Η αντικατάσταση των αυτοκινήτων που κινούνται με καύσιμα, με αυτά που κινούνται με μπαταρία βρίσκεται στο επίκεντρο της προσπάθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών να ελαττώσουν τις εκπομπές άνθρακα, όμως όπως σημειώνει το Economist, ένας αυξανόμενος αριθμός πελατών επιθυμεί και τα δύο.
Οι αγοραστές που δεν μπορούν να αγοράσουν ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ανησυχούν για τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, στρέφονται στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV), οι πωλήσεις των οποίων αυξάνονται ραγδαία. Όμως η τάση για υβριδικά μπορεί να αποδειχθεί σύντομη, προσθέτει.
Γιατί μειώνεται η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Πέρυσι οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων που λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρίες (BEV) ήταν υπερδιπλάσιες από εκείνες των PHEV. Αλλά η ψαλίδα κλείνει. Οι πωλήσεις των PHEV αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50%, σε ετήσια βάση, τους πρώτους επτά μήνες του 2024, έναντι μόλις 8% για τα BEV, σύμφωνα με την εταιρεία Bernstein.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν στα υβριδικά
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ψυχράνει τη σε στάση τους στα BEV με το αντίθετο να συμβαίνει στα υβριδικά. Αυτόν τον μήνα η Volvo υπαναχώρησε από τη δέσμευσή της να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030. Τώρα λέει ότι τα BEV και τα PHEV θα αντιπροσωπεύουν μαζί το 90% των πωλήσεών της μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Τον περασμένο μήνα η Ford ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τα σχέδιά της να κατασκευάσει ένα μεγάλο πλήρως ηλεκτρικό SUV, επιλέγοντας αντ’ αυτού ένα υβριδικό μοντέλο.
Η Hyundai διπλασιάζει τη γκάμα των υβριδικών οχημάτων της από επτά σε 14 μοντέλα. Η Volkswagen, επίσης, έχει δεσμευτεί να αυξήσει τις επενδύσεις σε υβριδικά οχήματα, καθώς επανεξετάζει τα σχέδιά της για τα BEV.
Οι καταναλωτές στρέφονται στα υβριδικά οχήματα εν μέρει επειδή είναι φθηνά, σημειώνει ο Economist. Οι μεγάλες μπαταρίες που απαιτούνται για τη λειτουργία των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων τα καθιστούν πολύ πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Αυτό αποτελεί πρόβλημα όταν πρόκειται να πωληθούν στη μαζική αγορά. Οι περισσότεροι αγοραστές «δεν θα πληρώσουν ένα premium», λέει ο Τζιμ Φάρλεϊ, CEO της Ford.
Τα plug-in υβριδικά, αντίθετα, λειτουργούν με πολύ μικρότερες μπαταρίες: έχουν συνήθως μια μονάδα 20 κιλοβατώρων, περίπου το ένα τρίτο του μεγέθους εκείνων των BEV. Κατά συνέπεια, τα PHEV είναι μόνο λίγο ακριβότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και κοστίζουν λιγότερο στη λειτουργία τους. Παρόλο που τα υβριδικά μπορούν συνήθως να διανύσουν μόνο περίπου 60 χιλιόμετρα με τις μπαταρίες τους, η ύπαρξη επιλογής της χρήσης βενζίνης γλιτώνει τους οδηγούς από το άγχος που έχουν πολλοί οδηγοί των BEV για το αν θα ξεμείνουν από ενέργεια.
Από την πλευρά τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν τα υβριδικά αυτοκίνητα επειδή είναι συνήθως το ίδιο κερδοφόρα με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, σε αντίθεση με τα BEV, τα περισσότερα από τα οποία είναι ζημιογόνα. Μικρότερες μπαταρίες σημαίνουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Τα υβριδικά αυτοκίνητα επιτρέπουν επίσης στις παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες να αξιοποιήσουν περισσότερο την υπάρχουσα τεχνογνωσία και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
Μακροπρόθεσμα κερδίζει η ηλεκτροκίνηση προβλέπει ο Economist
Ωστόσο, η μόδα των υβριδικών μπορεί να αποδειχθεί παροδική, λέει ο Economist. Οι κανονισμοί στην Καλιφόρνια, που υιοθετήθηκαν από 16 άλλες αμερικανικές πολιτείες, προβλέπουν ότι μέχρι το 2035 μόνο το 20% των νέων οχημάτων που πωλούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να είναι υβριδικά και τα υπόλοιπα θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικά. Η ΕΕ σχεδιάζει να πατήσει ακόμη πιο δυνατά φρένο: το μπλοκ θα απαγορεύσει την πώληση όλων των αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, μέχρι το 2035.
Τα υβριδικά μπορεί να έχουν ήδη μειώσει την ανταγωνιστικότητά τους μέχρι τότε. Οι τιμές των μπαταριών μειώνονται και θα μειωθούν περαιτέρω καθώς η παραγωγή επεκτείνεται και αναπτύσσονται νέες χημικές ουσίες. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Renault σχεδιάζουν να παρουσιάσουν μοντέλα BEV που θα κοστίζουν σημαντικά λιγότερο από τις τρέχουσες προσφορές τους, παρακινούμενες από τον κινεζικό ανταγωνισμό. Τα δίκτυα φόρτισης συνεχίζουν να επεκτείνονται.
Η Bernstein προβλέπει ότι τα PHEV θα καταλάβουν ένα αυξανόμενο μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτων μέχρι το 2030, αλλά ότι οι πωλήσεις θα σταθεροποιηθούν στη συνέχεια και τελικά θα μειωθούν καθώς αυτές των BEVs επιταχύνονται. Τα υβριδικά «κερδίζουν τώρα, αλλά τα BEV θα κερδίσουν στο τέλος», εκτιμά ο Πάτρικ Χάμελ της τράπεζας UBS. Ο Χαβιέ Σμιθ της AlphaSense, μιας εταιρείας συμβούλων, πιστεύει ότι η σημερινή εμμονή των αυτοκινητοβιομηχανιών με τα υβριδικά θα αποδειχθεί κοντόφθαλμη. Όσοι χάσουν την εστίαση στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσαν σύντομα να μείνουν πίσω.
Latest News
Aπειλούνται εκατομμύρια ζωές από την κλιματική αλλαγή
Έρευνα κάνει μακάβριες προβλέψεις για το πώς η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να προκαλέσει τον θάνατο εκατομμυρίων ατόμων
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο