Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s που ανήκει στην Artémis, την εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Πινό, ιδρύθηκε το 1766 και διατηρεί γραφεία σε 46 χώρες.
Σε μια κίνηση που πολλοί στο κλάδο θεωρούσαν ότι έπρεπε από καιρό να είχε γίνει η Christie’s θα αποκτήσει τον οίκο δημοπρασιών αυτοκινήτων Gooding & Co. με έδρα το Λος Άντζελες σε μια συναλλαγή που αναμένεται να κλείσει μέχρι το τέλος του έτους. Η συμφωνία λέγεται ότι είναι η μεγαλύτερη των Christie’s σε περισσότερες από δύο δεκαετίες.
Christie’s: Η RansomHub ανέλαβε την ευθύνη για την κυβερνοεπίθεση
«Είμαστε βέβαιοι ότι ο συνδυασμός πόρων θα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για σημαντική παγκόσμια ανάπτυξη», δήλωσε ο Γκιγιόμ Σερούτι, διευθύνων σύμβουλος της Christie’s, σε ένα email που εστάλη στο Bloomberg.
Ισχυροποίηση του Christie’s καθώς η αγορά τέχνης εξασθενεί
Η αγορά θα βοηθήσει στη διαφοροποίηση των προσφορών του Christie’s καθώς η αγορά τέχνης εξασθενεί. Τους πρώτους έξι μήνες του 2024, οι πωλήσεις δημοπρασιών Christie’s μειώθηκαν κατά 22% σε ετήσια βάση, στα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια—περίπου τα μισά από τα 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια που είχαν επιτευχθεί την ίδια χρονική περίοδο το 2022. Ο οίκος δημοπρασιών αποχώρησε από τις δημοπρασίες αυτοκινήτων το 2007, αν και συνεχίζει να πουλάει αυτοκίνητα ως μέρος συγκεκριμένων συλλογών.
Ο Σάιμον Κίντσον, αναλυτής και σύμβουλος που ίδρυσε το K500 Index δεδομένων κλασικών αυτοκινήτων, αποκαλεί το την εξαγορά το τέλειο ταίριασμα. «Η οικονομική δύναμη πυρός και το δίκτυο της Christie’s θα πρέπει να βοηθήσουν την εταιρεία να προχωρήσει πέρα από τους περιορισμούς της ως οικογενειακή επιχείρηση», είπε στο Bloomberg.
Ακόμη και οι ανταγωνιστές αποκαλούν την ενοποίηση έξυπνη απόφαση.
«Αυτά είναι σπουδαία νέα για τον κλάδο των δημοπρασιών», είπε ο Ρομπ Μάιερς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της RM Sotheby’s. «Σίγουρα υπάρχει αρκετός χώρος στην αγορά και για τους δυο μας. Το να έχουν άλλους παίκτες στην κορυφή του παιχνιδιού ενισχύει τον υγιή ανταγωνισμό και ανεβάζει τα πρότυπα σε ολόκληρο τον κλάδο».
Η ανακοίνωση της συμφωνίας έρχεται μετά από μήνες πτωτικών πωλήσεων και σκληρού ανταγωνισμού μεταξύ οίκων δημοπρασιών αυτοκινήτων, καθώς οι καταναλωτές σφίγγουν τα πορτοφόλια τους εν μέσω γεωπολιτικών αναταραχών, αυξανόμενων επιτοκίων και γενικής οικονομικής αβεβαιότητας σε ένα εκλογικό έτος.
«Υπερκορεσμένος» είναι η λέξη που χρησιμοποιούν οι συλλέκτες και οι μεσίτες για να περιγράψουν την τρέχουσα αγορά. Πάρα πολλά αυτοκίνητα έρχονται στην αγορά καθώς το εκκρεμές από την ανθούσα αγορά μετά την πανδημία το 2021 και το 2022 κινείται προς τους πωλητές. Οι οίκοι δημοπρασιών ήταν πολύ πρόθυμοι να επωφεληθούν από αυτή την υπερβολή, αλλά το αποτέλεσμα ήταν πάρα πολλά παρόμοια αυτοκίνητα να προσφέρονται ταυτόχρονα, κουράζοντας τους ήδη επιφυλακτικούς καταναλωτές.
Καλά νέα
«Το βλέπω ως καλά νέα τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές που θέλουν μια νέα προσέγγιση δημοπρασίας που συνδυάζει τον επαγγελματισμό και το πάθος με την παγκόσμια κάλυψη», λέει ο Κίντσον.
Νωρίτερα φέτος, η RM Sotheby’s και η Broad Arrow της Hagerty βρέθηκαν αντιμέτωπες κατά τη διάρκεια των δημοπρασιών της Φλόριντα, σε ένα σχίσμα που πιθανότατα κανιβαλοποίησε ορισμένες πωλήσεις και έφερε χάσμα μεταξύ ορισμένων αγοραστών και πωλητών. Στην Εβδομάδα Αυτοκινήτου του Μοντερέι τον Αύγουστο, τα εβδομαδιαία σύνολα όταν έκλεισαν οι δημοπρασίες έφτασαν τα 371 εκατομμύρια δολάρια, μειωμένα κατά 8% από το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που παρείχε η Hagerty, πολύ κάτω από το 2022 όταν πουλήθηκαν αυτοκίνητα αξίας 469 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα μισά από τα οχήματα που πωλήθηκαν δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν χαμηλή εκτίμηση τιμής.
«Η ενοποίηση μάλλον έχει καθυστερήσει, με πάρα πολλές δημοπρασίες να κυνηγούν πολύ λίγα φρέσκα αυτοκίνητα», λέει ο Κίντσον.
Ο Ντέιβιντ Γκούντινγκ, πρόεδρος της Gooding, εργάστηκε για τον Christie’s τη δεκαετία του 1990. ο οίκος δημοπρασιών 258 ετών ηγήθηκε της αγοράς κλασικών αυτοκινήτων για χρόνια με πωλήσεις ρεκόρ όπως αυτή της Bugatti 41 Royale του 1931 στο Royal Albert Hall στο Λονδίνο το 1987. Ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία του με τη σύζυγό του, Ντον Άρενς, το 2003. Ο Gooding θα διατηρήσει τη θέση του μετά το κλείσιμο της συμφωνίας και η εταιρεία θα διατηρήσει την έδρα της, είπε ένας εκπρόσωπος. Δεν έχουν προγραμματιστεί άλλες αλλαγές προσωπικού, είπε ο εκπρόσωπος.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης