Ο πληθωρισμός

Έβαλε λοιπόν το «3» μπροστά ο πληθωρισμός τον Αύγουστο, με τους επαΐοντες να δαιμονολογούν για τη ζήτηση των τουριστών που ανεβάζουν τις τιμές…
Αμ δε… το είδατε το +11% του ηλεκτρικού ρεύματος; Ακόμη και με τις επιδοτήσεις;
Ή είδατε την άνοδο των τιμών σε ρούχα και παπούτσια;
Το πρώτο το καταλαβαίνω, καθώς οι τιμές χονδρικής «τσίμπησαν», αλλά το δεύτερο;
Η άνοδος, σε σχέση με πέρσι, στην ένδυση και την υπόδηση ήταν… 65,2%. Πάλι καλά που έριξαν τις τιμές σε σχέση με τον Ιούλιο κατά 4,6%!
Δηλαδή τα ρούχα και τα παπούτσια είχαν έκπτωση περίπου 5%… από το +65% μέσα σε ένα χρόνο!

Η επιβάρυνση της… νομιμότητας

Βέβαια είχαμε και τις «κρυφές» επιβαρύνσεις. Που δεν φάνηκαν στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Ένας… «κωδικός» που προστέθηκε ήταν το τέλος χρήσης κλιματιστικού!
Ημερησίως 10 ευρώ έφτασε τους καλοκαιρινούς μήνες επιπλέον η χρήση κλιματιστικού στις τουριστικές περιοχές, αλλιώς… όλη μέρα μέσα στη θάλασσα!
Είχαμε όμως και τις επιβαρύνσεις της νομιμότητας.
Όπως μου μετέφεραν, η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές οδήγησαν στο να περνούν το σύνολο των επιβαρύνσεων στον καταναλωτή.
Τίποτα δεν έκρυψε η εστίαση, στο μέτρο του δυνατού.
Αυτό ήταν και το τίμημα της νομιμότητας.

Μπρος γκρεμός… και πίσω ρέμα

Μη νομίζετε όμως ότι τελειώσαμε με τις τιμές ρεύματος. Θα μείνουν τσουχτερές.
Σας θυμίζω ότι σήμερα περιμένουμε τα μέτρα της κυβέρνησης για το πρόβλημα της λειψυδρίας. Και όπως είναι αναμενόμενο, τα μέτρα θα επιβαρύνουν το κόστος.
Επίσης, σας θυμίζω ότι η αρμοδιότητα για τις τιμές του ρεύματος βρίσκεται στην Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ). Η αρχή δέχεται εισηγήσεις από τους παρόχους και ορίζει την τιμή.
Εάν όμως το κόστος αυξηθεί, λόγω των μέτρων για την λειψυδρία… μαντέψτε τι θα γίνει…
Με μαθηματική ακρίβεια θα έχουμε νέα αύξηση του ρεύματος.
Η λειψυδρία δεν επηρεάζει μόνο την αγροτική παραγωγή αλλά και τις τιμές ρεύματος….

—-

Και η επιλεκτική «λειψυδρία»

Βέβαια, πέραν των υδάτων, που στερεύουν, «αποστράγγιση» έχουμε και στις συναλλαγές στο ελληνικό χρηματιστήριο.
Οι τρεις εβδομάδες που προηγήθηκαν μας προϊδέασαν για την επιλεκτικότητα, αλλά αυτό που βλέπουμε από τη Δευτέρα, δηλαδή το ύψος του τζίρου… δεν αρμόζει σε υποψήφια προς αναβάθμιση αγορά.
Ειδικά χτες, για να ξεπεράσει το 1 εκατ. ευρώ ο τζίρος, χρειάστηκαν… 11 λεπτά συνεδρίασης.
Δεν γίνονταν δηλαδή ούτε 100 χιλ. συναλλαγών σε κάθε λεπτό! Ευτυχώς που είναι το τελευταίο μισάωρο, όταν ξυπνούν οι Αμερικανοί δηλαδή, και κάνουν λίγη συναλλακτική «φασαρία».

—-

Λεφτά υπάρχουν… επιλεκτικά

Βέβαια, λεφτά υπάρχουν. Αλλά επιλεκτικά.
Φάνηκε και στο ομόλογο της Πειραιώς. Της πρόσφεραν 2,7 δισ., για τα 650 εκατ. που ζητούσε. Στο 5,5% το επιτόκιο.
Και είναι η πρώτη φορά που σε ομόλογο ελληνικής τράπεζας δεν γίνεται τιμολόγηση με ονομαστικό επιτόκιο, όπως στους high yield εκδότες, αλλά με spread επί του swap rate.
Αυτό συμβαίνει επειδή έχει βελτιωθεί το αξιόχρεο της τράπεζας και της χώρας.
Να θυμίζω ότι την προηγούμενη εβδομάδα η διοίκηση είχε βρεθεί σε Νέα Υόρκη και Βοστώνη για επαφές με θεσμικούς. Με τη βοήθεια της UBS.
Προφανώς πήγαν καλά.

Αλλαγές

Και μιας και αναφέρθηκα στην Πειραιώς, θυμήθηκα το σχόλιο που διάβασα στη στήλη «Υπό Επιτήρηση» στο «Βήμα της Κυριακής».
Σύμφωνα με αυτή στην τράπεζα είναι ήδη δρομολογημένες οι αλλαγές στο τμήμα marketing και επικοινωνίας. Και στην ίδια στήλη διάβασα πώς αυτές αποφασίστηκαν από τη διοίκηση Μεγάλου, η οποία ανέμενε πιο δυναμική επικοινωνία στο πρόσφατο rebranding του ομίλου.

Επιστροφή

Όπως και να χει, μαθαίνω ότι νέο στέλεχος αναλαμβάνει επικεφαλής του τμήματος. Μου λένε λοιπόν, ότι πρόκειται για τον Γιάννη Ρόκκα chief marketing officer του ΟΠΑΠ, ο οποίος κατέχει τη θέση αυτή από το 2019.
Αυτό που αξίζει να σημειώσω είναι πώς ο Ρόκκας ουσιαστικά επιστρέφει στην Πειραιώς, καθώς διετέλεσε πριν πάει στον ΟΠΑΠ, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Marketing, Customer Experience & Loyalty του τραπεζικού ομίλου, ενώ είχε θητεύσει κι ως Διευθυντής Καταθετικών & Επενδυτικών Προϊόντων, Διευθυντής Καταναλωτικών Δανείων.

—-

Αλλάζει ρότα ο ΑΒ Βασιλόπουλος

Αλλαγές, διαφορετικού τύπου, δρομολογεί και η ΑΒ Βασιλόπουλος.
Όχι, δεν έχει να κάνει με στελέχη του, αυτή τη φορά.
Πρόκειται για νέα στρατηγική στις εμπορικές σχέσης της αλυσίδας με τους προμηθευτές.
Καλή πηγή από την αγορά μου είπε ότι στην ΑΒ Βασιλόπουλος επιδιώκουν να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες.
Και κυρίως την «κόπωση» που εμφανίζουν οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί. Αυτό που άλλως αποκαλείται «ακρίβεια»!
Μαθαίνω, λοιπόν, ότι τροποποιεί εμφανώς την εμπορική της πολιτική. Και ενημερώνει επ΄ αυτού τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Δηλαδή του προμηθευτές της.
Οι οποίοι είναι βέβαιο ότι δεν πλέουν και σε πελάγη ευτυχίας.
Όμως έτσι είναι αυτά τα πράγματα δύσκολα. Όπως δύσκολη είναι και η πραγματικότητα.

Ιδιωτική ετικέτα

Μου λένε πως η διοίκηση της εταιρείας – προφανώς μετά από εντολές της μητρικής Ahold – αποφάσισε να ενισχύσει την θέση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια και στα ψυγεία της.
Μία πρώτη ιδέα είχε ανακοινωθεί πριν από περίπου ένα χρόνο, αλλά τότε μάλλον δεν έγινε σαφές το μέγεθος των επερχόμενων αλλαγών.
Κατά κύριο λόγο πρόκειται για προϊόντα που παράγονται για λογαριασμό του μητρικού ομίλου και σε κάθε περίπτωση έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους – ίσως και υψηλότερα των επωνύμων.

Κέρδη

Και δεδομένου ότι στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων η «κάτω γραμμή του ισολογισμού» της εν λόγω αλυσίδας είναι αρκούντως «ταλαιπωρημένη», η συγκεκριμένη εμπορική πολιτική είναι «μία κάποια λύσις» που θα έλεγε και ο μεγάλος αλεξανδρινός.

Προμηθευτές

Και το τελευταίο διάστημα καλούνται προμηθευτές στους οποίους οι αντίστοιχοι «αγοραστές» – όπως λέγονται τα στελέχη του εμπορικού τμήματος της αλυσίδας – τους ανακοινώνουν ότι θα περιορίσουν τον χώρο του ραφιού που καταλαμβάνουν τα προϊόντα τους για να ενισχυθεί αντιστοίχως ο χώρος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Η Mckinsey

Και τις ευθύνες στα απορημένα βλέμματα των προμηθευτών τις αποδίδουν στην … McKinsey!
Πρόκειται για την αμερικανική εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, από την οποία ο μητρικός όμιλος της «ΑΒ» ζήτησε τη διενέργεια έρευνας σχετικά με τις τάσεις και την κερδοφορία διαφόρων κατηγοριών προϊόντων.
Ε… και το αποτέλεσμα που προέκυψε ήταν … «ιδιωτική ετικέτα και ξερό ψωμί»! Η συνέχεια επί των ραφιών….

—-

Σύσκεψη υψηλής τάσης…

Συνέχεια, όμως, έχουμε και στο θρίλερ… με το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου.
Έπειτα από μια μαραθώνια συνεδρίαση πέντε ωρών, σε έντονο κλίμα, μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων για την ηλεκτρική διασύνδεση, τελικά δεν επετεύχθη συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών. Ωστόσο, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, οι «γέφυρες» δεν κόπηκαν.

Τεχνοκρατικό επίπεδο

Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν τις επόμενες, τόσο σε τεχνοκρατικό επίπεδο  όσο και σε πολιτικό, με τον Έλληνα υπουργό Ενέργειας Θόδωρο Σκυλακάκη, να δηλώνει μετά το τέλος της χθεσινής συνάντησης ότι  είναι αισιόδοξος πως μπορεί να βρεθεί η λύση.
Άλλωστε και η κατασκευάστρια εταιρεία του καλωδίου Nexans, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, έδωσε νέα παράταση στο «τελεσίγραφο» που είχε θέσει έως τις 19 του μηνός. Σε κάθε περίπτωση η αβεβαιότητα παρατείνεται.

Οι Κύπριοι

Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει από την κυπριακή πλευρά, στη σύσκεψη τέθηκε θέμα εγγυήσεων ότι το κόστος της κατασκευής δεν θα υπερβεί τα προϋπολογισμένα κονδύλια των 1,9 δισ. ευρώ  και δεσμεύσεων  από την ελληνική και ευρωπαϊκή πλευρά για την ολοκλήρωσή του αλλά και την εξασφάλιση οικονομικού οφέλους των πολιτών της Κύπρου, με μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας.

Η διακοπή…

Η σύσκεψη ξεκίνησε στις 3.30 μ.μ. χθες το μεσημέρι υπό τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη, ο οποίος αποχώρησε γύρω στις 7  μ.μ. λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων. Τελικά οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν και η συνάντηση ολοκληρώθηκε στις 8.30 μ.μ.  Σε αυτήν συμμετείχαν υπουργοί της κυπριακής κυβέρνησης, ο Γενικός και ο  Βοηθός Γενικού Εισαγγελέα της Κύπρου, ο Σκυλακάκης, ο πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης και εκπρόσωποι της Κομισιόν και της Νexans.
Για να δούμε. Θα μπει ποτέ αυτό το καλώδιο στην πρίζα;

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα