Τα αξεσουάρ μόδας είναι οι τελευταίες πινελιές που αναδεικνύουν ένα ντύσιμο, επιτρέποντας στα άτομα να εκφράσουν το μοναδικό στυλ και την προσωπικότητά τους. Ανάμεσά τους ρολόγια, πορτοφόλια, τσάντες, καπέλα, κασκόλ, ζώνες και κοσμήματα που βάζουν τη δική τους σφραγίδα στην εμφάνιση του γυναικείου κατά κύριο λόγο κοινού.
Τις τελευταίες αυτές «πινελιές» ανέλαβαν να γνωρίσουν στην εγχώρια αγορά διαχρονικά brands όπως η Achilleas Accessories, νεότερες και δυναμικές μάρκες όπως η Axel Accessories και εισαγόμενες φίρμες όπως τα Accessorize. Την ίδια στιγμή η αγορά εμφανίζεται διαχρονικά κατακερματισμένη εξαιτίας της παρουσίας πολλών μικρών ή μεγαλύτερων σημείων σε περιφέρεια και πιάτσες, με τη ζήτηση να παραμένει υψηλή.
«Future of Retail 2024»: Το στοίχημα της πράσινης μετάβασης για την ελληνική μόδα
Σε διεθνές επίπεδο, η συγκεκριμένη αγορά αξεσουάρ αναμένεται να αυξηθεί από 1,249.67 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 3,322.18 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με CAGR 13%, σύμφωνα και με στοιχεία της Exactitude Consultancy.
Το αποτύπωμα της Achilleas Accessories
Ξεκίνησε την πορεία της το 1978, όταν ο Αχιλλέας Ψηφής άνοιξε ένα κατάστημα με μαντίλια στην οδό Κολοκοτρώνη, που ήταν τότε ακόμη γεμάτη με «ραφτάδικα». Σε λίγα μόνο χρόνια, το σημείο εκείνο έδωσε τη θέση του σε ένα κατάστημα που προσέφερε κοσμήματα, πορτοφάλια, τσάντες σε μια αλυσίδα από καταστήματα που ασχολούνταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα με την κατηγορία των αξεσουάρ.
Το 2019 η Achilleas Accessories προχώρησε σε ένα ολικό rebranding και με νέα CEO τη Μαρία Ψηφή μέσω της ΤΟΤΑΛ ΛΟΥΚ ΕΕ, ανέπτυξε το ηλεκτρονικό της κατάστημα, δημιούργησε νέες συλλογές εστιάζοντας ανάλογα σε seasonal προϊόντα, όπως και μια B2B υπηρεσία ηλεκτρονική για τους προμηθευτές της.
Η εταιρεία διατηρεί δύο καταστήματα, ένα ως κεντρικό στους Αγίους Αναργύρους και ακόμη ένα στο Ναύπλιο. Τον Ιούνιο του 2024 η μητρική εταιρεία απέκτησε και το διακριτικό τίτλο «Marea Resortwear», για περαιτέρω ανάπτυξη σε προϊοντικό χαρτοφυλάκιο.
Η ανάπτυξη της Axel Accessories
Από το 1999 η Axel Accessories ΑΕΒΕ συμφερόντων του επιχειρηματία Κωνσταντίνου Λαγουμάκη, ξεκίνησε με βάση τη Θεσσαλονίκη να δημιουργεί ένα δίκτυο καταστημάτων με αξεσουάρ στην αγορά λιανικής και χονδρικής αξεσουάρ, διαθέτοντας καταστήματα εκτός από την ελληνική αγορά και σε Κύπρο, Ισπανία, Σερβία, Σαουδική Αραβία.
Τα 13 της mono brand καταστήματα με αξεσουάρ και η παρουσία της σε εκατοντάδες συνεργαζόμενα, την οδήγησε να τη διεκδικούν εταιρείες όπως η Med και η Intrafashion.
Η τελευταία, δε, προχώρησε πριν από ένα δίμηνο στην εξαγορά της, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρη Ματεμτζή να μιλά για την «κίνηση που θα δώσει στον όμιλο την απαραίτηση ώθησε στο χώρο των αξεσουάρ, που δεν κάλυπτε μέχρι πρότινος τη δική της επιχειρηματική δραστηριότητα».
«Η εταιρεία διαθέτει ορισμένα πολύ σημαντικά στοιχεία, ταυτότητα και ιστορία και αποδοχή από τις καταναλώτριες. Θα επενδύσουμε στην ανάπτυξή της μέσα από τη δημιουργία πιο εμπορικών συλλογών ανάπτυξη προϊόντος, στη βελτίωση παρουσίας στην αγορά, στην αύξηση διαφημιστικής δαπάνης για να γίνει πιο στοχευμένη και φυσικά στην ανάπτυξη στο εξωτερικό», τόνιζε τότε στον ΟΤ ο Δημήτρης Ματεμτζής.
Η Axel Accessories για το οικονομικό έτος εμφάνισε κύκλο εργασιών € 9.743.861,45, έναντι € 9.835.001,60 της προηγούμενης εταιρικής χρήσης, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 0,93%. Το μικτό κέρδος τηςεταιρείας, ανήλθε σε ποσό € 4.604.791,76 (2021: € 5.110.267,67) ή 47,3% (2021:52%) επί των πωλήσεων παρουσιάζοντας μείωση 9.89% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση.
Η βρετανική Accessorize
Η αλυσίδα που έκλεισε τα 51 χρόνια ζωής, ήταν σχετικά άγνωστη στην εγχώρια αγορά μέχρι την στιγμή που η Μαρία και Παύλος Χυτήρογλου ΑΕ αποφάσισε να φέρει τα Accessorize στην Ελλάδα και να δημιουργήσει ένα δίκτυο καταστημάτων αξεσουάρ μαζί με τα own branded Monsoon, της φερώνυμης μητρικής εταιρείας.
Το αποτέλεσμα ήταν σε σύντομο χρονικό διάστημα ο αριθμός των καταστημάτων εντός κι εκτός εμπορικών κέντρων να ξεπεράσει τα 20. Τα σύννεφα όμως εμφανίστηκαν μαζί με την πανδημία, αναγκάζοντας το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, ενώ η επαναφορά στην κανονικότητα, δεν σήμανε το ίδιο και για την αλυσίδα.
Από το 2019 το σήμα των Accessorize τρέχει η εταιρεία Happily Ever After IKE -πάλι συμφερόντων οικογένειας Χυτήρογλου- και πλέον λειτουργούν δύο καταστήματα σε Metro Mall και Golden Hall, όπως και το e-shop της αλυσίδας.
Σύμφωνα με τις καταστάσεις στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας παρουσίασε αύξηση στις 586 χιλ ευρώ έναντι 456 χιλ. ευρώ το 2021, ενώ παρουσιάσθηκαν κέρδη 21 χιλ. ευρώ έναντι ζημίας 39 χιλ ευρώ το 2021.
Σε ομιλικό επίπεδο, η Monsoon, Accessorize και η ιδιοκτήτρια εταιρεία της, Adena Brands East, επηρεάστηκαν από τη χαμηλότερη ζήτηση που προκλήθηκε από την κρίση του κόστους ζωής, τις ασθενέστερες διαδικτυακές πωλήσεις, τις δυσμενείς για την εποχή καιρικές συνθήκες το καλοκαίρι του 2023 και τον συνεχιζόμενο πληθωρισμό του κόστους. Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 4% στα 248 εκατ. στερλίνες για το έτος έως τις 26 Αυγούστου 2023, καθώς έγινε μετάβαση σε νέο συνεργάτη franchise στη Σαουδική Αραβία και οι πωλήσεις παιδικών ενδυμάτων μειώθηκαν.
Ο όμιλος προγραμματίζει να ανοίξει 20 ακόμη καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ θα συνεχίσει να προσθέτει ιδιόκτητα καταστήματα στην Ευρώπη εστιάζοντας εκ νέου στην Ιταλία, τη μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ.
Latest News
Ποιος κερδίζει στη μάχη της πίτσας στην Ελλάδα – Τα μερίδια και η ανατροπή
Pizza Fan, Domino’s, L’ Artigiano, Roma Pizza και οσονούπω -ξανά- Pizza Hut στη μάχη των 370 εκατ. ευρώ - Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια και τα κέρδη
Πώς αλλάζει το voucher τη μάχη στην οπτική ίνα – Τι αναμένει η αγορά
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν τη συγκεκριμένη κρατική επιδότηση νέων συνδέσεων, το Gigabit voucher, σημαντικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην αγορά να κινηθεί πιο επιθετικά
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους