Στα 6,83 δισ. ευρώ έφθασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο επτάμηνο, από 6,64 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τη «φόρα» της ιδιωτικής ετικέτας να έχει κάπως κοπεί, αν και συνεχίζει να αναπτύσσεται με υπερδιπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με τα επώνυμα προϊόντα.
Σούπερ μάρκετ: Καλοκαίρι και τον… Σεπτέμβρη στις τουριστικές περιοχές
Αφενός η συνέχιση των άφθονων προσφορών από την πλευρά της ελληνικής βιομηχανίας και των εισαγωγέων και αφετέρου η συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων και στις τρεις giga κατηγορίες (τρόφιμα, είδη νοικοκυριού και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής) λόγω και των επιλεκτικών μειώσεων στις τελικές τιμές, έχουν διαφοροποιήσει ελαφρά το «αγοραστικό ταξίδι» των καταναλωτών.
«Φρένο» στην ιδιωτική ετικέτα
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, η οποία εδώ και αρκετό καιρό ενσωματώνει και δεδομένα από την αλυσίδα Lidl, στο επτάμηνο του 2024 το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε στο 26,8% από 26,2% το ίδιο διάστημα του 2023.
Ας σημειωθεί ότι το 2023, όταν η ακρίβεια είχε χτυπήσει «κόκκινο», οι πωλήσεις (σε αξία) των προϊόντων με τη μάρκα των σούπερ μάρκετ (Private Label – PL) αναπτυσσόντουσαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 11,3%, ενώ από το 2020 έως το τέλος της περσινής χρονιάς είχαν κερδίσει επιπλέον μερίδιο 2%.
Βεβαίως «πέφτοντας» τα PL σε μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης εφέτος δεν σημαίνει ότι τα επώνυμα προϊόντα (branded), που αντιστοιχούν στο 73,2% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, πήραν κεφάλι, καθώς κατέγραψαν ανάπτυξη μόλις 2,1%, επίδοση που σημαίνει πως η ιδιωτική ετικέτα κινήθηκε με υπερδιπλάσιο ρυθμό.
Η εξαίρεση των τροφίμων
Αξίζει να αναφερθεί ότι πλέον η κατηγορία των τροφίμων είναι εκείνη που «τραβάει» ψηλότερα την ιδιωτική ετικέτα και όχι τα είδη νοικοκυριού, όπως συνέβαινε παλιότερα.
Είναι ενδεικτικό πως με βάση το Market View της Circana το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας στα τρόφιμα ανήλθε σε 27,4% στο επτάμηνο από 26,5% το 2023, αποτελώντας τη βασική πηγή ανόδου των PL.
Αντίθετα, το μερίδιο στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής ανέρχεται σε 20,3% (από 21,4%) και της κατηγορίας των ειδών νοικοκυριού στο 26% (από 26,3%).
Το γεγονός πως τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%, έχει τη δική του σημασία για την ανάπτυξη των φθηνότερων private label προϊόντων.
Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού.
Ο ρόλος των προσφορών
Την ίδια ώρα η ένταση των προωθητικών ενεργειών στην αγορά των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) καλά κρατεί.
Σύμφωνα με τη Circana, το 26,3% των πωλήσεων του επτάμηνου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης/προσφοράς, σε μια αύξηση 1,1 ποσοστιαίας μονάδας. Η άνοδος παρατηρείται και στις τρείς giga κατηγορίες, ήτοι 25,9% για τα τρόφιμα (+0,7 pp), 30,3,% για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής (+2,1 pp) και 27,7% για τα προϊόντα νοικοκυριού (+2 pp).
Latest News
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
Πάνω από 18,7 δισ. ευρώ οι τουριστικές εισπράξεις στο 9μηνο - Ποιοι προτίμησαν Ελλάδα
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 16.722,5 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η Ευρώπη θα απαντήσει αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς
Ο Γιάννης Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ μιας μείωσης επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσεις στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες - Η έρευνα της Revolut
Το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην Black Friday, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές
«Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για την υστέρηση των περιφερειών - Στην Αττική το μισό ΑΕΠ
Η έρευνα του ΙΟΒΕ επισήμανε πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και ευκαιρίες για σύγκλιση των ελληνικών περιφερειών σε μια σειρά από τομείς
Ομολογίες για 11 δισ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο το 2025
Το Δημόσιο θα αντλήσει από την αγορά ομολόγων 11 δισ. ευρώ από 9 δισ. περίπου που προβλέπεται να αντλήσει φέτος, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό
Αγεφύρωτο το επενδυτικό κενό - Γιατί αστόχησαν οι προβλέψεις για νέα κεφάλαια
Ποιες είναι οι προβλέψεις που υπάρχουν στον προϋπολογισμό για το επενδυτικό κενό της επόμενης χρονιάς - Οι εκτιμήσεις για τις επενδύσεις
Με ψαλιδισμένο budget το λίφτινγκ στα διατηρητέα κτίρια – «Καμπανάκι» από φορείς
Συρρικνώθηκε το πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων και μαζί το «Διατηρώ» - Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος – Δεύτερη επιστολή διεθνών φορέων στον πρωθυπουργό