![Αυτοκίνητα: Ανακατεύεται η τράπουλα στα εργοστάσια κατασκευής οχημάτων στην Ευρώπη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/india-factory2-scaled.jpg)
Κατεβάζουν ταχύτητα στην κατασκευή οχημάτων και ιδιαίτερα ηλεκτρικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Πρόκειται για αλλαγή που αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας –και εργασίας- στις μονάδες παραγωγής απειλώντας να αλλάξει δραστικά ο «χάρτης» των εργοστασίων ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Με τους καταναλωτές να δείχνουν να προτιμούν πλέον περισσότερο υβριδικά (HEV) οχήματα και να μειώνονται οι πωλήσεις κυρίως σε αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και σε πετρελαιοκίνητα (Diesel), προσαρμόζεται ανάλογα και η προσφορά και η παραγωγή των εταιρειών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νεοεισερχόμενους παίκτες στα EV από την Κίνα
Η πρόσφατη κίνηση του Ομίλου Volkswagen να προειδοποιήσει ότι η μείωση στη ζήτηση θέτει θέμα λειτουργίας για δύο εργοστάσια στη Γερμανία δείχνει να αποτελεί σημείο καμπής για τις εταιρείες που παράγουν οχήματα στην Ευρώπη. Η VW έχει δει να χάνονται στην Ευρώπη οι πωλήσεις σε 500.000 οχήματα περίπου και τώρα ετοιμάζεται να λάβει μέτρα για να αυξήσει παραγωγικότητα και να μειώσει κόστη. Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο, αλλά κι εκεί τώρα καταγράφεται φυγή αγοραστών για λόγους κόστους και πρακτικότητας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla και τους νεοεισερχόμενους παίκτες στα EV από την Κίνα, όπου οι τιμές είναι χαμηλές λόγω φθηνότερων εργατικών χεριών και επιδοτήσεων από το Πεκίνο. Όλα αυτά προκαλούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στον κλάδο με πολλές εταιρείες να αλλάζουν σταδιακά τα σχέδιά τους και να δημιουργούνται προϋποθέσεις για να ανακατευτεί ξανά η τράπουλα στα εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου.
Ανάμεσα σε εταιρείες που αλλάζουν σχέδια είναι η Volvo και η Mercedes πάνε ήδη πιο πίσω τα αρχικά σχέδια να πουλάνε μόνο ηλεκτρικά οχήματα από το 2030 και τώρα συνεχίζουν επενδύουν σε μοντέλα που θα χρησιμοποιούν παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αυτοκίνητα: Πέφτουν οι πωλήσεις σε πολλές κατηγορίες
Τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι ενδεικτικά. Τον Ιούλιο του 2024 καταγράφηκαν μειώσεις στις πωλήσεις σε πολλές κατηγορίες οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (Battery Electric) μειώθηκαν κατά 10,8% με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται σε Γερμανία με 36,8%, Ιρλανδία με 24,9% και Σουηδία με 14,9%. Πρόκειται για χώρες όπου πωλούνται κάθε μήνα δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα. Χώρες όπως η Ελλάδα παρουσιάζουν αύξηση, αλλά εκεί οι όγκοι είναι πολύ μικρότεροι.
Στην ΕΕ επίσης καταγράφηκε το ίδιο διάστημα μείωση 14,1% στις πωλήσεις plug-inυβριδικών οχημάτων. Μειώσεις 7% καταγράφηκαν στις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ οι πωλήσεις στα πετρελαιοκίνητα μειώθηκαν κατά 10,1%. Μεγάλοι κερδισμένοι είναι τα υβριδικά (Hybrid-Electric) με αύξηση πωλήσεων 25,7%. Για το λόγο αυτό προς τα εκεί στρέφονται πλέον και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταβάλλοντας ανάλογα την παραγωγή.
Τον Ιούλιο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, αυξανόμενο από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46%, από 50%, αναφέρουν τα στοιχεία της ACEA.
Επανασχεδιάζουν οι εταιρείες
Εκτός από το Volkswagen που έκανε αίσθηση με την αναθεώρηση στρατηγικής της, σχέδια αλλάζει και η Volvo Car AB. Η εταιρεία εγκατέλειψε το σχέδιο να πουλά μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (EV) μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Έτσι, προστίθεται κι αυτή στη λίστα αυτοκινητοβιομηχανιών που κάνουν πίσω στις φιλοδοξίες τους για EV λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει σε κινεζικό όμιλο στοχεύει τώρα τα plug-in υβριδικά μοντέλα και τα μοντέλα μόνο με μπαταρία να αντιπροσωπεύουν το 90% των πωλήσεών της το 2030. Τα υπόλοιπα θα είναι ήπια υβριδικά μοντέλα που θα βασίζονται κυρίως σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλωσε η Volvo.


Latest News

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ