Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα λάβει την τελική απόφαση σχετικά με αυτό που ορισμένοι αναλυτές αποκαλούν τη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση της ΕΕ κατά της Κίνας εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, σημειώνει το CNBC.
Εμπορικός πόλεμος: «Κλείδωσαν» οι αμερικανικοί δασμοί 100% στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι χώρες είναι διχασμένες σχετικά με το αν θα επιβάλουν δασμούς – μέχρι στιγμής έως και 36,3% – στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Μια γερμανική ένωση εμπορίου αυτοκινήτων λέει ότι θα βλάψουν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν σημαντική παρουσία στην Κίνα. Η Γερμανία έχει σημαντικό εμπορικό πλεόνασμα αυτοκινήτων με τη χώρα. Οι ιταλικές και γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εν τω μεταξύ, δεν έχουν σχεδόν καμία παρουσία εκεί.
Η Κίνα εξάγει αυτοκίνητα σε χώρες σε όλο τον κόσμο και τόσο οι υποστηρικτές των δασμών όσο και οι αναλυτές του εμπορίου και της βιομηχανίας επισημαίνουν την υποστήριξη της Κίνας στους εγχώριους κατασκευαστές της ως αιτιολογία για την επιβολή δασμών.
«Έχουμε να κάνουμε με μια οικονομία στην Κίνα όπου τα πιστωτικά χρήματα κατανέμονται από το κράτος και όχι από την αγορά και το κράτος επιλέγει τομείς που θέλει να προωθήσει», δήλωσε ο William Reinsch, ανώτερος σύμβουλος και πρόεδρος Scholl στις Διεθνείς Επιχειρήσεις στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, μια δικομματική δεξαμενή σκέψης στην Ουάσιγκτον.
«Σε αυτό το είδος οικονομίας – αν το κάνεις αυτό – πάντα έχεις υπερεπενδύσεις, πάντα έχεις πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, πάντα έχεις υπερπαραγωγή και στη συνέχεια αυτή η υπερπαραγωγή διοχετεύεται στον υπόλοιπο κόσμο».
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να παράγουν ένα αυτοκίνητο για περίπου 5.500 δολάρια, δήλωσε ο Felipe Muñoz, ανώτερος αναλυτής της JATO Dynamics, ενώ κοστίζει στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιο κοντά στα 20.000 δολάρια.
Αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα κόστους εξηγείται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις, είπε.
«Αλλά εξηγείται επίσης από τις υψηλότερες οικονομίες κλίμακας», συνέχισε ο Muñoz. «Εξηγείται από το χαμηλότερο κόστος εργασίας και από το γεγονός ότι όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο, έχει ήδη εξασφαλίσει την αλυσίδα εφοδιασμού για τις μπαταρίες».
Latest News
Τα «μουσικά» μαθήματα Tέιλορ Σουίφτ και Oasis στην παγκόσμια οικονομία
Πώς η μουσική ανοίγει νέους ορίζοντες στο οικονομικό στερέωμα
Γιατί πλούσιοι Αμερικανοί αγοράζουν επενδυτικά ακίνητα στο εξωτερικό
Αλλά οι ιδιοκτήτες προειδοποιούν ότι «πολλοί άνθρωποι χάνουν πολλά χρήματα» στα ακίνητα
Στην έρημο της Νεβάδα κρίνεται το μέλλον των Μέρντοχ - Η «τελευταία πίστα» στο παιχνίδι διαδοχής
Η προσπάθεια Μέρντοχ να αφαιρέσει τον έλεγχο της αυτοκρατορίας του από τρία από τα παιδιά του πρόκειται να επιλυθεί σε δικαστήριο της Νεβάδα
Φουρτούνες για τους μισθούς στα κανάλια της Βενετίας - Τα διλήμματα των επιχειρήσεων
Γιατί οι μισθοί δεν ανεβαίνουν όσο πρέπει
Θα πρέπει οι εταιρείες να αφήνουν το προσωπικό να κάνει ό,τι θέλει;
Το πόσο αυστηρή θα πρέπει να είναι η εργασία σε μία εταιρεία αποτελεί ανοιχτό θέμα συζήτησης - Τα νέα μοντέλα εργασίας
Μαίνεται ο πόλεμος των μικροτσίπ για τον έλεγχο των πιο προηγμένων συσκευών [γράφημα]
Η σύγκρουση ΗΠΑ και Κίνας επεκτείνεται σε Ευρώπη και Ασία
Γιατί η στεγαστική κρίση είναι τόσο επίμονη στις ΗΠΑ
Η στεγαστική κρίση δεν εξαφανίζεται ακόμη και με περικοπές επιτοκίων και βοήθεια από την Ουάσιγκτον
Ποιο είναι το κρυφό όπλο του Xόλιγουντ
Πώς ένα στούντιο αλλάζει τα δεδομένα στο Χόλιγουντ
Αστρονομική αποζημίωση για άδικη απόλυση σε πρώην εργαζόμενο της UPS
Η UPS θα ασκήσει έφεση
Andrea Orcel: Η κίνηση ματ και το άνοιγμα του δρόμου για deals - μαμούθ στις τράπεζες
Το επιχειρηματικό αισθητήριο του Andrea Orcel αλλάζει τις ισορροπίες στον τραπεζικό κλάδο