Οι δαπάνες των νοικοκυριών στην Ιαπωνία αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο τον Ιούλιο, καθώς οι καταναλωτές παρέμειναν επιφυλακτικοί σε νέες αγορές ενόψει του κύματος ανατιμήσεων, περιπλέκοντας πιθανώς τα σχέδια της κεντρικής τράπεζας της χώρας , BOJ, να αυξήσει περαιτέρω τα επιτόκια τους επόμενους μήνες.

Ιαπωνία: Γιατί οι εργαζόμενοι δεν επωφελούνται από την 4ήμερη εργασία

Οι καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 0,1% τον Ιούλιο σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με τη διάμεση πρόβλεψη της αγοράς για αύξηση της τάξης του 1,2%, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία την Παρασκευή. Σε εποχικά προσαρμοσμένη και μηνιαία βάση, οι δαπάνες μειώθηκαν κατά 1,7% έναντι εκτιμώμενης πτώσης 0,2%.

Οι καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα στην τηλεόραση και τα ταξίδια, περιέκοψαν τα έξοδα για διατροφή και κοινή ωφέλεια

«Υπάρχει πολύ καλή πιθανότητα οι καταναλωτικές δαπάνες να είναι και πάλι αρνητικές τον επόμενο μήνα», δήλωσε ο Takeshi Minami, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Norinchukin, προσθέτοντας ότι τα νοικοκυριά φαίνεται να είναι επιφυλακτικά σχετικά με τους μισθούς και τα εισοδήματά τους το επόμενο έτος.

Ιαπωνία: Ώθηση στους μισθούς από τα καλοκαιρινά μπόνους

Τα στοιχεία μια ημέρα νωρίτερα έδειξαν ότι οι προσαρμοσμένοι στον πληθωρισμό μισθοί της Ιαπωνίας αυξήθηκαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, κυρίως χάρη στην αύξηση των καλοκαιρινών μπόνους. Ο βασικός μισθός, ή ο τακτικός μισθός, σημείωσε τον ταχύτερο ρυθμό αύξησης εδώ και σχεδόν 32 χρόνια, αντανακλώντας τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων της περασμένης άνοιξης για τους μισθούς και τις εργασιακές σχέσεις.

Ωστόσο, η κυβέρνηση επισήμανε πως το μεγάλο τεστ θα είναι εάν οι πραγματικοί μισθοί συνεχίσουν να αυξάνονται τον Αύγουστο και μετά, χωρίς τον εποχιακό παράγοντα των καλοκαιρινών μπόνους.

Ενώ οι καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα στην τηλεόραση και τα ταξίδια, περιέκοψαν τα έξοδα για διατροφή και κοινή ωφέλεια λόγω των υψηλότερων τιμών τον Ιούλιο, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Εσωτερικών Υποθέσεων, προσθέτοντας ότι οι πολίτες πρτίμησαν να προβούν σε αποταμιεύσεις από το να αυξήσουν τις καταναλωτικές δαπάνες τους.

Η ιδιωτική κατανάλωση, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ της οικονομικής παραγωγής, ήταν ένα αδύναμο σημείο στην οικονομία της Ιαπωνίας τον περασμένο χρόνο. Σημείωσε την πρώτη άνοδο μετά από πέντε τρίμηνα, το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αυξάνοντας τις ελπίδες για ανάκαμψη με γνώμονα τους καταναλωτές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή