
Με επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ την τριετία 2025-2027 ο Παναγιώτης Τσινάβος «χτίζει» τη Κρι-Κρι του 2030, ο τζίρος της οποίας θα αγγίζει το μισό δισ. ευρώ από 245 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, με βάση τις αναθεωρημένες προβλέψεις της διοίκησης.
Κρι-Κρι: Η οικογένεια Τσινάβου μειώνει το ποσοστό στην εταιρεία
Οι επενδύσεις θα καλυφθούν από ίδια κεφάλαια, δεδομένου ότι η γαλακτοβιομηχανία από «τα Σέρρας» διατηρεί -και θα συνεχίσει να διατηρεί σύμφωνα με τον βασικό μέτοχο και διοικητικό ηγέτη της- μηδενικό δανεισμό, ενώ εκτιμάται ότι θα αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Έτσι λοιπόν τις επόμενες ημέρες η εισηγμένη πρόκειται να υποβάλει προς την «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.» (Enterprise Greece) επενδυτικό σχέδιο ύψους 40 εκατ. ευρώ για προϊόντα στρατηγικής φύσης όπως το γιαούρτι.
Επιπλέον, στα άμεσα σχέδια της διοίκησης, όπως έχει αναφέρει ο ΟΤ, είναι να προχωρήσει σε placement προκειμένου να διευρύνει την ελεύθερη διασπορά και να ενισχύσει τη συναλλακτική δραστηριότητα της μετοχής της. Σήμερα, η οικογένεια Τσινάβου κατέχει το 72,8% της Κρι-Κρι, ποσοστό 20,3% διατηρούν νομικά πρόσωπα (εγχώριοι και ξένοι θεσμικοί), ενώ ιδιώτες κατέχουν το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών.
Πού θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια
Επί της ουσίας μέσω των νέων επενδύσεων θα διπλασιαστεί η παραγωγή γιαουρτιού και παγωτού «γιατί η ζήτηση είναι μεγάλη και οι ευκαιρίες είναι σημαντικές και πάντα θα πρέπει να αξιοποιείς το momentum», όπως ανέφερε ο κος Τσινάβος στο περιθώριο της πανηγυρικής εκδήλωσης για τα 20 χρόνια παρουσίας της Κρι-Κρι στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Για εφέτος η παραγωγή του γιαουρτιού στο εργοστάσιο της Κρι-Κρι στις Σέρρες θα ξεπεράσει τους 90.000 τόνους και με βάση τα λεγόμενα του επικεφαλής θα φθάσει τους 200.000 τόνους σε ορίζοντα πενταετίας.
Εξαγωγές σε 42 χώρες
Κυρίαρχος στόχος της εταιρείας είναι οι αγορές του εξωτερικού, όπου ήδη πραγματοποιείται πάνω από το 50% του συνολικού της τζίρου, ποσοστό που συνεχίζει να αυξάνεται, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Τσινάβο.
Αυτή τη στιγμή η Κρι-Κρι κυρίως μέσω του γιαουρτιού (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και branded) έχει παρουσία σε περισσότερες από 42 χώρες, με την Αγγλία να είναι η μεγαλύτερή της εξαγωγική αγορά, όπου το α’ εξάμηνο εφέτος οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 42%.
Για το 2024 ο εξαγωγικός τζίρος εκτιμάται ότι θα φθάσει στα 130 εκατ. ευρώ από 105,9 εκατ. ευρώ που ήταν η αξία εξαγωγών το 2023. Αξίζει να αναφερθεί ότι 4 χρόνια πριν, το 2020, οι πωλήσεις της εταιρείας στο εξωτερικό ήταν υποδιπλάσιες στα 54,5 εκατ. ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι κατά το πρώτο εξάμηνο εφέτος οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ και πλέον αποτελούν το 62,6% των πωλήσεων γαλακτοκομικών της εταιρείας.
Η πρωτεΐνη κάνει τη διαφορά
Η εταιρεία ποντάρει στην ισχυρή ανάπτυξη που παρουσιάζει η κατηγορία των γιαουρτιών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.
Ήδη ανέπτυξε νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (+20%), ενώ εκτιμάται ότι και η ονομασία Greek yogurt -και όχι Greek style yogurt- προσδίδει προστιθέμενη αξία. Αγορές στόχο με το συγκεκριμένο προϊόν αποτελούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.
Τον επόμενο μήνα θα λανσάρει μία νέα σειρά high protein Greek yogurt με το δικό της εμπορικό σήμα στην αγορά της Ιρλανδίας, ενώ θα ακολουθήσει η Αγγλία.
Άλλωστε σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της εταιρείας, Παναγιώτη Τσινάβο το όνομα της Ελλάδας πουλάει πολύ στο εξωτερικό στον τομέα της διατροφής. Ωστόσο όπως τόνισε χρειάζεται συνέπεια.
Οι στόχοι της Κρι-Κρι για το Greek frozen yogurt
Ταυτόχρονα, με όχημα το Greek frozen yogurt η Κρι-Κρι έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, ξεκινώντας τη διαδρομή της από τα σούπερ μάρκετ του Τέξας.
«Η Αμερική είναι μια δύσκολη αγορά. Σε πρώτη φάση θέλουμε να μπούμε σε μικρές αλυσίδες, να δοκιμαστεί το προϊόν, να πάρουμε feed back και γενικά να περάσουμε τις παιδικές ασθένειες, ώστε από του χρόνου να πάμε αξιώσεις και στους «μεγάλους» της αγοράς», αναφέρει ο κος Τσινάβος, σημειώνοντας ότι το όποιο αντίκτυπο της εν λόγω δραστηριότητας θα φανεί στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας από το 2025 και μετά.
Μάλιστα οι βλέψεις της εταιρείας για το Greek frozen yogurt, που συνδυάζει την αξία του ελληνικού γιαουρτιού και την απόλαυση του παγωτού, δεν εξαντλούνται στην Αμερική, αλλά φθάνουν μέχρι την Κορέα, όπου ήδη εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της, καθώς και στην Ιαπωνία, μια αγορά που η Κρι-Κρι είναι πολύ κοντά στο να «ανοίξει».


Latest News

ΤΜΕΔΕ: Νέα δεδομένα για τις εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις
«Ενισχύουμε τις ανταποδοτικές καλύψεις των μελών, με ένα και μόνο στόχο, να είμαστε δίπλα τους οποτεδήποτε το χρειαστούν», τονίζει ο Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η UBS - Βλέπει περιθώριο ανόδου έως 30%
Παραμένει θετική για τις ελληνικές τράπεζες η UBS, με αξιολογήσεις αγοράς και στις τέσσερις συστημικές - Πού «συνωστίστηκαν» οι επενδυτές

ΕΤΕπ: Δάνειο 95 εκατ. ευρώ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συγχρηματοδοτεί με δάνειο ύψους €95 εκατ. την κατασκευή και λειτουργία φοιτητικών εστιών και νέων ακαδημαϊκών εγκαταστάσεων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Mega deal στον τουρισμό - Η Sani/Ikos εξαγοράζει 3 ξενοδοχεία της Goldman για 400 εκατ.
Η Sani/Ikos είχε είχε αποκτήσει πριν μερικά χρόνια η Goldman Sacs από τον ξενοδοχειακό όμιλο Γρηγοριάδη

Intralot: Επέκταση για την αποπληρωμή ομολογιακού 100 εκατ.
Τι ανακοίνωση η εισηγμένη εταιρεία

Το comeback της ΑΒ Βασιλόπουλος: Η εξαγορά στη Μήλο και η επέκταση στη Β. Ελλάδα
Αποδίδει το πλάνο λειτουργικού μετασχηματισμού της ΑΒ Βασιλόπουλος – Οι τρεις κινήσεις απέναντι στον ανταγωνισμό - Πού ανοίγουν νέα καταστήματα

Σε διπλάσια παραγωγή στοχεύουν τα Θερμοκήπια Ξάνθης - Οι νέες εγκαταστάσεις και η συνεργασία με ΑΒ
Τι ανέφερε ο επικεφαλής της Θερμοκήπια Ξάνθης σε δημοσιογράφους - Τα σχέδια για την παραγωγή και το χαρτοφυλάκιο προϊόντων

Ο Δ. Κουτσολιούτσος στρέφεται κατά στελεχών της Folli Follie – Τι υποστηρίζει
Ο Δ. Κουτσολιούτσος συντηρεί τη διαμάχη με την παρούσα διοίκηση – Πώς αντιδρά η πλευρά Σάμιου – Το κρίσιμο ορόσημο της 9ης Απριλίου

Γκάζι από Vivartia στο street food - Έπεσαν οι υπογραφές για το 60% της Jackaroo
Μετά την πώληση της Μπάρμπα Στάθης η Vivartia εξαγοράζει το 60% της Jackaroo – Πού στοχεύει με τα ελληνικά… KFC

Γ. Μασούτης στον ΟΤ: «Η εξαγορά της Κρητικός θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2026»
Τι αναφέρει ο Γιάννης Μασούτης στον ΟΤ για τη συμφωνία με την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός