Την απόφαση του να μην κάνει πίσω ούτε χιλιοστό στα θέματα ασφαλείας στην ακτοπλοΐα επανάλαβε ο υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτη Γιγή και την γενική γραμματέα της Ένωσης Ελένη Παπαδοπούλου.
Από την πλευρά τους οι πλοίαρχοι υπογράμμισαν ότι πολλά προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα οφείλονται στην κατάσταση των λιμανιών αλλά και τις αποφάσεις του υπουργείου που εγκρίνουν δρομολόγια που προβλέπουν ελάχιστο χρόνο παραμονής του πλοίου στο λιμάνι, π.χ. δέκα λεπτά.
Ακτοπλοΐα: Επιμένει ο Στυλιανίδης για σύστημα slots
Έκαναν λόγο για «πογκρόμ» που εξαπολύεται σε βάρος των πλοιάρχων, «στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις».
Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Στυλιανίδης επανέλαβε ότι τα θέματα ασφάλειας είναι ύψιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης και επαναβεβαίωσε τη βούληση του ιδίου και του υπουργείου για συνέχιση και ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ.
Υπογράμμισε, ταυτόχρονα, ότι οι εκθέσεις και οι προτάσεις της Ένωσης λαμβάνονται πάντα υπόψη και είναι βοηθητικές στην προσπάθεια του Υπουργείου για αναβάθμιση της ασφάλειας στη θάλασσα.
Ζήτησε, δε, την περαιτέρω συνδρομή της ΠΕΠΕΝ στην προσπάθεια αυτή.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη του Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων, (Sea Ports Time Slots System) με ένα Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα παρακολούθησης και χρήσης, στην προσαρμογή των υπόχρεων λιμένων στον Διεθνή Κώδικα ISPS, στην αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων (επεκτάσεις και αποκαταστάσεις ζημιών λιμένων, ανακατασκευές κρηπιδωμάτων και επισκευές προβλητών, επαναφορά λειτουργικών βαθών κ.α.) και στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΕΠΕΝ συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος καθώς και υψηλόβαθμοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή.
Η αντίδραση των πλοιάρχων
Από την πλευρά της η ΠΕΠΕΝ σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι η αντιπροσωπεία της Ένωσης ανέδειξε για μια ακόμα φορά «τη σημασία που αποδίδουμε όλοι εμείς οι Έλληνες Πλοίαρχοι στο κρίσιμο και μέγιστο θέμα της ασφάλειας των Λιμανιών.
Αναφερθήκαμε εμπεριστατωμένα στις προτάσεις, που έχουμε επανειλημμένα καταθέσει δημόσια και τεκμηριωμένα. Κι αυτό γιατί όλες μας οι εισηγήσεις βασίζονται στις επισημάνσεις που λαμβάνουμε από τους Συναδέλφους Πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας, οι οποίοι προσεγγίζουν καθημερινά στα λιμάνια αυτά και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ελλείψεις και τις ακαταλληλότητες που υπάρχουν στις υποδομές των Λιμανιών.
Και όχι μόνο αυτό, προτείνουν και πλήρως αιτιολογημένες λύσεις, για την αντιμετώπιση των προβληματικών καταστάσεων που διαπιστώνουν.
Επιπλέον η ΠΕΠΕΝ μετέφερε στην ηγεσία του υπουργείου την εύλογη οργή και αγανάκτηση σύσσωμης της Πλοιαρχικής Τάξης για το πογκρόμ που εξαπολύεται σε βάρος των Πλοιάρχων, στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις.
Η ΠΕΠΕΝ αξίωσε επίσης «να δρομολογηθούν άμεσα από πλευράς του Υπουργείου οι διαδικασίες που έχει δεσμευθεί ότι θα αναλάβει, ώστε να μπει επιτέλους τέλος στη παράνομη και αντικανονική εφαρμογή του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα σε βάρος των Πλοιάρχων, διότι οι Έλληνες Πλοίαρχοι όχι μόνο δεν παρακωλύουν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, όπως αβάσιμα υποστηρίζεται στις διώξεις, επιπλέον ταλαιπωρούνται και διασύρονται και μόνο χάρις στις γνώσεις, στον επαγγελματισμό και κυρίως στο φιλότιμο που τους διακρίνει, ξεπερνούν τον εαυτό τους και πετυχαίνουν να διασφαλίζουν σε ετήσια βάση την απρόσκοπτη επικοινωνία των νησιών μας».
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους