Με μοχλό το τρίπτυχο «καφές-μηχανές-υπηρεσίες» η Nespressο Eλλάς στην ελληνική «μάχη» του εσπρέσο έχει καταφέρει να αυξήσει τον τζίρο της κατά 69% μέσα στην πενταετία 2019-2023, σημειώνοντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης από χρονιά σε χρονιά, ακόμη κι αν ο ανταγωνισμός χτυπάει «κόκκινο», αφού οι κάψουλες τύπου Nespresso είναι αυτήν τη στιγμή οι δημοφιλέστερες και παράγονται από όλες τις εταιρείες καφέ που δραστηριοποιούνται στην αγορά.

Καφές: Γιατί έρχονται αυξήσεις-φωτιά από τον Δεκέμβριο

Και εφέτος η θυγατρική του ελβετικού κολοσσού Nestle στην Ελλάδα εστιάζει τη στρατηγική της στην ενίσχυση της πελατειακής της βάσης και την αύξηση των πωλήσεών της τόσο σε προϊόντα καφέ, ροφήματα, προϊόντα αναψυκτηρίου, όσο και σε μηχανές νέας τεχνολογίας, μέσα από όλα τα κανάλια πωλήσεων (boutiques, e-commerce, CRC).

Μέρισμα 970.000 ευρώ «κερνάει» η Nespressο τη Nestle

Με βάση τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 44,39 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 16,28% σε σχέση με τα 38,18 εκατ. ευρώ του 2022.

Τα EBITDA ανήλθαν σε 2,79 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 9,25% συγκριτικά με τα 2,55 εκατ. ευρώ του 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 30,42%, καθώς ανήλθαν σε 1,34 εκατ. ευρώ όταν το 2022 είχαν κυμανθεί περί το 1 εκατ. ευρώ.

Επίσης κατά την χρήση προέκυψαν κέρδη μετά από φόρους ύψους 975.003 ευρώ, αυξημένα κατά 26,86% σε σχέση με 768.578.

Η εταιρεία πρόκειται να διανείμει μέρισμα 970.000 ευρώ στον μοναδικό της μέτοχο την Société des Produits Nestlé S.Α, του ομίλου Nestle.

14 Boutiques

Το δίκτυο καταστημάτων της Nespressο Eλλάς έχει φτάσει πλέον τις 14 Boutiques μετά και το άνοιγμα εκείνης στο The Μall Αthens στις αρχές του 2024, με τη δυτική Αττική να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τη δημιουργία νέων καταστημάτων.

Στο τέλος του 2023 ο μέσος όρος των εργαζομένων της εταιρείας ανερχόταν σε 159 άτομα από 140 άτομα το 2022.

Οι προκλήσεις

Αξίζει να σημειωθεί πως οι επιδόσεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο που όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση της Nespresso Ελλάς «ο κλάδος των τροφίμων κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτόγνωρες σε έκταση και διάρκεια προκλήσεις, όπως οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής που επηρεάζουν σημαντικά την παραγωγή πρώτων υλών, οι πόλεμοι και η ενεργειακή κρίση. Σε αυτό το ευμετάβλητο περιβάλλον, η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών, μπόρεσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών, ξεπερνώντας τις δυσκολίες στον τομέα των εθνικών και διεθνών μεταφορών, στην προμήθεια πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας αλλά και στη ρευστότητα των επιχειρήσεων και τις εξαγωγές». Επίσης στην οικονομική έκθεση επισημαίνεται επίσης πως «υπάρχουν ωστόσο και άλλες σύγχρονες προκλήσεις, σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και τοπικό επίπεδο, που η βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει, με τη μετάβαση στη βιωσιμότητα να ανάγεται σε προτεραιότητα. Αυτή η μετάβαση προϋποθέτει τη χάραξη μιας νέας στρατηγικής και ένα νέο μοντέλο λειτουργίας και ανάπτυξης που σέβεται τον πλανήτη και προστατεύει τους φυσικούς πόρους για τις επόμενες γενιές. . Είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα με αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, εξειδίκευση του προσωπικού, βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, εφαρμογή καλών πρακτικών και συνεργασίας, ώστε να επιτευχθεί αυτή η πράσινη μετάβαση».

Πόσο καφέ καταναλώνουν οι Έλληνες

Σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε η Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, στην οποία περιγράφει το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, περισσότεροι από 8 στους 10 (ποσοστό 84%) πίνουν καφέ σε καθημερινή βάση.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ακόμα και όσοι δεν πίνουν οι ίδιοι καφέ, έχουν στο σπίτι τους, ανεβάζοντας το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίο αγοράζουν καφέ στο εντυπωσιακό 95%.

Έρχονται νέες αυξήσεις τιμών

Παρόλη την τάση, ο καταναλωτής θα βρεθεί μπροστά σε αυξημένες τιμές, καθώς στη χονδρική καταγράφεται άνοδος κατά 40-45% στην ποικιλία Arabica και κατά 65% στην ποικιλία Robusta.

«Αν συνεχιστεί το φαινόμενο των ανοδικών τάσεων στα χρηματιστήρια, θα ακριβύνει ο καφές», σημειώνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Τάσος Γιαγκόγλου.

Στελέχη της αγοράς, επισημαίνουν ότι μεγάλες αυξήσεις θα δουν οι καταναλωτές και στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ενδεικτικά επισημαίνουν ότι ο εσπρέσο σε κάψουλες από τα 5 ευρώ αναμένεται να «σκαρφαλώσει» στα 6 ευρώ, ενώ ο αλεσμένος εσπρέσο από τα 6 στα 7,2 ευρώ.

Αντίστοιχα, ο ελληνικός καφές από τα 3,9 εκτιμάται ότι θα «αγγίξει» τα 4,7 ευρώ.

Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης, μετά την επαναφορά του ΦΠΑ στον σερβιριζόμενο καφέ στο 24%, προαναγγέλλουν νέες αυξήσεις εάν ανατιμηθεί η πρώτη ύλη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις