
Σε κόκκινο, nude ή παλ ροζ, σατινέ ή ματ υφή, το κραγιόν υπήρξε ένα διαχρονικό «αξεσουάρ» του γυναικείου καταναλωτικού κοινού -όλων των ηλικιών-, που εξακολουθεί να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι η ανάπτυξη των προϊόντων ομορφιάς κύρους -με βασικό όχημα το κραγιόν- ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα μαζικά προϊόντα ομορφιάς, τα οποία αυξήθηκαν κατά 9% και 2%, αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Το κραγιόν έχει εξελιχθεί σε έναν… όμορφο στίβο για κορυφαία brands και στην εγχώρια αγορά, που λανσάρουν νέα προϊόντα ανά σεζόν και περιστάσεις, δημιουργούν τάσεις και εμβληματικές αποχρώσεις εδώ και χρόνια. L’ Oreal, Estée Lauder και Christian Dior αποδεικνύουν πώς το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς κραγιόν έφτασε τα 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Ενώ όσον αφορά το μέλλον, η IMARC Group αναμένει ότι η αγορά θα αγγίξει τα 14,2 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2032, παρουσιάζοντας ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,8% κατά τη διάρκεια του 2024-2032.
L’ Oreal, Estée Lauder, Christian Dior: Ένας δείκτης που δεν μοιάζει με τους άλλους
Ήταν εν μέσω της οικονομική κρίσης των 2000s’ όταν ο πρόεδρος της Estée Lauder, Leonard Lauder, μίλησε για τον περίφημο «δείκτη κραγιόν» (Lipstick Index) κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης που ακολούθησε την 11η Σεπτεμβρίου του 2001.
Η σκέψη του βασίστηκε στην απλή παρατήρηση ότι η αγορά καλλυντικών, με πρωταγωνιστή τα κραγιόν, είναι αντιστρόφως ανάλογη με την πορεία της οικονομίας. Δηλαδή οι γυναίκες -ως κυριότερο καταναλωτικό κοινό-, στρέφονται σε πιο προσιτές αγορές αντικαθιστώντας τις πιο ακριβές, σε περιόδους ύφεσης, ακολουθώντας το δόγμα του small pick-me-ups.
Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι η ανάπτυξη των προϊόντων ομορφιάς κύρους -με βασικό όχημα το κραγιόν- ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα μαζικά προϊόντα ομορφιάς, τα οποία αυξήθηκαν κατά 9% και 2%, αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Το 2001, οι πωλήσεις κραγιόν στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 11%, ενώ κατά τη διάρκεια της μεγάλης ύφεσης οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 25%.
Την κρίσιμη στιγμή της πανδημίας τη διετία 2020-2021, οι πωλήσεις έπεσαν σταδιακά, ενώ αντικαταστάθηκαν από προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας και αυτοφροντίδας, καθώς οι καταναλωτές ήταν κλεισμένοι στο σπίτι. Αργότερα, ο όμιλος NPD χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη κατηγορία ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη για το 2022. Χαρακτηριστικό είναι πως τα έσοδα από τις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο τότε αυξήθηκαν κατά 48% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.

Διαφορετικές υφές και τύπου από τη L’ Oreal
Με κορυφαία τη σειρά Colour Riche στην κατηγορία μακιγιάζ χειλιών, η L’ Oreal Hellas πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 186,78 εκατ. ευρώ το 2022 σε σχέση με τα 169,97 εκατ. ευρώ του 2021, ενώ η κερδοφορία της σημείωσε άνοδο σε διψήφιο ποσοστό.
Τα καθαρά κέρδη της χρήσης 2022 ανήλθαν σε 19,8 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 15,8% δίνοντας τη δυνατότητα στη διοίκηση να προτείνει γενναίο μέρισμα. Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της, η διοίκηση προτείνει μέρισμα 3,45 ευρώ ανά μετοχή ή συνολικό μέρισμα 19,8 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η L’Oreal έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 1937, με τα πρώτα της προϊόντα να κυκλοφορούν στην αγορά μέσα από το κανάλι της επιλεκτικής διανομής. Από το 1970 δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικής και σήμερα έχει παρουσία σε καταστήματα καλλυντικών, φαρμακεία και σούπερ μάρκετ, ενώ έχει αναπτύξει και ψηφιακό κανάλι διανομής.
Αποχρώσεις και υφές με τη σφραγίδα του Christian Dior
Την ανθεκτικότητά της απέδειξε η Parfums Christian Dior Hellas μετά την πανδημία, την ενεργειακή κρίση, τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις πληθωριστικές πιέσεις στο καταναλωτικό εισόδημα, επιβεβαιώνοντας την πρωτοκαθεδρία της στην κατηγορία της επιλεκτικής διανομής με κερδοφόρα αποτελέσματα.
Ως συνέπεια των παραπάνω υπήρξε σημαντική αύξηση στις καθαρές πωλήσεις της κατά τη χρήση 2022 που έληξε στα τέλη του 2023, κατά 13,57% σε σχέση με τις καθαρές πωλήσεις της προηγούμενης χρήσης.
Με τα πρώτα δείγματα για την επόμενη χρονιά να είναι θετικά, η εταιρεία που εισάγει και εμπορεύεται αρώματα και καλλυντικά του οίκου Christian Dior, ανάμεσά τους και το best seller στην ελληνική αγορά Couture Color Lipstick σε 79 αποχρώσεις και υφές, προχώρησε σε αύξηση των επενδυτικών της δραστηριοτήτων, δίνοντας έμφαση στην ανακαίνιση κεντρικών σημείων πώλησης μεγάλων πελατών της και σε συγκεκριμένα λανσαρίσματα με σκοπό να ενισχυθούν οι πωλήσεις της εταιρείας.
H Estée Lauder Hellas με τη δύναμη της M·A·C
Παρά το γεγονός πως μειώθηκαν κατά 18,9% οι καθαρές πωλήσεις της Estée Lauder Hellas, της ελληνικής θυγατρικής της The Estée Lauder Companies, το περιθώριο μικτού κέρδους αυξήθηκε κατά 6,7 ποσοστιαίες μονάδες και οι ζημίες ανήλθαν σε €7,9 εκατ. προ φόρων, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα του οικονομικού έτους της 2023 στην Ελλάδα, για τη χρήση που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Από το καλοκαίρι του 2022, η θυγατρική στην Ελλάδα λειτουργεί υπό τον πλήρη έλεγχο της The Estée Lauder Companies. Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στο ιδιοκτησιακό καθεστώς καθώς και της διαχείρισής της, η εταιρεία στην Ελλάδα προέβη σε ενέργειες αναδιοργάνωσης για τη βελτιστοποίηση της αναπτυξιακής της πορείας.
Επιπλέον, η εταιρεία προχώρησε σε μεταρρυθμίσεις, θεσπίζοντας ανανεωμένες εμπορικές και εκπτωτικές πολιτικές, προσαρμόζοντας και εξορθολογίζοντας το δίκτυο πωλήσεων της και εφαρμόζοντας στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση του ρόλου της ως κύριου και προτιμημένου προμηθευτή πολυτελών προϊόντων ομορφιάς.
Ενώ σταθερή παραμένει και η προτίμηση των καταναλωτών στα εμβληματικά lipstick του brand M·A·C που ανήκει στον όμιλο, με κορυφαία το M·A·Cximal Silky Matte και το Lustreglass, ενώ οι αποχρώσεις που συγκαταλέγονται στα ευπώλητα είναι τα Ruby Woo, Velvet Teddy, Mehr και Devoted to Chili.
Στα πλαίσια αυτής της αναβάθμισης, τον Ιανουάριο του 2024, η ελληνική θυγατρική προχώρησε σε μετεγκατάσταση των κεντρικών της γραφείων, σε νέα υπερσύγχρονα στην Αθήνα. Η Estée Lauder Hellas συνεχίζει να επενδύει στην ανακαίνιση σημείων πώλησης των προϊόντων της, με πιο πρόσφατο το κατάστημα M·A·C στην οδό Ερμού, το οποίο αποτελεί ένα από τα κορυφαία flagship stores της M·A·C στην Ευρώπη.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου