
Το σήμα της εκκίνησης για ένα νέο μεγάλο κύκλο επενδύσεων του Ομίλου στους τομείς των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ εντός κι εκτός Ελλάδας, έδωσε ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Μάνος Μουστάκας, από το βήμα του Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
«Έχοντας τοποθετηθεί ήδη στρατηγικά σε ένα κλάδο όπου έχουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεδομένης της καθετοποίησης που έχει ο Όμιλος αλλά και της δυνατότητας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να ελέγχει κάθε στάδιο ρίσκου του έργου, είμαστε πανέτοιμοι να διεκδικήσουμε επάξια οποιοδήποτε μεγάλο έργο παραχώρησης δημοπρατηθεί στην ευρύτερη ΝΑ Ευρώπη» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «αφού η κεφαλαιακή δύναμη πυρός που διαθέτουμε είναι πολλαπλάσια των αντίστοιχων έργων που αναμένονται στη χώρα μας, είναι δεδομένο ότι κοιτάμε και πέρα από την Ελλάδα».
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί η Αττική Οδός είναι παντός καιρού asset – Τα οφέλη για τους μετόχους
Σύμφωνα με τον κ. Μουστάκα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κάνει το συγκεκριμένο άλμα προς το μέλλον τώρα, που αποκρυσταλλώνονται οι ευκαιρίες για επενδύσεις σε υποδομές στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με λογικές αποδόσεις. «Θεωρούμε ότι αυτό το πλάνο ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό που πλέον αναζητά η διεθνής επενδυτική κοινότητα: ξεκάθαρη στόχευση, αποτελεσματική διάρθρωση, καθετοποίηση με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, εξειδικευμένη τεχνογνωσία στη μελέτη, χρηματοδότηση, υλοποίηση και λειτουργία μεγάλων έργων υποδομών, καθώς και υγιή θεμελιώδη, βασιζόμενα σε γερό ταμείο, δανεισμό χωρίς αναγωγή στη μητρική και προβλέψιμες, σταθερές και ισχυρές ταμειακές ροές σε βάθος δεκαετιών».
Σημαντικά ταμειακά διαθέσιμα
Αναφερόμενος στην υπεροπλία του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον συγκεκριμένο τομέα, ο κ. Μουστάκας σημείωσε πως, με τα υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής εταιρείας, τα αναμενόμενα μερίσματα από το σύνολο των έργων που βρίσκονται ή θα μπουν σε λειτουργία τα αμέσως επόμενα χρόνια αλλά και την επιπλέον ρευστότητα από την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η συνολική επενδυτική ισχύς του Ομίλου ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ ως χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ίδια κεφάλαια σε επενδύσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα μόχλευσης μέσω δανεισμού, το ποσό αυτό πολλαπλασιάζεται και είναι διαθέσιμο για χρηματοδότηση έργων.
Συνεπώς, -όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας- η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θωρακίζεται με ένα οπλοστάσιο σημαντικότατων επιπλέον κεφαλαίων, αποκλειστικά για διεκδίκηση νέων μεγάλων έργων στις υποδομές και τις παραχωρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αφού για όλα τα μεγάλα projects στα όποια είχε ήδη επικρατήσει μέσω διεθνών διαγωνισμών ο Όμιλος (π.χ. Αττική Οδός, Εγνατία Οδός, Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης κλπ.) έχουν ήδη εξασφαλιστεί, τόσο οι χρηματοδοτικές γραμμές όσο και η ίδια συμμετοχή.
Ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ωστόσο, αναφέρθηκε και στο θεσμικό πλαίσιο της χώρας, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά πως «υπάρχουν σημεία που χρήζουν βελτίωσης στο μοντέλο των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ και τα οποία δημιουργούν – δικαιολογημένες κατά τη γνώμη μου – επιφυλάξεις».
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μουστάκας έκανε ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι παρότι συλλήβδην ο ιδιωτικός τομέας προειδοποίησε κατά την περίοδο προετοιμασίας των έργων, τόσο για την ωριμότητά τους όσο και για την ανισομερή και αναποτελεσματική κατανομή των ευθυνών των έργων, οι ανησυχίες αυτές δυστυχώς δεν εισακούστηκαν.
«Άρα βρισκόμαστε όλοι οι επενδυτές να πρέπει να αναλάβουμε ευθύνη για θέματα που πρακτικά είναι εκτός σφαίρας ελέγχου μας, όπως πχ για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος ως προς την μελέτη και την κατασκευή, όταν την ίδια στιγμή σε έργα οδοποιίας δεν υπάρχει δέσμευση από το Δημόσιο για θέματα μετακίνησης δικτύων ή για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα διάθεσης γης, ή ακόμα και διαθεσιμότητας νερού σε περίπτωση αρδευτικού έργου», είπε ο κ. Μουστάκας.
Επιπλέον, έκανε λόγο για μία ανισορροπία μεταξύ των οικονομικών δεδομένων με τα οποία μπορεί να δημοπρατήθηκε ένα έργο και των πραγματικών συνθηκών στην αγορά όταν ήρθε η ώρα του διαγωνισμού, δίνοντας ως παράδειγμα τις προβλέψεις για τις πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή το μέγιστο της συμβολής του Δημοσίου, οι οποίες έχουν γίνει με δεδομένα κόστους που από τον χρόνο σύνταξης της προμελέτης της Υπηρεσίας μέχρι τον Διαγωνισμό έχουν αυξηθεί δυσθεώρητα, με αποτέλεσμα το έργο να μην είναι χρηματοδοτήσιμο ακόμα και με μηδενική έκπτωση.
«Άρα, τα συγχρηματοδοτούμενα έργα είναι επωφελή και ελκυστικά, αρκεί να προετοιμάζονται με τις απλές και δοκιμασμένες λογικές που επιτυχημένα έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, αξιοποιώντας ουσιαστικά και τον μηχανισμό του Διαλόγου μεταξύ των υποψηφίων και των αναθετουσών αρχών ώστε να είναι αμοιβαία επωφελή» κατέληξε ο κ. Μουστάκας.


Latest News

ΛΑΝΑΚΑΜ: Στο 1,04 εκατ. ευρώ τα μικτά κέρδη της εισηγμένης το 2024
Τι αναφέρει η εταιρεία

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Οι όροι του προγράμματος scrip dividend
Λεπτομέρειες για τη δυνατότητα που δίνει σε μετόχους της να λάβουν το μέρισμα σε μετοχές (scrip dividend) δίνει με ανακοίνωσή της η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Ελλάκτωρ: Πάει πιο πίσω το Call Option αγοράς μετοχών – Νέα συμφωνία MOH – Reggeborgh
Δεν θα ασκήσει έως τις 18 Απριλίου η Reggeborgh το δικαίωμα προαίρεσης αγοράς μετοχών που κατέχει η Motor Oil στην Ελλάκτωρ

Ευρώπη Holdings: Στις 28 Απριλίου η αποκοπή του δικαιώματος στην ΑΜΚ
Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα

Mega deal στις μετακινήσεις - Η Lyft μπαίνει στην Ευρώπη μέσω Free Now
Η αμερικανική πλατφόρμα θα εξαγοράσει την Free Now από τη BMW και τη Mercedes-Benz Mobility έναντι 175 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά

O κύβος ερρίφθη – Η Premia σχεδιάζει άντληση 40 εκατ. μέσα από ΑΜΚ με μετρητά
Πρόταση της διοίκησης της Premia για AMK έως 40 εκατ. ευρώ στην Γενική Συνέλευση της 8ης Μαΐου – Η τιμή διάθεσης θα οριστεί σε εύλογο χρόνο

Το Άγιο Φως θα μεταφερθεί με αεροσκάφη της AEGEAN σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί και φέτος το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

Πράσινο φως στον Στάσση για άλλα τρία χρόνια στο τιμόνι της ΔΕΗ - Η απόφαση των μετόχων
Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ ανανέωσε τη θητεία του Γιώργου Στάσση ως CEO της εταιρείας μέχρι της 15 Απριλίου 2028 - Οι νέες μπίζνες του ομίλου

Η Intralot επεκτείνει το συμβόλαιό της με τη Λοταρία του New Hampshire μέχρι το 2033
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η τεχνολογική υποδομή της Λοταρίας θα αναβαθμιστεί με νέα τερματικά της Intralot

Συνεργασία ψηφιακής διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο Digital Realty - Space Hellas
Η συνεργασία Digital Realty - Space Hellas ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της δεύτερης και αναδεικνύει την Κρήτη σε κομβικό σημείο διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο