Λανθασμένες αποδείχτηκαν τελικά οι εκτιμήσεις των διοικούντων της Boeing όσον αφορά τις πραγματικές διαθέσεις των εργαζομένων στην αεροναυπηγική βιομηχανία και οι χειρισμοί που έκαναν οδήγησαν τελικά σε ναυάγιο τις διαπραγματεύσεις με την εργατική πλευρά και σε έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων με βασικό αίτημα τις αυξήσεις μισθών πάνω και από το 25% που πρότεινε η εταιρεία.

Boeing: Συντριπτικό όχι στη σύμβαση εργασίας- 30.000 εργαζόμενοι κατεβαίνουν σε απεργία

«Μάλλον δεν πίστευαν ότι είχαμε αρκετό κόσμο για την απεργία», είπε στο Reuters η Kushal Varma, μηχανικός της Boeing. «Αλλά αυτό είναι ένα κίνημα ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να κάνουν ό,τι πρέπει για να πάρουν αυτό που είναι δίκαιο».

Με λίγο χρόνο για ανασυγκρότηση και αύξηση της πίεσης, η διοίκηση εισέρχεται σε μια νέα εβδομάδα συνομιλιών για τον περιορισμό της κρίσης στον αμερικανικό κολοσσό της αεροδιαστημικής με αξία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Πριν από μια εβδομάδα, τα στελέχη της Boeing πίστευαν ότι είχαν κάνει αρκετά για να εξασφαλίσουν τη συμφωνία για τους μισθούς με περίπου 33.000 εργαζομένους στην πολιτεία της Ουάσιγκτον, την καρδιά των παγκόσμιων κατασκευαστικών εργασιών της εταιρείας, σύμφωνα με δύο άτομα που συμμετείχαν άμεσα στις συνομιλίες που έγιναν στο πολυτελές ξενοδοχείο Westin του Σιάτλ.Η

Η διοίκηση της Boeing εισέρχεται σε μια νέα εβδομάδα συνομιλιών με στόχο τον περιορισμό της κρίσης στον αμερικανικό κολοσσό της αεροδιαστημικής με αξία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων

Η αρχική προσφορά αύξησης μισθού της εταιρείας ήταν περίπου 12%, είπαν οι ανώνυμες πηγές στο Reuters, αν και ο αριθμός αυτός σταδιακά αυξήθηκε κατά τη διάρκεια των εβδομάδων των διαπραγματεύσεων.

Η πρόταση-έκπληξη της Boeing για +25%

Αλλά μετά από μια 11ωρη διαπραγμάτευση στις 7 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να εξασφαλίσουν την υποστήριξη του ηγέτη του συνδικάτου ΙΑΜ, Τζον Χόλντεν και να επισφραγίσουν αυτό που περίμεναν ότι θα ήταν μια γρήγορη επίλυση της διαφοράς, τα στελέχη της Boeing αύξησαν σημαντικά την προσφορά τους στο 25% και δεσμεύτηκαν να κατασκευάσουν το επόμενο εμπορικό τζετ της εταιρείας στην πολιτεία, σύμφωνα με τις πηγές.

Η Boeing και το συνδικάτο χαιρέτησαν τη συμφωνία ως «ιστορική» λόγω της ρεκόρ αύξησης των μισθών για την εταιρεία και της πρώτης στο είδος της δέσμευσης στον τομέα των αεροσκαφών. Ωστόσο αποδείχτηκε μια θεαματική αποτυχία.

Τρεις ημέρες αργότερα, το 94% των μελών της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM) απέρριψε την προσφορά και το 96% ψήφισε υπέρ της απεργίας.

Οι συνεντεύξεις του Reuters με περισσότερα από 20 άτομα, συμπεριλαμβανομένων αξιωματούχων της Boeing, ηγετών συνδικάτων και εργαζομένων σε εργοστάσια, δείχνουν πόσο άσχημα υποτίμησε η ηγεσία της εταιρείας την κλίμακα της δυσαρέσκειας που ένιωσαν οι εργαζόμενοι για τις πιέσεις κόστους ζωής και τις συμφωνίες αμοιβών των προηγούμενων ετών.

Οι λεπτομέρειες της κατάρρευσης της συμφωνίας αποκαλύπτουν επίσης πώς η εμπιστοσύνη μεταξύ της Boeing και της ηγεσίας των συνδικάτων έχει διαβρωθεί, περιπλέκοντας τις συνομιλίες που αναμένεται να επαναληφθούν τις επόμενες ημέρες.

Δύο ημέρες αφότου η Boeing ανακοίνωσε την προσφορά της, καθώς η απογοήτευση των μελών του συνδικάτου εισχώρησε στα μέσα ενημέρωσης, η επικεφαλής των εμπορικών αεροπλάνων Στέφανι Πόουπ έγραψε μια ανοιχτή επιστολή στους εργαζομένους, λέγοντας ότι αυτή ήταν η καλύτερη συμφωνία που θα έπαιρναν.

Η διευθύνουσα σύμβουλος Kelly Ortberg ακολούθησε μια ανοιχτή επιστολή την επόμενη μέρα, λέγοντας στους εργαζόμενους ότι η καταψήφιση της συμφωνίας θα τους έστελνε σε ένα μονοπάτι “όπου κανείς δεν κερδίζει”.

Ο οικονομικός επικεφαλής της Boeing, Μπράιαν Γουέστ, αναγνώρισε την αποσύνδεση της εταιρείας με το προσωπικό.

Σε μια συνομιλία με μια μικρή ομάδα επενδυτών στο περιθώριο της εκδήλωσης, ο Γουέστ πρόσθεσε ότι ενώ η Boeing είχε επικεντρωθεί σε μελλοντικές υποσχέσεις για την κατασκευή του νέου αεροπλάνου, οι εργαζόμενοι ανησυχούσαν περισσότερο για το τρέχον εισόδημά τους, σύμφωνα με άλλη ανώνυμη πηγή που μίλησε στο Reuters.

Η γενική αύξηση των μισθών κατά 25% που προσφέρθηκε ήταν αντίστοιχη με αυξήσεις μισθών άλλων κλάδων εργαζομένων, όπως οι εργάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γιατί είπαν «όχι» οι εργάτες της Boeing

Ωστόσο, πολλοί εργαζόμενοι της Boeing έχουν δυσκολευτεί να τα βγάλουν πέρα όλα αυτά τα χρόνια. Από την τελευταία συμφωνία για τους μισθούς το 2008, έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια, και οι μισθοί των εργοστασίων υστερούν σε σχέση με τον πληθωρισμό, ενώ το κόστος υγειονομικής περίθαλψης και διαβίωσης έχουν εκτιναχθεί.

Η Boeing, η οποία κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά αεροπλάνων με την ευρωπαϊκή ανταγωνιστική εταιρεία Airbus, δίνει μάχη με σοβαρές κρίσεις στους τομείς της παραγωγής και της ασφάλειας μετά τις δύο θανατηφόρες συντριβές αεροπλάνων 737 MAX το 2018 και το 2019.

Η τελευταία αναταραχή προκλήθηκε από ένα πάνελ πόρτας που αποκολλήθηκε από ένα νέο αεροπλάνο 737 MAX στον αέρα τον Ιανουάριο, προκαλώντας την αποχώρηση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Dave Calhoun και πτώση 30% στην τιμή της μετοχής της εταιρείας φέτος.

Καθώς πλησιάζουν οι νέες κρίσιμες συνομιλίες για τα εργασιακά, ο επικεφαλής του συνδικάτου ΙΑΜ, Χόλντεν, βρίσκεται επίσης στο μικροσκόπιο.

Από την πλευρά της Boeing, η εμπιστοσύνη της διοίκησης στον ηγέτη του συνδικάτου IAM έχει δεχτεί πλήγμα από την ανατροπή, η οποία οδήγησε τα μέλη του ΙΑΜ να απορρίψουν κατηγορηματικά τη σύμβαση που διαπραγματεύτηκε και υποστήριξε ο ηγέτης τους στις διαπραγματεύσεις.

Ο Χόλντεν και ο επικεφαλής διαπραγματευτής της Boeing Μάικλ Φιτζσίμονς και οι αντίστοιχες ομάδες τους περίπου δώδεκα η καθεμία είχαν περάσει αρκετές εβδομάδες από τον Ιούλιο συζητώντας ευρέως τους όρους, ανέφεραν οι άνθρωποι.

Τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, οι διαπραγματεύσεις επιταχύνθηκαν και εντάθηκαν με τις δύο ομάδες να μετακομίζουν σε δωμάτια στο ξενοδοχείο Westin και να πραγματοποιούν συνομιλίες πολλές φορές την ημέρα, πρόσθεσαν.

Από την πλευρά του συνδικάτου, ο Χόλντεν αντιμετωπίζει αντίθεση από τις τάξεις του, με ορισμένα μέλη να είναι εξαγριωμένα μαζί του επειδή ενέκρινε μια προσφορά στην οποία οι περισσότεροι εργάτες αντιτάχθηκαν, ανοίγοντας ένα ρήγμα σε ένα κρίσιμο σημείο των συνομιλιών, είπαν στο Reuters πέντε μέλη του IAM.

“Ξέρεις, δεν τον εμπιστεύεσαι. Πιστεύεις στον τύπο… και μετά νιώθουμε ότι σε έχει απογοητεύσει”, είπε ο Μάικ Τομάν, ένας απεργός εργάτης που διαμαρτύρεται έξω από ένα εργοστάσιο που κατασκευάζει το τζετ 737 με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Boeing. .

Ήταν η πρώτη φορά εδώ και τρεις δεκαετίες που ο τοπικός ηγέτης του IAM είχε συστήσει την αποδοχή μιας σύμβασης, προκαλώντας την οργή πολλών εργαζομένων.

Αναρτήσεις στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης των συνδικάτων τον περιέγραψαν ως «ξεπουλημένο» και χαρακτήρισαν τη διαπραγμάτευσή του ως «επαίσχυντη».

Η απεργία πάντως συνεχίζεται για 4η ημέρα με συμμετοχή πάνω από 30.000 εργαζομένων στα εργοστάσια της εταιρείας στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, ενώ οι διαπραγματευτές από τη διοίκηση και το συνδικάτο εργαζομένων αναμένεται να συνεχίσουν τις συνομιλίες για τη σύμβαση εργασίας την Τρίτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή