Στον σημερινό διασυνδεδεμένο κόσμο, οι κυβερνοεπιθέσεις είναι πιο συχνές και πιο επικίνδυνες από ποτέ. Οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον κλάδο τους, αποτελούν κύριους στόχους για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Αυτές οι επιθέσεις μπορούν να προκαλέσουν εκτεταμένες ζημιές και να δημιουργήσουν μακροχρόνιες συνέπειες.

Η Kaspersky αναλύει τον αντίκτυπο των ψηφιακών επιθέσεων στις επιχειρήσεις και αποκαλύπτει τις βασικές απώλειες που μπορεί να υποστεί μια απροστάτευτη επιχείρηση.

Εσείς ξέρετε τη διάρκεια μιας κυβερνοεπίθεσης; – Η απάντηση σοκάρει

Εξετάζοντας τον αντίκτυπο που έχουν οι κυβερνοεπιθέσεις στις επιχειρήσεις, το πρώτο που προσέχουμε είναι οι οικονομικές απώλειες. Για παράδειγμα, τεράστιες οικονομικές απώλειες επέφερε η επίθεση ενάντια στην Johnson Controls, βασικό παίκτη στην τεχνολογία κτιρίων, η οποία ήρθε αντιμέτωπη με ένα σοβαρό περιστατικό ransomware από ομάδα χάκερ με το όνομα Dark Angels.

Οι δράστες ισχυρίστηκαν ότι έκλεψαν 27 terabytes ευαίσθητων δεδομένων και απαίτησαν λύτρα ύψους 51 εκατομμυρίων δολαρίων. Η παραβίαση αυτή προκάλεσε σοβαρή διατάραξη των συστημάτων της εταιρείας και ζημιά άνω των 27 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η επίθεση επηρέασε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Johnson Controls, συμπεριλαμβανομένων των επιπλοκών στα συστήματα χρέωσης και των αυξημένων εξόδων ανάκτησης. Ως εταιρεία με παγκόσμια παρουσία, η παραβίαση επηρέασε σημαντικά τις επιχειρηματικές της σχέσεις και δραστηριότητες.

Παρακάτω, η Kaspersky διερευνά βασικούς τρόπους με τους οποίους μια ψηφιακή επίθεση μπορεί να βλάψει μία επιχείρηση.

Οικονομικές απώλειες από κυβερνοεπιθέσεις

Οι κυβερνοεπιθέσεις συχνά οδηγούν σε άμεσες οικονομικές απώλειες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι επιθέσεις ransomware, κατά τις οποίες οι χάκερ απαιτούν πληρωμή για να αποκαταστήσουν την πρόσβαση σε δεδομένα ή κλέβουν χρήματα απευθείας. Αυτό είναι μόνο η αρχή, καθώς υπάρχουν πολλές άλλες συνέπειες που μπορεί να οδηγήσουν έμμεσα σε σημαντικές οικονομικές απώλειες. Οι τελευταίες εύκολα μπορούν να υπερβούν τη ζημία που έχει υποστεί άμεσα η εταιρεία ως αποτέλεσμα της επίθεσης.

Διατάραξη της λειτουργίας της επιχείρησης

Οι κυβερνοεπιθέσεις μπορούν να διακόψουν τις δραστηριότητές σας. Πολλές επιχειρήσεις εξαρτώνται από την ψηφιακή υποδομή τους για καθημερινές δραστηριότητες. Η παραβίαση των συστημάτων μειώνει την παραγωγικότητα. Σε σοβαρές περιπτώσεις, κάποιες λειτουργίες μπορεί να διακοπούν συνολικά για μέρες ή και εβδομάδες, με αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων, τη μείωση στην ποιότητα των υπηρεσιών και την απογοήτευση πελατών και συνεργατών – που αποτελεί επιπλέον πλήγμα στη φήμη της εταιρείας.

Έμμεσο μακροπρόθεσμο κόστος

Ακόμα και μετά το πέρας μιας κυβερνοεπίθεσης, οι επιχειρήσεις συχνά αντιμετωπίζουν μακροπρόθεσμες οικονομικές επιπτώσεις. Η αποκατάσταση των συστημάτων, η βελτίωση των υποδομών ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και η διαχείριση των νομικών επιπτώσεων είναι μόνο μερικά από τα επιπλέον κόστη. Ακόμα, οι χαμένες συμφωνίες και το πλήγμα στις σχέσεις με τους πελάτες μπορεί να χρειαστούν μήνες ή χρόνια για να αποκατασταθούν.

Πλήγμα στη φήμη

Η εμπιστοσύνη των πελατών σας είναι ανεκτίμητη. Η παραβίαση δεδομένων πελατών μπορεί να βλάψει σοβαρά τη φήμη του brand σας. Αυτή η απώλεια εμπιστοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε αποχώρηση πελατών και μακροπρόθεσμη πτώση στη ζήτηση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μια απλή παραβίαση είναι αρκετή για να καταστρέψει ανεπιστρεπτί τη δημόσια εικόνα μιας εταιρείας.

Εάν η επιχείρησή σας πέσει θύμα επίθεσης, αυτό μπορεί επίσης να επηρεάσει τις σχέσεις σας με συνεργάτες και προμηθευτές. Εξωτερικοί συνεργάτες μπορεί να χάσουν την εμπιστοσύνη τους στην ικανότητά σας να προστατεύετε τα δεδομένα που σας κοινοποιούν. Ομοίως, κρίσιμες επιχειρηματικές σχέσεις μπορούν να βρεθούν εκτεθειμένες εάν δεν καταφέρετε να ανακάμψετε γρήγορα ή αν τα συστήματά σας θέσουν σε κίνδυνο τις δραστηριότητές τους.

Νομικά ζητήματα και ζητήματα συμμόρφωσης

Με τους κανονισμούς προστασίας δεδομένων, όπως το GDPR στην Ευρώπη ή το HIPAA στις ΗΠΑ, μια παραβίαση δεδομένων μπορεί να επιφέρει βαριά πρόστιμα. Η αποτυχία προστασίας ευαίσθητων δεδομένων πελατών ή εργαζομένων μπορεί να οδηγήσει σε κυρώσεις και αγωγές. Επιπλέον, οι εταιρείες που πέφτουν θύματα παραβιάσεων αντιμετωπίζουν συχνά μακροχρόνιες νομικές διαμάχες, οι οποίες αυξάνουν την οικονομική πίεση και το πλήγμα στη φήμη τους.

Απώλεια πνευματικής ιδιοκτησίας

Για πολλές επιχειρήσεις, η πνευματική ιδιοκτησία είναι ένα από τα πολυτιμότερα επενδυτικά αγαθά. Οι κυβερνοεπιθέσεις που στοχεύουν σε αυτήν μπορούν να κλέψουν σχέδια προϊόντων, στρατηγικές μάρκετινγκ και ιδιόκτητες πληροφορίες. Αυτό είναι ιδιαίτερα επιβλαβές σε ανταγωνιστικές βιομηχανίες όπως αυτή της τεχνολογίας και των φαρμακευτικών προϊόντων, όπου η παραβίαση της πνευματικής ιδιοκτησίας μπορεί να ακυρώσει τις προσπάθειες χρόνων στο χτίσιμο ενός ανταγωνιστικού brand.

Ακολουθούν μερικές προτάσεις της Kaspersky για να παραμείνει η επιχείρησή σας θωρακισμένη και ανθεκτική απέναντι στις ψηφιακές απειλές:

  •  Για να προστατεύσετε την εταιρεία από ένα ευρύ φάσμα απειλών, αξιοποιήστε λύσεις που παρέχουν προστασία σε πραγματικό χρόνο, ορατότητα απειλών και δυνατότητες διερεύνησης και απόκρισης EDR και XDR για οργανισμούς κάθε μεγέθους και κλάδου.
  •  Εάν η εταιρεία σας δεν διαθέτει αποκλειστική λειτουργία ασφάλειας IT, αλλά μόνο γενικούς διαχειριστές IT που ίσως δεν διαθέτουν τις απαιτούμενες εξειδικευμένες δεξιότητες για ανίχνευση και απόκριση σε επίπεδο ειδικού, σκεφτείτε την εγγραφή σε μια διαχειριζόμενη υπηρεσία. Αυτό θα ενισχύσει άμεσα και κατά πολύ την ασφάλειά σας, ενώ θα σας επιτρέψει να εστιάσετε και στο χτίσιμο της τεχνογνωσίας εσωτερικά.
  •  Διατηρείτε πάντα ενημερωμένο το λογισμικό σε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιείτε για να αποτρέψετε τη διείσδυση εισβολέων στο δίκτυό σας εκμεταλλευόμενοι ευάλωτα σημεία σας, διασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία των τερματικών σημείων σας (endpoints) με τεχνολογία Exploit Prevention.
  •  Εγκαταστήστε ενημερώσεις κώδικα για νέα ευάλωτα σημεία το συντομότερο δυνατό. Μόλις γίνει λήψη, οι φορείς απειλής δεν μπορούν πλέον να αξιοποιήσουν τα τρωτά σημεία.
  •  Δημιουργήστε αντίγραφα ασφαλείας εκτός σύνδεσης που δεν μπορούν να παραβιάσουν οι εισβολείς. Βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να έχετε γρήγορη πρόσβαση σε αυτά σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
  •  Για την προστασία πολύ μικρών επιχειρήσεων, αξιοποιήστε τρόπους διαχείρισης της ασφάλειάς σας στον κυβερνοχώρο, ακόμη και χωρίς διαχειριστή IT.
  •  Μετατρέψτε το εργατικό δυναμικό σε ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας ενάντια σε ψηφιακές επιθέσεις που στοχοποιούν μεμονωμένα άτομα, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να αναγνωρίζουν τα phishing emails και άλλες σχετικές απειλές.
  •  Επιδείξτε τη μεγαλύτερη δυνατή επιμέλεια όσον αφορά την προστασία σας και σκεφτείτε επιπλέον επιλογές ενίσχυσής της. Χρησιμοποιήστε μεθόδους ασφάλειας στον κυβερνοχώρο με ελέγχους εφαρμογών, ιστού και συσκευών που περιορίζουν τη χρήση αυτόκλητων εφαρμογών, ιστότοπων και περιφερειακών συστημάτων. Αυτό μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο μόλυνσης, ακόμη και σε περιπτώσεις όπου οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν σκιώδες IT ή κάνουν λάθη λόγω απουσίας των κατάλληλων συνηθειών κυβερνοασφάλειας.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία