Εκκληση να μην προχωρήσουν σε απεργία απηύθυνε στους εργαζόμενους ο νέος CEO της Boeing, Κέλι Όρτμπεργκ, υποστηρίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα έθετε σε κίνδυνο την «ανάρρωση» της εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα Πέμπτη περίπου 33.000 εργαζόμενοι στη συναρμολόγηση αεροσκαφών, οι περισσότεροι από τους οποίους στην περιοχή του Σιάτλ, πρόκειται να ψηφίσουν εάν εγκρίνουν τη συμφωνία ανάμεσα στο συνδικάτο και στη διοίκηση για αυξήσεις μισθών 25% σε τέσσερα χρόνια.

Boeing: Χωρίς τέλος τα προβλήματα – Γιατί βάζει τέλος στις δοκιμές του 777X

Εάν τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM) απορρίψουν την προσφορά για σύμβαση και τα δύο τρίτα τους ψηφίσουν υπέρ της απεργίας, η απεργία θα ξεκινήσει τα ξημερώματα της Παρασκευής, λίγο μετά τα μεσάνυχτα στο Σιάτλ.

Όπως επισημαίνει ο Guardian, μια διακοπή της παραγωγής λόγω απεργίας δεν θα επηρέαζε τις πτήσεις, αλλά θα ήταν άλλο ένα πλήγμα για τη φήμη και τα οικονομικά της Boeing.

Η εταιρεία έχει περάσει από αλλεπάλληλες κρίσεις από τότε που δύο αεροσκάφη 737 Max συνετρίβησαν το 2018 και το 2019, σκοτώνοντας 346 άτομα.

Στη συνέχεια, τον Ιανουάριο, ένα πάνελ πόρτας εκσφενδονίστηκε από ένα Max κατά τη διάρκεια της πτήσης και η Boeing τέθηκε στο μικροσκόπιο των αρχών με πληροφοριοδότες μέσα από την εταιρεία να καταθέτουν την εμπριεία τους σχετικά με  τη δουλειά στην Boeing και την ασφάλεια των αεροπλάνων της.

«Κανείς δεν κερδίζει»

Ο Όρτμπεργκ είπε στους μηχανικούς την Τετάρτη: «Κανείς δεν κερδίζει» σε μια απεργία.

«Για την Boeing, δεν είναι μυστικό ότι η επιχείρησή μας βρίσκεται σε μια δύσκολη περίοδο, εν μέρει λόγω των δικών μας λαθών στο παρελθόν», είπε. «Δουλεύοντας μαζί, ξέρω ότι μπορούμε να επιστρέψουμε σε καλό δρόμο, αλλά μια απεργία θα έθετε σε κίνδυνο την κοινή μας ανάκαμψη, διαβρώνοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη με τους πελάτες μας και βλάπτοντας την ικανότητά μας να καθορίσουμε το μέλλον μας μαζί».

Αν και η επιτροπή που διαπραγματεύτηκε τη σύμβαση συνέστησε στα μέλη να την εγκρίνουν, ο Τζον Χόλντεν, ο πρόεδρος της IAM District 751, ο οποίος εκπροσωπεί περισσότερους από 32.000 εργάτες αεροδιαστημικής στη Boeing και άλλους προμηθευτές, είπε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η απεργία θα πραγματοποιηθεί.

Η συμφωνία υπολείπεται της αρχικής απαίτησης του συνδικάτου για αυξήσεις μισθών κατά 40% σε διάστημα τριών ετών. Πολλοί εργαζόμενοι είναι επίσης δυσαρεστημένοι με τις συντάξεις τους.

Η αναλύτρια της Jefferies, Chloe Lemarie, δήλωσε: «Αυτό αντιπροσωπεύει έναν βασικό κίνδυνο για τα επίπεδα παραγωγής 737 Max». Με την πάροδο του χρόνου, η διαταραχή θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλειες μεριδίου αγοράς στο ανταγωνιστικό A320neo της Airbus, είπε.

Ο Cai von Rumohr, ανώτερος αναλυτής αεροδιαστημικής στην TD Cowen, είπε ότι μια απεργία μπορεί να διαρκέσει μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, κάτι που θα μπορούσε να κοστίσει στην Boeing έως και 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια (2,7 δισεκατομμύρια λίρες) σε ταμειακή ροή, επειδή η εταιρεία λαμβάνει περίπου το 60% της τιμής πώλησης όταν παραδίδει ένα αεροπλάνο στον αγοραστή.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή