Στα 6,83 δισ. ευρώ έφθασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο επτάμηνο, από 6,64 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τη «φόρα» της ιδιωτικής ετικέτας να έχει κάπως κοπεί, αν και συνεχίζει να αναπτύσσεται με υπερδιπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με τα επώνυμα προϊόντα.
Σούπερ μάρκετ: Καλοκαίρι και τον… Σεπτέμβρη στις τουριστικές περιοχές
Αφενός η συνέχιση των άφθονων προσφορών από την πλευρά της ελληνικής βιομηχανίας και των εισαγωγέων και αφετέρου η συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων και στις τρεις giga κατηγορίες (τρόφιμα, είδη νοικοκυριού και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής) λόγω και των επιλεκτικών μειώσεων στις τελικές τιμές, έχουν διαφοροποιήσει ελαφρά το «αγοραστικό ταξίδι» των καταναλωτών.
«Φρένο» στην ιδιωτική ετικέτα
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, η οποία εδώ και αρκετό καιρό ενσωματώνει και δεδομένα από την αλυσίδα Lidl, στο επτάμηνο του 2024 το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε στο 26,8% από 26,2% το ίδιο διάστημα του 2023.
Ας σημειωθεί ότι το 2023, όταν η ακρίβεια είχε χτυπήσει «κόκκινο», οι πωλήσεις (σε αξία) των προϊόντων με τη μάρκα των σούπερ μάρκετ (Private Label – PL) αναπτυσσόντουσαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 11,3%, ενώ από το 2020 έως το τέλος της περσινής χρονιάς είχαν κερδίσει επιπλέον μερίδιο 2%.
Βεβαίως «πέφτοντας» τα PL σε μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης εφέτος δεν σημαίνει ότι τα επώνυμα προϊόντα (branded), που αντιστοιχούν στο 73,2% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, πήραν κεφάλι, καθώς κατέγραψαν ανάπτυξη μόλις 2,1%, επίδοση που σημαίνει πως η ιδιωτική ετικέτα κινήθηκε με υπερδιπλάσιο ρυθμό.
Η εξαίρεση των τροφίμων
Αξίζει να αναφερθεί ότι πλέον η κατηγορία των τροφίμων είναι εκείνη που «τραβάει» ψηλότερα την ιδιωτική ετικέτα και όχι τα είδη νοικοκυριού, όπως συνέβαινε παλιότερα.
Είναι ενδεικτικό πως με βάση το Market View της Circana το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας στα τρόφιμα ανήλθε σε 27,4% στο επτάμηνο από 26,5% το 2023, αποτελώντας τη βασική πηγή ανόδου των PL.
Αντίθετα, το μερίδιο στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής ανέρχεται σε 20,3% (από 21,4%) και της κατηγορίας των ειδών νοικοκυριού στο 26% (από 26,3%).
Το γεγονός πως τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%, έχει τη δική του σημασία για την ανάπτυξη των φθηνότερων private label προϊόντων.
Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού.
Ο ρόλος των προσφορών
Την ίδια ώρα η ένταση των προωθητικών ενεργειών στην αγορά των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) καλά κρατεί.
Σύμφωνα με τη Circana, το 26,3% των πωλήσεων του επτάμηνου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης/προσφοράς, σε μια αύξηση 1,1 ποσοστιαίας μονάδας. Η άνοδος παρατηρείται και στις τρείς giga κατηγορίες, ήτοι 25,9% για τα τρόφιμα (+0,7 pp), 30,3,% για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής (+2,1 pp) και 27,7% για τα προϊόντα νοικοκυριού (+2 pp).
Latest News
Πώς θα τα εξαγοράσετε τα καταπατημένα - Ο αναλυτικός οδηγός
Ανοίγει η ειδική πλατφόρμα για τα καταπατημένα - Τι θα πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι
Αυξάνονται τα οικογενειακά επιδόματα - Ποια τα νέα ποσά και τα κριτήρια
Με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια θα χορηγούνται τα νέα ενισχυμένα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ
Σταματόπουλος (ESG): Έτσι θα στηρίξουμε την ανταγωνιστικότητα των Ελλήνων εξαγωγέων
Ο ελληνικός οργανισμός Εξαγωγικών Πιστώσεων δίνει τη δυνατότητα στις παραγωγικές δυνάμεις της Ελλάδας, να αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τις διεθνείς ευκαιρίες
Από ευνοϊκότερο έδαφος ξεκινά το 2025 για την ελληνική οικονομία και τον προϋπολογισμό
Υψηλότερο του προβλεπομένου εφέτος το πρωτογενές πλεόνασμα
Η Moody's μίλησε... Οι καταλύτες βελτίωσης του outlook και πώς θα έρθει η επενδυτική βαθμίδα
Η Moody's παραμένει ο μοναδικός οίκος αξιολόγησης που δεν έχει δώσει ακόμα επενδυτική βαθμίδα στην ελληνική οικονομία
Χατζηδάκης: Απάντηση στη μηδενιστική κριτική οι θετικές εκτιμήσεις από τη Moody’s
Πρόκειται για την δεύτερη αναβάθμιση των προοπτικών της οικονομίας από διεθνή οίκο αξιολόγησης ύστερα από την αντίστοιχη κίνηση της DBRS, είπε ο Χατζηδάκης
Σε θετικό αναβάθμισε το outlook η Moody's - Δεν έδωσε την επενδυτική βαθμίδα
Η Moody's παραμένει ο μοναδικός οίκος αξιολόγησης που δεν έχει δώσει ακόμα επενδυτική βαθμίδα στην ελληνική οικονομία
OT FORUM - Χριστοφοράκης: Πρέπει να καταργηθεί το μνημονιακό τέλος επιτηδεύματος
Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.) μίλησε στο στούντιο του ΟΤ για τη σημασία ενός ελκυστικού για επενδυτές φορολογικού συστήματος
Οι 3 μνηστήρες για το χιονοδρομικό κέντρο Βασιλίτσας
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 25 χρόνια το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης
Πώς κινήθηκαν οι συνιστώσεις του ελληνικού ΑΕΠ - Ανάλυση Eurobank
Η ελληνική οικονομία συνέχισε να αναπτύσσεται με ικανοποιητικό ρυθμό το β’ τρίμηνο 2024, υπεραποδίδοντας έναντι του μέσου όρου της Ευρωζώνης