Μια νέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα, το οποίο παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης, θα επιχειρηθεί από ελληνικό ναυγοσωστικό πλοίο και ένα ρυμουλκό.
Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια δύο ρυμουλκών που κινητοποιήθηκαν αρχικά για τη ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο, στο οποίο επιβαίνει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα με εξειδικευμένο εξοπλισμό, έχει μεταβεί πολύ κοντά στο σημείο, που βρίσκεται το δεξαμενόπλοιο.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Το ναυαγοσωστικό πλοίο και το ρυμουλκό συνοδεύονται από την ελληνική φρεγάτα Ψαρά και γαλλικό πολεμικό πλοίο.
Η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, που μεταφέρει 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου με προορισμό τους Αγίους Θεοδώρους, είχε κριθεί προς το παρόν αδύνατη, λόγω της ύπαρξης μικρών εστιών φωτιάς στο κατάστρωμά του από τις 27 Αυγούστου και των υψηλών θερμοκρασιών.
Επικεφαλής του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου των Χούθι δήλωσε ότι η απόφαση να επιτραπεί η απόσυρση του «Sounion» οφείλεται στην ανησυχία για οικολογική καταστροφή, ωστόσο η περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο για αρκετά πλοία που δέχονται επιθέσεις. Το πλοίο δέχτηκε την πρώτη επίθεση την Τετάρτη 21 Αυγούστου, με το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι), να μεταφέρεται την επομένη από γαλλικό αντιτορπιλικό σε ασφαλές σημείο στο Τζιμπουτί. Στη συνέχεια ακολούθησαν επιθέσεις με την τοποθέτηση εκρηκτικών μικρής ισχύος στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου.
Aspides: Έτοιμη να διευκολύνει μια νέα επιχείρηση
Στις 12 Σεπτεμβρίου, το MV SOUNION παραμένει στις φλόγες μετά από επίθεση που δέχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, αναφέρει η EUNAVFOR ASPIDES και δηλώνει ότι είναι έτοιμη να διευκολύνει μια νέα επιχείρηση διάσωσης τις επόμενες ημέρες, παρέχοντας προστασία στα εμπορικά ναυλωμένα πλοία που θα ρυμουλκήσουν το πλοίο σε ασφαλή τοποθεσία.
Το πλοίο είναι επί του παρόντος αγκυροβολημένο, δεν παρασύρεται και δεν υπάρχουν ενδείξεις διαρροής πετρελαίου από το κύριο αμπάρι.
Για την αποτροπή μιας περιβαλλοντικής καταστροφής, είναι απαραίτητο να συνεργαστούν στενά δημόσιοι και ιδιωτικοί οργανισμοί και φορείς, τονίζει η EUNAVFOR ASPIDES
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων