Την απόφαση του να μην κάνει πίσω ούτε χιλιοστό στα θέματα ασφαλείας στην ακτοπλοΐα επανάλαβε ο υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτη Γιγή και την γενική γραμματέα της Ένωσης Ελένη Παπαδοπούλου.
Από την πλευρά τους οι πλοίαρχοι υπογράμμισαν ότι πολλά προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα οφείλονται στην κατάσταση των λιμανιών αλλά και τις αποφάσεις του υπουργείου που εγκρίνουν δρομολόγια που προβλέπουν ελάχιστο χρόνο παραμονής του πλοίου στο λιμάνι, π.χ. δέκα λεπτά.
Ακτοπλοΐα: Επιμένει ο Στυλιανίδης για σύστημα slots
Έκαναν λόγο για «πογκρόμ» που εξαπολύεται σε βάρος των πλοιάρχων, «στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις».
Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Στυλιανίδης επανέλαβε ότι τα θέματα ασφάλειας είναι ύψιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης και επαναβεβαίωσε τη βούληση του ιδίου και του υπουργείου για συνέχιση και ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ.
Υπογράμμισε, ταυτόχρονα, ότι οι εκθέσεις και οι προτάσεις της Ένωσης λαμβάνονται πάντα υπόψη και είναι βοηθητικές στην προσπάθεια του Υπουργείου για αναβάθμιση της ασφάλειας στη θάλασσα.
Ζήτησε, δε, την περαιτέρω συνδρομή της ΠΕΠΕΝ στην προσπάθεια αυτή.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη του Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων, (Sea Ports Time Slots System) με ένα Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα παρακολούθησης και χρήσης, στην προσαρμογή των υπόχρεων λιμένων στον Διεθνή Κώδικα ISPS, στην αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων (επεκτάσεις και αποκαταστάσεις ζημιών λιμένων, ανακατασκευές κρηπιδωμάτων και επισκευές προβλητών, επαναφορά λειτουργικών βαθών κ.α.) και στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΕΠΕΝ συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος καθώς και υψηλόβαθμοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή.
Η αντίδραση των πλοιάρχων
Από την πλευρά της η ΠΕΠΕΝ σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι η αντιπροσωπεία της Ένωσης ανέδειξε για μια ακόμα φορά «τη σημασία που αποδίδουμε όλοι εμείς οι Έλληνες Πλοίαρχοι στο κρίσιμο και μέγιστο θέμα της ασφάλειας των Λιμανιών.
Αναφερθήκαμε εμπεριστατωμένα στις προτάσεις, που έχουμε επανειλημμένα καταθέσει δημόσια και τεκμηριωμένα. Κι αυτό γιατί όλες μας οι εισηγήσεις βασίζονται στις επισημάνσεις που λαμβάνουμε από τους Συναδέλφους Πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας, οι οποίοι προσεγγίζουν καθημερινά στα λιμάνια αυτά και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ελλείψεις και τις ακαταλληλότητες που υπάρχουν στις υποδομές των Λιμανιών.
Και όχι μόνο αυτό, προτείνουν και πλήρως αιτιολογημένες λύσεις, για την αντιμετώπιση των προβληματικών καταστάσεων που διαπιστώνουν.
Επιπλέον η ΠΕΠΕΝ μετέφερε στην ηγεσία του υπουργείου την εύλογη οργή και αγανάκτηση σύσσωμης της Πλοιαρχικής Τάξης για το πογκρόμ που εξαπολύεται σε βάρος των Πλοιάρχων, στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις.
Η ΠΕΠΕΝ αξίωσε επίσης «να δρομολογηθούν άμεσα από πλευράς του Υπουργείου οι διαδικασίες που έχει δεσμευθεί ότι θα αναλάβει, ώστε να μπει επιτέλους τέλος στη παράνομη και αντικανονική εφαρμογή του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα σε βάρος των Πλοιάρχων, διότι οι Έλληνες Πλοίαρχοι όχι μόνο δεν παρακωλύουν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, όπως αβάσιμα υποστηρίζεται στις διώξεις, επιπλέον ταλαιπωρούνται και διασύρονται και μόνο χάρις στις γνώσεις, στον επαγγελματισμό και κυρίως στο φιλότιμο που τους διακρίνει, ξεπερνούν τον εαυτό τους και πετυχαίνουν να διασφαλίζουν σε ετήσια βάση την απρόσκοπτη επικοινωνία των νησιών μας».
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς