Η ναυτική δύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δήλωσε ότι κατάφερε να συνδέσει ρυμουλκά στο φλεγόμενο πετρελαιοφόρο Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα και ότι το πλοίο ρυμουλκείται αυτή τη στιγμή, κατευθυνόμενο σε ασφαλή τοποθεσία.
«Τα ρυμουλκά σκάφη συνδέθηκαν επιτυχώς με το πλοίο και η ρυμούλκηση του MV Sounion σε ασφαλή τοποθεσία βρίσκεται σε εξέλιξη», ανέφερε η Επιχείρηση Ασπίδες της ΕΕ στο X, πρώην Twitter, σήμερα.
Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion
Μαχητές Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη επιτέθηκαν στο Sounion στις 21 Αυγούστου, καθώς έπλεε προς την Ελλάδα φορτωμένο με περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το Ιράκ, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Update on the MV SOUNION salvage status
The salvage of the MV SOUNION is a complex operation and consists of various phases.
The tug boats have successfully connected to the vessel and the towing of the MV SOUNION to a safe location is in progress.
By providing protection to… pic.twitter.com/FX47QOsJLq
— EUNAVFOR ASPIDES (@EUNAVFORASPIDES) September 15, 2024
Την περασμένη εβδομάδα, τα Ηνωμένα Έθνη προειδοποίησαν ότι το φλεγόμενο δεξαμενόπλοιο αποτελούσε τεράστια περιβαλλοντική απειλή εάν δεν μπορούσε να διασωθεί γρήγορα.
Η ΕΕ έχει δηλώσει προηγουμένως ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις διαρροής πετρελαίου από το αμπάρι του πλοίου. Παρόλα αυτά, οι ΗΠΑ ανέφεραν ότι υπήρχε διαρροή, υποδηλώνοντας ότι καύσιμα έβγαιναν από τις δεξαμενές του πλοίου.
Οι Χούθι, οι οποίοι υποστηρίζονται από το Ιράν, άρχισαν να επιτίθενται σε εμπορικά πλοία με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους στα μέσα Νοεμβρίου στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Λένε ότι ενεργούν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους, καθώς ο πόλεμος στη Γάζα πλησιάζει στον ένα χρόνο, και ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το πυροσβεστικό ρυμουλκό «Πανορμίτης» συνοδεύει το «Sounion» που ρυμουλκείται από το «Aigaion Pelagos» και ανα πάσα στιγμή είναι έτοιμο να προβεί σε κατάσβεση εάν απαιτηθεί.
Σημειώνεται, ότι το δεξαμενόπλοιο μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου και όπως έχει αναφέρει και η ευρωπαϊκή επιχείρηση ASPIDES η διάσωσή είναι απαραίτητη προκειμένου να αποτραπεί μία πιθανή περιβαλλοντική καταστροφή στην περιοχή.
Ο επικεφαλής του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου των Χούθι έχει δηλώσει ότι η απόφαση να επιτραπεί η απόσυρση του «Sounion» οφείλεται στην ανησυχία για οικολογική καταστροφή, ωστόσο η περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο για αρκετά πλοία που συνεχίζουν να δέχονται επιθέσεις.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς