H αμφισβήτηση από την πλευρά της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη των μελετών του κλάδου για την προσφορά του ως ατεκμηρίωτες ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» στη χθεσινή ανακοίνωση των μέτρων από τους συναρμόδιους υπουργούς για τα νέα τέλη στην κρουαζιέρα, που εξόργισε παράγοντες του κλάδου.
Ανακοινώσεις που σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου είναι ασαφείς, στοχοποιούν την κρουαζιέρα, και πλήττουν ανεπανόρθωτα τις μικρομεσαίες ελληνικές εταιρείες πρωτίστως.
Airbnb: Τι ισχύει για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις – Όλη ρύθμιση για το τέλος κρουαζιέρας
Εταιρείες με έδρα την Ελλάδα που πραγματοποιούν κρουαζιέρες κυρίως στα ελληνικά νησιά είναι οι μεγάλες χαμένες των μέτρων. Μόνο η Celestyal θα επιβαρυνθεί το 2025, πάνω από 6 εκατ. ευρώ καθώς έχουν ήδη προπωλήσεις τις κρουαζιέρες για το 2025 και δεν μπορούν βέβαια να ζητήσουν εκ των υστέρων από τους πελάτες τους τη νέα επιβάρυνση κάτι που αναγνώρισε και η κα. Κεφαλογιάννη.
Υπενθυμίζεται ότι η κα. Κεφαλογιάννη ανακοίνωσε ότι επιβάλλεται τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη που αποβιβάζεται στα λιμάνια της Μυκόνου και Σαντορίνης 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου, 40% μειωμένο ή 12 και 3 ευρώ αντίστοιχα τους μήνες Απρίλιο Μάιο και Οκτώβριο και 80% μειωμένο τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο στα 4 και 1 ευρώ αντίστοιχα.
Τα έσοδα θα κατανέμονται κατά ένα τρίτο στους δήμους όπου αποβιβάζονται επιβάτες κατά ένα τρίτο θα εγγράφονται στο ύψος του προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά ένα τρίτο θα γράφονται στο προϋπολογισμό του υπουργείου Τουρισμού με σκοπό την βελτίωση των τουριστικών υποδομών για την στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Οι επισημάνσεις του κλάδου
Οι εκπρόσωποι του κλάδου κάνουν λόγο για εισπρακτικά μέτρα και με πολλές ασάφειες καθώς:
-δεν ανακοινώθηκε μηχανισμός είσπραξης του τέλους
-ο χαρακτηρισμός τέλος αποβίβασης είναι «νέος όρος» και προβληματικός καθώς θεωρείται αδύνατον να «μετρηθούν» οι επιβάτες που αποβιβάζονται από ένα κρουαζιερόπλοιο.
-δεν είναι καθαρό ένα το τέλος αφορά όλα τα λιμάνια της χώρας ή μόνο τα νησιωτικά.
-επίσης αφορά δημόσια και ιδιωτικά λιμάνια; Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην Κρήτη το λιμάνια του ηρακλείου είναι πλέον ιδιωτικό ενώ δίπλα της Σούδας είναι δημόσιο θα αφορά το τέλος και τα δυο λιμάνια;
-άγνωστο παραμένει τι θα ισχύσει με τα υφιστάμενα τέλη επιβάτων που ήταν 0,35 ευρώ ανά επιβάτη και η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει ότι θα αυξηθούν. Θα ισχύσει αυτή η αύξηση και ποια θα είναι.
-Επίσης κρίσιμο είναι αν μετά την αύξηση τα ελληνικά λιμάνια παραμένουν ανταγωνιστικά έναντι των άλλων της Μεσογείου καθώς καμία μελέτη δεν έχει γίνει -τώρα ετοιμάζονται κάποιες από φορείς του κλάδου- για τα τέλη που ισχύουν για διάφορους προορισμούς
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας που ετοιμάζει ήδη την «απάντηση» της είχε ζητήσει «επανειλημμένα περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, οι οποίες ωφελούν τόσο τις τοπικές κοινωνίες όσο και τους επισκέπτες». Οποιαδήποτε αύξηση στα ισχύοντα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες. Θα πρέπει, επίσης, να εφαρμοστεί έπειτα από έγκαιρη προειδοποίηση. Τα έσοδα από τα τέλη θα πρέπει να επανεπενδύονται απευθείας στις λιμενικές λειτουργίες, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα οφέλη έχουν άμεσο αντίκτυπο στις τοπικές κοινωνίες και τους επισκέπτες» είχε σημειώσει η CLIA.
Επίσης είχε στείλει το μήνυμα «τα τέλη να συγκριθούν με άλλα λιμενικά τέλη στην περιοχή της Μεσογείου, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα Ελληνικά λιμάνια παραμένουν ελκυστικά και ανταγωνιστικά».
Τέλος χαρακτηριστική είναι η επισήμανση πολύπειρου παράγοντα του χώρου ότι «στοχοποιούν ένα κλάδο στον οποίο δεν έχει προσφερθεί τίποτα. Ούτε ένα έργο κρουαζιέρας δεν έχει γίνει επί σαράντα χρόνια στη χώρα μας. Το μόνο έργο που ξεκίνησε είναι αυτό στον ΟΛΠ, επέκταση του προβλήτα το μέλλον του οποίου είναι άδηλο».
Latest News
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Θεοδωρικάκος για ακύρωση Turkaegean: Η κυβέρνηση διαχρονικά προασπίζει το εθνικό συμφέρον
«Θεωρώ ότι η απόφαση είναι ισχυρή και ό,τι έχουμε να κάνουμε σε νομικό επίπεδο, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», δήλωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος
Οικογένεια Χατζηλαζάρου: Μετά το «Τιτάνια» στήνουν νέα πεντάστερη μονάδα στη Ρόδο
Η οικογένεια Χατζηλαζάρου προχωρά σε νέα επένδυση 60 εκατ. ευρώ στο νησί της Ρόδου – Τα οικονομικά μεγέθη και η απόκτηση του «Τιτάνια» στην Αθήνα
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Πώς θα κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2025 - Τι αποκαλύπτουν τέσσερις μελέτες
Τουρισμός: Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία
Γιατί οι τουρίστες συρρέουν στο… τοξικότερο νησί στον κόσμο
Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο
Προσθέτει «αστέρια» στις μονάδες του στην Ελλάδα ο Όμιλος Λούη
Τι σχεδιάζει ο όμιλος Λούη για τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα - Τι έδειξε το Ταμείο για την περσινή χρονιά
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος
Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού
Nέα ρεκόρ στον τουρισμό καταγράφει η Ελλάδα - Τι αναφέρει η Handelsblatt
Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα, η κίνηση στα αεροδρόμια από την οποία επωφελείται και η γερμανική Fraport