Ο αρνητικός αντίκτυπος στη θαλάσσια ναυτιλία και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να εντείνεται, καθώς η κυκλοφορία ανακατευθύνεται μακριά από τη διώρυγα του Σουέζ ανακοίνωσε την Πέμπτη η δανεζική ναυτιλιακή εταιρεία A.P. Moller-Maersk.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους μαχητές Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν διαταράξει μια διαδρομή ζωτικής σημασίας για το εμπόριο ανατολής-δύσης, με παρατεταμένη αναδρομολόγηση των φορτίων, ωθώντας τις τιμές των ναύλων υψηλότερα και προκαλώντας συμφόρηση σε ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ερυθρά Θάλασσα: Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion»
Σύμφωνα με στοιχεία της Maersk που επικαλείται το Reuters, ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα έχει μειωθεί κατά 66% από τότε που οι μεταφορείς άρχισαν να εκτρέπουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική. Η Maersk δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα δεδομένα.
Αλυσιδωτές επιπτώσεις
«Αυτές οι διαταραχές έχουν οδηγήσει σε αναδιαμορφώσεις υπηρεσιών και μετατοπίσεις όγκου, επιβαρύνοντας τις υποδομές και οδηγώντας σε συμφόρηση των λιμένων, καθυστερήσεις και ελλείψεις σε χωρητικότητα και εξοπλισμό», όπως ανέφερε πρόσφατα η Maersk.
H ζήτηση πάντως για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή
Η διαταραχή στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, υποστήριξε η ναυτιλιακή εταιρεία, είχε επεκταθεί πέρα από τις εμπορικές διαδρομές μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της και προειδοποίησε για «αλυσιδωτές επιπτώσεις» που προκαλούν συμφόρηση.
Η εταιρεία σημερα ανέφερε πως «το χρονοδιάγραμμα για την άμβλυνση αυτών των διαταραχών και την επιστροφή στην κανονικότητα παραμένει αβέβαιο», ενω δηλωσε ότι η ζήτηση για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή.
Συμφόρηση
Ο επικεφαλής της Maersk, Βίνσεντ Κλέρκ σχολιάζοντας τις παραπάνω εξελίξεις αναφέρει ότι θα επιστρέψει [η Maersk] στα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μόνο όταν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων και του φορτίου.
Είπε ακόμη ότι μόλις βρεθεί λύση, τα πλοία θα μπορούσαν να επιστρέψουν στα συνήθη δρομολόγιά τους μέσω της διώρυγας του Σουέζ σχεδόν αμέσως, αλλα θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Ο κ. Κλέρκ προειδοποίησε ότι θα υπάρξει μια περίοδος κατά την οποία τα πλοία σε αυτές τις διαφορετικές διαδρομές θα φτάνουν σε λιμάνια σε παρόμοιες ώρες και αναμένει ότι αυτό θα προκαλούσε συμφόρηση στα λιμάνια, πριν η ναυτιλία επιστρέψει σε ένα πιο σταθερό σενάριο.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς