Ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης αντιμετωπίζει επιβράδυνση της ζήτησης σε ορισμένες μεγάλες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και αβεβαιότητα λόγω της επιβολής εμπορικών δασμών σε EVs που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Ανταποκρινόμενη στις μεταβαλλόμενες συνθήκες η Volvo ανακοίνωσε ότι έχει εγκαταλείψει τον στόχο της να παράγει μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, λέγοντας ότι τώρα αναμένει ότι θα πουλάει και ορισμένα υβριδικά μοντέλα μετά την επίμαχη ημερομηνία.

Volvo: Μεταφέρει την παραγωγή στο Βέλγιο για να αποφύγει τους δασμούς

Η αυτοκινητοβιομηχανία κατηγόρησε τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς για την απόφασή της να εγκαταλείψει έναν στόχο που είχε ανακοινώσει μόλις πριν από τρία χρόνια.

Η Volvo, η οποία παραδοσιακά αρέσκεται να επιδεικνύει τα περιβαλλοντικά της διαπιστευτήρια, μια από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι General Motors και Ford, οι οποίες έχουν επίσης υποχωρήσει στις φιλοδοξίες τους για EV.

Και plug-in υβριδικά

Η Volvo αναμένει τώρα τουλάχιστον το 90% της παραγωγής της να αποτελείται τόσο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και από plug-in υβριδικά μέχρι το 2030.

Η σουηδική εταιρεία μπορεί επίσης να πουλήσει έναν μικρό αριθμό λεγόμενων ήπιων υβριδικών, τα οποία είναι πιο συμβατικά οχήματα με περιορισμένη ηλεκτρική υποβοήθηση.

«Είμαστε αποφασισμένοι στην πεποίθησή μας ότι το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό», δήλωσε στο BBC ο Τζίμ Ρόαν, διευθύνων σύμβουλος της Volvo.

«Ωστόσο, είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι γραμμική και οι πελάτες και οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες».

Η εταιρεία είπε επίσης ότι το επιχειρηματικό κλίμα για τα EVs έχει αλλάξει, λόγω παραγόντων όπως η αργή ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και η απόσυρση των κινήτρων για τους καταναλωτές.

Η επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων έχει γίνει αισθητή ιδιαίτερα στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω της λήξης των επιδοτήσεων για αγορές σε χώρες όπως η Γερμανία.

Πως οι δασμοί σε EV κινεζικής κατασκευής επηρεάζουν την Volvo

Οι καταχωρήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά σχεδόν 11% τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Η Volvo ανήκει κατά πλειοψηφία στον κινεζικό γίγαντα αυτοκινήτων Geely και επειδή χρησιμοποιεί εργοστάσια στην Κίνα, θα επηρεαστεί επίσης από τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικής κατασκευής EV στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Καναδάς ανακοίνωσε ότι επιβάλλει δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, μετά από παρόμοιες ανακοινώσεις από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.

Οι δυτικές χώρες έχουν κατηγορήσει την Κίνα ότι επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της, δίνοντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της ένα αθέμιτο πλεονέκτημα.

Η Κίνα απέρριψε αυτούς τους ισχυρισμούς και επέκρινε τους δασμούς ως “μεροληπτικές”.

Η Ford έχει επίσης περιορίσει τις φιλοδοξίες της για EV. Μόλις τον περασμένο μήνα, ο αμερικανικός γίγαντας αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι καταργεί τα σχέδια για ένα μεγάλο, τριών σειρών, πλήρως ηλεκτρικά σπορ οχήματα (SUV) και αναβάλλει την κυκλοφορία του επόμενου ηλεκτρικού pick-up φορτηγού του.

Η αντίπαλός της General Motors έχει επίσης περιορίσει τους στόχους παραγωγής EV τον τελευταίο χρόνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ