Τα επαγγελματικά ταξίδια συρρικνώθηκαν σχεδόν σε μηδενικά επίπεδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και στη συνέχεια άργησαν να ανακάμψουν καθώς οι εταιρείες προσπαθούσαν να περιορίσουν το κόστος.

Όμως, φαίνεται να είναι τελικά και πάλι στη μόδα, καθώς περίπου το 42% των εταιρικών ταξιδιωτών σε μια παγκόσμια έρευνα δήλωσε ότι σκοπεύει να ενισχύσει τις δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες, καθώς αυτό το κερδοφόρο κομμάτι των αεροπορικών εταιρειών ανακάμπτει, με προσδοκίες ότι μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα προ-Covid επίπεδα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Επαγγελματικά ταξίδια: Γιατί κάποιοι κυνηγούν την ευκαιρία που δεν τους δίνεται

Όσον αφορά τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν, μόνο το 10% από τους περισσότερους από 560 ερωτηθέντες στην εναρκτήρια έρευνα κατάστασης της αγοράς του Flight Center Travel Group ανέμενε μείωση, με σχεδόν το ένα τρίτο να λέει ότι αναμένει να ταξιδέψει έως και 20% περισσότερο.

Η επιστροφή στους ουρανούς των εταιρικών ταξιδιωτών αντανακλάται στις δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια, τις οποίες η Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδιών αναμένει να αυξηθούν κατά 11% φέτος, φτάνοντας τα 1,48 τρισεκατομμύρια δολάρια. Τέτοιοι ταξιδιώτες αποτελούν εδώ και πολύ καιρό ένα πολυπόθητο τμήμα για τον κλάδο, καθώς αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο μέρος των κερδών των αεροπορικών εταιρειών και των ξενοδοχείων.

Συνδυασμός εργασίας και αναψυχής

Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες συνδυάζουν επίσης τακτικά εργασία και αναψυχή, καθιστώντας τους μια ακόμη πιο ελκυστική δημογραφική ομάδα.

«Τα εταιρικά ταξίδια θεωρούνται πλέον, αναμφίβολα, ως δαπάνη χωρίς διακριτική ευχέρεια για τις επιχειρήσεις», δήλωσε στο Bloomberg η Μελίσα Ελφ, η παγκόσμια διευθύνουσα σύμβουλος του Flight Centre.

Ενώ η περιοχή Ασία-Ειρηνικός ηγείται της τάσης, υπάρχουν ορισμένες αγορές, όπως η Κίνα, όπου τα επαγγελματικά ταξίδια δεν έχουν ανακάμψει πλήρως, εν μέρει επειδή οι διεθνείς πτήσεις προς την Κίνα δεν έχουν ξαναρχίσει πλήρως.

Η πρωτοπορία της Ασίας

Η εταιρεία φιλοξενίας Marriott International παρακολουθεί την ανάκαμψη από πρώτο χέρι, με το τμήμα MICE (meetings, incentives, conferences and exhibitions – συναντήσεις, κίνητρα, συνέδρια και εκθέσεις) — στην Ασία να έχει ισχυρές επιδόσεις.

«Καθώς βγήκαμε από την πανδημία, ο ελεύθερος χρόνος οδήγησε την ανάκαμψη και αμέσως μετά, είδαμε την άνοδο του MICE», δήλωσε ο πρόεδρος του ξενοδοχειακού ομίλου της πρώην Κίνας Ασίας-Ειρηνικού, Rajeev Menon, στο Φόρουμ CEO του Bloomberg στην Τζακάρτα αυτή την εβδομάδα.

«Δεδομένου ότι μεγάλο μέρος της Ασίας βασίζεται σε προσωπικές σχέσεις, οι άνθρωποι βγήκαν νωρίς», είπε. «Η εταιρική μας δραστηριότητα είχε πράγματι ανακάμψει πλήρως μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους», προσέθεσε ο ίδιος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα