Μετά το θετικό πρόσημο του πρώτου τριμήνου, αυξημένος κατά 15,8% εμφανίζεται ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ και στο εξάμηνο. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις α’ εξαμήνου 2024, διαμορφώθηκε σε €130,87 εκ. έναντι €112,97 εκ. το 2023.
Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής: Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €29,44 εκ. έναντι €28,72 εκ. το 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €27,05 εκ., έναντι €26,18 εκ. το 2023. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €26,32 εκ., έναντι €21,19 εκ. το 2023.
Τσινάβος (Κρι-Κρι) στον OT: Με «όπλο» το ελληνικό DNA θα κερδίσουμε τους Αμερικάνους
ΚΡΙ-ΚΡΙ: Στο εξωτερικό με το γιαούρτι
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +14,5% σε αξία και +19,7% σε όγκο. Στις αγορές εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +27,8%, ξεπερνώντας τα €63εκ. Πλέον αποτελούν το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών, προχωρώντας και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία με τις συνολικές πωλήσεις να αναμένεται να ξεπεράσουν τα €245 εκ.
Η ιδιωτική ετικέτα και η ελληνική αγορά
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα €37,8εκ. παρουσιάζοντας μείωση -2,4% σε αξία, αλλά αύξηση +4,8% σε όγκο. Στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων μας βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων, πιέζοντας, παράλληλα, τα περιθώρια κερδοφορίας.
Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +1,4 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια.
Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-1,0 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,4%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana (προηγ. IRI) σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2024].
Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Η εικόνα στα παγωτά
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +21,7%. Σε αυτήν συντελούν, αφενός οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και αφετέρου, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου.
Σημαντικός είναι και ο ρόλος των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Στο υπόλοιπο της καλοκαιρινής σεζόν ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων παγωτού επιβραδύνθηκε.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών. Έτσι, προχωρά και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία.
Βάσει της αναθεωρημένης πρόβλεψης της Διοίκησης για το 2024, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα €245 εκ. (έναντι των €233 εκ ως αρχική εκτίμηση), ενώ τα Κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) να διαμορφωθούν στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16% (έναντι του 15% ως αρχική εκτίμηση).
Η ΚΡΙ-ΚΡΙ συνεχίζει να ενισχύει το κοινωνικό και οικονομικό της αποτύπωμα. Το τελευταίο διάστημα, ο αριθμός των απασχολούμενων εργαζομένων αυξήθηκε, με 100 νέες προσλήψεις. Έτσι, πλέον το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού αγγίζει τα 700 άτομα. Παράλληλα, επεκτάθηκε η ζώνη γάλακτος, με νέες συνεργασίες με τοπικούς κτηνοτρόφους. Τέλος, οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις, συνολικού ύψους €50 εκ, για την επόμενη 3ετία, αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στην περεταίρω ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας της ΚΡΙ-ΚΡΙ, η οποία διαχέεται και στην τοπική κοινωνία.
Latest News
Motor Oil: Η φωτιά στα διυλιστήρια κατασβέστηκε - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Τα διυλιστήρια συνεχίζουν την λειτουργία τους με μειωμένη δυναμικότητα, ανακοίνωσε η Motor Oil
Μουστάκας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ξεκινά νέος μεγάλο κύκλος επενδύσεων στη ΝΑ Ευρώπη
Ο κ. Μουστάκας ανάφερε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη να διεκδικήσει οποιοδήποτε μεγάλο έργο παραχώρησης δημοπρατηθεί στην ευρύτερη ΝΑ Ευρώπη
Υπερκάλυψη 5,4 φορές για το πράσινο ομόλογο της Eurobank - Πόσο έπεσε το επιτόκιο
Η έκδοση της Eurobank προσέλκυσε ισχυρή ζήτηση με σημαντική γεωγραφική διασπορά, καθώς συγκέντρωσε εντολές από περίπου 270 επενδυτές
Νίκος Εμμανουηλίδης (Nestle): Γιατί αυξάνονται οι τιμές – Τι βάζει «φρένο» στον ανταγωνισμό
Η ακρίβεια, η σχέση με τους καταναλωτές και το στοίχημα της Nestle Ελλάς στην αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής αξίας 160 εκατ. ευρώ
Αύξηση Πωλήσεων και ενισχυμένο EBITDA για τον Ομιλο Πλαστικά Θράκης το α' εξάμηνο
Κατά το α’ εξάμηνο του 2024, τα EBITDA ανήλθαν σε €24,5 εκατ., αυξημένα κατά 1,9% για τον Ομιλο Πλαστικά Θράκης
Η «έφοδος» του efood στις… γειτονιές με το βλέμμα στον τζίρο των 2 δισ.
Τα σχέδια ανάπτυξης του efood local και επέκταση στο φυσικό δίκτυο αγορών – Τι θα γίνει με τα καταστήματα Kiosky’s
O CEO της Digital Realty στον ΟΤ: «Τι πρέπει να διορθώσει η Ελλάδα στα data centers»
«Πρέπει να αντιμετωπιστούν τρία βασικά ζητήματα για τη συνέχιση της δυναμικής που έχει η Ελλάδα» στα data centers δηλώνει στον ΟΤ ο CEO της Digital Realty
Το πλάνο Τσινάβου για μια νέα (πολύ μεγαλύτερη) Κρι-Κρι
Επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. ευρώ από την Κρι-Κρι την τριετία 2025-2027 – Πώληση μετοχών από τον Π. Τσινάβο για να αυξηθεί το free float
Μειώνονται οι δόσεις στα δάνεια των επιχειρήσεων - Το ταβάνι στα επιτόκια
Το φετινό φθινόπωρο οι δανειολήπτες των δύο κατηγοριών αναμένεται να δουν σημαντικές μειώσεις στο κόστος εξυπηρέτησης για τα δάνειά τους
Attica Bank: Στο 8,71% το ποσοστό της Τhrivest μετά τη συγχώνευση
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η τράπεζα