Ο αρνητικός αντίκτυπος στη θαλάσσια ναυτιλία και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να εντείνεται, καθώς η κυκλοφορία ανακατευθύνεται μακριά από τη διώρυγα του Σουέζ ανακοίνωσε την Πέμπτη η δανεζική ναυτιλιακή εταιρεία A.P. Moller-Maersk.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους μαχητές Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν διαταράξει μια διαδρομή ζωτικής σημασίας για το εμπόριο ανατολής-δύσης, με παρατεταμένη αναδρομολόγηση των φορτίων, ωθώντας τις τιμές των ναύλων υψηλότερα και προκαλώντας συμφόρηση σε ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ερυθρά Θάλασσα: Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion»
Σύμφωνα με στοιχεία της Maersk που επικαλείται το Reuters, ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα έχει μειωθεί κατά 66% από τότε που οι μεταφορείς άρχισαν να εκτρέπουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική. Η Maersk δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα δεδομένα.
Αλυσιδωτές επιπτώσεις
«Αυτές οι διαταραχές έχουν οδηγήσει σε αναδιαμορφώσεις υπηρεσιών και μετατοπίσεις όγκου, επιβαρύνοντας τις υποδομές και οδηγώντας σε συμφόρηση των λιμένων, καθυστερήσεις και ελλείψεις σε χωρητικότητα και εξοπλισμό», όπως ανέφερε πρόσφατα η Maersk.
H ζήτηση πάντως για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή
Η διαταραχή στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, υποστήριξε η ναυτιλιακή εταιρεία, είχε επεκταθεί πέρα από τις εμπορικές διαδρομές μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της και προειδοποίησε για «αλυσιδωτές επιπτώσεις» που προκαλούν συμφόρηση.
Η εταιρεία σημερα ανέφερε πως «το χρονοδιάγραμμα για την άμβλυνση αυτών των διαταραχών και την επιστροφή στην κανονικότητα παραμένει αβέβαιο», ενω δηλωσε ότι η ζήτηση για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή.
Συμφόρηση
Ο επικεφαλής της Maersk, Βίνσεντ Κλέρκ σχολιάζοντας τις παραπάνω εξελίξεις αναφέρει ότι θα επιστρέψει [η Maersk] στα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μόνο όταν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων και του φορτίου.
Είπε ακόμη ότι μόλις βρεθεί λύση, τα πλοία θα μπορούσαν να επιστρέψουν στα συνήθη δρομολόγιά τους μέσω της διώρυγας του Σουέζ σχεδόν αμέσως, αλλα θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Ο κ. Κλέρκ προειδοποίησε ότι θα υπάρξει μια περίοδος κατά την οποία τα πλοία σε αυτές τις διαφορετικές διαδρομές θα φτάνουν σε λιμάνια σε παρόμοιες ώρες και αναμένει ότι αυτό θα προκαλούσε συμφόρηση στα λιμάνια, πριν η ναυτιλία επιστρέψει σε ένα πιο σταθερό σενάριο.
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.