Οι Κινέζοι καταναλωτές, που εδώ και χρόνια οδηγούν την ανάπτυξη των παγκόσμιων κατασκευαστών καλλυντικών, έχουν σφίξει το ζωνάρι τους καθώς η οικονομία της χώρας επιβραδύνεται.
Η μετατόπιση των προτιμήσεών τους προς τους εγχώριους αντιπάλους των μεγάλων δυτικών εταιρειών προσθέτει άλλη μια ρυτίδα στα δεινά του κλάδου και προμηνύει άσχημα νέα και για άλλες ξένες μάρκες που έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για ανάπτυξη στην Κίνα, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Φυτικά καλλυντικά: Κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών
Οι επιδόσεις των τιμών των μετοχών των παγκόσμιων εταιρειών καλλυντικών τα τελευταία δύο χρόνια κάθε άλλο παρά όμορφες είναι. Η Estée Lauder, η οποία κατέχει μάρκες όπως η Clinique και η La Mer, έχει χάσει τα τρία τέταρτα της αγοραίας της αξίας από τις αρχές του 2022. Η Shiseido της Ιαπωνίας έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά τα δύο τρίτα από το 2019. Η L’Oréal, η μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών στον κόσμο, έχει πάει σχετικά καλύτερα, αλλά οι μετοχές της έχουν επίσης υποχωρήσει 16% τους τελευταίους τέσσερις μήνες.
Η υποτονική οικονομία της Κίνας είναι ο κύριος λόγος. Για το οικονομικό έτος που έληξε τον Ιούνιο, οι καθαρές πωλήσεις βιολογικών προϊόντων της Estée Lauder μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, λόγω της μείωσης κατά 3% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία περιλαμβάνει την Κίνα. Οι καθαρές πωλήσεις βιολογικών προϊόντων Shiseido στην Κίνα μειώθηκαν κατά 7% από το προηγούμενο έτος το εξάμηνο που έληξε τον Ιούνιο. Οι λιανικές πωλήσεις καλλυντικών αυξήθηκαν μόνο 0,3% σε ετήσια βάση στην Κίνα τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία.
Μειωμένες πωλήσεις στα Duty Free
Εκτός από τις ασθενέστερες πωλήσεις στη χώρα, οι εταιρείες ομορφιάς υποφέρουν επίσης από βουτιά στα έσοδα από το λεγόμενο λιανικό εμπόριο ταξιδιών, το οποίο περιλαμβάνει τις πωλήσεις σε καταστήματα αφορολογήτων ειδών στα αεροδρόμια. Αυτό με τη σειρά του οφείλεται επίσης στις λιγότερες δαπάνες από Κινέζους τουρίστες. Ο εξερχόμενος τουρισμός της Κίνας δεν έχει ακόμη επιστρέψει σε προπανδημικά επίπεδα. Οι αφίξεις Κινέζων επισκεπτών στην Ιαπωνία τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους εξακολουθούν να είναι 31% χαμηλότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό, καθώς οι καθαρές πωλήσεις της Shiseido από την λιανική ταξιδιών το περασμένο τρίμηνο σημείωσαν βουτιά 15% από πέρυσι.
Και καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές γίνονται πιο ευαίσθητοι στις τιμές, έχουν εμφανιστεί τοπικές μάρκες που προσφέρουν φθηνά προϊόντα για να αρπάξουν μερίδιο αγοράς από ξένους κολοσσούς και είναι επίσης πιο έμπειροι στο μάρκετινγκ και στο σχεδιασμό προϊόντων που απευθύνονται στους νεότερους Κινέζους καταναλωτές.
Οι εισαγωγές προϊόντων ομορφιάς και φροντίδας του δέρματος της Κίνας τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024 μειώθηκαν κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 31% από το επίπεδό τους του 2021. Ανάμεσα στις 10 κορυφαίες μάρκες της μαζικής αγοράς ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης της Κίνας, το μερίδιο των εγχώριων εμπορικών σημάτων αυξήθηκε από 15% το 2018 σε 22% πέρυσι, σύμφωνα με την Euromonitor International.
Προτίμηση σε εγχώρια καλλυντικά
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Σαγκάης Proya Cosmetics είναι μία από τις εγχώριες εταιρείες ομορφιάς που αναπτύσσεται γρήγορα: τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 38% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αλλά ακόμη και η μετοχή της δεν είναι απρόσβλητη από την οικονομική ύφεση, καθώς έχει υποχωρήσει 25% από τα τέλη του 2022.
Η κινεζική αγορά ήταν η κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη του κλάδου. Για παράδειγμα, η Κίνα αντιπροσώπευε το 34% των καθαρών πωλήσεων της Estée Lauder για το οικονομικό έτος που έληξε τον Ιούνιο του 2022, από 13% τέσσερα χρόνια νωρίτερα.
Το τελευταίο οικονομικό έτος μειώθηκε στο 26%. Η οικονομία της Κίνας και οι καταναλωτές της είναι εδώ και πολύ καιρό ήταν χρυσωρυχεία ή η μεγάλη μελλοντική ελπίδα για τα παγκόσμια εμπορικά σήματα. Ωστόσο, η οικονομική επιβράδυνση και η άνοδος ικανών εγχώριων ανταγωνιστών έχουν μειώσει τις ελπίδες σε όλους τους κλάδους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις αλυσίδες καφέ. Οι εταιρείες ομορφιάς μπορεί να είναι απλώς το τελευταίο παράδειγμα.
Latest News
«Οι εταιρείες χρειάζονται περισσότερη αρσενική ενέργεια» - Τι εννοεί ο Ζάκερμπεργκ
Ο Ζάκερμπεργκ της Meta εκφράζει τη λύπη του για την άνοδο των «πολιτιστικά στειρωμένων» εταιρειών και ζητά «λίγη επιθετικότητα»
Ο παράξενος λόγος που η Birkenstock κυνηγάει «μαϊμούδες»
Ο Γερμανός κατασκευαστής μοντέρνων υποδημάτων με βάση το φελλό κατέθεσε τρεις αγωγές για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων
Διψήφια αύξηση στα μπόνους στελεχών μεγάλων τραπεζών της Wall Street
Οι αυξήσεις ακολουθούν δύο χρόνια συγκράτησης στον κλάδο - Οι διοικούντες σχεδιάζουν αυξήσεις που αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη
Τι συμβαίνει με τις start up της Silicon Valey - Ποιο project μπαίνει στο συρτάρι
Τεράστιες πρόσφατες συμφωνίες συγκέντρωσης κεφαλαίων για Databricks, SpaceX και OpenAI καθυστερούν περαιτέρω την ανάγκη για ντεμπούτο στο χρηματιστήριο
ΔΝΤ για Τραμπ : Η απρόβλεπτη πολιτική του αυξάνει το κόστος δανεισμού παγκοσμίως
Η επικεφαλής του ΔΝΤ Γκεοργκίεβα προειδοποιεί ότι οι απειλές του για τους δασμούς αυξάνουν την οικονομική αβεβαιότητα
Πόσοι κρύβουν χρήματα από τους συντρόφους τους
Οι δικηγόροι λένε ότι μυστικοί λογαριασμοί έρχονται συχνά στο φως κατά τη διάρκεια αιτήσεων για στεγαστικά δάνεια
Ρεκόρ για την Tesco - Έζησε τα... καλύτερα Χριστούγεννα όλων των εποχών
Πώς έφτασε η Tesco να ελέγχει πλέον το 28,5% της βρετανικής αγοράς - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Πόλος έλξης των Αμερικανών η Ισπανία - Τι γίνεται με τη χρυσή βίζα
Τον Απρίλιο τελειώνει το πρόγραμμα golden visa στην Ισπανία και οι Αμερικανοί σπεύδουν να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους
Ποιοι θέλουν να εξαγοράσουν το Tik Tok - Μήπως όμως δεν... πωλείται;
Ο Κέβιν Ο' Λίρι του ριάλιτι «Shark Tank» και ο δισεκατομμυριούχος Φραν ΜακΚορτ θέλουν να αγοράσουν την TikTok στις ΗΠΑ
ΕΕ: Καμπανάκι για την οικονομία – Επιβεβαιώνεται η έκθεση Ντράγκι
Τι αναφέρει έκθεση που περιγράφει τις μελλοντικές προκλήσεις για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ