
Οι Κινέζοι καταναλωτές, που εδώ και χρόνια οδηγούν την ανάπτυξη των παγκόσμιων κατασκευαστών καλλυντικών, έχουν σφίξει το ζωνάρι τους καθώς η οικονομία της χώρας επιβραδύνεται.
Η μετατόπιση των προτιμήσεών τους προς τους εγχώριους αντιπάλους των μεγάλων δυτικών εταιρειών προσθέτει άλλη μια ρυτίδα στα δεινά του κλάδου και προμηνύει άσχημα νέα και για άλλες ξένες μάρκες που έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για ανάπτυξη στην Κίνα, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Φυτικά καλλυντικά: Κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών
Οι επιδόσεις των τιμών των μετοχών των παγκόσμιων εταιρειών καλλυντικών τα τελευταία δύο χρόνια κάθε άλλο παρά όμορφες είναι. Η Estée Lauder, η οποία κατέχει μάρκες όπως η Clinique και η La Mer, έχει χάσει τα τρία τέταρτα της αγοραίας της αξίας από τις αρχές του 2022. Η Shiseido της Ιαπωνίας έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά τα δύο τρίτα από το 2019. Η L’Oréal, η μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών στον κόσμο, έχει πάει σχετικά καλύτερα, αλλά οι μετοχές της έχουν επίσης υποχωρήσει 16% τους τελευταίους τέσσερις μήνες.
Η υποτονική οικονομία της Κίνας είναι ο κύριος λόγος. Για το οικονομικό έτος που έληξε τον Ιούνιο, οι καθαρές πωλήσεις βιολογικών προϊόντων της Estée Lauder μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, λόγω της μείωσης κατά 3% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία περιλαμβάνει την Κίνα. Οι καθαρές πωλήσεις βιολογικών προϊόντων Shiseido στην Κίνα μειώθηκαν κατά 7% από το προηγούμενο έτος το εξάμηνο που έληξε τον Ιούνιο. Οι λιανικές πωλήσεις καλλυντικών αυξήθηκαν μόνο 0,3% σε ετήσια βάση στην Κίνα τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία.
Μειωμένες πωλήσεις στα Duty Free
Εκτός από τις ασθενέστερες πωλήσεις στη χώρα, οι εταιρείες ομορφιάς υποφέρουν επίσης από βουτιά στα έσοδα από το λεγόμενο λιανικό εμπόριο ταξιδιών, το οποίο περιλαμβάνει τις πωλήσεις σε καταστήματα αφορολογήτων ειδών στα αεροδρόμια. Αυτό με τη σειρά του οφείλεται επίσης στις λιγότερες δαπάνες από Κινέζους τουρίστες. Ο εξερχόμενος τουρισμός της Κίνας δεν έχει ακόμη επιστρέψει σε προπανδημικά επίπεδα. Οι αφίξεις Κινέζων επισκεπτών στην Ιαπωνία τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους εξακολουθούν να είναι 31% χαμηλότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό, καθώς οι καθαρές πωλήσεις της Shiseido από την λιανική ταξιδιών το περασμένο τρίμηνο σημείωσαν βουτιά 15% από πέρυσι.
Και καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές γίνονται πιο ευαίσθητοι στις τιμές, έχουν εμφανιστεί τοπικές μάρκες που προσφέρουν φθηνά προϊόντα για να αρπάξουν μερίδιο αγοράς από ξένους κολοσσούς και είναι επίσης πιο έμπειροι στο μάρκετινγκ και στο σχεδιασμό προϊόντων που απευθύνονται στους νεότερους Κινέζους καταναλωτές.
Οι εισαγωγές προϊόντων ομορφιάς και φροντίδας του δέρματος της Κίνας τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024 μειώθηκαν κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 31% από το επίπεδό τους του 2021. Ανάμεσα στις 10 κορυφαίες μάρκες της μαζικής αγοράς ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης της Κίνας, το μερίδιο των εγχώριων εμπορικών σημάτων αυξήθηκε από 15% το 2018 σε 22% πέρυσι, σύμφωνα με την Euromonitor International.
Προτίμηση σε εγχώρια καλλυντικά
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Σαγκάης Proya Cosmetics είναι μία από τις εγχώριες εταιρείες ομορφιάς που αναπτύσσεται γρήγορα: τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 38% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αλλά ακόμη και η μετοχή της δεν είναι απρόσβλητη από την οικονομική ύφεση, καθώς έχει υποχωρήσει 25% από τα τέλη του 2022.
Η κινεζική αγορά ήταν η κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη του κλάδου. Για παράδειγμα, η Κίνα αντιπροσώπευε το 34% των καθαρών πωλήσεων της Estée Lauder για το οικονομικό έτος που έληξε τον Ιούνιο του 2022, από 13% τέσσερα χρόνια νωρίτερα.
Το τελευταίο οικονομικό έτος μειώθηκε στο 26%. Η οικονομία της Κίνας και οι καταναλωτές της είναι εδώ και πολύ καιρό ήταν χρυσωρυχεία ή η μεγάλη μελλοντική ελπίδα για τα παγκόσμια εμπορικά σήματα. Ωστόσο, η οικονομική επιβράδυνση και η άνοδος ικανών εγχώριων ανταγωνιστών έχουν μειώσει τις ελπίδες σε όλους τους κλάδους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις αλυσίδες καφέ. Οι εταιρείες ομορφιάς μπορεί να είναι απλώς το τελευταίο παράδειγμα.


Latest News

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας