Αιχμές για την επιβολή έκτακτου τέλους επιβατών κρουαζιέρας αφήνει με ανακοίνωσή της η Διεθνής Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), ζητώντας παράλληλα τα έσοδα από αυτό να κατευθυνθούν σε λιμενικές επενδύσεις.
Κρουαζιέρα: Πάνω απο 100 εκατ. τα έσοδα από το τέλος κρουαζιέρας
«Ιστορία επιτυχίας»
«Η κρουαζιέρα αποτελεί ιστορία επιτυχίας για την Ελλάδα, έχοντας συνεισφέρει 1,4 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία το 2022. Η CLIA έχει ζητήσει, εδώ και καιρό, περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και συνεργάζεται συστηματικά με προορισμούς στην Ελλάδα για την εφαρμογή αποτελεσματικών συστημάτων διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού για τα κρουαζιερόπλοια. Οποιαδήποτε αύξηση στα ισχύοντα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες, με τα έσοδα να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές λειτουργίες και τις τοπικές κοινωνίες», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
«Τα έσοδα από τα τέλη θα πρέπει να επανεπενδύονται απευθείας στις λιμενικές λειτουργίες»
«Εκτιμούμε την ισχυρή συνεργασία του κλάδου της κρουαζιέρας με την Ελλάδα και έχουμε ζητήσει επανειλημμένα περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, οι οποίες ωφελούν τόσο τις τοπικές κοινωνίες όσο και τους επισκέπτες. Οποιαδήποτε αύξηση στα ισχύοντα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες. Θα πρέπει, επίσης, να εφαρμοστεί έπειτα από έγκαιρη προειδοποίηση. Τα έσοδα από τα τέλη θα πρέπει να επανεπενδύονται απευθείας στις λιμενικές λειτουργίες, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα οφέλη έχουν άμεσο αντίκτυπο στις τοπικές κοινωνίες και τους επισκέπτες», σημειώνει η CLIA.
«Τα τέλη θα πρέπει να συγκριθούν με άλλα λιμενικά τέλη στην περιοχή της Μεσογείου, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα Ελληνικά λιμάνια παραμένουν ελκυστικά και ανταγωνιστικά. Επιπλέον, τα λιμενικά τέλη ρυθμίζονται από την Ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία και πρέπει να ευθυγραμμίζονται με αυτές τις αρχές. Σημειώνουμε την πρόθεση της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει ζητήματα διαχείρισης του τουρισμού κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής σε ορισμένους προορισμούς, με την πιθανότητα διακύμανσης του ύψους των τελών», αναφέρει.
«Όχι μόνο στην κρουαζιέρα»
Η CLIA αμφισβητεί ότι αυτή η πρόταση πρέπει να εστιάζει μόνο στην κρουαζιέρα. «Προκειμένου να βρεθούν αποτελεσματικές λύσεις στη διαχείριση του τουρισμού απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση. Οι κρουαζιέρες προγραμματίζονται χρόνια νωρίτερα, γεγονός που επιτρέπει τη χρήση μέτρων διαχείρισης των ροών επισκεπτών. Τέτοια μέτρα έχουν ήδη εφαρμοστεί σε συντονισμό με τους τοπικούς δήμους της Σαντορίνης και της Μυκόνου, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων διαχείρισης ελλιμενισμού», υποστηρίζεται στην ανακοίνωση.
Συνεννόηση
Τέλος, η CLIA επισημαίνει πως «οι εταιρείες κρουαζιέρας που είναι μέλη της θα συνεχίσουν να συνεργάζονται στενά με τις τοπικές αρχές στους προορισμούς που επισκέπτονται, ώστε να διασφαλίσουν ότι υιοθετούνται χειροπιαστά και αποτελεσματικά μέτρα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της τουριστικής διαχείρισης για μια βιώσιμη τουριστική βιομηχανία, η οποία έχει οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους. Ελπίζουμε ότι τυχόν νέα μέτρα που θα επιβληθούν από την κυβέρνηση θα αναπτυχθούν σε στενή συνεννόηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους δήμους, λιμάνια και παράγοντες του τουρισμού, των οποίων ο βιοπορισμός εξαρτάται από τον τουρισμό κρουαζιέρας».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons