«Oι ανακοινώσεις του υπουργείου Τουρισμού για την εφαρμογή του τέλους κρουαζιέρας σε Μύκονο και Σαντορίνη, αλλά και σε άλλα νησιά θα αυξήσει περαιτέρω το κόστος για τους επιβάτες που αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρα στην Ελλάδα».
Aυτό τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Γιώργος Κουμπενάς, με αφορμή την εξειδίκευση του μέτρου για τον κλάδο που έκανε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και αφορά την εισαγωγή τέλους ύψους 20 ευρώ για τους επιβάτες που αποβιβάζονται στα δημοφιλή νησιά, όπως Μύκονο και Σαντορίνη και 5 ευρώ για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας για την περίοδο από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους.
Airbnb: Τι ισχύει για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις – Όλη ρύθμιση για το τέλος κρουαζιέρας
O κ. Κουμπενάς τονίζει ότι η συγκεκριμένη ανακοίνωση έγινε «χωρίς καμία διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς του κλάδου, αλλά και τις δημοτικές αρχές».
Πρόσθεσε εξάλλου ότι τα νέα τέλη και μια σειρά από άλλες αυξήσεις, όπως στα τέλη για το ISPS, αλλά και από την εφαρμογή του νέου συστήματος εισόδου – εξόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EES), που προβλέπεται να ενεργοποιηθεί το 2025, καθώς και από το λεγόμενο σύστημα ETIAS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης και Αδειοδότησης Ταξιδιού), που ουσιαστικά θα παρέχει προέγκριση ταξιδιού στους εκτός Σένγκεν επιβάτες κατά το αμερικανικό πρότυπο (ESTA), θα αυξήσουν το κόστος στις κρουαζιέρες με απρόβλεπτες συνέπειες για τον κλάδο.
Επεσήμανε εξάλλου ότι και η εφαρμογή των ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών μέτρων για τα κρουαζιερόπλοια, που αφορούν το σύστημα εμπορίας ρύπων EU Emissions Trading System (ETS), αλλά και το EU Fuel Maritime, θα αυξήσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων ολόκληρου του κλάδου στην Ευρώπη κατά περίπου 30%, κάτι που δεν αποκλείεται να οδηγήσει πολλές εταιρείες σε αλλαγές προορισμών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Αναμένουμε την εξειδίκευση των μέτρων σχετικά με τους προορισμούς στους οποίους θα ισχύουν, αλλά και τον τρόπο που θα εφαρμοστούν, ελπίζοντας ότι σημαντικό μέρος των εσόδων θα επενδυθεί σε υποδομές σχετικές με την κρουαζιέρα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα διεθνώς, με χαρακτηριστικότερο εκείνο της Αλάσκας, για το πώς τέτοιου είδους μέτρα χωρίς προηγούμενη διαβούλευση μπορούν να στρέψουν τις εταιρείες κρουαζιέρας σε άλλες περιοχές», τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ.
Υπογράμμισε επίσης ότι η ανάγκη ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την κρουαζιέρα είναι περισσότερο πιεστική από ποτέ.
Latest News
ΣΕΤΕ: Χαιρετίζει την ανάληψη του χαρτοφυλακίου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού από τον Απ. Τζιτζικώστα
Ο ΣΕΤΕ στην ανακοίνωσή του κάνει λόγο για σημαντική εξέλιξη που ενισχύει την παρουσία της Ελλάδας στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών πολιτικών
Έρχονται μεγαλύτεροι μισθοί στον τουρισμό - Τι ζητουν οι εργοδότες [γραφήματα]
Έρευνα στις επιχειρήσεις του κλάδου προβλέπει αύξηση κατά 21% στον αριθμό των εργαζομένων και πρόθεση βελτίωσης των μισθών
Σοβαροί κίνδυνοι για τον τουρισμό της Σαντορίνης από τα μέτρα, λένε οι ξενοδόχοι του νησιού
«[Τα μέτρα] ενδέχεται να οδηγήσουν σε μία από τις χειρότερες τουριστικές περιόδους των τελευταίων ετών»
ΣΕΤΕ: Βλέπει μείωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού απο τα μέτρα
Τι αναφέρει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) σχολιάζοντας το περιεχόμενο των χθεσινών κυβερνητικών ανακοινώσεων
Εισπρακτικά μέτρα με πολλές ασάφειες - Τι λέει ο κλάδος για τα τέλη κρουαζιέρας
Τι επισημαίνουν οι εκπρόσωποι του κλάδου για τα τέλη στην κρουαζιέρα που ανήγγειλε η κυβέρνηση
Πυρά από τους ξενοδόχους για τα μέτρα της κυβέρνησης - Σε κίνδυνο τα μικρά ξενοδοχεία
«Τα μέτρα επιβάρυνσης του ξενοδοχειακού κλάδου πλήττουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γιάννης Χατζής
Τι αλλάζει στο Airbnb - Όλη η ρύθμιση για το τέλος κρουαζιέρας
Ο κύβος ερρίφθη για το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιέρας - Τι προβλέπεται για το Airbnb
Αύξηση 5,4% στην διακίνηση επιβατών στα 24 αεροδρόμια της ΥΠΑ το οκτάμηνο του 2024
Το σύνολο των διακινούμενων επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού και εσωτερικού) το πρώτο οκτάμηνο του έτους έφτασε τους 8.184.830 επιβάτες
Σκληρό μπρα ντε φερ ξενοδόχων και tour operators – Πού «κλείδωσαν» οι τιμές για το 2025
Πώς κατέληξαν οι διαπραγματεύσεις για τις συμβάσεις της νέας τουριστικής σεζόν – Τι λένε οι ξενοδόχοι για την πίεση από το Airbnb
Στα «κάγκελα» οι ξενοδόχοι με τους νέους φόρους - Γιατί μιλούν για ταξικά μέτρα
Ξενοδόχοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία του κλάδου και τις επιπτώσεις των μέτρων