Κυρίαρχα θέματα της ελληνικής οικονομίας βρέθηκαν στο επίκεντρο της τρίτης μέρας στο στούντιο του ΟΤ στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ. Οι δημοσιογράφοι του ΟΤ, Νίκος Φιλιππίδης, Χρήστος Κολώνας, Ελένη Στεργίου και Αθανασία Ακρίβου συνομίλησαν σήμερα με 2 κορυφαίους υπουργούς της κυβέρνησης, καθώς και με άριστους γνώστες της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας.
Πιο συγκεκριμένα, σήμερα τρίτη μέρα, στο στούντιο του ΟΤ βρέθηκαν ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, ο αντιπρόεδρος και CEO της ΜΕΤΚΑ, Ντίνος Μπενρουμπή, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος και ο φοροτεχνικός Γιώργος Κορομηλάς.
Πολίτης: Μέσα στην εβδομάδα υπογράφεται η σύμβαση για την Αττική Οδό
Μέσα στην εβδομάδα θα υπογραφεί η σύμβαση για την Αττική Οδό με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αυτό ανακοίνωσε ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ στην 88η ΔΕΘ. Όπως τόνισε ο κ. Πολίτης, η διαδικασία για την Αττική Οδό «έτρεξε» πολύ γρήγορα για τα ελληνικά δεδομένα.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ακολουθεί η κύρωση από τη Βουλή, με σκοπό το οικονομικό κλείσιμο ώστε η νέα παραχώρηση να γίνει πριν το τέλος του χρόνου, είπε ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ. «Για εμάς είναι και ένα σημαντικό εθνικό θέμα, γιατί με το οικονομικό κλείσιμο θα εισπραχθούν 3,2 δισ. ευρώ. Είναι σχεδόν δύο μονάδες του ΑΕΠ και της μείωσης του χρέους. Αυτά πάνε εντός 10 ημερών προς απομείωση του χρέους», υπογράμμισε ο ίδιος.
Για την Εγνατία, η σύμβαση που έχει υπογραφεί θα περάσει σύντομα από τη Βουλή και θα ρυθμιστούν κάποιες λεπτομέρειες, θα συμπεριληφθούν στον σχετικό νόμο της κύρωσης διευκρινιστικές διατάξεις και γι’ αυτό καθυστερεί, όπως είπε. Συνεπώς, πρόσθεσε, δεν θα γίνει αυτήν τη χρονιά το οικονομικό κλείσιμο. Το αρχικό τίμημα θα οριστεί όταν οι διαδικασίες θα βρίσκονται κοντά στο οικονομικό κλείσιμο.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Πολίτης ανακοίνωσε ότι για το λιμάνι του Ηρακλείου στις 18 του μηνός έχει προγραμματιστεί το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής. Είπε, επίσης, ότι από το τίμημα των 80 εκατ. ευρώ για το 67%, το 50% του ποσού θα μείνει σε έναν ειδικό λογαριασμό του ταμείου στην ΤτΕ για να συγχηματοδοτηθούν άλλες υποδομές στα λιμάνια.
Ερωτηθείς για τη μαρίνα Καλαμαριάς είπε ότι σε αυτή τη φάση είναι προς διαβούλευση είναι η δεύτερη χωροθέτηση.
Όσον αφορά τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, και την πρόθεση αποεπένδυσης της Helleniq Energy, ο ίδιος είπε ότι «δουλεύουμε μαζί με την Helleniq Energy ώστε να καταλήξουμε σε όρους με βάση του οποίους μπορούμε να πούμε στο Ελληνικό Δημόσιο ότι είμαστε έτοιμοι. Είναι κάτι που δουλεύεται, αλλά όχι κάτι που θα γίνει αύριο».
Τέλος, σημείωσε ότι στις προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά τα τουριστικά ακίνητα είναι το Tae Kwo Do και η Πλαζ της Βουλιαγμένης.
Μπενρουμπή: Η ΜΕΤΚΑ θα διπλασιάζει το αποτέλεσμά της τα επόμενα δύο χρόνια
«Δίνουμε μία άλλη οπτική στην κατασκευή, σε αυτό που λέμε εργολάβος. Βάζουμε λίγη περισσότερη επιχειρηματικότητα στην κατασκευή», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Ντίνος Μπενρουμπή, αντιπρόεδρος και CEO της ΜΕΤΚΑ, μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ.
Ο CEO της ΜΕΤΚΑ ανέφερε ότι η εταιρεία προχωρά με γρήγορους ρυθμούς στην εκτέλεση του ανεκτέλεστου άνω του 1 δισ.: «Συνήθως μιλάω για νούμερο του εκτελεσμένου. Το βασικό είναι να εκτελείς και να αναπληρώνεις το ανεκτέλεστό σου», είπε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με τους στόχους της εταιρείας ανέφερε ότι αυτοί εστιάζουν σε δύο κομμάτια: πρώτον, «φιλοδοξούμε σύντομα, δηλαδή σε 2-3 χρόνια, ως νεοεισελθόντες να είμαστε από τους πολύ κορυφαίους στον κλάδο». Και δεύτερο, «εμείς σαν ΜΕΤΚΑ έχουμε δώσει υπόσχεσή στους μετόχους μας, ότι θα διπλασιάζουμε το αποτέλεσμά μας για το επόμενα δύο χρόνια» είπε, διευκρινίζοντας ότι το το 2024 θέλουν να έχουν διπλασιάσει το αποτέλεσμα του 2023 και το 2025 να έχουν διπλασιάσει το αποτέλεσμα του 2ο24.
Χατζηδάκης: Δεν απέδωσε η μείωση του ΦΠΑ στην Ισπανία – Τι είπε για τεκμήρια
Στους άξονες παρέμβασης για την επικαιροποίηση της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης αναφέρθηκε από το στούντιο του ΟΤ στο πλαίσιο της 88η ΔΕΘ, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης.
Η επικαιροποίηση της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης γίνεται πρωτίστως για να καλύψει τις πληγές που δημιουργούν η κλιματική αλλαγή, το δημογραφικό και η στεγαστική κρίση, είπε μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, ο πρωθυπουργός χθες ανακοίνωσε 45 μέτρα, αλλά αυτά είναι στην πραγματικότητα συνολικά 100 τα οποία θα αναλυθούν τις επόμενες ημέρες. Το σύνολο των οικονομικών μέτρων υπολογίζεται στα 3,6 με 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ειδικά για το θέμα της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και σε ερώτηση γιατί δεν είναι μεγαλύτερες, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι οι μειώσεις των ασφαλιστικών εισφορών γίνονται με τα λεφτά των φορολογουμένων άρα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή.
Τόνισε δε ότι, όπως είπε ο πρωθυπουργός στη χθεσινή του ομιλία, θα γίνουν μόνο σημειακές αλλαγές και διορθώσεις στο συγκεκριμένο θέμα, με το τεκμήριο να αναπροσαρμόζεται σε σχέση με τον βασικό μισθό.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στο συγκεκριμένο μέτρο εμπίπτουν περίπου 400 χιλιάδες επαγγελματίες με το μεσοσταθμικό εισόδημα που δηλώθηκε να είναι 268 ευρώ.
Ερωτώμενος για την πιθανότητα μείωσης του ΦΠΑ (κυρίως στα τρόφιμα) ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι υπήρξαν μειώσεις εμμέσων φόρων λόγω της πανδημίας που παρέμειναν.
Αναφορικά με τα κλειστά σπίτια, ο κ. Χατζηδάκης, επανέλαβε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να αυξηθεί η προσφορά στην αγορά ακινήτων.
Σκέρτσος: «Υπάρχει σχέδιο για το μετασχηματισμό της χώρας»
«Βρισκόμαστε στον 6ο χρόνο διακυβέρνησης και μετά την ιδιαιτερότητα του πρώτου διαστήματος λόγω της πανδημίας, είμαστε τώρα στη μέση ενός μετασχηματισμού που στόχο έχει να να αλλάξει τις δομές για να γίνει καλύτερη η ζωή όλων μας», είπε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ.
«Τώρα είμαστε αντιμέτωποι με αυτό τον μετασχηματισμό. Καταλαβαίνουμε ότι η κοινωνία αδημονεί για τα αποτελέσματα να πάμε καλύτερα και κυρίως ταχύτερα. Ο πρωθυπουργός με την ομιλία του στη ΔΕΘ υπενθύμισε πως υπάρχει σχέσδιο και φέρνει αποτελέσματα σε διάφορες κλίμακες ακόμα και σε αυτές που δεν φαίνονται», πρόσθεσε ο κ. Σκέρτσος.
Τις επόμενες ημέρες θα εξειδικευτούν τα μέτρα που ξεπερνούν σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας, τα 45 που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός και φτάνουν τα 100.
«Όλα επικεντρώνονται στο σχέδιο με ορίζοντα το 2027 ώστε να υπάρχει υγιής βάση, πλεονάσματα, δημοσιονομική πειθαρχία, σεβασμό στο νέο δημοσιονομικό πλαίσιο ώστε να μην τεθούμε ξανά σε καθεστώς εποπτείας. Κάνουμε το καλύτερο δυνατό που υπάρχει, για μια ανάπτυξη για κανόνες και σχέδιο που θα περιορίζει τις επιπτώσεις της άναρχης ανάπτυξης».
Δείτε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη
Κορομηλάς: Η αγορά περίμενε να ακούσει περισσότερα στα φορολογικά
«Δεν βγήκα ιδιαίτερα σοφός. Περίμενα μέτρα, στα πλαίσια του πιεσμένου μεν δημοσιονομικού χώρου, να είναι όμως μέτρα που θα φανούν στον πολύ κόσμο». Αυτό σχολίασε ο φοροτεχνικός Γιώργος Κορομηλάς μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, σε σχέση με τις φορολογικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η αγορά θα περίμενε να ακούσει περισσότερα. «Υπάρχουν άλλοι τρόποι που συνάδουν με τις βέλτιστες ελεγκτικές διαδικασίες. Μπορούν να εντοπιστούν αυτοί που δηλώνουν 7.000 έσοδα και κάνουν δαπάνες 20.000 ευρώ. Εδώ πλήττονται σοβαρά πολλοί άλλοι άδικα. Υποχρεώθηκαν ελεύθεροι επαγγελματίες με πραγματικές ζημιές, να πληρώσουν φόρο», σημείωσε.
Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «πρέπει να εξεταστούν και οι μειώσεις φόρου πώς δίνονται. Όλα πρέπει να επανεξεταστούν βάζοντας μπροστά κύριο στόχο να αυξήσουμε έσοδα. Να πάρεις τον μισθωτό, τον συνταξιούχο, τον επαγγελματία και να το κάνεις σύμμαχο στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, να πάρεις το ΦΠΑ, να πάρεις το εισόδημα από εκεί που πρέπει και να μειώσεις λίγο τα βάρη ειδικά στη μισθωτή εργασία».
Στυλιανίδης: Επενδύσεις 300 εκατ. στα λιμάνια – 1.300 παραβάσεις στα πλοία
Στην επίθεση των Χούθι στο ελληνόκτητο πλοίο Sounio αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.
Ο υπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι έχουν υπάρξει συντονισμένες, διακριτικές πρωτοβουλίες διαχείρισης από πλευράς του πρωθυπουργού αλλά και του υπουργείου Εξωτερικών σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή.
Ερωτηθείς για τα προβλήματα της ελληνικής ακτοπλοΐας είπε ότι για πρώτη φορά το υπουργείο έχει τιμωρήσει τόσες πολλές παραβιάσεις (1300 παραβάσεις), αποκαλύπτοντας ότι υπάρχει η πρόθεση να αυστηροποιηθούν οι ποινές σε θέματα ασφάλειας και προσωπικού: «Το Αιγαίο είναι μία πολύ δύσκολη θάλασσα».
Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι ξεκινά ένα πρόγραμμα 300 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Εξήγησε πάντως, ότι τα χρήματα αυτά δεν επαρκούν, λέγοντας ότι απαιτούνται περίπου 5 δισ. σε έναν ορίζοντα 2οετίας.
Αναφερόμενος στην πράσινη μετάβαση, τόνισε ότι αυτό είναι ένα κρίσιμο στοίχημα τόσο για το υπουργείο όσο και για την ακτοπλοΐα, η οποία από μόνη της δεν μπορεί να τα καταφέρει. Υποστήριξε ότι θα πρέπει να έχουν μία μορφή στήριξης από το κράτος, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα δάνεια, αλλά και στα κονδύλια από το ΕΣΠΑ Μεταφορών για τις άγονες γραμμές μέσω ΣΔΙΤ.
Κληθείς να σχολιάσει τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων στην ακτοπλοΐα είπε: «Είναι γνωστό ότι η αγορά δεν είναι ώριμη. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός».