![Maersk: Οι επιπτώσεις των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/vincent-clerc_720x405-v1.webp)
Ο αρνητικός αντίκτυπος στη θαλάσσια ναυτιλία και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να εντείνεται, καθώς η κυκλοφορία ανακατευθύνεται μακριά από τη διώρυγα του Σουέζ ανακοίνωσε την Πέμπτη η δανεζική ναυτιλιακή εταιρεία A.P. Moller-Maersk.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους μαχητές Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν διαταράξει μια διαδρομή ζωτικής σημασίας για το εμπόριο ανατολής-δύσης, με παρατεταμένη αναδρομολόγηση των φορτίων, ωθώντας τις τιμές των ναύλων υψηλότερα και προκαλώντας συμφόρηση σε ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ερυθρά Θάλασσα: Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion»
Σύμφωνα με στοιχεία της Maersk που επικαλείται το Reuters, ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα έχει μειωθεί κατά 66% από τότε που οι μεταφορείς άρχισαν να εκτρέπουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική. Η Maersk δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα δεδομένα.
Αλυσιδωτές επιπτώσεις
«Αυτές οι διαταραχές έχουν οδηγήσει σε αναδιαμορφώσεις υπηρεσιών και μετατοπίσεις όγκου, επιβαρύνοντας τις υποδομές και οδηγώντας σε συμφόρηση των λιμένων, καθυστερήσεις και ελλείψεις σε χωρητικότητα και εξοπλισμό», όπως ανέφερε πρόσφατα η Maersk.
H ζήτηση πάντως για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή
Η διαταραχή στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, υποστήριξε η ναυτιλιακή εταιρεία, είχε επεκταθεί πέρα από τις εμπορικές διαδρομές μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της και προειδοποίησε για «αλυσιδωτές επιπτώσεις» που προκαλούν συμφόρηση.
Η εταιρεία σημερα ανέφερε πως «το χρονοδιάγραμμα για την άμβλυνση αυτών των διαταραχών και την επιστροφή στην κανονικότητα παραμένει αβέβαιο», ενω δηλωσε ότι η ζήτηση για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή.
Συμφόρηση
Ο επικεφαλής της Maersk, Βίνσεντ Κλέρκ σχολιάζοντας τις παραπάνω εξελίξεις αναφέρει ότι θα επιστρέψει [η Maersk] στα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μόνο όταν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων και του φορτίου.
![Maersk](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/maersk.jpg)
Είπε ακόμη ότι μόλις βρεθεί λύση, τα πλοία θα μπορούσαν να επιστρέψουν στα συνήθη δρομολόγιά τους μέσω της διώρυγας του Σουέζ σχεδόν αμέσως, αλλα θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Ο κ. Κλέρκ προειδοποίησε ότι θα υπάρξει μια περίοδος κατά την οποία τα πλοία σε αυτές τις διαφορετικές διαδρομές θα φτάνουν σε λιμάνια σε παρόμοιες ώρες και αναμένει ότι αυτό θα προκαλούσε συμφόρηση στα λιμάνια, πριν η ναυτιλία επιστρέψει σε ένα πιο σταθερό σενάριο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του