Την αναπτυξιακή δυναμική των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης με στόχο να καταστούν αναπόσπαστα μέλη δύο νέων επιπλέον ευρωπαϊκών διαδρόμων, ανέδειξε μιλώντας το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.
Στην ομιλία του κατά την ημερίδα της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος με θέμα «Η εξέλιξη του ελληνικού λιμενικού συστήματος την τελευταία δεκαετία. Ευκαιρίες και προκλήσεις για το μέλλον», τόνισε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια φορτία, οχήματα και επιβάτες πολλαπλασιάζουν κάθε χρόνο την παρουσία τους στα λιμάνια της βόρειας Ελλάδος.
Ακτοπλοΐα: Επιμένει ο Στυλιανίδης για σύστημα slots
«Λιμένες που παλαιότερα είχαν σχεδόν μηδενική δραστηριότητα», είπε ο Υπουργός, «σήμερα σφύζουν από εμπορική και μεταφορική δραστηριότητα. Τους τελευταίους 8 μήνες διακινήθηκαν ακτοπλοϊκώς στον άξονα της Εγνατίας 300.000 περισσότεροι επιβάτες και 200.000 οχήματα, από ό,τι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019. Η σημαντικότητα του λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι ανάλογος και αυτού του λιμένα Πειραιά. Έχει γίνει και μπορεί ακόμα να αναβαθμιστεί, σε κύριο λιμένα των Βαλκανίων».
Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε επίσης στη σημασία και του λιμένα Αλεξανδρούπολης ο οποίος έχει αναπτύξει σήμερα έναν καθημερινό κύκλο εργασιών σε αντίθεση με τον έρημο λιμένα των προηγούμενων δεκαετιών.
Τόνισε δε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξασφάλισε την χρηματοδότηση έργων, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, προϋπολογισμού 24.000.000 ευρώ για την αναβάθμισή του.
«Οι επενδύσεις που αναμένονται για τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε ο Υπουργός, «θα δημιουργήσουν αναμφισβήτητα θετικό πρόσημο στην τοπική και εθνική οικονομία και απασχόληση».
«Θαλάσσια Εγνατία»
Αναφέρθηκε επίσης σε περίπου άλλες 30 λιμενικές υποδομές που υπάρχουν στον άξονα της Εγνατίας και έκανε λόγο για λιμενική βιομηχανία ενώ στο παρελθόν, όπως είπε χαρακτηριστικά, «ήταν λιμενική βιοτεχνία».
Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι δημιουργείται πλέον μια νέα Εγνατία, η «Θαλάσσια Εγνατία». Παράλληλα έδωσε έμφαση στην δημιουργία δύο νέων λιμενικών υποδομών στο Άγιο Όρος, σε συνεργασία με την Αθωνική Αδελφότητα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κάλεσε τους συμμετέχοντες να ξεκινήσουν όλοι μαζί, τον διάλογο για την νέα Εθνική Λιμενική Πολιτική και αναφέρθηκε διεξοδικά στα μέτρα του υπουργείου για την νέα μορφή των λιμένων του μέλλοντος, δηλαδή των πράσινων λιμένων, των ψηφιακά αυτοματοποιημένων λιμένων που προτάσσουν την ασφάλεια, σέβονται τον πολίτη και κυρίως εκείνων που έχουν κινητικά προβλήματα.
«Το 50% των διαπραγματεύσεων βασίζεται στην αξιοπιστία της χώρας», κατέληξε ο κ. Στυλιανίδης. «Και αυτό οφείλεται στον Πρωθυπουργό μας Κυριάκο Μητσοτάκη και στην Κυβέρνησή μας. Ο Πρωθυπουργός με το όραμα και την μεθοδικότητά του έχει αναδείξει την χώρα μας σε χώρα σταθερότητας, προόδου και επιτυχημένων διεθνών πρωτοβουλιών».
Παρόντες στην ημερίδα ήταν ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων κ.Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και ο Υποναύαρχος Λ.Σ. Ζαφείριος Ροκίδης ως εκπρόσωπος του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Latest News
«Καμπανάκι» απο τον επικεφαλής της Maersk για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Η Maersk προειδοποίησε για «αλυσιδωτές επιπτώσεις» σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της - Βουτιά 66% στις διελεύσεις πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ
«Έπεσαν» οι υπογραφές για την παραχώρηση της Μαρίνας Πύλου για 40 έτη - Τουλάχιστον 1,5 εκατ. το τίμημα
Ο Παραχωρησιούχος εκτιμάται ότι θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της Μαρίνας Πύλου
Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Η CENTCOM ανέφερε μέσω X ότι «βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης» του Sounion, που «είναι ακόμη στις φλόγες»
Καλλίνικος (Goldair) στον OT: Μπουλντόζες στο Θριάσιο μέσα στο 2024 – Το deal με την DFC
Σε προχωρημένο στάδιο η ωρίμανση του project στο Θριάσιο – Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον της αμερικάνικης αναπτυξιακής τράπεζας, της DFC
Προς χρονιά ρεκόρ η κρουαζιέρα - 11 προτάσεις για την αποτροπή συνωστισμών στις αφίξεις
Ζητούμενο για την κρουαζιέρα θα πρέπει να είναι η λήψ μέτρων που να αποτρέπουν τη δημιουργία συνωστισμού στις αφίξεις
Αρχίζει η επιχείρηση ρυμούλκησης του «SOUNION» στην Ερυθρά Θάλασσα
Ρυμουλκά αναμένεται να ξεκινήσουν την Κυριακή την επιχείρηση ρυμούλκησης του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα
Κι άλλο χτύπημα από τους Χούθι - Σε πλοίο με εμπορευματοκιβώτια στον Κόλπο του Άντεν
Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο δέχεται επίθεση από τους Χούθι
Αυξάνονται οι πυρκαγιές στα φορτία με κοντέινερ - Τα ατυχήματα και οι ανησυχίες στη ναυτιλία
Το 2023, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Συστήματος Ειδοποίησης (CINS), καταγράφηκε κατά μέσο όρο ένα περιστατικό κάθε 9 ημέρες
Προχωρά ο σχεδιασμός για τον ΟΛΘ - Προς έγκριση προεδρικό διάταγμα
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις «κλειδώνουν» με την έγκριση του προεδρικού διατάγματος για το master plan του λιμένα
Πόσο έπληξαν οι επιθέσεις των Χούθι το λιμάνι του Πειραιά
Πού κατατάσσει το λιμάνι του Πειραιά το PortEconomics μετά τις επιθέσεις των Χούθι στα πλοία που διασχίζουν το Σουέζ