Δυο ομολογιακά δάνεια εξέδωσε το «Ελευθέριος Βενιζέλος» συνολικού ύψους 140 εκατ. ευρώ με στόχο την χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων του αεροδρομίου.

Η Διοίκηση της Εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε.» προχώρησε την 1 Ιουλίου 2024, στην έκδοση κοινού εξασφαλισμένου ομολογιακού δανείου συνολικού κεφαλαίου έως 35.244.059 ευρώ (εκ των οποίων έως 22.027.537 ευρώ αποτελούν χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), για τη χρηματοδότηση α) του έργου ανάπτυξης ενός Φωτοβολταϊκού Σταθμού 35,5 MWp και ενός συστήματος αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες 82 MWh, και β) του έργου της αντικατάστασης των Αντλιών Θερμότητας Φυσικού Αερίου της Εταιρείας και της εγκατάστασης νέων ηλεκτρικών Αντλιών Θερμότητας.

Aπογειώθηκε το Ελ. Βενιζέλος – Νέα αύξηση της επιβατικής κίνησης τον Αύγουστο [πίνακες]

Αμφότερα τα έργα συνδέονται με τη δέσμευση της Εταιρείας για μια σειρά πράσινων επενδύσεων, στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος «Route 2025» για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών άνθρακα έως το 2025.

Επιπλέον, την ίδια ημερομηνία η Εταιρεία προχώρησε στην έκδοση ενός δεύτερου κοινού εξασφαλισμένου ομολογιακού δανείου συνολικού κεφαλαίου έως 105.000.000 ευρώ, μέσω της έκδοσης ονομαστικών ομολογιών, σύμφωνα με τον Ελληνικό Νόμο 4548/2018 και το Άρθρο 14 του Ελληνικού Νόμου 3156/2003. Τα έσοδα από το Ομολογιακό Δάνειο Εταιρικού Σκοπού θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση των γενικών εταιρικών αναγκών.

Τα δύο προαναφερθέντα ομολογιακά δάνεια χορηγήθηκαν από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε., την Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε., την Alpha Bank Α.Ε. και την Eurobank Α.Ε..

Το επενδυτικό πρόγραμμα

Η υλοποίηση του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με επιτυχή εκτέλεση μέχρι σήμερα των σχετικών μελετών και της έναρξης διαγωνισμών, τονίσθηκε στη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών.

Η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του Προγράμματος επίσης προχωρά και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους,  όπως ανέφερε χθες στην παρουσίαση των αναλυτών ο Chief Strategy Officer Γιώργος Καλλιμασιάς. Ελευθέριος Βενιζέλος

Η υλοποίηση του Χωροταξικού Σχεδίου 33MAP αποτελεί την πρώτη φάση του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου, το οποίο εγκρίθηκε από την ΥΠΑ το 2019, και στο οποίο εντάσσονται:

• η επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα που περιλαμβάνουν κυρίως νέες θέσεις επιβίβασης/αποβίβασης και αίθουσες αναμονής επιβατικών λεωφορείων, η επέκταση της αίθουσας ελέγχου εισιτηρίων (check-in) συμπεριλαμβανομένης νέας πρόσοψης του αεροσταθμού, νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών που συνοδεύεται από επέκταση του χώρου παραλαβής αποσκευών, νέες περιοχές λιανικής πώλησης και χώροι γραφείων,

• η ανάπτυξη νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις στάθμευσης με συνδεδεμένους τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και ένα σταθμό εξυπηρέτησης της περιοχής στάθμευσης αεροσκαφών,

• η επέκταση του χερσαίου και κυκλοφοριακού οδικού δικτύου, καθώς και η κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.

Μείωση καθυστερήσεων

Παράλληλα η εταιρεία διερευνά ένα πλήρες φάσμα επιχειρησιακών πρωτοβουλιών για τη βέλτιστη δυνατή εξισορρόπηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και των οικονομικών επιδόσεων.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία υπέβαλε αίτημα και έλαβε την έγκριση της Αρμόδιας Αρχής για τη μεταβολή της κατηγορίας του αεροδρομίου από «μη Συντονισμένο» σε «αεροδρόμιο με ευκολίες προγραμματισμού πτήσεων» για τη θερινή περίοδο 2025, έτσι ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω επιβάρυνση των ωρών αιχμής και να υπάρξει ανάπτυξη των λιγότερο επιβαρυμένων ωρών κίνησης με ισόρροπο και ελεγχόμενο τρόπο.

Οι ώρες αιχμής

Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες πριν λάβουν την τελική απόφαση για τον προγραμματισμό των πτήσεων  τους από και προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα ενημερώνουν την Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, η οποία με τη σειρά της θα προχωρά στις απαραίτητες συστάσεις προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω επιβάρυνση των ωρών αιχμής και να υπάρξει ανάπτυξη των λιγότερο επιβαρυμένων ωρών κίνησης με ισόρροπο και ελεγχόμενο τρόπο, γεγονός που σημαίνει και μείωση των καθυστερήσεων για τους επιβάτες.

Έχασε η Ryanair

Εξέλιξη σημειώθηκε στο θέμα της Αναπροσαρμογής Αεροπορικών Χρεώσεων που τίθεται σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου.  Όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Γιάννης Παράσχης, μετά τη δημοσίευση της απόφασης της Εταιρείας Αεροδρομίου για προσαρμογή του Τέλους Εξυπηρέτησης Επιβατών (ΤΕΕ) από την 1 Νοεμβρίου 2024, η Ryanair άσκησε προσφυγή ενώπιον της Ανεξάρτητης Εποπτικής Αρχής (AΠΑ) στις 19 Ιουλίου 2024, η οποία απορρίφθηκε καθ’ ολοκληρίαν με απόφαση που εκδόθηκε στις 19 Αυγούστου 2024 από την ΑΠΑ.

Η επιβατική κίνηση

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, η επιβατική κίνηση σημείωσε σημαντική αύξηση της τάξης του 16,0% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Συνολικά, κατά την περίοδο από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2024, η επιβατική κίνηση του Aεροδρομίου ανήλθε σε 14,01 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 16,0% σε σχέση με τα επίπεδα του 2023.

Τα επίπεδα επιβατικής κίνησης που καταγράφηκαν είναι ενδεικτικά της σταθερά ισχυρής ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια

Πιο συγκεκριμένα, οι επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2023 κατά 8,6% και 19,5% αντίστοιχα.

Τα επίπεδα επιβατικής κίνησης που καταγράφηκαν είναι ενδεικτικά της σταθερά ισχυρής ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια, και επιβεβαιώνει την ελκυστικότητα της Αθήνας ως προορισμού.

Η άνοδος των πτήσεων εξωτερικού

Όσον αφορά στην προσφορά των αεροπορικών εταιρειών, παρατηρήθηκε παρόμοια εικόνα με την ταξιδιωτική ζήτηση, με τον αριθμό των πτήσεων κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2024 να ανέρχεται σε 119.856, δηλαδή 13,5% πάνω από τα επίπεδα του 2023.

Αναλυτικά, τόσο οι πτήσεις εσωτερικού όσο και οι πτήσεις εξωτερικού ξεπέρασαν τον αριθμό του 2023 κατά 6,4% και 19,0% αντίστοιχα.

Ωστόσο όπως τονίσθηκε και στην παρουσίαση των αναλυτών μελλοντικά, η διοίκηση αναμένει σταδιακή επιστροφή σε μονοψήφια ποσοστά αύξησης κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του έτους.

Η Αθήνα στο επίκεντρο

Συνολικά, πάντως για όλο το έτος 2024, αναμένει  χαμηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης, στοιχείο που αντανακλά την επιτυχημένη στρατηγική του ΔΑΑ για την ανάπτυξη του δικτύου εξυπηρετούμενων προορισμών και της επιβατικής κίνησης, την ανθεκτικότητα της δυναμικής των ταξιδιών αναψυχής και την ελκυστικότητα της Αθήνας και της Ελλάδας ως προορισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Οι τάσεις αναφορικά με την επιβατική κίνηση του 2024, σε συνδυασμό με τις διαρκείς επιτυχημένες εμπορικές επιδόσεις και με τις απαιτήσεις για πρόσθετους πόρους, αναμένεται να επηρεάσουν την τάση των συνολικών οικονομικών επιδόσεων του έτους.

Ο ΔΑΑ για μία ακόμη φορά επιβεβαίωσε την πρόθεσή της  να προτείνει τη διανομή στους Μετόχους του μέγιστου επιτρεπόμενου ποσοστού των κερδών της Εταιρείας

Η ισχυρή οικονομική επίδοση υποστηρίζεται εν μέρει από την αξιοποίηση του προς ανάκτηση Μεταφερόμενου Ποσού (Carry Forward Amount), το οποίο σταδιακά μειώνεται. Για το έτος 2024, θα διατηρήσει το υψηλό επίπεδο περιθωρίου προσαρμοσμένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Adjusted EBITDA margin) το οποίο θα υπερβαίνει το 60%.

Τέλος, η εταιρεία για μία ακόμη φορά επιβεβαίωσε την πρόθεσή της  να προτείνει τη διανομή στους Μετόχους του μέγιστου επιτρεπόμενου ποσοστού των κερδών της Εταιρείας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις