Δύο μέλη της Επιτροπής Ασφάλειας Καταναλωτικών Προϊόντων (CPSC ) των ΗΠΑ παροτρύνουν τη ρυθμιστική αρχή να διερευνήσει τις πρακτικές ασφάλειας πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου «ξένης ιδιοκτησίας», όπως η Shein και η Temu, και συγκεκριμένα η εικαζόμενη πώληση «θανατηφόρων προϊόντων για βρέφη και νήπια».
Shein: Απειλείται από τον πιο απρόσμενο «εχθρό» – Τι συμβαίνει με τους εργαζόμενους
Σε επιστολή τους αργά την Τρίτη, οι Επίτροποι της CPSC Peter Feldman και Douglas Dziak καλούν την υπηρεσία να εξετάσει τους ελέγχους ασφάλειας και συμμόρφωσης των Temu και Shein, τις σχέσεις με τρίτους πωλητές και καταναλωτές και «οποιεσδήποτε δηλώσεις κάνουν όταν εισάγονται προϊόντα».
«Προσπαθούμε να κατανοήσουμε καλύτερα αυτές τις εταιρείες, ιδιαίτερα την εστίασή τους σε αποστολές προϊόντων απευθείας προς τον καταναλωτή χαμηλής αξίας — μερικές φορές αποκαλούμενες de minimis — και τις προκλήσεις επιβολής του νόμου όταν εταιρείες με μικρή ή καθόλου παρουσία στις ΗΠΑ διανέμουν καταναλωτικά προϊόντα μέσω αυτών των πλατφορμών», οι επίτροποι έγραψε.
Τον περασμένο μήνα, η The Information ανέφερε ότι η Temu πρόσφερε προστατευτικά καλύμματα κούνιας, που είναι παράνομα στις ΗΠΑ λόγω κινδύνων πρόκλησης ασφυξίας, ενώ η Shein πουλά παιδικές κουκούλες με κορδόνια περίσφιξης που οι ρυθμιστικές αρχές είπαν ότι αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια.
Τι απαντούν Shein και Τemu
Ένας εκπρόσωπος της Shein απάντησε ότι η ασφάλεια των πελατών είναι κορυφαία προτεραιότητα και η εταιρεία επενδύει εκατομμύρια δολάρια για να ενισχύσει τα προγράμματα συμμόρφωσής της, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με εταιρείες δοκιμών για τη βελτίωση των πρακτικών ασφάλειας των προϊόντων της.
Ένας εκπρόσωπος της Temu δήλωσε ότι απαιτεί από όλους τους πωλητές στον ιστότοπό της να συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων.
«Τα συμφέροντά μας είναι ευθυγραμμισμένα με την Επιτροπή Ασφάλειας Καταναλωτικών Προϊόντων των ΗΠΑ (CPSC) για τη διασφάλιση της προστασίας των καταναλωτών και της ασφάλειας των προϊόντων και θα συνεργαστούμε πλήρως σε οποιαδήποτε έρευνα»,πρόσθεσε.
Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικής πώλησης Temu και Shein έχουν εκτιναχθεί σε δημοτικότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες κάνοντας ένα μεγάλο διαδικτυακό μάρκετινγκ και προσφέροντας στους καταναλωτές φθηνά προϊόντα από την Κίνα, είτε πρόκειται για ένα ζευγάρι παπούτσια 3 δολαρίων είτε για ένα smartwatch 15 δολαρίων.
Η Shein λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ το 2017 και πρόσφατα έχει κατακλύσει την Google και το Facebook με διαφημίσεις επιδιώκοντας την ανάπτυξή της. Σύμφωνα με πληροφορίες, αποτιμάται στα 66 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Temu, που ανήκει στην PDD Holdings, έκανε το ντεμπούτο του στις ΗΠΑ το 2022 «ρίχνοντας» δισεκατομμύρια δολάρια στο μάρκετινγκ, κυρίως μέσω του τηλεοπτικού της σποτ «Shop Like a Billionaire» που προβλήθηκε κατά τη διάρκεια του φετινού Super Bowl. Η άνοδός της πλατφόρμας έχει τραβήξει την προσοχή σημαντικών παικτών του ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της Amazon, η οποία προσπάθησε να λανσάρει μια ανταγωνιστική πολιτική εκπτώσεων.
Η Shein και η Temu αξιοποιούν τις σχέσεις τους με μικρούς κατασκευαστές και προμηθευτές στην Κίνα για να μεταφέρουν αγαθά απευθείας από την Κίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ τα πακέτα που αποστέλλονται από την Κίνα απευθείας στις ΗΠΑ θα πρέπει να ξεπερνούν σε αξία τα 800 δολάριο έκαστο προκειμένου να εισέλθουν την αμερικανική επικράτεια.
Οι αξιωματούχοι της CPSC ζήτησαν περισσότερη χρηματοδότηση για την πρόσληψη προσωπικού για την παρακολούθηση αναδυόμενων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Temu και η Shein σχετικά με τις πρακτικές ασφαλείας που υιοθετούν.
Το νομοθετικό σώμα πάντως εξετάζει προσεκτικά τις πλατφόρμες. Τον περασμένο Απρίλιο, μια επιτροπή του Κογκρέσου δημοσίευσε μια έκθεση που περιγράφει λεπτομερώς ζητήματα με τις Shein, Temu και άλλες «κινεζικές πλατφόρμες «γρήγορης μόδας» (fast fashion). Ισχυρίστηκαν ότι οι ιστότοποι έχουν πολλούς κινδύνους για την ασφάλεια των προϊόντων, συνδέονται με τη χρήση καταναγκαστικής εργασίας και εκμεταλλεύονται τα κενά του εμπορίου , μεταξύ άλλων ανησυχιών.
Latest News
Πώς να προστατευθείτε από απειλές μέσω κινητών τηλεφώνων
Παιχνίδια, εφαρμογές, ιστοσελίδες... τα πάντα μπορούν να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης. Πώς να προστατέψετε την οικογένειά σας από απειλές μέσω κινητών τηλεφώνων
Κενά στην ετοιμότητα των επιχειρήσεων σε θέματα κυβερνοασφάλειας
Τι έδειξε έρευνα των Kyndryl και AWS σχετικά με το επίπεδο ετοιμότητας των επιχειρήσεων στην κυβερνοασφάλεια
Ενώ οι Αμερικανοί βαδίζουν προς τις κάλπες τα social media έρχονται στο προσκήνιο
Οι Αμερικανοί νομοθέτες έχουν πιέσει ήδη από το 2016 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ανακόψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης
Όπισθεν Μασκ για το Tesla 25.000 δολ. - «Άσκοπο» εφόσον δεν είναι αυτόνομης οδήγησης
Ο Μασκ φαίνεται να έχει παραδεχτεί ότι η Tesla εγκατέλειψε τα σχέδιά της για ένα αυτοκίνητο 25.000 δολαρίων που θα οδηγείται από ανθρώπους
«Τσουχτερό» πρόστιμο από τη Ν. Κορέα στη Meta για παραβίαση προσωπικών δεδομένων
Η μητρική εταιρεία του Faceboon, Meta Platforms, απέσπασε παράνομα πληροφορίες από περίπου 980.000 Νοτιοκορεάτες χρήστες του Facebook
Τα παραπλανητικά «τιτιβίσματα» του Μασκ - Το Χ στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Οι ψευδείς ή παραπλανητικοί ισχυρισμοί του δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ σχετικά με τις εκλογές στις ΗΠΑ έχουν συγκεντρώσει 2 δισεκατομμύρια προβολές
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Από την πυρηνική ενέργεια στην κβαντική μηχανική - Πώς οι Big Tech θα σβήσουν τη δίψα της AI για ενέργεια
Οι Big Tech έχουν εξασφαλίσει συμφωνίες πυρηνικής ενέργειας αξίας δισ. δολαρίων - Στο βάθος πάντα υπάρχει και η προοπτική των κβαντικών υπολογιστών
Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες - Πώς ένα σπάνιο είδος ματαιώνει data center της Meta
Η Meta βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στους επενδυτές ότι το στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη θα αποφέρει καρπούς
TikTok: Κατηγορούμενο για αυτοκτονίες εφήβων – Αγωγή από επτά οικογένειες
Ο αλγόριθμος του TikTok φέρεται να προτείνει σε εφήβους βίντεο που προωθούν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.