Ο μεγαλύτερος όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας ήταν μία από τις μετοχές με τις χειρότερες επιδόσεις στην περιοχή τα τελευταία χρόνια, αναφέρουν οι FT.

Alibaba: Πράσινο φως για πληρωμές μέσω WeChat Pay της Tencent

Η εισαγωγή της Alibaba το 2014 στις ΗΠΑ σήμαινε ότι οι επενδυτές της ηπειρωτικής Κίνας – εκείνοι που είναι πιο εξοικειωμένοι με τις δραστηριότητες της εταιρείας – έπρεπε να χάσουν αυτές τις… ονειρικές αποδόσεις. Τώρα, μπορεί απλώς να αποδειχθούν η τελευταία ελπίδα της Alibaba να σταματήσει την πτώση της τιμής της μετοχής.

Οι μετοχές της Alibaba αυξήθηκαν πάνω από 5% στο Χονγκ Κονγκ την Τρίτη, αφού έγιναν άμεσα προσβάσιμες σε επενδυτές στην ηπειρωτική Κίνα για πρώτη φορά. Οι μετοχές προστέθηκαν στο πρόγραμμα Stock Connect που συνδέει το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ και τις αγορές της Σαγκάης και της Σενζέν.

Προηγουμένως δεν ήταν σε θέση να συμμετάσχει χάρη στο γεγονός ότι είχε μόνο δευτερεύουσα κατάσταση καταχώρισης στο Χονγκ Κονγκ. Τον περασμένο μήνα, η Alibaba αναβαθμίστηκε σε κατάσταση κύριας καταχώρισης για το Χονγκ Κονγκ, πράγμα που τελικά σήμαινε ότι θα μπορούσε να είναι ανοιχτή σε επενδυτές της ηπειρωτικής χώρας.

Κρατιούνται μακριά οι ξένοι επενδυτές

Για τους ξένους επενδυτές, η κατοχή κινεζικών τεχνολογικών μετοχών έχει χάσει τη λάμψη της τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μια πολυετής καταστολή από το Πεκίνο σε τοπικούς τεχνολογικούς ομίλους είχε προσθέσει σημαντικό ρυθμιστικό κίνδυνο στον τομέα. Η αδύναμη ανάκαμψη της κατανάλωσης της Κίνας έχει επιβαρύνει τις ομάδες ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις πωλήσεις της Alibaba να χάνουν τις προσδοκίες το τελευταίο τρίμηνο.

Ο ανταγωνισμός από αντιπάλους, συμπεριλαμβανομένου του ιδιοκτήτη της Temu, PDD, ήταν έντονος. Οι μετοχές της Alibaba έχουν υποχωρήσει σχεδόν τα τρία τέταρτα από την κορυφή του 2020 και διαπραγματεύονται μόλις 9 φορές τα μελλοντικά κέρδη, μια απότομη έκπτωση στους παγκόσμιους ομολόγους – και ένα κλάσμα των πάνω από 30 φορές που συναλλασσόταν ο όμιλος πριν ξεκινήσει η κυβερνητική δράση το 2020. Η έκπτωση αντικατοπτρίζει εδώ και καιρό τον φόβο του άγνωστου από πολλούς ξένους επενδυτές.

Ωστόσο, αυτός ο φόβος μπορεί να μην αποθαρρύνει τους ντόπιους Κινέζους, οι οποίοι είναι πιο εξοικειωμένοι με τις αλλαγές στην πολιτική διάθεση και το καταναλωτικό συναίσθημα από τους επενδυτές των ΗΠΑ.

Και η Alibaba έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα: ως ομάδα που αντιμετωπίζει τους καταναλωτές και ένα οικιακό όνομα, έχει brand άμεσα αναγνωρίσιμο για εκατομμύρια ιδιώτες επενδυτές.

Οι μικροεπενδυτές της ηπειρωτικής Κίνας είναι μια τρομερή δύναμη – που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% του τοπικού όγκου συναλλαγών – και είναι γνωστοί για τον ενθουσιασμό τους για τα ονόματα τεχνολογίας. Αυτό θα πρέπει να δώσει ώθηση στους όγκους συναλλαγών της Alibaba, ανεξάρτητα από τις αδύναμες προοπτικές του τομέα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή