Με επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ την τριετία 2025-2027 ο Παναγιώτης Τσινάβος «χτίζει» τη Κρι-Κρι του 2030, ο τζίρος της οποίας θα αγγίζει το μισό δισ. ευρώ από 245 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, με βάση τις αναθεωρημένες προβλέψεις της διοίκησης.
Κρι-Κρι: Η οικογένεια Τσινάβου μειώνει το ποσοστό στην εταιρεία
Οι επενδύσεις θα καλυφθούν από ίδια κεφάλαια, δεδομένου ότι η γαλακτοβιομηχανία από «τα Σέρρας» διατηρεί -και θα συνεχίσει να διατηρεί σύμφωνα με τον βασικό μέτοχο και διοικητικό ηγέτη της- μηδενικό δανεισμό, ενώ εκτιμάται ότι θα αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Έτσι λοιπόν τις επόμενες ημέρες η εισηγμένη πρόκειται να υποβάλει προς την «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.» (Enterprise Greece) επενδυτικό σχέδιο ύψους 40 εκατ. ευρώ για προϊόντα στρατηγικής φύσης όπως το γιαούρτι.
Επιπλέον, στα άμεσα σχέδια της διοίκησης, όπως έχει αναφέρει ο ΟΤ, είναι να προχωρήσει σε placement προκειμένου να διευρύνει την ελεύθερη διασπορά και να ενισχύσει τη συναλλακτική δραστηριότητα της μετοχής της. Σήμερα, η οικογένεια Τσινάβου κατέχει το 72,8% της Κρι-Κρι, ποσοστό 20,3% διατηρούν νομικά πρόσωπα (εγχώριοι και ξένοι θεσμικοί), ενώ ιδιώτες κατέχουν το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών.
Πού θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια
Επί της ουσίας μέσω των νέων επενδύσεων θα διπλασιαστεί η παραγωγή γιαουρτιού και παγωτού «γιατί η ζήτηση είναι μεγάλη και οι ευκαιρίες είναι σημαντικές και πάντα θα πρέπει να αξιοποιείς το momentum», όπως ανέφερε ο κος Τσινάβος στο περιθώριο της πανηγυρικής εκδήλωσης για τα 20 χρόνια παρουσίας της Κρι-Κρι στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Για εφέτος η παραγωγή του γιαουρτιού στο εργοστάσιο της Κρι-Κρι στις Σέρρες θα ξεπεράσει τους 90.000 τόνους και με βάση τα λεγόμενα του επικεφαλής θα φθάσει τους 200.000 τόνους σε ορίζοντα πενταετίας.
Εξαγωγές σε 42 χώρες
Κυρίαρχος στόχος της εταιρείας είναι οι αγορές του εξωτερικού, όπου ήδη πραγματοποιείται πάνω από το 50% του συνολικού της τζίρου, ποσοστό που συνεχίζει να αυξάνεται, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Τσινάβο.
Αυτή τη στιγμή η Κρι-Κρι κυρίως μέσω του γιαουρτιού (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και branded) έχει παρουσία σε περισσότερες από 42 χώρες, με την Αγγλία να είναι η μεγαλύτερή της εξαγωγική αγορά, όπου το α’ εξάμηνο εφέτος οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 42%.
Για το 2024 ο εξαγωγικός τζίρος εκτιμάται ότι θα φθάσει στα 130 εκατ. ευρώ από 105,9 εκατ. ευρώ που ήταν η αξία εξαγωγών το 2023. Αξίζει να αναφερθεί ότι 4 χρόνια πριν, το 2020, οι πωλήσεις της εταιρείας στο εξωτερικό ήταν υποδιπλάσιες στα 54,5 εκατ. ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι κατά το πρώτο εξάμηνο εφέτος οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ και πλέον αποτελούν το 62,6% των πωλήσεων γαλακτοκομικών της εταιρείας.
Η πρωτεΐνη κάνει τη διαφορά
Η εταιρεία ποντάρει στην ισχυρή ανάπτυξη που παρουσιάζει η κατηγορία των γιαουρτιών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.
Ήδη ανέπτυξε νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (+20%), ενώ εκτιμάται ότι και η ονομασία Greek yogurt -και όχι Greek style yogurt- προσδίδει προστιθέμενη αξία. Αγορές στόχο με το συγκεκριμένο προϊόν αποτελούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.
Τον επόμενο μήνα θα λανσάρει μία νέα σειρά high protein Greek yogurt με το δικό της εμπορικό σήμα στην αγορά της Ιρλανδίας, ενώ θα ακολουθήσει η Αγγλία.
Άλλωστε σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της εταιρείας, Παναγιώτη Τσινάβο το όνομα της Ελλάδας πουλάει πολύ στο εξωτερικό στον τομέα της διατροφής. Ωστόσο όπως τόνισε χρειάζεται συνέπεια.
Οι στόχοι της Κρι-Κρι για το Greek frozen yogurt
Ταυτόχρονα, με όχημα το Greek frozen yogurt η Κρι-Κρι έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, ξεκινώντας τη διαδρομή της από τα σούπερ μάρκετ του Τέξας.
«Η Αμερική είναι μια δύσκολη αγορά. Σε πρώτη φάση θέλουμε να μπούμε σε μικρές αλυσίδες, να δοκιμαστεί το προϊόν, να πάρουμε feed back και γενικά να περάσουμε τις παιδικές ασθένειες, ώστε από του χρόνου να πάμε αξιώσεις και στους «μεγάλους» της αγοράς», αναφέρει ο κος Τσινάβος, σημειώνοντας ότι το όποιο αντίκτυπο της εν λόγω δραστηριότητας θα φανεί στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας από το 2025 και μετά.
Μάλιστα οι βλέψεις της εταιρείας για το Greek frozen yogurt, που συνδυάζει την αξία του ελληνικού γιαουρτιού και την απόλαυση του παγωτού, δεν εξαντλούνται στην Αμερική, αλλά φθάνουν μέχρι την Κορέα, όπου ήδη εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της, καθώς και στην Ιαπωνία, μια αγορά που η Κρι-Κρι είναι πολύ κοντά στο να «ανοίξει».
Latest News
Η «έφοδος» του efood στις… γειτονιές με το βλέμμα στον τζίρο των 2 δισ.
Τα σχέδια ανάπτυξης του efood local και επέκταση στο φυσικό δίκτυο αγορών – Τι θα γίνει με τα καταστήματα Kiosky’s
O CEO της Digital Realty στον ΟΤ: «Τι πρέπει να διορθώσει η Ελλάδα στα data centers»
«Πρέπει να αντιμετωπιστούν τρία βασικά ζητήματα για τη συνέχιση της δυναμικής που έχει η Ελλάδα» στα data centers δηλώνει στον ΟΤ ο CEO της Digital Realty
Μειώνονται οι δόσεις στα δάνεια των επιχειρήσεων - Το ταβάνι στα επιτόκια
Το φετινό φθινόπωρο οι δανειολήπτες των δύο κατηγοριών αναμένεται να δουν σημαντικές μειώσεις στο κόστος εξυπηρέτησης για τα δάνειά τους
Attica Bank: Στο 8,71% το ποσοστό της Τhrivest μετά τη συγχώνευση
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η τράπεζα
Αισθητά βελτιωμένη η εικόνα της πυρκαγιάς στις εγκαταστάσεις της Motor Oil
Μεγάλη κινητοποίηση για την αντιμετώπισή της - Η πυρκαγιά ξέσπασε το απόγευμα της Τρίτης στα διυλιστήρια της Motor Oil
Motor Oil: Βίντεο και εικόνες από την μεγάλη φωτιά στους Αγίους Θεοδώρους
Ήχησε το «112», για απομάκρυνση όσων βρίσκονταν στην περιοχή
Αναβαθμίζεται η Αναργύρου – Νίκολιτς από την Coca Cola 3E – Ποιος την διαδέχεται
Η κα. Αναργύρου- Νίκολιτς ανέλαβε τη Γενική Διεύθυνση Ελλάδας - Κύπρου της Coca Cola 3E τoν Σεπτέμβριο του 2020
Καθαρά κέρδη 21,9 εκατ. ευρώ για τη Noval Property στο πρώτο εξάμηνο
Τα έσοδα από μισθώματα της Noval Property έφτασαν τα 15,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο 2024 με αύξηση 2,1 εκατ. ευρώ (15%) σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο 2023
Πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις της Motor Oil - Ήχησε το 112, έκλεισε η παλαιά Εθνική οδός
Μεγάλη κινητοποίηση των Αρχών που είναι σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τη διοίκηση της Motor Oil
Αύξηση κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές αλκοολούχων το α' εξάμηνο [γραφήματα]
Σε αντίθεση με τα διεθνή δεδομένα που δείχνουν πτωτική τάση της αγοράς που αφορά τα αλκοολούχα ποτά, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΟΠ