Όλοι στο τραπέζι

H μητέρα των μαχών θα δοθεί σήμερα για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου (Great Sea Interconnector), με τον κλοιό να είναι πλέον ασφυκτικός.

Στο τραπέζι θα κάτσουν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Κύπρου, Νίκος Χριστοδουλίδης, με τον Έλληνα υπουργού Ενέργειας Θόδωρο Σκυλακάκη.

Στο ίδιο τραπέζι και οι κύπριοι υπουργοί, και ο ΑΔΜΗΕ και εκπρόσωποι της Nexans.

Υπό το άγρυπνο μάτι και του αμερικανικού παράγοντα, ο οποίος και αυτός από τη μεριά του πιέζει προς την κατεύθυνση της επίλυσης.

Στο μικροσκόπιο τα οικονομικά δεδομένα

Όπως μαθαίνω πλέον έχει υποχωρήσει ο συντελεστής γεωπολιτικός κίνδυνος, από τη σκέψη των Κυπρίων.

Οι απαραίτητες εγγυήσεις έχουν δοθεί άλλωστε, κάτι που επιβεβαιώθηκε και δια στόματος του Έλληνα ΥΠΕΞ, Γεραπετρίτη, ο οποίος μίλησε στο στούντιο του ΟΤ στη ΔΕΘ, και της αμερικανίδας πρέσβειρας, Fisher.

Επί τάπητος θα τεθούν τα οικονομικά δεδομένα.

Κι αυτό διότι η οικονομική βιωσιμότητα δεν έχει επιτευχθεί ακόμη.

Τα «συν-πλην» της Θεσσαλονίκης

Ούτε κρύο… ούτε ζέστη προκάλεσε τελικά η παρουσία του κυβερνητικού επιτελείου στη Θεσσαλονίκη.

Αυτή ήταν η δεύτερη ανάγνωση των όσων συνέβησαν στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης, με την κυβέρνηση να «ψαρεύει» σε ασφαλή ύδατα με τα μέτρα, αφού κινήθηκε στη λογική του «συν-πλην» σε φοροελαφρύνσεις και επιδόματα.

Τίποτα ουσιαστικό προς την κατεύθυνση των μεταρρυθμίσεων και των πολιτικών ανάπτυξης.

ΔΕΘ

Για 16 εκατ…

Αυτό που μου έκανε εντύπωση όμως είναι το κόστος προσέλκυσης ιατρών σε προβληματικές και άγονες περιοχές.

Η κυβέρνηση θα δώσει κίνητρο προσέλκυσης ιατρών σε αυτές τις περιοχές, που θα κυμαίνεται από 200 έως και 600 ευρώ μηνιαίως ανάλογα με την ειδικότητα και την περιοχή.

Δηλαδή θα αφορά περίπου 3.300 ιατρούς του ΕΣΥ.

Ποιο είναι το κόστος; Περίπου 16 εκατ. ευρώ… Kαι για 16 εκατ. δεν υπάρχουν γιατροί σε πολλές άγονες περιοχές!

Ούτε οι εξαγγελίες για την ασφάλιση έπεισαν

Όπως είναι αναμενόμενο τα μέτρα για τους γιατρούς δεν έπεισαν.

Όπως άλλωστε και τα μέτρα περί μείωσης 20% του ΕΝΦΙΑ σε ασφαλισμένες κατοικίες αξίας μέχρι 500.000 ευρώ.

Και αυτό φάνηκε βέβαια και στους “εκπροσώπους” του κλάδου στο χρηματιστήριο, που κινήθηκαν λίγο χτες, αλλά δεν έδειξαν… ενθουσιασμό.

Και όταν λέω “εκπροσώπους” εννοώ την Interlife, Intracom και την ΚΛΜ.

Το στοίχημα της ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών δεν φαίνεται να κερδίζεται, μόλις ένα χρόνο μετά τον καταστροφικό Daniel.

Και όπως μου σχολίασε πηγή από την αγορά, η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει ειδικό πρόβλεψη στον προϋπολογισμό για το κόστος των αποζημιώσεων στο εξής.

Ούτε κάποια συμφωνία υπήρξε…

«Λογιστική» επομένως η διαχείριση της παρουσίας του πρωθυπουργού, αφού πέραν των ιδιωτικών πρωτοβουλιών, όπως εκείνη της Attica Bank με τον ΣΕΒΕ και την Export Credit Greece, η παρουσία της Γερμανίας κινήθηκε στη σφαίρα της… εθιμοτυπίας.

Χαρακτηριστικό άλλωστε ήταν το ενδιαφέρον του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών, Ρόμπερτ Χάμπεκ, να απολαύσει την ελληνική θάλασσα. Εντάξει, λογικό ήταν, αφού έκανε ζέστη και οι συναντήσεις του ήταν πολλές και κουραστικές.

Αλλά δεν άκουσα να υπάρχει κάποια ουσιαστική συζήτηση για επενδύσεις ή έστω κάποια επιχειρηματική συνεργασία.

Αντιθέτως αρκετοί τον συμβούλευσαν να μην δοκιμάσει τον… Θερμαϊκό για να βουτήξει, αλλά να πάει λίγο έξω από τη συμπρωτεύουσα για να δει τι εστί πραγματικά ελληνική θάλασσα!

Φθηνά ξενοδοχεία, φθηνό κρασί

Πέραν της θάλασσας όμως, ο Χάμπεκ θυμήθηκε και τα παλιά με την Ελλάδα.

Έσπευσε να μας ενημερώσει και το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa, λέγοντας ότι «ο Χάμπεκ δήλωνε ένθεν και ένθεν ότι ταξίδευε συχνά σε αυτή «την όμορφη χώρα» και ότι έχει κοιμηθεί σε παραλίες, σιδηροδρομικούς σταθμούς και φθηνά ξενοδοχεία.

Δεν είχε πολλά χρήματα, αλλά το κρασί ήταν φθηνό και πάντα υπέροχο»…

Ενόψει εκλογών τα επιμελητηριακά στελέχη

Πιο ουσιώδεις ήταν όμως οι επαφές του Γιάννη Μπρατάκου, ο οποίος ενίσχυσε την υποψηφιότητά του για το Εµπορικό και Βιοµηχανικό Επιµελητήριο Αθηνών.

Άλλωστε, στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε το σύνολο των επιμελητηριακών στελεχών – ψηφοφόρων, και τον Νοέμβριο έχουν τις εκλογές τους.

Στελέχη που γνωρίζουν τη σύνδεση του κ. Μπρατάκου με το Μαξίμου προκειμένου να «τρέξουν» κρίσιμες μεταρρυθμίσεις που θα δώσουν ώθηση στον επιχειρηματικό κλάδο.

Cash για την εφορία

Επί αθηναϊκού εδάφους τώρα, έμαθα ότι οι φορολογικές αρχές πήραν ένα μεγάλο πακέτο… cash.

Πρόκειται για τη Bwin, η οποία έσπευσε να κλείσει τις φορολογικές υποχρεώσεις της πριν δημιουργηθεί φύλλο ελέγχου.

Και όπως έμαθα, το ποσό που κλήθηκε να πληρώσει είναι… 8ψήφιο!

Ανάλογο του τζίρου και των κερδών

Διόλου αμελητέο το ποσό, αλλά ανάλογο και του τζίρου που κάνει αυτή η βιομηχανία, διότι περί βιομηχανίας πρόκειται. Του στοιχηματισμού.

Ο τζίρος των στοιχημάτων στο οκτάμηνο του 2024 έχει ξεπεράσει ήδη τα 22 δισ., ενώ το 2023 οι Έλληνες πόνταραν 36 δισ.

Μια «πίτα» που ευλόγως δεν θέλουν να χάσουν πολλές στοιχηματικές και σπεύδουν να κλείσουν τους φορολογικούς ελέγχους.

Για μερικούς κλάδους… λεφτά υπάρχουν

Η διαφορά των Στασινόπουλων

Όπως και για του επικεφαλής των εισηγμένων, καθώς οι συνολικές αποδοχές των Διευθυνόντων Συμβούλων στις 25 μεγάλες εταιρείες του ΧΑ ξεπέρασαν το 2023 τα 1,7 εκατ. ευρώ (ετήσια έρευνα αμοιβών της Better Future).

Αυξημένες δηλαδή κατά 32,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ η αύξηση των αποδοχών τη διετία 2021-2023 ήταν 45,9%!

Αντίθετα, οι συνολικές αποδοχές των προέδρων των μεγάλων εταιρειών έχουν μειωθεί 13,8% σε 729.562 ευρώ.

Βέβαια μου έκανε εντύπωση ότι οι πρόεδροι των εταιρειών ElvalHalcor και Βιοχάλκο Μιχάλης Στασινόπουλος και Νικόλαος Στασινόπουλος διατήρησαν εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο ετήσιων αμοιβών, δηλαδή 20.000 και 25.000 ευρώ αντίστοιχα!

Αν εξαιρεθούν επομένως από την κατάταξη, ο μέσος όρος αμοιβών για τους προέδρους των εισηγμένων εταιριών υψηλής κεφαλαιοποίησης ήταν 791.045 ευρώ.

Αναλαμβάνουν οι Σαουδάραβες

Θετικά είναι, όπως όλα δείχνουν, τα μηνύματα από το τάνκερ Sounion, το οποίο χτυπήθηκε πρόσφατα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι ελληνικές αρχές είναι σε ανοιχτή επικοινωνία με τους Σαουδάραβες, οι οποίοι είναι βέβαιο ότι θα αναλάβουν τη διαχείριση του φορτίου του, ώστε να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή.

Άλλωστε αυτοί θα είχαν τη μεγαλύτερη ζημία, εάν διαρρεύσουν οι 150.000 τόνοι αργού πετρελαίου που έφερε το τάνκερ.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories