Η Stellantis N.V. είναι μια πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία που προήλθε από τη συγχώνευση το 2021 του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και του γαλλικού ομίλου PSA.

Μετά από χρόνια κερδών και αδυσώπητης λιτότητας, η , έχει παρουσιάσει ένα πολύ απογοητευτικό εξάμηνο. Η εταιρεία αντιμετωπίζει μάλιστα προβλήματα με την πώληση των αυτοκινήτων Jeep σε μια εποχή που η ζήτηση για SUV δεν ήταν ποτέ υψηλότερη.

Τώρα οι ηγέτες του δικτύου αντιπροσώπων της Stellantis NV στις ΗΠΑ επέκριναν τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Κάρλος Ταβάρες για την «ταχεία υποβάθμιση» των εμπορικών σημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας και τον προέτρεψαν να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για να καθαρίσει το παλιό απόθεμα από τις μάντρες τους, αναφέρει το Bloomberg.

Stellantis: Καθυστερούν τα επενδυτικά πλάνα στο Ιλινόις

Οι αντιπρόσωποι κατηγόρησαν τον Ταβάρες για «λήψη αποφάσεων για βραχυπρόθεσμη» που αύξησε τα κέρδη πέρυσι και πλήρωσε τον μισθό του CEO. Οι κινήσεις κατέληξαν να συρρικνώσουν το μερίδιο αγοράς της εταιρείας και να πλήξουν τις μάρκες Jeep, Ram, Dodge και Chrysler, ανέφερε το εθνικό συμβούλιο αντιπροσώπων σε ανοιχτή επιστολή του προς τον Ταβάρες με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου.

Ο Ταβάρες περικόπτει θέσεις εργασίας και μειώνει την παραγωγική ικανότητα στα αμερικανικά εργοστάσια από τότε που η πτώση των πωλήσεων στις ΗΠΑ μείωσε σχεδόν στο μισό τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου. Η Stellantis έχει λάβει μέτρα φέτος για την εκκαθάριση των αποθεμάτων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των τιμών και της επαναφοράς κινήτρων. Αλλά αυτά τα βήματα ήταν ανεπαρκή καθώς η εταιρεία προσπαθεί να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους της, σύμφωνα με τους αντιπροσώπους.

Stellantis

Καταστροφικές πολιτικές

«Εδώ και πάνω από δύο χρόνια, το Εθνικό Συμβούλιο Αντιπροσώπων των ΗΠΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην εκτελεστική ομάδα των ΗΠΑ, προειδοποιώντας τους ότι η πορεία που είχατε χαράξει για τη Stellantis θα ήταν μια καταστροφή μακροπρόθεσμα», τόνισε ο όμιλος στην επιστολή. «Μια καταστροφή όχι μόνο για εμάς, αλλά για όλους τους εμπλεκόμενους – και τώρα αυτή η καταστροφή έφτασε».

Η Stellantis ανέφερε σε δήλωσή της ότι «εξανίσταται» με την επιστολή. Η αυτοκινητοβιομηχανία ανέπτυξε ένα σχέδιο τον περασμένο μήνα με αντιπροσώπους που οδήγησε σε κέρδη πωλήσεων και μεριδίων αγοράς τον Αύγουστο, ανέφερε.

«Αυτό είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας με το δίκτυο αντιπροσώπων μας και θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε για τη συνεχή υποστήριξη και δέσμευσή τους», είπε η Stellantis. «Συναντιόμαστε και μιλάμε κάθε μήνα, έχουμε εβδομαδιαίες κλήσεις και προσωπικές συνομιλίες στο υψηλότερο επίπεδο. Εδώ πρέπει να γίνει τέτοιος διάλογος».

Οι αμερικανικές μετοχές της Stellantis παρουσίασαν ελάχιστες μεταβολές στις διαπραγματεύσεις εκτός ωραρίου της Τετάρτης. Η μετοχή έχει υποχωρήσει περίπου 35% φέτος, σε σύγκριση με άνοδο 16% του δείκτη S&P 500.

Γερασμένα προϊόντα

Οι έμποροι φοβούνται ότι οι πρόσφατες περικοπές παραγωγής του Ταβάρες θα διαβρώσουν περαιτέρω το μερίδιο αγοράς. Τον επέκριναν επίσης για μικρές επενδύσεις στη γερασμένη γκάμα προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ο τερματισμός της παραγωγής του Jeep Cherokee χωρίς άμεση αντικατάσταση στη δημοφιλή κατηγορία μεσαίων SUV.

Οι πωλήσεις της Jeep στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 9% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ οι παραδόσεις των κερδοφόρων pickup Ram υποχώρησαν 20% σε σχέση με την περσινή περίοδο.

Παρά τα προβλήματα, οι μέτοχοι επιβράβευσαν τον Ταβάρες νωρίτερα φέτος με ένα πακέτο αποζημίωσης 36,5 εκατομμυρίων ευρώ (40,2 εκατομμύρια δολάρια) που τον έκανε τον πιο ακριβοπληρωμένο διευθύνοντα σύμβουλο παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τον Ιούνιο, ο Ταβάρες παραδέχτηκε ότι θα έπρεπε να είχε κινηθεί πιο γρήγορα για να εντοπίσει τη «σύγκλιση» διαφόρων ζητημάτων στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων συσσώρευσης αποθεμάτων και κατασκευής.

«Ήμασταν αλαζονικοί», είπε στους επενδυτές που συγκεντρώθηκαν στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στις ΗΠΑ στο Auburn Hills του Μίσιγκαν, εκείνη την εποχή. «Έπρεπε να είχα δράσει αμέσως».

Μεγάλα αποθέματα

Τα αποθέματα της Stellantis παρέμειναν πολύ πάνω από τους περισσότερους ανταγωνιστές τον Αύγουστο, παρά τις δαπάνες άνω του μέσου όρου καταναλωτικών κινήτρων κατά τη διάρκεια του μήνα στις μάρκες Chrysler, Ram και Jeep, σύμφωνα με την ερευνήτρια Cox Automotive.

Αλλά οι έμποροι εξακολουθούν να διαφωνούν με τον κατασκευαστή επειδή θέλουν περισσότερα κίνητρα για τους καταναλωτές για να προσελκύσουν τους αγοραστές στα καταστήματά τους. Θέλουν επίσης βοήθεια για την τόνωση του ενδιαφέροντος για φορτηγά παλαιότερων μοντέλων με ακριβά πακέτα τεχνολογίας που είναι απρόσιτα για πολλούς καταναλωτές.

Στην επιστολή, οι έμποροι λιανικής ανέφεραν ότι ήλπιζαν να δουν τον Ταβάρες στην επόμενη συνεδρίαση του συμβουλίου τους στο Auburn Hills στις 15 Οκτωβρίου.

«Το πρόβλημα γίνεται όλο και πιο ακριβό και χειρότερο με τον καιρό», ανέφεραν στην επιστολή τα τέσσερα μέλη της ηγεσίας του εθνικού συμβουλίου αντιπροσώπων του Stellantis. «Σας προτρέπουμε να σταματήσετε να καθυστερείτε και να κάνετε το σωστό τώρα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή