Κατεβάζουν ταχύτητα στην κατασκευή οχημάτων και ιδιαίτερα ηλεκτρικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Πρόκειται για αλλαγή που αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας –και εργασίας- στις μονάδες παραγωγής απειλώντας να αλλάξει δραστικά ο «χάρτης» των εργοστασίων ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Με τους καταναλωτές να δείχνουν να προτιμούν πλέον περισσότερο υβριδικά (HEV) οχήματα και να μειώνονται οι πωλήσεις κυρίως σε αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και σε πετρελαιοκίνητα (Diesel), προσαρμόζεται ανάλογα και η προσφορά και η παραγωγή των εταιρειών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νεοεισερχόμενους παίκτες στα EV από την Κίνα
Η πρόσφατη κίνηση του Ομίλου Volkswagen να προειδοποιήσει ότι η μείωση στη ζήτηση θέτει θέμα λειτουργίας για δύο εργοστάσια στη Γερμανία δείχνει να αποτελεί σημείο καμπής για τις εταιρείες που παράγουν οχήματα στην Ευρώπη. Η VW έχει δει να χάνονται στην Ευρώπη οι πωλήσεις σε 500.000 οχήματα περίπου και τώρα ετοιμάζεται να λάβει μέτρα για να αυξήσει παραγωγικότητα και να μειώσει κόστη. Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο, αλλά κι εκεί τώρα καταγράφεται φυγή αγοραστών για λόγους κόστους και πρακτικότητας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νεοεισερχόμενους παίκτες στα EV από την Κίνα, όπου οι τιμές είναι χαμηλές λόγω φθηνότερων εργατικών χεριών και επιδοτήσεων από το Πεκίνο. Όλα αυτά προκαλούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στον κλάδο με πολλές εταιρείες να αλλάζουν σταδιακά τα σχέδιά τους και να δημιουργούνται προϋποθέσεις για να ανακατευτεί ξανά η τράπουλα στα εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου.
Ανάμεσα σε εταιρείες που αλλάζουν σχέδια είναι η Volvo και η Mercedes πάνε ήδη πιο πίσω τα αρχικά σχέδια να πουλάνε μόνο ηλεκτρικά οχήματα από το 2030 και τώρα συνεχίζουν επενδύουν σε μοντέλα που θα χρησιμοποιούν παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αυτοκίνητα: Πέφτουν οι πωλήσεις σε πολλές κατηγορίες
Τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι ενδεικτικά. Τον Ιούλιο του 2024 καταγράφηκαν μειώσεις στις πωλήσεις σε πολλές κατηγορίες οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (Battery Electric) μειώθηκαν κατά 10,8% με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται σε Γερμανία με 36,8%, Ιρλανδία με 24,9% και Σουηδία με 14,9%. Πρόκειται για χώρες όπου πωλούνται κάθε μήνα δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα. Χώρες όπως η Ελλάδα παρουσιάζουν αύξηση, αλλά εκεί οι όγκοι είναι πολύ μικρότεροι.
Στην ΕΕ επίσης καταγράφηκε το ίδιο διάστημα μείωση 14,1% στις πωλήσεις plug-inυβριδικών οχημάτων. Μειώσεις 7% καταγράφηκαν στις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ οι πωλήσεις στα πετρελαιοκίνητα μειώθηκαν κατά 10,1%. Μεγάλοι κερδισμένοι είναι τα υβριδικά (Hybrid-Electric) με αύξηση πωλήσεων 25,7%. Για το λόγο αυτό προς τα εκεί στρέφονται πλέον και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταβάλλοντας ανάλογα την παραγωγή.
Τον Ιούλιο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, αυξανόμενο από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46%, από 50%, αναφέρουν τα στοιχεία της ACEA.
Επανασχεδιάζουν οι εταιρείες
Εκτός από το Volkswagen που έκανε αίσθηση με την αναθεώρηση στρατηγικής της, σχέδια αλλάζει και η Volvo Car AB. Η εταιρεία εγκατέλειψε το σχέδιο να πουλά μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (EV) μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Έτσι, προστίθεται κι αυτή στη λίστα αυτοκινητοβιομηχανιών που κάνουν πίσω στις φιλοδοξίες τους για EV λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει σε κινεζικό όμιλο στοχεύει τώρα τα plug-in υβριδικά μοντέλα και τα μοντέλα μόνο με μπαταρία να αντιπροσωπεύουν το 90% των πωλήσεών της το 2030. Τα υπόλοιπα θα είναι ήπια υβριδικά μοντέλα που θα βασίζονται κυρίως σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλωσε η Volvo.
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο