Την απόφαση του να μην κάνει πίσω ούτε χιλιοστό στα θέματα ασφαλείας στην ακτοπλοΐα επανάλαβε ο υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτη Γιγή και την γενική γραμματέα της Ένωσης Ελένη Παπαδοπούλου.
Από την πλευρά τους οι πλοίαρχοι υπογράμμισαν ότι πολλά προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα οφείλονται στην κατάσταση των λιμανιών αλλά και τις αποφάσεις του υπουργείου που εγκρίνουν δρομολόγια που προβλέπουν ελάχιστο χρόνο παραμονής του πλοίου στο λιμάνι, π.χ. δέκα λεπτά.
Ακτοπλοΐα: Επιμένει ο Στυλιανίδης για σύστημα slots
Έκαναν λόγο για «πογκρόμ» που εξαπολύεται σε βάρος των πλοιάρχων, «στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις».
Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Στυλιανίδης επανέλαβε ότι τα θέματα ασφάλειας είναι ύψιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης και επαναβεβαίωσε τη βούληση του ιδίου και του υπουργείου για συνέχιση και ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ.
Υπογράμμισε, ταυτόχρονα, ότι οι εκθέσεις και οι προτάσεις της Ένωσης λαμβάνονται πάντα υπόψη και είναι βοηθητικές στην προσπάθεια του Υπουργείου για αναβάθμιση της ασφάλειας στη θάλασσα.
Ζήτησε, δε, την περαιτέρω συνδρομή της ΠΕΠΕΝ στην προσπάθεια αυτή.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη του Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων, (Sea Ports Time Slots System) με ένα Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα παρακολούθησης και χρήσης, στην προσαρμογή των υπόχρεων λιμένων στον Διεθνή Κώδικα ISPS, στην αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων (επεκτάσεις και αποκαταστάσεις ζημιών λιμένων, ανακατασκευές κρηπιδωμάτων και επισκευές προβλητών, επαναφορά λειτουργικών βαθών κ.α.) και στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΕΠΕΝ συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος καθώς και υψηλόβαθμοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή.
Η αντίδραση των πλοιάρχων
Από την πλευρά της η ΠΕΠΕΝ σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι η αντιπροσωπεία της Ένωσης ανέδειξε για μια ακόμα φορά «τη σημασία που αποδίδουμε όλοι εμείς οι Έλληνες Πλοίαρχοι στο κρίσιμο και μέγιστο θέμα της ασφάλειας των Λιμανιών.
Αναφερθήκαμε εμπεριστατωμένα στις προτάσεις, που έχουμε επανειλημμένα καταθέσει δημόσια και τεκμηριωμένα. Κι αυτό γιατί όλες μας οι εισηγήσεις βασίζονται στις επισημάνσεις που λαμβάνουμε από τους Συναδέλφους Πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας, οι οποίοι προσεγγίζουν καθημερινά στα λιμάνια αυτά και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ελλείψεις και τις ακαταλληλότητες που υπάρχουν στις υποδομές των Λιμανιών.
Και όχι μόνο αυτό, προτείνουν και πλήρως αιτιολογημένες λύσεις, για την αντιμετώπιση των προβληματικών καταστάσεων που διαπιστώνουν.
Επιπλέον η ΠΕΠΕΝ μετέφερε στην ηγεσία του υπουργείου την εύλογη οργή και αγανάκτηση σύσσωμης της Πλοιαρχικής Τάξης για το πογκρόμ που εξαπολύεται σε βάρος των Πλοιάρχων, στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις.
Η ΠΕΠΕΝ αξίωσε επίσης «να δρομολογηθούν άμεσα από πλευράς του Υπουργείου οι διαδικασίες που έχει δεσμευθεί ότι θα αναλάβει, ώστε να μπει επιτέλους τέλος στη παράνομη και αντικανονική εφαρμογή του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα σε βάρος των Πλοιάρχων, διότι οι Έλληνες Πλοίαρχοι όχι μόνο δεν παρακωλύουν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, όπως αβάσιμα υποστηρίζεται στις διώξεις, επιπλέον ταλαιπωρούνται και διασύρονται και μόνο χάρις στις γνώσεις, στον επαγγελματισμό και κυρίως στο φιλότιμο που τους διακρίνει, ξεπερνούν τον εαυτό τους και πετυχαίνουν να διασφαλίζουν σε ετήσια βάση την απρόσκοπτη επικοινωνία των νησιών μας».
Latest News
Νέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Το «Sounion» παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης,
Τι απαντά η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Jumpo Jet για το περιστατικό στη Μύκονο
Το Jumpo Jet ξεκίνησε ενώ ακόμη επιβίβαζε επιβάτες
Ρωσικός πύραυλος χτύπησε εμπορικό πλοίο στη Μαύρη Θάλασσα
Έπλεε σε ρουμανικά χωρικά ύδατα στην Μαύρη Θάλασσα όταν επλήγη από ρωσικό πύραυλο
Ατύχημα σε πλοίο στη Μύκονο - Ξεκίνησε ενώ ακόμη επιβίβαζε επιβάτες
Το ίδιο πλοίο παρουσίασε πρόσφατα και άλλο πρόβλημα καθώς παρουσίασε δυσλειτουργία στο άνοιγμα του καταπέλτη
Ζημιές παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών για την Attica Group - Ο ρόλος της ΑΝΕΚ
Τα αποτελέσματα έχουν την ενσωμάτωση των εργασιών της ΑΝΕΚ, για πρώτη φορά σε ολόκληρη την περίοδο από την ημερομηνία εξαγοράς της
Η νέα πορεία του ΝΑΤ στην πράξη- Τι αλλάζει με τα ψηφιακά έντυπα πλοίων (e-books)
Τις παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στους Έλληνες ναυτικούς παρουσίασε ο φορέας
Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Για τους ανερχόμενους κινδύνους που αντιμετωπίζει η ναυτιλία αναφέρεται η έκθεση του ICS - Επίσης, αναλύει τις μεταβολές του κλίματος και πως επηρεάζουν τις ναυτιλιακές
Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας: Το έκτακτο τέλος να μην εστιάζει μόνο στην κρουαζιέρα
Βέλη από την CLIA στην επιβολή έκτακτου τέλους στην κρουαζιέρα
Ο «Σούπερ Μάριο» ποντάρει στη ναυτιλία για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης
Η έκθεση Ντράγκι αναγνωρίζει την παγκόσμια ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και επισημαίνει ότι ένα κατάλληλο ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο
Επίσκεψη γερμανικής αντιπροσωπείας στον ΟΛΘ
Στον ΟΛΘ πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία