Ως κεραυνός εν αιθρία ήρθε η είδηση της ξαφνικής παραίτησης του CEO της Campari, Ματέο Φαντατσιότι. Ο τελευταίος είχε αναλάβει τα ηνία της κορυφαίας θέσης της εταιρείας πριν από μόλις πέντε μήνες, τον Απρίλιο, ενώ είχε μπει στην εταιρεία το 2020. Πριν τη θέση του CEO ήταν υπεύθυνος για την περιοχής της Ασίας.

Αν και η ανακοίνωση της εταιρείας έκανε λόγο για «προσωπικούς λόγους», πίσω από την παραίτηση του Φαντατσιότι, τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας δεν ήταν τόσο δυνατά, ενώ ορισμένες δηλώσεις που έκανε ο ίδιος φαίνεται να έπαιξαν ένα ρόλο πίσω από την αποχώρησή του.

Αιφνιδιαστική παραίτηση του CEO της Campari μετά από 5 μήνες στο τιμόνι

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι Φαντατσιότι είχε αναλάβει τα ηνία της εταιρείας από έναν κορυφαίο του χώρου των οινοπνευματωδών ποτών, τον Μπομπ Κούνζε-Κόνσεβιτς, ο οποίος επί 16 χρόνια τριπλασίασε τις πωλήσεις και τα έσοδα του ομίλου μέσω 27 εξαγορών.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Campari δεν έπεισαν

Η απροσδόκητη αποχώρηση του Φαντατσιότι έρχεται μετά την ανακοίνωση των εξαμηνιαίων κερδών της Campari τον Ιούλιο, τα οποία δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες, όταν ο όμιλος ποτών δήλωσε ότι οι κακές καιρικές συνθήκες είχαν επιβαρύνει τις επιδόσεις του.

Η μετοχή της Campari υποχώρησε επίσης απότομα μετά από μια κλήση με επενδυτές για τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ στις 13 Σεπτεμβρίου, αφού ο Φαντατσιότι έκανε σχόλια σχετικά με την αδύναμη ζήτηση στον τομέα.

Η Campari αναγκάστηκε να εκδώσει ανακοίνωση για να «διευκρινίσει» ότι τα σχόλια δεν αφορούσαν τις δικές της συγκεκριμένες επιδόσεις, δηλαδή τον ισχυρισμό της ότι «κάποια από την αδυναμία που παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους επιμένει ελαφρώς περισσότερο από το αναμενόμενο στο τρίτο τρίμηνο», όπως σημειώνουν οι FT.

Ο πρόεδρος Λούκα Γκαραβόλια, μέλος της ιταλικής οικογένειας που ελέγχει τον όμιλο, δήλωσε ότι «οι φιλοδοξίες ανάπτυξης της Campari παραμένουν ισχυρές και το μέλλον είναι σταθερό χάρη στην ισχυρή οργάνωση του ομίλου και το μοναδικό χαρτοφυλάκιο».

Πριν από τη διολίσθηση της Τετάρτης στην είδηση της αποχώρησης του Φαντατσιότι, η μετοχή είχε χάσει 15% από τότε που ανέλαβε CEO. Η επίδοση αυτή συγκρίνεται με μια ετήσια απόδοση 11% κατά τη διάρκεια της 17ετούς θητείας του προκατόχου του Μπομπ Κούνζε-Κόνσεβιτς και μια απόδοση 29% υπό τον Έντσο Βισόνε, ο οποίος διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος από το 2004 έως το 2007, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Οι αναλυτές της Morgan Stanley δεν είναι αισιόδοξοι για κάποια επικείμενη βελτίωση της απόδοσης της μετοχής.

Πηγή: Bloomberg

Τι βλέπουν οι traders

Ο Μάρκο Σέρερ, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Metzler Asset Management, δήλωσε στο Reuters ότι η αποχώρηση του Φαντατσιότι εγείρει ερωτήματα και προσθέτει περισσότερη ανασφάλεια σε έναν ήδη προβληματικό τομέα.

Ο Φαντατσιότι ανέλαβε από έναν CEO «σούπερ σταρ» σε μια δύσκολη στιγμή για τον κλάδο. μια πρόκληση που επιδεινώνεται από μικρά λάθη όπως αυτό της περασμένης εβδομάδας, πρόσθεσε. «Αυτή ήταν μια απίστευτα δύσκολη δουλειά και στη συνέχεια μικρά πράγματα προστέθηκαν στην κορυφή», συνέχισε.

Η Metzler επένδυε στην Campari μέχρι τις αρχές του τρέχοντος έτους, όταν πούλησε τη συμμετοχή της εν μέσω ανησυχιών για τους αντίθετους ανέμους που αντιμετωπίζει η βιομηχανία αλκοολούχων ποτών.

Πηγή: Reuters

Το «πικρό» κονιάκ της Courvoisier

Τα εμπορικά σήματα της Campari περιλαμβάνουν τη βότκα Skyy, το ουίσκι Wild Turkey, καθώς και τα εμβληματικά κόκκινα πορτοκαλί απεριτίφ Campari και Aperol. Περιλαμβάνουν επίσης το λικέρ Grand Marnier και το τζιν Bulldog, ενώ πέρυσι αγόρασε το κονιάκ Courvoisier από τον αμερικανο-ιαπωνικό όμιλο αλκοολούχων ποτών Beam Suntory σε μια συμφωνία αξίας 1,32 δισ. δολαρίων, που αποτελεί τη μεγαλύτερη εξαγορά της Campari.

Η συμφωνία αυτή παραμένει σε ένα βαθμό αμφιλεγόμενη, καθώς αρκετοί παρατηρητές είχαν ανησυχήσει τότε λόγω του γεγονότος ότι το κονιάκ έχει χάσει τη διασημότητά του τα τελευταία χρόνια. Τότε, ο Κούνζε-Κόνσεβιτς δήλωσε στους Financial Times ότι η ύφεση ήταν «προσωρινή» και ότι «είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της μάρκας».

Πάντως τόσο το κονιάκ όσο και η βιομηχανία των οινοπνευματοδών ποτών δεν βρίσκονται στην καλύτερή τους χρονική στιγμή. Το 2023 υπήρξε μια χρονιά ύφεσης και σύμφωνα με τα στοιχεία της CGA που ανήκει στη NielsenIQ:

  • Το μπράντι και το κονιάκ σημείωσαν συνολικά τη μεγαλύτερη πτώση σε όγκο και αξία κατά τους 12 μήνες έως τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνοντας πτώση κατά 11,2% και 5,9% αντίστοιχα.
  • Κατά την ίδια περίοδο, το ρούμι σημείωσε πτώση 10% στον όγκο και 5,3% στην αξία, ενώ το τζιν μειώθηκε κατά 9,2% σε όγκο και κατά 4,9% στην αξία.
  • Το ουίσκι σημείωσε πτώση 8,4% σε όγκο και 3,8% σε αξία.
  • Εν τω μεταξύ, η βότκα σημείωσε πτώση 7,7% σε όγκο και 3,7% σε αξία. Τα «άλλα αλκοολούχα ποτά», στα οποία περιλαμβάνονται τα λικέρ, μειώθηκαν κατά 6,3% σε όγκο και υποχώρησαν κατά 1,7% σε αξία.
  • Η τεκίλα σημείωσε πτώση 4,9% σε όγκο και 1,9% σε αξία.

Η εταιρεία πληροφοριών IWSR αναμένει ότι παρά την ύφεση του 2023 και τις συνεχιζόμενες προκλήσεις το 2024, η παγκόσμια αγορά οινοπνευματωδών ποτών αναμένεται να αρχίσει να ανακάμπτει το 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή