωρίς φυσικά καταστήματα», εξηγεί στον ΟΤ ο Martin Reidy, εκπρόσωπος του τμήματος εταιρικής επικοινωνίας για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία της εταιρείας.
Έχουν παρατηρηθεί ωστόσο διάφορες προσπάθειες να συνδεθεί το όνομα της πλατφόρμας με διάφορα καταστήματα. «Δεν συνδέονται στην πραγματικότητα με τη Shein», τονίζει ο κ. Reidy. «Όπως αναφέρθηκε, δεν έχουμε φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και δεν σχεδιάζουμε να ανοίξουμε κανένα».
«Τα προϊόντα Shein είναι διαθέσιμα μόνο online μέσω της επίσημης ιστοσελίδας και της εφαρμογής μας. Οποιαδήποτε καταστήματα στην Ελλάδα που ισχυρίζονται ότι είναι καταστήματα Shein, δεν είναι εξουσιοδοτημένα από την Shein ούτε συνδέονται με εμάς με οποιονδήποτε τρόπο και δεν μπορούμε να εγγυηθούμε τη γνησιότητα ή την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρουν. Λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα μη εξουσιοδοτημένα καταστήματα και να προστατεύσουμε τους πελάτες μας στην Ελλάδα», καταλήγει.
«Είμαστε μια αποκλειστικά διαδικτυακή πλατφόρμα, χωρίς φυσικά καταστήματα», εξηγεί στον ΟΤ ο Martin Reidy, εκπρόσωπος του τμήματος εταιρικής επικοινωνίας για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία της Shein.
Τα pop-up καταστήματα
«Περιστασιακά φιλοξενούμε προσωρινά “pop-up” καταστήματα προκειμένου να ενισχύσουμε την αξία της μάρκας και την αγοραστική εμπειρία των πελατών μας. Προς το παρόν ωστόσο δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για τέτοιου είδους καταστήματα στην ελληνική αγορά», επισημαίνει στον ΟΤ ο Martin Reidy. «Ο προσωρινές offline εμπειρίες λιανικής πώλησης θα γίνονται γνωστές στους πελάτες μας πάντα απευθείας από εμάς μέσω των καναλιών μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», συμπληρώνει.
Μένοντας σταθερή στο μοντέλο του ηλεκτρονικού εμπορίου, δεν δίστασε να πειραματιστεί με pop – up stores σε διαφορετικές περιοχές των αγορών όπου δραστηριοποιείται. Πρόκειται για την ιδέα αναδυόμενων καταστημάτων λιανικής -ή αλλιώς flash retailing-, εκφράζοντας μια τάση που θέλει το άνοιγμα χώρων με συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, στο πλαίσιο κάποιων προωθητικών εκδηλώσεων ή events.
Η Shein που διατηρεί γραφεία στο Λος Άντζελες, το Σάο Πάολο, το Δουβλίνο, την Γκουανγκζού, το Παρίσι, την Ουάσιγκτον, το Λονδίνο και τη Σιγκαπούρη -όπου μετέφερε την έδρα της από την Κίνα το 2022-, ακολουθεί ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο δεν αποκαλύπτει το πλήρες πρόγραμμα pop-up εκ των προτέρων. Ανακοινώνει μόνο, δε, τα επερχόμενα καταστήματα μερικές εβδομάδες πριν από την έναρξή τους.
Το εμπορικό μοντέλο
Η πλατφόρμα προσφέρει προϊόντα από τρίτους εμπόρους και εμπορικά σήματα παράλληλα με τα own branded προϊόντα της, σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που αναπτύσσει στη Βραζιλία, τις ΗΠΑ, το Μεξικό και άλλες περιοχές. Την ίδια στιγμή εντάσσει και τρίτους εμπόρους και σήματα από όλο τον κόσμο για να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της.
Στο πλαίσιο αυτό, τα επόμενα βήματά της θέλουν τη Shein να επενδύει σε brands από τις κατά τόπους εθνικές αγορές. Τελευταία προσθήκη αποτελούν εμπορικά σήματα και πωλητές από την Ισπανία, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών για αυξημένη ποικιλία προϊόντων και βελτιωμένους χρόνους παράδοσης. Αυτό συνάδει επίσης με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες εναρμονισμού της Shein με τις τοπικές κοινωνίες, σύμφωνα με τη δέσμευσή της, ώστε να τις ενισχύσει και να φέρει σε επαφή επιχειρηματίες και σχεδιαστές με καταναλωτές από άλλα σημεία του κόσμου.
Άνοιγμα και στις οικιακές συσκευές
Για να ικανοποιήσει τις ποικίλες και εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών της, ωστόσο, η Shein συνεχίζει να διευρύνει συνεχώς τις κατηγορίες προϊόντων στις αγορές στόχους της πέρα από τη μόδα και την ένδυση και σε άλλες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων και των οικιακών συσκευών και άλλων οικιακών προϊόντων.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό