Κατεβάζουν ταχύτητα στην κατασκευή οχημάτων και ιδιαίτερα ηλεκτρικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Πρόκειται για αλλαγή που αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας –και εργασίας- στις μονάδες παραγωγής απειλώντας να αλλάξει δραστικά ο «χάρτης» των εργοστασίων ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Με τους καταναλωτές να δείχνουν να προτιμούν πλέον περισσότερο υβριδικά (HEV) οχήματα και να μειώνονται οι πωλήσεις κυρίως σε αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και σε πετρελαιοκίνητα (Diesel), προσαρμόζεται ανάλογα και η προσφορά και η παραγωγή των εταιρειών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νεοεισερχόμενους παίκτες στα EV από την Κίνα
Η πρόσφατη κίνηση του Ομίλου Volkswagen να προειδοποιήσει ότι η μείωση στη ζήτηση θέτει θέμα λειτουργίας για δύο εργοστάσια στη Γερμανία δείχνει να αποτελεί σημείο καμπής για τις εταιρείες που παράγουν οχήματα στην Ευρώπη. Η VW έχει δει να χάνονται στην Ευρώπη οι πωλήσεις σε 500.000 οχήματα περίπου και τώρα ετοιμάζεται να λάβει μέτρα για να αυξήσει παραγωγικότητα και να μειώσει κόστη. Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο, αλλά κι εκεί τώρα καταγράφεται φυγή αγοραστών για λόγους κόστους και πρακτικότητας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νεοεισερχόμενους παίκτες στα EV από την Κίνα, όπου οι τιμές είναι χαμηλές λόγω φθηνότερων εργατικών χεριών και επιδοτήσεων από το Πεκίνο. Όλα αυτά προκαλούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στον κλάδο με πολλές εταιρείες να αλλάζουν σταδιακά τα σχέδιά τους και να δημιουργούνται προϋποθέσεις για να ανακατευτεί ξανά η τράπουλα στα εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου.
Ανάμεσα σε εταιρείες που αλλάζουν σχέδια είναι η Volvo και η Mercedes πάνε ήδη πιο πίσω τα αρχικά σχέδια να πουλάνε μόνο ηλεκτρικά οχήματα από το 2030 και τώρα συνεχίζουν επενδύουν σε μοντέλα που θα χρησιμοποιούν παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αυτοκίνητα: Πέφτουν οι πωλήσεις σε πολλές κατηγορίες
Τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι ενδεικτικά. Τον Ιούλιο του 2024 καταγράφηκαν μειώσεις στις πωλήσεις σε πολλές κατηγορίες οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (Battery Electric) μειώθηκαν κατά 10,8% με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται σε Γερμανία με 36,8%, Ιρλανδία με 24,9% και Σουηδία με 14,9%. Πρόκειται για χώρες όπου πωλούνται κάθε μήνα δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα. Χώρες όπως η Ελλάδα παρουσιάζουν αύξηση, αλλά εκεί οι όγκοι είναι πολύ μικρότεροι.
Στην ΕΕ επίσης καταγράφηκε το ίδιο διάστημα μείωση 14,1% στις πωλήσεις plug-inυβριδικών οχημάτων. Μειώσεις 7% καταγράφηκαν στις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ οι πωλήσεις στα πετρελαιοκίνητα μειώθηκαν κατά 10,1%. Μεγάλοι κερδισμένοι είναι τα υβριδικά (Hybrid-Electric) με αύξηση πωλήσεων 25,7%. Για το λόγο αυτό προς τα εκεί στρέφονται πλέον και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταβάλλοντας ανάλογα την παραγωγή.
Τον Ιούλιο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, αυξανόμενο από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46%, από 50%, αναφέρουν τα στοιχεία της ACEA.
Επανασχεδιάζουν οι εταιρείες
Εκτός από το Volkswagen που έκανε αίσθηση με την αναθεώρηση στρατηγικής της, σχέδια αλλάζει και η Volvo Car AB. Η εταιρεία εγκατέλειψε το σχέδιο να πουλά μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (EV) μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Έτσι, προστίθεται κι αυτή στη λίστα αυτοκινητοβιομηχανιών που κάνουν πίσω στις φιλοδοξίες τους για EV λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει σε κινεζικό όμιλο στοχεύει τώρα τα plug-in υβριδικά μοντέλα και τα μοντέλα μόνο με μπαταρία να αντιπροσωπεύουν το 90% των πωλήσεών της το 2030. Τα υπόλοιπα θα είναι ήπια υβριδικά μοντέλα που θα βασίζονται κυρίως σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλωσε η Volvo.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...