«Θύμα» της ακρίβειας έγινε η Arivia, μία εταιρεία με έδρα τη Δράμα, ηγέτιδα παγκοσμίως στην κατηγορία των φυτικών τυριών, αν και η Upfield Europe, ο μητρικός της όμιλος, δεν «ένιωσε» την πίεση, καθώς εισέπραξε γενναίο μέρισμα άνω των 50 εκατ. ευρώ στη διετία 2022-2023.

Upfield: Πόσο επηρέασε το «ταμείο» των Ολλανδών το ράλι στο ελαιόλαδο – Ο ρόλος της Arivia

Ο τζίρος της Arivia, γνωστής κυρίως από το σήμα Violife και με σχεδόν αποκλειστικά εξαγωγική δραστηριότητα, μειώθηκε κατά 17,56% το 2023, φτάνοντας στα 97,068 εκατ. ευρώ, παρά τις ανατιμήσεις τις οποίες αποφάσισε η διοίκηση προκειμένου να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών, υλικών συσκευασίας, μεταφορικών εξόδων κ.λπ.

Μεγάλη υποχώρηση στα κέρδη της Arivia

Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν στα 41,75 εκατ. ευρώ από 58,27 εκατ. ευρώ ενώ και το μικτό περιθώριο κέρδους επηρεάστηκε από τη μεταβολή των πωλήσεων και συμπιέστηκε στο 43,01% από 49,49% το 2022.

Κατά 30% μειώθηκαν τα EBITDA και διαμορφώθηκαν στα 30,08 εκατ. ευρώ ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση (-33,43%) στα κέρδη από λειτουργικές δραστηριότητες της εταιρείας και τα οποία διαμορφώθηκαν στα 27,12 εκατ. ευρώ.

Ακόμη υψηλότερη απώλεια της τάξεως του 36,5% εμφάνισε η καθαρή κερδοφορία, η οποία διαμορφώθηκε σε 21 εκατ. ευρώ.

Γενναίο μέρισμα

Τα Ίδια Κεφάλαια της εταιρείας διαμορφώθηκαν την 31η Δεκεμβρίου 2023 σε 65 εκατ. ευρώ έναντι 84,1 εκατ. ευρώ το 2022, μείωση που οφείλεται στη διανομή μερισμάτων από συσσωρευμένα κέρδη εις νέο και ειδικό αποθεματικό από πώληση συμμετοχής συνολικού ύψους 40,5 εκατ. ευρώ που αποφασίστηκε τον Ιούλιο του 2023.

Παράλληλα, στις 7 Αυγούστου 2024 το διοικητικό συμβούλιο πρότεινε τη διανομή μερίσματος για τη χρήση 2023 ποσού 10.347.682,12 ευρώ και στους κατόχους κοινών αλλά και προνομιούχων μετοχών.

Μειώθηκε ο αριθμός των εργαζομένων

Ταυτόχρονα πλήγμα υπέστη και το προσωπικό της εταιρείας, καθώς οι δεκάδες προσλήψεις που έγιναν το 2022 πέρσι μετατράπηκαν σε απολύσεις, με τον αριθμό των εργαζομένων να μειώνεται κατά 8,6%.

Συγκεκριμένα, ο αριθμός του προσωπικού της Arivia κατά την 31η Δεκεμβρίου 2023 διαμορφώθηκε σε 704 εργαζόμενους έναντι 770 την 31η Δεκεμβρίου 2022.

Οι προτεραιότητες για το 2024

Οι βασικές προτεραιότητες της διοίκησης της εταιρείας για το 2024 είναι:

– Η περαιτέρω εκμετάλλευση του παγκόσμιου δικτύου της UPFIELD για διείσδυση στις αγορές χωρών που μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν είχε πρόσβαση ή περιορισμένη εμπορική παρουσία.

– Η ωφέλεια από τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας λόγω των δικτύων διανομής και παραγωγής της UPFIELD.

– Η ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων της στις ΗΠΑ, τον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και την Ολλανδία με προσθήκη νέων σημείων διάθεσης και ανάπτυξη ιδίων εμπορικών σημάτων (own brands).

– Μέσω στοχευμένων επενδύσεων σε προσωπικό και στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης να εισαχθούν καινοτόμα προϊόντα στην αγορά για την περαιτέρω ανάπτυξη των κύριων αγορών.

– Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος δημιουργούν προκλήσεις στην περεταίρω αύξηση των πωλήσεων. Στόχος της εταιρείας είναι η συνεχής εμπορική ανάπτυξη.

– Η μείωση των τιμών πρώτων υλών, συσκευασίας και ενέργειας που παρατηρείται μέσα στο 2024 θα υποστηρίξει την αύξηση της κερδοφορίας.

– Η επιτυχής ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης στο ERP και στον τρόπο λειτουργίας του ομίλου της Upfield, καθώς επίσης οι αναμενόμενες συνέργειες που θα προκύψουν από αυτή.

Ποια είναι η Arivia

H Arivia προήλθε από τη συγχώνευση των θυγατρικών της ΕΛΓΕΚΑ, η οποία ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2016.

Η συγχώνευση της Βιοτρός ΑΒΕΕ και της Αrista AEBE, θυγατρικών της Ελγέκα, η οποία ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2016, δημιούργησε την Arivia.

H εταιρεία στην αρχική της μορφή ιδρύθηκε το 1986 ως ΒΗΤΑ ΠΙ ΑΕΒΕ με αντικείμενο το χονδρεμπόριο και στη συνέχεια στις αρχές του 2014 μετονομάστηκε σε Αrista AEBE, έχοντας από το 2010 ενταχθεί στον όμιλο της ΕΛΓΕΚΑ.

Τον Φεβρουάριο του 2017 η Arivia πωλήθηκε στο fund SouthBridge έναντι 21 εκατ. ευρώ, ενώ στα τέλη του 2019 πέρασε στον έλεγχο της Upfield, που αποτελεί την εταιρεία μέσω της οποίας το fund KKR δραστηριοποιείται στην κατηγορία των προϊόντων με φυτικά λιπαρά (σ.σ. έχει εξαγοράσει τις μαργαρίνες και τα ελαιόλαδα της πάλαι ποτέ Ελαΐς – Unilever) και των προϊόντων plant based.

Η Arivia εξάγει τα προϊόντα της σε 60 χώρες και έχει εγκαταστάσεις στη Δράμα και τη Θεσσαλονίκη. Η μονάδα παραγωγής της στη Δράμα έχει παραγωγική δυνατότητα 2.500 τόνων μηνιαίως και θεωρείται από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις