Σε κόκκινο, nude ή παλ ροζ, σατινέ ή ματ υφή, το κραγιόν υπήρξε ένα διαχρονικό «αξεσουάρ» του γυναικείου καταναλωτικού κοινού -όλων των ηλικιών-, που εξακολουθεί να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι η ανάπτυξη των προϊόντων ομορφιάς κύρους -με βασικό όχημα το κραγιόν- ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα μαζικά προϊόντα ομορφιάς, τα οποία αυξήθηκαν κατά 9% και 2%, αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Το κραγιόν έχει εξελιχθεί σε έναν… όμορφο στίβο για κορυφαία brands και στην εγχώρια αγορά, που λανσάρουν νέα προϊόντα ανά σεζόν και περιστάσεις, δημιουργούν τάσεις και εμβληματικές αποχρώσεις εδώ και χρόνια. L’ Oreal, Estée Lauder και Christian Dior αποδεικνύουν πώς το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς κραγιόν έφτασε τα 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Ενώ όσον αφορά το μέλλον, η IMARC Group αναμένει ότι η αγορά θα αγγίξει τα 14,2 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2032, παρουσιάζοντας ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,8% κατά τη διάρκεια του 2024-2032.
L’ Oreal, Estée Lauder, Christian Dior: Ένας δείκτης που δεν μοιάζει με τους άλλους
Ήταν εν μέσω της οικονομική κρίσης των 2000s’ όταν ο πρόεδρος της Estée Lauder, Leonard Lauder, μίλησε για τον περίφημο «δείκτη κραγιόν» (Lipstick Index) κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης που ακολούθησε την 11η Σεπτεμβρίου του 2001.
Η σκέψη του βασίστηκε στην απλή παρατήρηση ότι η αγορά καλλυντικών, με πρωταγωνιστή τα κραγιόν, είναι αντιστρόφως ανάλογη με την πορεία της οικονομίας. Δηλαδή οι γυναίκες -ως κυριότερο καταναλωτικό κοινό-, στρέφονται σε πιο προσιτές αγορές αντικαθιστώντας τις πιο ακριβές, σε περιόδους ύφεσης, ακολουθώντας το δόγμα του small pick-me-ups.
Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι η ανάπτυξη των προϊόντων ομορφιάς κύρους -με βασικό όχημα το κραγιόν- ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα μαζικά προϊόντα ομορφιάς, τα οποία αυξήθηκαν κατά 9% και 2%, αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Το 2001, οι πωλήσεις κραγιόν στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 11%, ενώ κατά τη διάρκεια της μεγάλης ύφεσης οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 25%.
Την κρίσιμη στιγμή της πανδημίας τη διετία 2020-2021, οι πωλήσεις έπεσαν σταδιακά, ενώ αντικαταστάθηκαν από προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας και αυτοφροντίδας, καθώς οι καταναλωτές ήταν κλεισμένοι στο σπίτι. Αργότερα, ο όμιλος NPD χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη κατηγορία ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη για το 2022. Χαρακτηριστικό είναι πως τα έσοδα από τις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο τότε αυξήθηκαν κατά 48% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.
Διαφορετικές υφές και τύπου από τη L’ Oreal
Με κορυφαία τη σειρά Colour Riche στην κατηγορία μακιγιάζ χειλιών, η L’ Oreal Hellas πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 186,78 εκατ. ευρώ το 2022 σε σχέση με τα 169,97 εκατ. ευρώ του 2021, ενώ η κερδοφορία της σημείωσε άνοδο σε διψήφιο ποσοστό.
Τα καθαρά κέρδη της χρήσης 2022 ανήλθαν σε 19,8 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 15,8% δίνοντας τη δυνατότητα στη διοίκηση να προτείνει γενναίο μέρισμα. Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της, η διοίκηση προτείνει μέρισμα 3,45 ευρώ ανά μετοχή ή συνολικό μέρισμα 19,8 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η L’Oreal έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 1937, με τα πρώτα της προϊόντα να κυκλοφορούν στην αγορά μέσα από το κανάλι της επιλεκτικής διανομής. Από το 1970 δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικής και σήμερα έχει παρουσία σε καταστήματα καλλυντικών, φαρμακεία και σούπερ μάρκετ, ενώ έχει αναπτύξει και ψηφιακό κανάλι διανομής.
Αποχρώσεις και υφές με τη σφραγίδα του Christian Dior
Την ανθεκτικότητά της απέδειξε η Parfums Christian Dior Hellas μετά την πανδημία, την ενεργειακή κρίση, τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις πληθωριστικές πιέσεις στο καταναλωτικό εισόδημα, επιβεβαιώνοντας την πρωτοκαθεδρία της στην κατηγορία της επιλεκτικής διανομής με κερδοφόρα αποτελέσματα.
Ως συνέπεια των παραπάνω υπήρξε σημαντική αύξηση στις καθαρές πωλήσεις της κατά τη χρήση 2022 που έληξε στα τέλη του 2023, κατά 13,57% σε σχέση με τις καθαρές πωλήσεις της προηγούμενης χρήσης.
Με τα πρώτα δείγματα για την επόμενη χρονιά να είναι θετικά, η εταιρεία που εισάγει και εμπορεύεται αρώματα και καλλυντικά του οίκου Christian Dior, ανάμεσά τους και το best seller στην ελληνική αγορά Couture Color Lipstick σε 79 αποχρώσεις και υφές, προχώρησε σε αύξηση των επενδυτικών της δραστηριοτήτων, δίνοντας έμφαση στην ανακαίνιση κεντρικών σημείων πώλησης μεγάλων πελατών της και σε συγκεκριμένα λανσαρίσματα με σκοπό να ενισχυθούν οι πωλήσεις της εταιρείας.
H Estée Lauder Hellas με τη δύναμη της M·A·C
Παρά το γεγονός πως μειώθηκαν κατά 18,9% οι καθαρές πωλήσεις της Estée Lauder Hellas, της ελληνικής θυγατρικής της The Estée Lauder Companies, το περιθώριο μικτού κέρδους αυξήθηκε κατά 6,7 ποσοστιαίες μονάδες και οι ζημίες ανήλθαν σε €7,9 εκατ. προ φόρων, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα του οικονομικού έτους της 2023 στην Ελλάδα, για τη χρήση που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Από το καλοκαίρι του 2022, η θυγατρική στην Ελλάδα λειτουργεί υπό τον πλήρη έλεγχο της The Estée Lauder Companies. Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στο ιδιοκτησιακό καθεστώς καθώς και της διαχείρισής της, η εταιρεία στην Ελλάδα προέβη σε ενέργειες αναδιοργάνωσης για τη βελτιστοποίηση της αναπτυξιακής της πορείας.
Επιπλέον, η εταιρεία προχώρησε σε μεταρρυθμίσεις, θεσπίζοντας ανανεωμένες εμπορικές και εκπτωτικές πολιτικές, προσαρμόζοντας και εξορθολογίζοντας το δίκτυο πωλήσεων της και εφαρμόζοντας στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση του ρόλου της ως κύριου και προτιμημένου προμηθευτή πολυτελών προϊόντων ομορφιάς.
Ενώ σταθερή παραμένει και η προτίμηση των καταναλωτών στα εμβληματικά lipstick του brand M·A·C που ανήκει στον όμιλο, με κορυφαία το M·A·Cximal Silky Matte και το Lustreglass, ενώ οι αποχρώσεις που συγκαταλέγονται στα ευπώλητα είναι τα Ruby Woo, Velvet Teddy, Mehr και Devoted to Chili.
Στα πλαίσια αυτής της αναβάθμισης, τον Ιανουάριο του 2024, η ελληνική θυγατρική προχώρησε σε μετεγκατάσταση των κεντρικών της γραφείων, σε νέα υπερσύγχρονα στην Αθήνα. Η Estée Lauder Hellas συνεχίζει να επενδύει στην ανακαίνιση σημείων πώλησης των προϊόντων της, με πιο πρόσφατο το κατάστημα M·A·C στην οδό Ερμού, το οποίο αποτελεί ένα από τα κορυφαία flagship stores της M·A·C στην Ευρώπη.
Latest News
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος