Οι δαπάνες των νοικοκυριών στην Ιαπωνία αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο τον Ιούλιο, καθώς οι καταναλωτές παρέμειναν επιφυλακτικοί σε νέες αγορές ενόψει του κύματος ανατιμήσεων, περιπλέκοντας πιθανώς τα σχέδια της κεντρικής τράπεζας της χώρας , BOJ, να αυξήσει περαιτέρω τα επιτόκια τους επόμενους μήνες.
Ιαπωνία: Γιατί οι εργαζόμενοι δεν επωφελούνται από την 4ήμερη εργασία
Οι καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 0,1% τον Ιούλιο σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με τη διάμεση πρόβλεψη της αγοράς για αύξηση της τάξης του 1,2%, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία την Παρασκευή. Σε εποχικά προσαρμοσμένη και μηνιαία βάση, οι δαπάνες μειώθηκαν κατά 1,7% έναντι εκτιμώμενης πτώσης 0,2%.
Οι καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα στην τηλεόραση και τα ταξίδια, περιέκοψαν τα έξοδα για διατροφή και κοινή ωφέλεια
«Υπάρχει πολύ καλή πιθανότητα οι καταναλωτικές δαπάνες να είναι και πάλι αρνητικές τον επόμενο μήνα», δήλωσε ο Takeshi Minami, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Norinchukin, προσθέτοντας ότι τα νοικοκυριά φαίνεται να είναι επιφυλακτικά σχετικά με τους μισθούς και τα εισοδήματά τους το επόμενο έτος.
Ιαπωνία: Ώθηση στους μισθούς από τα καλοκαιρινά μπόνους
Τα στοιχεία μια ημέρα νωρίτερα έδειξαν ότι οι προσαρμοσμένοι στον πληθωρισμό μισθοί της Ιαπωνίας αυξήθηκαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, κυρίως χάρη στην αύξηση των καλοκαιρινών μπόνους. Ο βασικός μισθός, ή ο τακτικός μισθός, σημείωσε τον ταχύτερο ρυθμό αύξησης εδώ και σχεδόν 32 χρόνια, αντανακλώντας τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων της περασμένης άνοιξης για τους μισθούς και τις εργασιακές σχέσεις.
Ωστόσο, η κυβέρνηση επισήμανε πως το μεγάλο τεστ θα είναι εάν οι πραγματικοί μισθοί συνεχίσουν να αυξάνονται τον Αύγουστο και μετά, χωρίς τον εποχιακό παράγοντα των καλοκαιρινών μπόνους.
Ενώ οι καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα στην τηλεόραση και τα ταξίδια, περιέκοψαν τα έξοδα για διατροφή και κοινή ωφέλεια λόγω των υψηλότερων τιμών τον Ιούλιο, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Εσωτερικών Υποθέσεων, προσθέτοντας ότι οι πολίτες πρτίμησαν να προβούν σε αποταμιεύσεις από το να αυξήσουν τις καταναλωτικές δαπάνες τους.
Η ιδιωτική κατανάλωση, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ της οικονομικής παραγωγής, ήταν ένα αδύναμο σημείο στην οικονομία της Ιαπωνίας τον περασμένο χρόνο. Σημείωσε την πρώτη άνοδο μετά από πέντε τρίμηνα, το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αυξάνοντας τις ελπίδες για ανάκαμψη με γνώμονα τους καταναλωτές.
Latest News
Αλλάζουν ρότα οι ΗΠΑ – Τι λέει η DBRS πως πρέπει να περιμένουμε
Η DBRS αναμένει τρεις τομείς πολιτικής να διαμορφώσουν τις προοπτικές υπό μια ρεπουμπλικανική κυβέρνηση - Εκτιμήσεις, αλλαγές και προσδοκίες
Πόσο αποδίδει το μποϋκοτάζ στη Μέση Ανατολή στα αμερικάνικα προϊόντα
Εκτός από την Coca-Cola, πτώση εμφανίζουν και αμερικανικές μάρκες fast food
Μεγαλύτερα έσοδα αναμένουν τα Χριστούγεννα οι Γερμανοί έμποροι
Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Εμπορίου (HDE), οι Γερμανοί σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 297 ευρώ τα Χριστούγεννα
Πού πάνε τα λεφτά που απομένουν από τις δωρεές μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ
Υπάρχουν σαφείς κανόνες που διέπουν τι γίνεται με τα χρήματα που απομένουν στα funds των υποψηφίων μετά τις εκλογές
Αυτές οι εκλογές είναι μόνο η αρχή της εμπλοκής του Μασκ στην πολιτική
Ο Ίλον Μασκ σχεδιάζει να παραμείνει σημαντική δύναμη στην αμερικανική πολιτική σκηνή ακόμη και μετά τις εκλογές του 2024.
Η εντυπωσιακή επιστροφή του Orient Express
Καθώς οι εξαιρετικά πλούσιοι εγκαταλείπουν τις αγορές πολυτελείας υπέρ των ταξιδιών το Orient Express ετοιμάζεται για θρυλικό comeback
Η Michelin κλείνει ακόμα δύο εργοστάσια στη Γαλλία
«Στον αέρα» 1.254 εργαζόμενοι της Michelin που ξεκίνησαν κινητοποιήσεις - Συνεχίζεται η αποβιομηχάνιση της Ευρώπης λόγω ανταγωνισμού της Ασίας
Το νέο made-in-China λογισμικό που κοντράρει Apple και Google
Η Κίνα θέλει να γίνει τεχνολογικά αυτάρκης σε όλα και η Huawei φαίνεται να αναλαμβάνει το λογισμικό των smartphone
Κυβερνητική κρίση στη Γερμανία - Ο Σολτς απέπεμψε τον Λίντνερ και ζητά ψήφο εμπιστοσύνης
Η απομάκρυνση από τον Όλαφ Σολτς του υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ δίνει νέα διάσταση στην κυβερνητική κρίση στη Γερμανία
Από τη Meta και τη Ray-Ban, στη Moncler και τη Burberry - Νέες εξαγορές στην πολυτέλεια
Τα σενάρια εξαγορών στην πολυτέλεια πυροδότησαν συζητήσεις και φρενίτιδα στις αγορές που έδωσαν ώθηση στις μετοχές των εταιρειών