Ο αρνητικός αντίκτυπος στη θαλάσσια ναυτιλία και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να εντείνεται, καθώς η κυκλοφορία ανακατευθύνεται μακριά από τη διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε την Πέμπτη η δανεζική ναυτιλιακή εταιρεία A.P. Moller-Maersk.

Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους μαχητές Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν διαταράξει μια διαδρομή ζωτικής σημασίας για το εμπόριο ανατολής-δύσης, με παρατεταμένη αναδρομολόγηση των φορτίων, ωθώντας τις τιμές των ναύλων υψηλότερα και προκαλώντας συμφόρηση σε ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια.

Ερυθρά Θάλασσα: Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion»

Η Maersk δήλωσε ότι πρόσφατα στοιχεία έδειξαν ότι ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα έχει μειωθεί κατά 66% από τότε που οι μεταφορείς άρχισαν να εκτρέπουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική.

Η Maersk δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα δεδομένα.

«Αυτές οι διαταραχές έχουν οδηγήσει σε αναδιαμορφώσεις υπηρεσιών και μετατοπίσεις όγκου, επιβαρύνοντας τις υποδομές και οδηγώντας σε συμφόρηση των λιμένων, καθυστερήσεις και ελλείψεις σε χωρητικότητα και εξοπλισμό», πρόσθεσε.

Η Maersk τον Ιούλιο δήλωσε ότι η διαταραχή στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας είχε επεκταθεί πέρα από τις εμπορικές διαδρομές μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της και προειδοποίησε για «αλυσιδωτές επιπτώσεις» που προκαλούν συμφόρηση.

Η εταιρεία είχε αναφέρει την περασμένη Πέμπτη πως «Το χρονοδιάγραμμα για την άμβλυνση αυτών των διαταραχών και την επιστροφή στην «κανονικότητα» παραμένει αβέβαιο», ενω δηλωσε ότι η ζήτηση για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων παραμένει ισχυρή.

Συμφόρηση

Ο επικεφαλής της Maersk, Βίνσεντ Κλέρκ  είχε δηλώσει ότι  θα επιστρέψει [η Maersk] στα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μόνο όταν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων και του φορτίου.

Είπε ότι μόλις βρεθεί λύση, τα πλοία θα μπορούσαν να επιστρέψουν στα συνήθη δρομολόγιά τους μέσω της διώρυγας του Σουέζ σχεδόν αμέσως. Άλλα θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Ο Β. Κλέρκ  προειδοποίησε ότι θα υπάρξει μια περίοδος κατά την οποία τα πλοία σε αυτές τις διαφορετικές διαδρομές θα φτάνουν σε λιμάνια σε παρόμοιες ώρες και αναμένει ότι αυτό θα προκαλούσε συμφόρηση στα λιμάνια, πριν η ναυτιλία επιστρέψει σε ένα πιο σταθερό σενάριο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία