Μετά το θετικό πρόσημο του πρώτου τριμήνου, αυξημένος κατά 15,8% εμφανίζεται ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ και στο εξάμηνο. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις α’ εξαμήνου 2024, διαμορφώθηκε σε €130,87 εκ. έναντι €112,97 εκ. το 2023.
Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής: Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €29,44 εκ. έναντι €28,72 εκ. το 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €27,05 εκ., έναντι €26,18 εκ. το 2023. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €26,32 εκ., έναντι €21,19 εκ. το 2023.
Τσινάβος (Κρι-Κρι) στον OT: Με «όπλο» το ελληνικό DNA θα κερδίσουμε τους Αμερικάνους
ΚΡΙ-ΚΡΙ: Στο εξωτερικό με το γιαούρτι
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +14,5% σε αξία και +19,7% σε όγκο. Στις αγορές εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +27,8%, ξεπερνώντας τα €63εκ. Πλέον αποτελούν το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών, προχωρώντας και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία με τις συνολικές πωλήσεις να αναμένεται να ξεπεράσουν τα €245 εκ.
Η ιδιωτική ετικέτα και η ελληνική αγορά
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα €37,8εκ. παρουσιάζοντας μείωση -2,4% σε αξία, αλλά αύξηση +4,8% σε όγκο. Στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων μας βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων, πιέζοντας, παράλληλα, τα περιθώρια κερδοφορίας.
Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +1,4 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια.
Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-1,0 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,4%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana (προηγ. IRI) σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2024].
Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Η εικόνα στα παγωτά
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +21,7%. Σε αυτήν συντελούν, αφενός οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και αφετέρου, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου.
Σημαντικός είναι και ο ρόλος των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Στο υπόλοιπο της καλοκαιρινής σεζόν ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων παγωτού επιβραδύνθηκε.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών. Έτσι, προχωρά και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία.
Βάσει της αναθεωρημένης πρόβλεψης της Διοίκησης για το 2024, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα €245 εκ. (έναντι των €233 εκ ως αρχική εκτίμηση), ενώ τα Κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) να διαμορφωθούν στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16% (έναντι του 15% ως αρχική εκτίμηση).
Η ΚΡΙ-ΚΡΙ συνεχίζει να ενισχύει το κοινωνικό και οικονομικό της αποτύπωμα. Το τελευταίο διάστημα, ο αριθμός των απασχολούμενων εργαζομένων αυξήθηκε, με 100 νέες προσλήψεις. Έτσι, πλέον το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού αγγίζει τα 700 άτομα. Παράλληλα, επεκτάθηκε η ζώνη γάλακτος, με νέες συνεργασίες με τοπικούς κτηνοτρόφους. Τέλος, οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις, συνολικού ύψους €50 εκ, για την επόμενη 3ετία, αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στην περεταίρω ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας της ΚΡΙ-ΚΡΙ, η οποία διαχέεται και στην τοπική κοινωνία.
Latest News
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση