
Δύο μέλη της Επιτροπής Ασφάλειας Καταναλωτικών Προϊόντων (CPSC ) των ΗΠΑ παροτρύνουν τη ρυθμιστική αρχή να διερευνήσει τις πρακτικές ασφάλειας πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου «ξένης ιδιοκτησίας», όπως η Shein και η Temu, και συγκεκριμένα η εικαζόμενη πώληση «θανατηφόρων προϊόντων για βρέφη και νήπια».
Shein: Απειλείται από τον πιο απρόσμενο «εχθρό» – Τι συμβαίνει με τους εργαζόμενους
Σε επιστολή τους αργά την Τρίτη, οι Επίτροποι της CPSC Peter Feldman και Douglas Dziak καλούν την υπηρεσία να εξετάσει τους ελέγχους ασφάλειας και συμμόρφωσης των Temu και Shein, τις σχέσεις με τρίτους πωλητές και καταναλωτές και «οποιεσδήποτε δηλώσεις κάνουν όταν εισάγονται προϊόντα».
«Προσπαθούμε να κατανοήσουμε καλύτερα αυτές τις εταιρείες, ιδιαίτερα την εστίασή τους σε αποστολές προϊόντων απευθείας προς τον καταναλωτή χαμηλής αξίας — μερικές φορές αποκαλούμενες de minimis — και τις προκλήσεις επιβολής του νόμου όταν εταιρείες με μικρή ή καθόλου παρουσία στις ΗΠΑ διανέμουν καταναλωτικά προϊόντα μέσω αυτών των πλατφορμών», οι επίτροποι έγραψε.
Τον περασμένο μήνα, η The Information ανέφερε ότι η Temu πρόσφερε προστατευτικά καλύμματα κούνιας, που είναι παράνομα στις ΗΠΑ λόγω κινδύνων πρόκλησης ασφυξίας, ενώ η Shein πουλά παιδικές κουκούλες με κορδόνια περίσφιξης που οι ρυθμιστικές αρχές είπαν ότι αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια.
Τι απαντούν Shein και Τemu
Ένας εκπρόσωπος της Shein απάντησε ότι η ασφάλεια των πελατών είναι κορυφαία προτεραιότητα και η εταιρεία επενδύει εκατομμύρια δολάρια για να ενισχύσει τα προγράμματα συμμόρφωσής της, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με εταιρείες δοκιμών για τη βελτίωση των πρακτικών ασφάλειας των προϊόντων της.
Ένας εκπρόσωπος της Temu δήλωσε ότι απαιτεί από όλους τους πωλητές στον ιστότοπό της να συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων.
«Τα συμφέροντά μας είναι ευθυγραμμισμένα με την Επιτροπή Ασφάλειας Καταναλωτικών Προϊόντων των ΗΠΑ (CPSC) για τη διασφάλιση της προστασίας των καταναλωτών και της ασφάλειας των προϊόντων και θα συνεργαστούμε πλήρως σε οποιαδήποτε έρευνα»,πρόσθεσε.
Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικής πώλησης Temu και Shein έχουν εκτιναχθεί σε δημοτικότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες κάνοντας ένα μεγάλο διαδικτυακό μάρκετινγκ και προσφέροντας στους καταναλωτές φθηνά προϊόντα από την Κίνα, είτε πρόκειται για ένα ζευγάρι παπούτσια 3 δολαρίων είτε για ένα smartwatch 15 δολαρίων.
Η Shein λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ το 2017 και πρόσφατα έχει κατακλύσει την Google και το Facebook με διαφημίσεις επιδιώκοντας την ανάπτυξή της. Σύμφωνα με πληροφορίες, αποτιμάται στα 66 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Temu, που ανήκει στην PDD Holdings, έκανε το ντεμπούτο του στις ΗΠΑ το 2022 «ρίχνοντας» δισεκατομμύρια δολάρια στο μάρκετινγκ, κυρίως μέσω του τηλεοπτικού της σποτ «Shop Like a Billionaire» που προβλήθηκε κατά τη διάρκεια του φετινού Super Bowl. Η άνοδός της πλατφόρμας έχει τραβήξει την προσοχή σημαντικών παικτών του ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της Amazon, η οποία προσπάθησε να λανσάρει μια ανταγωνιστική πολιτική εκπτώσεων.
Η Shein και η Temu αξιοποιούν τις σχέσεις τους με μικρούς κατασκευαστές και προμηθευτές στην Κίνα για να μεταφέρουν αγαθά απευθείας από την Κίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ τα πακέτα που αποστέλλονται από την Κίνα απευθείας στις ΗΠΑ θα πρέπει να ξεπερνούν σε αξία τα 800 δολάριο έκαστο προκειμένου να εισέλθουν την αμερικανική επικράτεια.
Οι αξιωματούχοι της CPSC ζήτησαν περισσότερη χρηματοδότηση για την πρόσληψη προσωπικού για την παρακολούθηση αναδυόμενων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Temu και η Shein σχετικά με τις πρακτικές ασφαλείας που υιοθετούν.
Το νομοθετικό σώμα πάντως εξετάζει προσεκτικά τις πλατφόρμες. Τον περασμένο Απρίλιο, μια επιτροπή του Κογκρέσου δημοσίευσε μια έκθεση που περιγράφει λεπτομερώς ζητήματα με τις Shein, Temu και άλλες «κινεζικές πλατφόρμες «γρήγορης μόδας» (fast fashion). Ισχυρίστηκαν ότι οι ιστότοποι έχουν πολλούς κινδύνους για την ασφάλεια των προϊόντων, συνδέονται με τη χρήση καταναγκαστικής εργασίας και εκμεταλλεύονται τα κενά του εμπορίου , μεταξύ άλλων ανησυχιών.


Latest News

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Πάτησε Γη ο γηραιότερος Αμερικανός αστροναύτης
Για τον Νταν Πέτιτ ήταν η τέταρτη αποστολή, αυξάνοντας τον συνολικό χρόνο του στο διάστημα σε 590 ημέρες

Το γεωστρατηγικό πόκερ με τα data centers – Ο άξονας Κρήτης - Κοζάνης
Η «ξαφνική» εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης έφερε στο προσκήνιο μία ακόμη διάσταση της πολύτιμης γεωγραφικής θέσης της Ελλάδος: σταυροδρόμι δεδομένων και κόμβος data centers

Οι νέες απαιτήσεις της Google για τηλέφωνα και tablet Android
Η Google αυξάνει τον ελάχιστο αποθηκευτικό χώρο που πρέπει να έχουν οι συσκευές Android

Microsoft: Αναπτύσσει εργαλείο AI που λαμβάνει στιγμιότυπα οθόνης και προκαλεί… ανησυχία
Η Microsoft ανέστειλε τη λειτουργία το 2024 αφού πρώτη την δοκίμασε σε έναν μικρό αριθμό χρηστών και τώρα το επαναφέρει.

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν

Πως να γυρίσετε το χρόνο πίσω σε περίπτωση επίθεσης ransomware
Το ransomware έχει την ικανότητά του να κρυπτογραφεί δεδομένα και να αποκλείει την πρόσβαση των χρηστών σε εταιρικούς υπολογιστές, διακόπτοντας κρίσιμες εταιρικές διαδικασίες

Αύξηση σχεδόν 50% στις κυβερνοαπειλές παγκοσμίως - Αύξηση 126% στις επιθέσεις Ransomware
Το 1ο τρίμηνο του 2025, οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο ανά οργανισμό αυξήθηκαν κατά 47%, φτάνοντας κατά μέσο όρο τις 1.925 εβδομαδιαίες επιθέσεις, σύμφωνα με το Global Cyber Attack Report της Check Point

Πώς είναι το νέο χρώμα που ανακάλυψαν οι επιστήμονες
Η επίμαχη ανακάλυψη σχετικά με το χρώμα επιτεύχθηκε με πείραμα που έριξε παλμούς λέιζερ στα μάτια, διεγείροντας τα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς χιτώνα