Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ Αλέξανδρος Εξάρχου άδραξε την ευκαιρία χθες κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των συρμών και του δοκιμαστικού δρομολογίου στη βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης να στείλει μηνύματα για τον τομέα των δημοσίων έργων.

Ο Αλέξανδρος Εξάρχου στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να μάθει από το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στην τελική ευθεία η παράδοσή του από την ΑΚΤΩΡ

Ο Αλέξανδρος Εξάρχου

Ο Αλέξανδρος Εξάρχου παρόντων του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, επισήμανε ότι «το μέτρο της Θεσσαλονίκης αποτελεί και παράδειγμα προς μίμηση αλλά και παράδειγμα προς αποφυγή. Αποτελεί ένα παράδειγμα για το τι πρέπει να γίνεται και τι δεν πρέπει να γίνεται», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόβαλε ως παράδειγμα προς μίμηση τη συνεργασία των υπουργείων Υποδομών, Πολιτισμού και του αναδόχου στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης

Όπως εξήγησε από τότε που η Άκτωρ πέρασε στον όμιλο της Ιντρακάτ «δεσμευτήκαμε ότι στις 30 Νοεμβρίου 2024 το έργο θα παραδοθεί. Και το μετρό είναι πραγματικότητα. Υπήρξε από τότε μία άριστη συνεργασία με το δημόσιο και το έργο εκτελέστηκε κανονικά».

Το μετρό Θεσσαλονίκης

Όπως σημείωσε τόσο ο κ. Εξάρχου όσο και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το έργο ξεκίνησε πριν από 18 χρόνια και πέρασε μέσα από πολλές περιπέτειες για να ολοκληρωθεί.

Αποτελεί το πλέον σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, ενώ ο σταθμός «Βενιζέλου» θα είναι ο πιο όμορφος στην Ευρώπη.

Τα ΣΔΙΤ

Το πρώτο μήνυμα που εξέπεμψε ο Αλέξανδρος Εξάρχου με τον υπουργό Σταϊκούρα να συμφωνεί ήταν πως η περίπτωση του μετρό όπως και του σταθμού «Βενιζέλου» – όπου θα εκτεθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα- «είναι παράδειγμα προς μίμηση η αγαστή συνεργασία των υπουργείων Υποδομών, Πολιτισμού και του αναδόχου», όπως τόνισε.

Οι κατασκευαστικές

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ, με αφορμή ερώτηση που ετέθη από τους δημοσιογράφους για την αξιολόγηση των εργοληπτικών εταιρειών, σημείωσε πως «το παράδειγμα του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης δείχνει τι πρέπει να γίνει. Η περίπτωση της αξιολόγησης και της εφαρμογής του Προεδρικού Διατάγματος για τις εργοληπτικές εταιρείες είναι δύσκολο θέμα. Το θεσμικό πλαίσιο χρειάζεται βελτίωση», τόνισε.

Ο κ. Εξάρχου σημείωσε ακόμη ότι «οι μεγάλες κατασκευαστικές θα πρέπει να αναλαμβάνουν μεγάλα έργα και όχι μικρά και οι μικρές τα μικρότερα έργα και όχι μεγάλα».

Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι σύντομα το ελληνικό δημόσιο θα είναι σε θέση να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εργοληπτικών εταιρειών αναμένοντας την ψηφιοποίηση της διαδικασίας».

Χρηματοδοτικά εργαλεία

Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ετέθησαν και ερωτήματα αναφορικά με τις πληρωμές του δημοσίου.

Ο κ. Εξάρχου αναφερόμενος στην Άκτωρ και τον όμιλο της Ιντρακάτ υποστήριξε ότι έχουν βελτιώθει οι πληρωμές, ενώ ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι κλείνει το κενο των καθυστερήσεων χάρη στη δημιουργία δημοσιονομικού χώρου.

Ο τελευταίος υποσχέθηκε περαιτέρω στήριξη με ενίσχυση του Προγράμματος Δημοσίων Δαπανών με επιπλέον ποσά της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, ενώ δεσμεύτηκε για την εύρεση εναλλακτικών χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου να υλοποιηθούν τα αναγκαία έργα υποδομών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις