Για το νέο μοντέλο ανάπτυξης που έχει εφαρμόσει η JTI στο εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη και τα πολλαπλασιαστικά του οφέλη μίλησε ο οικονομικός διευθυντής της JTI, Μπάμπης Θαμνίδης, στο ειδικά διαμορφωμένο στούντιο του ΟΤ στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.
«Αν παρατηρήσουμε τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, θα είναι σαν να έχουμε μια φωτογραφία της εταιείας σε μια δεδομένη εικόνα και στιγμή, ακολουθώντας την παραδοσιακή λογιστική», εξήγησε ο κ. Θαμνίδης. «Tο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον είναι όμως κάτι άλλο: οφείλει να σέβεται τον καταναλωτή, την κοινωνία, να προσφέρει καλύτερες δουλειές και να έχει σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
88η ΔΕΘ – OT FORUM – Εξάρχου: Με Attica Bank – Παγκρήτια θα στηρίξουμε τους μικρομεσαίους
Το επιχειρηματικό μοντέλο στην Ξάνθη
«Παρατηρώντας την επένδυσή μας στην Ξάνθη, μπορούμε να πούμε πως σε μια περιοχή που διψάει για ανάπτυξη, έχει το δικό της πολλαπλασιαστικό αποτύπωμα», επισήμανε ο Μπάμπης Θαμνίδης.
Όπως εξηγεί ο οικονομικός διευθυντής της JTI, μέχρι σήμερα η επένδυση στο εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ έχει ήδη αγγίξει τα 40 εκατ. ευρώ, με έντονο χαρακτήρα εξωστρέφειας. «Πάνω από 2 τρίτα της παραγωγής εξάγεται σε χώρες της ΕΕ, ενώ έχει μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Πάμε καλά σε σχέση με το πλάνο μας καθώς υπάρχει μια υγιής ανάπτυξη που οδηγεί στο δεύτερο μέρος φάση επένδυσης».
«Η επόμενη φάση του επενδυτικού πλάνου θα αφορά στη μείωση λειτουργικού κόστους, μέσα από την αύξηση θέσεων εργασίας και παραγωγικότητας, την έμφαση στη μικρογραφία στρατηγικής που ενέχει η Ελλάδα για τη JTI στον κόσμο, την ανάπτυξη σε νέες τεχνολογίες στα νέα προϊόντα με στόχο την επιστροφή κεφαλαίου στην κοινωνία».
«Χρησιμοποιούμε νέες τεχνολογίες ενώ επενδύουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ώστε ο εξοπλισμός να συμβάλει στην αύξηση παραγωγικότητας, ενώ επενδύουμε στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και μέσω της εκπαίδευσης», πρόσθεσε ο κ. Θαμνίδης.
Νέα προϊόντα
Τον περασμένο Οκτώβριο η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο προϊόν, το Ploom, στην κατηγορία των θερμαινόμενων προϊόντων καπνού, όπου παρατηρείται αύξηση με πάνω από 20% στην Ελλάδα. «Σε λίγες χώρες στον κόσμο υπάρχει η συγκεκριμένη αυξητική τάση, όπως στην Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα – η κατηγορία του θερμαινόμενου αυξάνεται αλλά με μικρότερο ρυθμό πλέον μπαίνοντας σε μια φάση ωρίμανσης», δήλωσε ο κ. Θαμνίδης.
«Εδώ έρχεται η JTI με την καινοτομία του Ploom που απευθύνεται στους καταναλωτές που δεν βρήκαν ίσως αυτό που ήθελαν στα προϊόντα που κυκλοφορούν και δίνει ώθηση στην αγορά. Υπάρχει άλλη τοποθέτηση, άλλη τιμή, προσεγγίζεται διαφορετικά, έχει μεγαλύτερη διάρκεια και τεχνολογία θέρμανσης ράβδων καπνού με καλύτερο αποτελέσεμα», συμπλήρωσε.
Η μάστιγα του λαθρεμπορίου
Σχετικά με το μακροχρόνιο πρόβλημα της οικονομίας με το λαθρεμπόριο στα παραδοσιακά προϊόντα, ο κ. Θαμνίδης επισήμανε πως η αντιμετώπιση αυτή χρειάζεται και ένα μακροχρόνιο ορίζοντα.
«Το παράνομο εμπόριο καπνού αγγίζει ακόμη και το 20% της αγοράς με συνολικά ακόμη και 3 δισ -μαζί με τους φόρους- απώλειες με όποιες συνέπειες υπάρχουν στην κοινωνία. Έχουμε ως στόχο την περιστολή αρχικά και μετά την κατά μέτωπον αντιμετώπιση του προβλήματος. Γι’ αυτό και συνεργαζόμαστε με τους φορείς πάνω από 10 χρόνια και πέρυσι υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας με την ΑΑΔΕ για παροχή εξοπλισμού και πληροφοριών γύρω από τα παράνομα προϊόντα, εκπαίδευση και διαχείριση πληροφόρησης με πιο γρήγορα συστήματα», διευκρίνισε ο κ. Θαμνίδης.
«Η υπέρμετρη αύξηση φορολογίας περίπου 10 χρόνια πριν που εξυπηρέτησε ένα συγκεκριμένο τύπου προϊόντων, είχε αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής και να χαθεί μια αγορά που ακόμη δεν έχει επιστρέψει. Η αισιοδοξία μας όμως δεν μειώνεται καθώς πιστεύουμε πως είμαστε όλοι πια ώριμοι να υπάρχει μια συμφωνία ενός επιχειρηματικού φορολογικού ημερολογίου, δηλαδή να συμφωνήσουμε όλοι σε ένα φορολογικό μοντέλο που θα μπορούμε να προβλέψουμε τις επενδύσεις, τα κέρδη μας και το τι θα μπορούμε να προσφέρουμε πίσω στις κοινωνίες», κατέληξε.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μιχαλάκης