Το σήμα της εκκίνησης για ένα νέο μεγάλο κύκλο επενδύσεων του Ομίλου στους τομείς των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ εντός κι εκτός Ελλάδας, έδωσε ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Μάνος Μουστάκας, από το βήμα του Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
«Έχοντας τοποθετηθεί ήδη στρατηγικά σε ένα κλάδο όπου έχουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεδομένης της καθετοποίησης που έχει ο Όμιλος αλλά και της δυνατότητας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να ελέγχει κάθε στάδιο ρίσκου του έργου, είμαστε πανέτοιμοι να διεκδικήσουμε επάξια οποιοδήποτε μεγάλο έργο παραχώρησης δημοπρατηθεί στην ευρύτερη ΝΑ Ευρώπη» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «αφού η κεφαλαιακή δύναμη πυρός που διαθέτουμε είναι πολλαπλάσια των αντίστοιχων έργων που αναμένονται στη χώρα μας, είναι δεδομένο ότι κοιτάμε και πέρα από την Ελλάδα».
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί η Αττική Οδός είναι παντός καιρού asset – Τα οφέλη για τους μετόχους
Σύμφωνα με τον κ. Μουστάκα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κάνει το συγκεκριμένο άλμα προς το μέλλον τώρα, που αποκρυσταλλώνονται οι ευκαιρίες για επενδύσεις σε υποδομές στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με λογικές αποδόσεις. «Θεωρούμε ότι αυτό το πλάνο ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό που πλέον αναζητά η διεθνής επενδυτική κοινότητα: ξεκάθαρη στόχευση, αποτελεσματική διάρθρωση, καθετοποίηση με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, εξειδικευμένη τεχνογνωσία στη μελέτη, χρηματοδότηση, υλοποίηση και λειτουργία μεγάλων έργων υποδομών, καθώς και υγιή θεμελιώδη, βασιζόμενα σε γερό ταμείο, δανεισμό χωρίς αναγωγή στη μητρική και προβλέψιμες, σταθερές και ισχυρές ταμειακές ροές σε βάθος δεκαετιών».
Σημαντικά ταμειακά διαθέσιμα
Αναφερόμενος στην υπεροπλία του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον συγκεκριμένο τομέα, ο κ. Μουστάκας σημείωσε πως, με τα υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής εταιρείας, τα αναμενόμενα μερίσματα από το σύνολο των έργων που βρίσκονται ή θα μπουν σε λειτουργία τα αμέσως επόμενα χρόνια αλλά και την επιπλέον ρευστότητα από την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η συνολική επενδυτική ισχύς του Ομίλου ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ ως χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ίδια κεφάλαια σε επενδύσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα μόχλευσης μέσω δανεισμού, το ποσό αυτό πολλαπλασιάζεται και είναι διαθέσιμο για χρηματοδότηση έργων.
Συνεπώς, -όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας- η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θωρακίζεται με ένα οπλοστάσιο σημαντικότατων επιπλέον κεφαλαίων, αποκλειστικά για διεκδίκηση νέων μεγάλων έργων στις υποδομές και τις παραχωρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αφού για όλα τα μεγάλα projects στα όποια είχε ήδη επικρατήσει μέσω διεθνών διαγωνισμών ο Όμιλος (π.χ. Αττική Οδός, Εγνατία Οδός, Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης κλπ.) έχουν ήδη εξασφαλιστεί, τόσο οι χρηματοδοτικές γραμμές όσο και η ίδια συμμετοχή.
Ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ωστόσο, αναφέρθηκε και στο θεσμικό πλαίσιο της χώρας, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά πως «υπάρχουν σημεία που χρήζουν βελτίωσης στο μοντέλο των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ και τα οποία δημιουργούν – δικαιολογημένες κατά τη γνώμη μου – επιφυλάξεις».
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μουστάκας έκανε ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι παρότι συλλήβδην ο ιδιωτικός τομέας προειδοποίησε κατά την περίοδο προετοιμασίας των έργων, τόσο για την ωριμότητά τους όσο και για την ανισομερή και αναποτελεσματική κατανομή των ευθυνών των έργων, οι ανησυχίες αυτές δυστυχώς δεν εισακούστηκαν.
«Άρα βρισκόμαστε όλοι οι επενδυτές να πρέπει να αναλάβουμε ευθύνη για θέματα που πρακτικά είναι εκτός σφαίρας ελέγχου μας, όπως πχ για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος ως προς την μελέτη και την κατασκευή, όταν την ίδια στιγμή σε έργα οδοποιίας δεν υπάρχει δέσμευση από το Δημόσιο για θέματα μετακίνησης δικτύων ή για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα διάθεσης γης, ή ακόμα και διαθεσιμότητας νερού σε περίπτωση αρδευτικού έργου», είπε ο κ. Μουστάκας.
Επιπλέον, έκανε λόγο για μία ανισορροπία μεταξύ των οικονομικών δεδομένων με τα οποία μπορεί να δημοπρατήθηκε ένα έργο και των πραγματικών συνθηκών στην αγορά όταν ήρθε η ώρα του διαγωνισμού, δίνοντας ως παράδειγμα τις προβλέψεις για τις πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή το μέγιστο της συμβολής του Δημοσίου, οι οποίες έχουν γίνει με δεδομένα κόστους που από τον χρόνο σύνταξης της προμελέτης της Υπηρεσίας μέχρι τον Διαγωνισμό έχουν αυξηθεί δυσθεώρητα, με αποτέλεσμα το έργο να μην είναι χρηματοδοτήσιμο ακόμα και με μηδενική έκπτωση.
«Άρα, τα συγχρηματοδοτούμενα έργα είναι επωφελή και ελκυστικά, αρκεί να προετοιμάζονται με τις απλές και δοκιμασμένες λογικές που επιτυχημένα έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, αξιοποιώντας ουσιαστικά και τον μηχανισμό του Διαλόγου μεταξύ των υποψηφίων και των αναθετουσών αρχών ώστε να είναι αμοιβαία επωφελή» κατέληξε ο κ. Μουστάκας.
Latest News
Νέο χτύπημα για Μύκονο και Σαντορίνη – Βούτηξαν τα έσοδα σε εστίαση και ξενοδοχεία τον Ιούλιο
Αθροιστικά για τις επιχειρήσεις στους κλάδους των Καταλυμάτων και των Υπηρεσιών Εστίασης αυξήθηκε κατά 5,4% τον Ιούλιο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
Κατασβέστηκε η φωτιά στα διυλιστήρια της Motor Oil - Κανένας κίνδυνος για την περιοχή
Τα διυλιστήρια συνεχίζουν την λειτουργία τους με μειωμένη δυναμικότητα, ανακοίνωσε η Motor Oil
Υπερκάλυψη 5,4 φορές για το πράσινο ομόλογο της Eurobank - Πόσο έπεσε το επιτόκιο
Η έκδοση της Eurobank προσέλκυσε ισχυρή ζήτηση με σημαντική γεωγραφική διασπορά, καθώς συγκέντρωσε εντολές από περίπου 270 επενδυτές
Νίκος Εμμανουηλίδης (Nestle): Γιατί αυξάνονται οι τιμές – Τι βάζει «φρένο» στον ανταγωνισμό
Η ακρίβεια, η σχέση με τους καταναλωτές και το στοίχημα της Nestle Ελλάς στην αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής αξίας 160 εκατ. ευρώ
Αύξηση Πωλήσεων και ενισχυμένο EBITDA για τον Ομιλο Πλαστικά Θράκης το α' εξάμηνο
Κατά το α’ εξάμηνο του 2024, τα EBITDA ανήλθαν σε €24,5 εκατ., αυξημένα κατά 1,9% για τον Ομιλο Πλαστικά Θράκης
Η «έφοδος» του efood στις… γειτονιές με το βλέμμα στον τζίρο των 2 δισ.
Τα σχέδια ανάπτυξης του efood local και επέκταση στο φυσικό δίκτυο αγορών – Τι θα γίνει με τα καταστήματα Kiosky’s
O CEO της Digital Realty στον ΟΤ: «Τι πρέπει να διορθώσει η Ελλάδα στα data centers»
«Πρέπει να αντιμετωπιστούν τρία βασικά ζητήματα για τη συνέχιση της δυναμικής που έχει η Ελλάδα» στα data centers δηλώνει στον ΟΤ ο CEO της Digital Realty
Το πλάνο Τσινάβου για μια νέα (πολύ μεγαλύτερη) Κρι-Κρι
Επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. ευρώ από την Κρι-Κρι την τριετία 2025-2027 – Πώληση μετοχών από τον Π. Τσινάβο για να αυξηθεί το free float
Μειώνονται οι δόσεις στα δάνεια των επιχειρήσεων - Το ταβάνι στα επιτόκια
Το φετινό φθινόπωρο οι δανειολήπτες των δύο κατηγοριών αναμένεται να δουν σημαντικές μειώσεις στο κόστος εξυπηρέτησης για τα δάνειά τους
Attica Bank: Στο 8,71% το ποσοστό της Τhrivest μετά τη συγχώνευση
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η τράπεζα