Με επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ την τριετία 2025-2027 ο Παναγιώτης Τσινάβος «χτίζει» τη Κρι-Κρι του 2030, ο τζίρος της οποίας θα αγγίζει το μισό δισ. ευρώ από 245 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, με βάση τις αναθεωρημένες προβλέψεις της διοίκησης.
Κρι-Κρι: Η οικογένεια Τσινάβου μειώνει το ποσοστό στην εταιρεία
Οι επενδύσεις θα καλυφθούν από ίδια κεφάλαια, δεδομένου ότι η γαλακτοβιομηχανία από «τα Σέρρας» διατηρεί -και θα συνεχίσει να διατηρεί σύμφωνα με τον βασικό μέτοχο και διοικητικό ηγέτη της- μηδενικό δανεισμό, ενώ εκτιμάται ότι θα αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Έτσι λοιπόν τις επόμενες ημέρες η εισηγμένη πρόκειται να υποβάλει προς την «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.» (Enterprise Greece) επενδυτικό σχέδιο ύψους 40 εκατ. ευρώ για προϊόντα στρατηγικής φύσης όπως το γιαούρτι.
Επιπλέον, στα άμεσα σχέδια της διοίκησης, όπως έχει αναφέρει ο ΟΤ, είναι να προχωρήσει σε placement προκειμένου να διευρύνει την ελεύθερη διασπορά και να ενισχύσει τη συναλλακτική δραστηριότητα της μετοχής της. Σήμερα, η οικογένεια Τσινάβου κατέχει το 72,8% της Κρι-Κρι, ποσοστό 20,3% διατηρούν νομικά πρόσωπα (εγχώριοι και ξένοι θεσμικοί), ενώ ιδιώτες κατέχουν το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών.
Πού θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια
Επί της ουσίας μέσω των νέων επενδύσεων θα διπλασιαστεί η παραγωγή γιαουρτιού και παγωτού «γιατί η ζήτηση είναι μεγάλη και οι ευκαιρίες είναι σημαντικές και πάντα θα πρέπει να αξιοποιείς το momentum», όπως ανέφερε ο κος Τσινάβος στο περιθώριο της πανηγυρικής εκδήλωσης για τα 20 χρόνια παρουσίας της Κρι-Κρι στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Για εφέτος η παραγωγή του γιαουρτιού στο εργοστάσιο της Κρι-Κρι στις Σέρρες θα ξεπεράσει τους 90.000 τόνους και με βάση τα λεγόμενα του επικεφαλής θα φθάσει τους 200.000 τόνους σε ορίζοντα πενταετίας.
Εξαγωγές σε 42 χώρες
Κυρίαρχος στόχος της εταιρείας είναι οι αγορές του εξωτερικού, όπου ήδη πραγματοποιείται πάνω από το 50% του συνολικού της τζίρου, ποσοστό που συνεχίζει να αυξάνεται, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Τσινάβο.
Αυτή τη στιγμή η Κρι-Κρι κυρίως μέσω του γιαουρτιού (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και branded) έχει παρουσία σε περισσότερες από 42 χώρες, με την Αγγλία να είναι η μεγαλύτερή της εξαγωγική αγορά, όπου το α’ εξάμηνο εφέτος οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 42%.
Για το 2024 ο εξαγωγικός τζίρος εκτιμάται ότι θα φθάσει στα 130 εκατ. ευρώ από 105,9 εκατ. ευρώ που ήταν η αξία εξαγωγών το 2023. Αξίζει να αναφερθεί ότι 4 χρόνια πριν, το 2020, οι πωλήσεις της εταιρείας στο εξωτερικό ήταν υποδιπλάσιες στα 54,5 εκατ. ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι κατά το πρώτο εξάμηνο εφέτος οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ και πλέον αποτελούν το 62,6% των πωλήσεων γαλακτοκομικών της εταιρείας.
Η πρωτεΐνη κάνει τη διαφορά
Η εταιρεία ποντάρει στην ισχυρή ανάπτυξη που παρουσιάζει η κατηγορία των γιαουρτιών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.
Ήδη ανέπτυξε νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (+20%), ενώ εκτιμάται ότι και η ονομασία Greek yogurt -και όχι Greek style yogurt- προσδίδει προστιθέμενη αξία. Αγορές στόχο με το συγκεκριμένο προϊόν αποτελούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.
Τον επόμενο μήνα θα λανσάρει μία νέα σειρά high protein Greek yogurt με το δικό της εμπορικό σήμα στην αγορά της Ιρλανδίας, ενώ θα ακολουθήσει η Αγγλία.
Άλλωστε σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της εταιρείας, Παναγιώτη Τσινάβο το όνομα της Ελλάδας πουλάει πολύ στο εξωτερικό στον τομέα της διατροφής. Ωστόσο όπως τόνισε χρειάζεται συνέπεια.
Οι στόχοι της Κρι-Κρι για το Greek frozen yogurt
Ταυτόχρονα, με όχημα το Greek frozen yogurt η Κρι-Κρι έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, ξεκινώντας τη διαδρομή της από τα σούπερ μάρκετ του Τέξας.
«Η Αμερική είναι μια δύσκολη αγορά. Σε πρώτη φάση θέλουμε να μπούμε σε μικρές αλυσίδες, να δοκιμαστεί το προϊόν, να πάρουμε feed back και γενικά να περάσουμε τις παιδικές ασθένειες, ώστε από του χρόνου να πάμε αξιώσεις και στους «μεγάλους» της αγοράς», αναφέρει ο κος Τσινάβος, σημειώνοντας ότι το όποιο αντίκτυπο της εν λόγω δραστηριότητας θα φανεί στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας από το 2025 και μετά.
Μάλιστα οι βλέψεις της εταιρείας για το Greek frozen yogurt, που συνδυάζει την αξία του ελληνικού γιαουρτιού και την απόλαυση του παγωτού, δεν εξαντλούνται στην Αμερική, αλλά φθάνουν μέχρι την Κορέα, όπου ήδη εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της, καθώς και στην Ιαπωνία, μια αγορά που η Κρι-Κρι είναι πολύ κοντά στο να «ανοίξει».
Latest News
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m
Η Guy Carpenter εξαγοράζει την μεσιτική εταιρεία αντασφαλίσεων Carpenter Turner
Η εξαγορά είναι η εξέλιξη μιας πετυχημένης ενδεκαετούς κοινοπραξίας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρά αποτελέσματα το εννεάμηνο, παρά τα χαμηλά περιθώρια διύλισης
Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 284 εκατ. ευρώ το εννιάμηνο - Στα 9,7 δισ. ευρώ οι πωλήσεις
Αντιδρούν οι έμποροι στην αύξηση τελών στα καταστήματα - Επιστολή Καφούνη σε Δούκα
Στην επιστολή του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών μεταφέρει την δυσαρέσκεια των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων
Ψήφος εμπιστοσύνης από DBRS στις τράπεζες για τα DTCs [γραφήματα]
Σύμφωνα με την DBRS, οι ελληνικές τράπεζες έχουν σημαντικές αναβαλλόμενες φορολογικές πιστώσεις (DTC)