Άμεσες παρεμβάσεις και κυκλοφοριακά μέτρα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένης Βατσινά με θέμα την εξέλιξη του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ αλλά και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, που δεν αναμένεται να παραδοθεί νωρίτερα από τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μεταξύ άλλων θα υλοποιηθούν, επί συνόλω ή μερικώς, οι εξής παρεμβάσεις:
οριζόντια διαγράμμιση
εύκαμπτα διαχωριστικά κολονάκια
αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης
αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας
στηθαία ασφαλείας
κλαδοκοπές
φωτεινή σηματοδότηση κόμβων
αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρωμάτων
«Σημαντικές παρεμβάσεις μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι»
Μάλιστα όπως τόνισε, «εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεβάσεις να έχουν υλοποιηθεί ως το προσεχές καλοκαίρι».
Το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα, ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας:
1ο. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ.
2ο. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο.
«Στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο αυτά τμήματα εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης. Σημειώνουμε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις», σημείωσε.
«Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων», πρόσθεσε.
Για το τρίτο τμήμα (Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων), τόνισε πως «βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης. Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου».
«Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις», υποστήριξε ο υπουργός.
Βατσινά: Αναγκαία τα δραστικά μέτρα
Στην πρωτολογία της η κ. Βατσινά σημείωσε, απευθυνόμενη στον υπουργό, ότι «είναι αυτονόητο, ότι ζητάμε την πλήρη παράδοση του έργου, όμως ως τότε πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα”. Ζήτησε μάλιστα από τον κ.Σταϊκούρα το ακριβές χρονοδιάγραμμα των επόμενων βημάτων (υπογραφές συμβάσεων και παράδοση των επιμέρους οδικών τμημάτων αλλά και του συνολικού έργου), καθώς και τις πρωτοβουλίες που το Υπουργείο προτίθεται να λάβει για την πρόληψη ατυχημάτων και δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ.
Απαντώντας ο κ.Σταϊκούρας σημείωσε ότι «η υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ είναι γεγονός», αποδίδοντάς την, αφενός σε σοβαρούς τεχνικούς λόγους κι αφετέρου σε παραβιάσεις του ΚΟΚ. «Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του πρέπει να μεσολαβήσουν επεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας».
Ήδη, όπως τόνισε, το Υπουργείο έχει υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία, όπως είναι η ολοκλήρωση των κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας καθώς και μία εν εξελίξει σύμβαση που περιλαμβάνει 10 πεζογέφυρες στην ΠΕ Χανίων.
Παράλληλα ανέφερε, έχει δρομολογηθεί η εκπόνηση απαραίτητων μελετών για επικίνδυνα τμήματα των οδικών αξόνων Χανιά-Ηράκλειο και Χανιά-Κίσσαμος, που έχουν εντοπιστεί με την βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Συμφωνώντας με την Ελένη Βατσινά, που κατά τη δευτερολογία της υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τις τοπικές αρχές και συναίνεση, ο υπουργός ανέφερε ότι το Υπουργείο δουλεύει τις μελέτες με τους τεχνικούς προκειμένου να παρουσιαστούν στις τοπικές αρχές γιατί “η υλοποίησή τους απαιτεί τοπική συναίνεση και συνεργασία”.
Οι παρεμβάσεις αυτές είναι ήδη δοκιμασμένες, καθώς όπως είπε ο Χρ.Σταϊκούρας, αποτέλεσαν επιτυχημένες παρεμβάσεις στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, όπου σε μια 5ετία είχαν χαθεί 55 άνθρωποι, ενώ μετά τα μέτρα, τα νούμερα έπεσαν στα 2 σε μια διετία.
Latest News
Βαρδάρης αλλαγής στις υποδομές της Θεσσαλονίκης - Τα εμβληματικά projects που τρέχουν
Ποια έργα, ύψους άνω των 3 δισ. ευρώ, μεταμορφώνουν την Θεσσαλονίκη
Στον 8ο όροφο ο Riviera Tower στο Ελληνικό – Πόσα θα εισπράξει η Lamda
Γιατί η διοίκηση της Lamda εμφανίζεται αισιόδοξη για το Ελληνικό – Τι λέει για πιθανή πώληση mall
Γιατί η Αττική Οδός είναι παντός καιρού asset - Τα οφέλη για τους μετόχους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα με συνολικό τίμημα 3,270 δισ. ευρώ
Χατζηδάκης για Αττική Οδό: Η Ελλάδα ξεφεύγει από την εποχή του κρατισμού
Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε πως «εισρέουν περισσότερα από 3,2 δισ. εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία» και «μειώνεται ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας μας»
Διαφανής και αποδοτική και για τις δύο πλευρές η συμβαση της Αττικής Οδού, λέει ο Σταϊκούρας
Με τη νέα σύμβαση προβλέπεται υψηλό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ
Νέα εποχή με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό - Η σύμβαση και τα διόδια
Η Αττική Οδός έχει μήκος περίπου 70 χλμ. και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης
Ποια έργα υποδομών πάνω από 5 δισ. ευρώ μπήκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης
Πάνω από 18 έργα υλοποιούνται έχοντας ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης
Ξεκινά ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης θα αντιστοιχεί σε 30 έτη κατ’ ελάχιστο και ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 260 εκατ. ευρώ
Σε τροχιά υλοποίησης 32 φράγματα προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ
Τι είπε ο υπουργός μεταφορών στο 4ο Συνέδριο Φραγμάτων και Ταμιευτήρων για την πορεία υλοποίησης των δημόσιων έργων που αφορούν φράγματα
Πώς θα κλείσει η χρονιά για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» το 2024
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αναμένεται να προσελκύσει φέτος περίπου 7,2- 7,3 εκατ. επιβάτες - Τα σχέδια της Fraport