Όχι στα Τέλη… χωρίς ανταποδοτικότητα για την ‘θωράκιση’ των τουριστικών προορισμών λένε οι ξενοδόχοι.
Ειδικότερα, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού σε συνέχεια των σχετικών κυβερνητικών ανακοινώσεων για τις αυξήσεις σε ‘Τέλος Ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή’ και ‘Τέλη παρεπιδημούντων’, τόνισε:
Στα «κάγκελα» οι ξενοδόχοι με τους νέους φόρους – Γιατί μιλούν για ταξικά μέτρα
«Εάν ο σκοπός και ο στόχος του ‘Τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή’ και των ‘τελών παρεπιδημούντων’ στους Δήμους είναι η ευθεία ‘ανταποδοτικότητα’ προς τους ίδιους τους τουριστικούς προορισμούς και η καλύτερη ‘θωράκισή’ τους απέναντι σε φυσικές καταστροφές και ακραία καιρικά φαινόμενα, με ορατή βελτίωση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος προς όφελος πολιτών και επισκεπτών, φυσικά μας βρίσκει σύμφωνους. Εάν όμως η συνεχής αύξηση του λεγόμενου ‘Τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή’ και των ‘τελών παρεπιδημούντων’ στους Δήμους, αποτελεί απλά έναν τρόπο αύξησης των δημοσίων εσόδων από τον Τουρισμό -και κατά κανόνα από τα ξενοδοχεία- καταθέτουμε την ‘ένσταση’ μας, ενώ παράλληλα (το καταθέτουμε έστω ως ‘ρητορικό’ ερώτημα) θα επιθυμούσαμε να μάθουμε και τα εξής:
Ποιο είναι το πραγματικό μέγεθος των επενδύσεων που δρομολογούνται -και στις δύο περιπτώσεις τελών- από την συντεταγμένη Πολιτεία, δηλαδή από τα κρατικά και δημοτικά ταμεία σε επίπεδο λ.χ. Αθήνας και Αττικής; Ποιο μερίδιο εσόδων από τέλη του είδους στον Τουρισμό ‘επιστρέφει’ στους τουριστικούς προορισμούς για τα αναγκαία έργα και βελτιώσεις υποδομών, έστω ‘λόγω κλιματικής αλλαγής’; Η (διαχρονική) συνεισφορά των ξενοδοχείων (και) σε τέλη είναι και μεγάλη και μετρήσιμη. Γνωρίζουμε ποια είναι η αντίστοιχη συνεισφορά λοιπών κατηγοριών καταλυμάτων -που υπερβαίνουν πλέον σε κλίνες τα ξενοδοχεία- όπως και των άλλων τουρ. δραστηριοτήτων;
Αναρωτιόμαστε για τα παραπάνω και ως επιχειρηματίες του Τουρισμού αλλά και ως πολίτες, καθώς οι νέες αυξήσεις τελών, σαφώς επιδρούν στην ‘αυριανή’ μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη ζήτηση του προϊόντος της Αθήνας -και όχι μόνο αυτής φυσικά.
Οι ‘εισφορές’ αυτές, οι οποίες ζητούνται κάθε τόσο από έναν αφικνούμενο επισκέπτη, δεν αφορούν σε έργα και υποδομές που υλοποιούνται στην χώρα προέλευσης του, αλλά στην δική μας, επομένως απαιτείται λογική εξήγηση στα ζητούμενα απ’ αυτόν.
Για παράδειγμα, ο συγκεκριμένος επισκέπτης, τον οποίο κατά τα άλλα προσπαθούμε να προσελκύσουμε για να παρατείνει τις ημέρες διαμονής του στην Αθήνα, εάν πρόκειται να διαμείνει λ.χ. πέντε (5) ημέρες σε ξενοδοχείο 4* των Αθηνών, καλείται να πληρώσει τουλάχιστον 50 ευρώ επιπλέον, περί ‘κλιματικής αλλαγής’- αορίστως.
Σε κάποιες περιπτώσεις, ο επισκέπτης μπορεί και να ενοχληθεί (δικαίως) από τα κατ’ επανάληψη ‘έξτρα’ κόστη και ‘αναπροσαρμογές’ τελών για το ταξίδι του προς ελληνικούς προορισμούς. Αυτό, θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει -καθώς οι λεγόμενοι ‘επαναλαμβανόμενοι’ επισκέπτες αποτελούν ‘πελατειακό στόχο’ ενός προορισμού. Τέλος, ο επισκέπτης της Αθήνας δεν είναι μόνο ο τουρίστας με δυνατότητα διαμονής σε ξενοδοχείο 5*, είναι και εκείνος που θα επιλέξει μικρότερης κατηγορίας ξενοδοχείο (4*, 3*, 2* και 1*) για την διαμονή του, είναι και ένας επαγγελματίας που ταξιδεύει συχνά, είναι ενδεχομένως και ένας μαθητής ελληνικού ακριτικού σχολείου, μέλος μιας αθλητικής ομάδας κ.ο.κ.
Ο Τουρισμός και ειδικά η Ξενοδοχία, έχουν αποδείξει διαχρονικά την συνεισφορά τους στην Ελληνική Οικονομία, σε ΑΕΠ και ισοζύγιο της χώρας και στις τοπικές κοινωνίες. Το να αυξάνεται κάθε τόσο το συνολικό ‘τουριστικό πακέτο’ της Αθήνας και των νησιών της, αλλά και της χώρας σε σύνολο, μέσα από διάφορα ‘ανταποδοτικού χαρακτήρα’ τέλη και φόρους, χωρίς ωστόσο να παρατηρούμε μια σταθερή αλλαγή, μια ορατή θετική διαφορά στην καθημερινότητα πολιτών και επισκεπτών στους προορισμούς, θα πρέπει όλους να μας προβληματίσει και από πλευράς ΕΞΑΑΑ το έχουμε επισημάνει επανειλημμένως.
Η πορεία του Τουρισμού, κυρίως λόγω σημαντικών διεθνών γεωπολιτικών, κλιματικών και σημαντικών οικονομικών κατ’ επέκταση εξελίξεων, παραμένει αβέβαιη και ανησυχητική. Μια ή δύο καλές η μέτριες τουριστικές χρονιές -για ορισμένους τόπους και για ορισμένους τύπους επιχειρήσεων- δεν θα έπρεπε να αποτελούν από πλευράς της Πολιτείας βασικό κριτήριο αλλά και ‘άλλοθι’ για μια οριζόντια, συνεχώς ανανεούμενη και σταθερά επεκτατική ‘εισπρακτική πολιτική’ τελών, κάθε είδους. Απαιτείται μια μακροπρόθεσμη τουριστική στρατηγική προσέγγιση και σχεδιασμός με ορίζοντα ετών και με γνώμονα την αειφορία, την βιωσιμότητα και την ποιότητα κυρίως – και όχι μόνο την ποσότητα και τους αριθμούς.
Εν κατακλείδι θα επιθυμούσαμε από την Κυβέρνηση να επανεξετάσει το θέμα, ή έστω οι όποιες ‘τακτικές και έκτακτες εισφορές’ τόσο οι δικές μας όσο και των επισκεπτών μας, ας αξιοποιούνται -εν τέλει- με χρηστικό τρόπο και με απόλυτη διαφάνεια».
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts